1,9" Chevy
Re: 1,9" Chevy
Lava lähti irti. Pientä motivaation puutetta on ollut sen jälkeen mutta tänään sain flatbediä aloitettua. Flatbed tulee koska en pidä yhtään noista jenkki pick up autoista. Nyt en enää säästele korin vakiomuotoja vaan tähän tulee levikkeet ja kunnolliset renkaat. Tarkoitus tehdä vastaamaan suunilleen 1:1 modifield luokan autoja..
Sori epäselvä teksti,ei ole konetta nyt joten joutuu puhelimella kirjottamaan
.
Sori epäselvä teksti,ei ole konetta nyt joten joutuu puhelimella kirjottamaan
.
Tämä löytyy nykyään minulta, niinpä kysynkin että saako tähän topikkiin jatkaa projektia vai aloitetaanko uusi topic?
Saat jatkaa tähän.
Päivitystä:
Runkoon tehty hieman jatketta jousien riipuille, ladan katto pellistä ;D

Jouset on tehty pätkästä pakkausvannetta joka on halkaistu, tarvii laittaa 1-2 lehteä lisää. Riiput polkuryörän ketjusta

Motiksi tuli Axialin 55t

Runkoon tehty hieman jatketta jousien riipuille, ladan katto pellistä ;D

Jouset on tehty pätkästä pakkausvannetta joka on halkaistu, tarvii laittaa 1-2 lehteä lisää. Riiput polkuryörän ketjusta

Motiksi tuli Axialin 55t

Viimeksi muokannut Nippon, Ma 27.05.2013 12:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Näänkö oikein että alla on TLT akselit ja vielä minun vanhat jokka oon jokunen aika sitten myynyt, kiertänyt monen omistajan :)
---Sinne mennään mihin päästään---
TLT akselithan siellä on. Kenenhän tekemä tämä runko on?
pnm tuossa jo edellissivulla ilmoittautuikin, tästä hökötyksestä on runko peräisin: Bronco 2.edNippon kirjoitti: TLT akselithan siellä on. Kenenhän tekemä tämä runko on?
Finnish rc crawling series
Scale 2009 #2
Scale 2010 #5
Scale 2011 #4
Scale 2012 #2
Open Scale 2013 #1
Scale 2009 #2
Scale 2010 #5
Scale 2011 #4
Scale 2012 #2
Open Scale 2013 #1
Vähäsen päivitystä tähän.
Sisustaa aloin värkkäilemään, ukko ja ratti on Tamiyan tekemät. Ukon lippiksen muokkasin sarjan alkuperäisestä hatusta.

Korista oli vanhat maalit halkeilleet pois niin ajattelin että ruostutan ne kohdat, kun en viitsinyt alkaa hiomaan kaikkia maaleja pois.

Takavalojen kohdat puhkaisin koriin ja takavalojen lasit tein kirkkaasta muovista jotka maalasin punasella takavalo maalilla. Kaarilevikkeet on auton pyyhkijänsulasta.

Sisustaa aloin värkkäilemään, ukko ja ratti on Tamiyan tekemät. Ukon lippiksen muokkasin sarjan alkuperäisestä hatusta.

Korista oli vanhat maalit halkeilleet pois niin ajattelin että ruostutan ne kohdat, kun en viitsinyt alkaa hiomaan kaikkia maaleja pois.

Takavalojen kohdat puhkaisin koriin ja takavalojen lasit tein kirkkaasta muovista jotka maalasin punasella takavalo maalilla. Kaarilevikkeet on auton pyyhkijänsulasta.

Komeat ruosteet olet saanut aikaiseksi!
oliko muuten akseleissa mukana hiilarinen servo levy ja takalevy alumiininen?Nippon kirjoitti: TLT akselithan siellä on. Kenenhän tekemä tämä runko on?
Nää on jokusen omistajan kiertänyt mun myynnin jälkeen :D
Teikkö perinteisellä pikaliima tyylillä ton ruosteen pohjan?, moni tekee meinaan pikiksellä ton karheen pohjan ja sitten maalaa ruosteen värisellä maalilla.
Viimeksi muokannut niemma-2, Ma 27.05.2013 14:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
niemma-2 kirjoitti:oliko muuten akseleissa mukana hiilarinen servo levy ja takalevy alumiininen?Nippon kirjoitti: TLT akselithan siellä on. Kenenhän tekemä tämä runko on?
Nää on jokusen omistajan kiertänyt mun myynnin jälkeen :D
Teikkö perinteisellä pikaliima tyylillä ton ruosteen pohjan?, moni tekee meinaan pikiksellä ton karheen pohjan ja sitten maalaa ruosteen värisellä maalilla.
Ei ollut servolevyjä mukana, mutta taka-akselin ohjausvarsista menee hiilikuituiset tuet akseliin.
Ruosteen tein silleen että, ensin maalasin revellin tumman ruskealla aina yhden kohdan, sitten ripottelin ruostejauhetta märälle maalille. Ruostejauhetta sain, kun viilailin ruosteista metallia. Olen käyttänyt tuota tekniikkaa myös 1/24 pienoismalleissa ja toimii myös niihin.
Ne ns hiilari linkit ohjaus varsista akseliin on kanssa mun tekoa, ei ehkä järeimmät mutta kesti mun offi ja foffi käytössä.Nippon kirjoitti:
Ei ollut servolevyjä mukana, mutta taka-akselin ohjausvarsista menee hiilikuituiset tuet akseliin.
Ruosteen tein silleen että, ensin maalasin revellin tumman ruskealla aina yhden kohdan, sitten ripottelin ruostejauhetta märälle maalille. Ruostejauhetta sain, kun viilailin ruosteista metallia. Olen käyttänyt tuota tekniikkaa myös 1/24 pienoismalleissa ja toimii myös niihin.
Tunnistin noi vaan noista messinki värisistä linkki osista ja punasiksi maalatuista akselin päistä, olikohan näissä diffi nyt lukittu laittamalla se kolmas ratas sinne 2 väliin vai kuumaliima... muista yhtään enään... TLT lukitus on helppoa kun laittaa sen yhden kahden väliin.
Joo toi ruoste jauheen laitto on kans yks, ite en oo koskaan kokeillut, onko se jauhe ihan oikeeta ruoste jauhetta?
Patapadan kun kastaa ja antaa kuivua niin se ruostuu ja kun sitä sientä sit pyörittelee tai taputtelee paperille niin siitä lähtee aika hienoa ruoste jauhetta.
niemma-2 kirjoitti:
Ne ns hiilari linkit ohjaus varsista akseliin on kanssa mun tekoa, ei ehkä järeimmät mutta kesti mun offi ja foffi käytössä.
Tunnistin noi vaan noista messinki värisistä linkki osista ja punasiksi maalatuista akselin päistä, olikohan näissä diffi nyt lukittu laittamalla se kolmas ratas sinne 2 väliin vai kuumaliima... muista yhtään enään... TLT lukitus on helppoa kun laittaa sen yhden kahden väliin.
Joo toi ruoste jauheen laitto on kans yks, ite en oo koskaan kokeillut, onko se jauhe ihan oikeeta ruoste jauhetta?
Patapadan kun kastaa ja antaa kuivua niin se ruostuu ja kun sitä sientä sit pyörittelee tai taputtelee paperille niin siitä lähtee aika hienoa ruoste jauhetta.
Ihan on oikeaa ruostetta se jauhe.
Päivitelläämpä tätäkin vähäsen. Auto on kokenut aika paljon muutoksia sitten viime päivityksen: lehtijouset vaihtu erillisjousiin, konepellistä kittailin scoopin reiän pois, lava ja konepelti maalattu mustiksi, snorkkeli, panhard tangot eteen ja taakse tehty ja turvakaaret tehty. Vielä pitäs tehä sisusta ja puskurit loppuun.
Parit kuvat koeajolta:

Parit kuvat koeajolta:

Taas on aikaa kulunut ja jotai jopa saatu tehtyäkin. Uusi runko tuli tekastua alumiini U-palkista ja erillisjouset vaihtu takas lehtijousiin. :D Vinssikin tuli hankittua keulille. Iskareina on Team Losin mini-t:n iskarit, vähäsen vaan on liian lyhkäset.

Peilin tein styreenistä ja peilin varsi on 2m pultti ja siihen laiton vanhasta sytkäristä jousen niin se pääsee taipuilemaan, ei haittaa vaikka ottaakin vähän osumaa.

Vinssi pitäisi saada hieman taaksepäin mutta ei viitsi alkaa tuota maskia leikkelemään niin jos jostain löytys joku tarvike maski niin siihen leikkais reiän vinssille

Renkaat tulee vaihtumaan 1.55 Mud Thrashereihin.

Peilin tein styreenistä ja peilin varsi on 2m pultti ja siihen laiton vanhasta sytkäristä jousen niin se pääsee taipuilemaan, ei haittaa vaikka ottaakin vähän osumaa.

Vinssi pitäisi saada hieman taaksepäin mutta ei viitsi alkaa tuota maskia leikkelemään niin jos jostain löytys joku tarvike maski niin siihen leikkais reiän vinssille

Renkaat tulee vaihtumaan 1.55 Mud Thrashereihin.
Ai jumankauta mä niiin tykkään näistä omavalmiste rungoista. mä en tiedä mikä näissä kolahtaa, mutta todellakin olis kiva jos olis hitsivehkeet ittelläki... eiku anteeks, jos olis taitoa edes yrittää tehä tommosia. :)An7t1 kirjoitti: Elikkäs tuollaista scale vehjettä tarkoitus alkaa rakentamaan.
Tietoa:
Runko: Itse tehty, tai siis en ole itse tehnyt vaan on toisen käyttäjän tekemä ;)
Kori: Tamiya clod buster/Chevrolet k30
Jousitus : takana lehdet,edessä normi,iskarit ja jouset erillään.
Renkaat: Tamiyan jotkut offroad renkaat,vaihtuu
Tämä tulee safari autoksi ja tarkoitus saada valmiiksi kesäksi. Auto oikeastaan ajokuntoinen paitsi jakolaatikko uupuu joten nyt on hyvää aikaa rakentaa tätä.
Onko väri-ideoita koriin?
Joku tämmönen ois siisti,eikä olis vaikea maalata ???
Tuossa räpsy rungosta joka siis menee maalaukseen.
Kuvia koko autosta kunhan runko maalattu.