Kilpailukutsu: 3/2013 Jyväskylä Crawl 10.8.
-
Zarizi Tech
- Moderator
- Viesti:
Re: Kilpailukutsu: 3/2013 Jyväskylä Crawl 10.8.
[quote="qaw"]
Itse en kyllä ainakaan mitään foff-tyyppisiä mäkiä kaipaa open scaleen. Eikä tämä ole mitään väheksyntää tai antipatiaa foffia kohtaan, mutta mielestäni se laji on sitten erikseen ja tämä open scale pitäisi olla kuitenkin ensisijaisesti crawlingia. Scale-radat on tosin perinteisesti tehty osittain maapohjalle eikä pelkälle kalliolle, joten ehkä sana trial olisi kuitenkin kaikkein lähimpänä?
[/quote]
Väittäisin, että Nikon lausahdus oli tuommoinen "heitto" vaan. ;)
Itse en kyllä ainakaan mitään foff-tyyppisiä mäkiä kaipaa open scaleen. Eikä tämä ole mitään väheksyntää tai antipatiaa foffia kohtaan, mutta mielestäni se laji on sitten erikseen ja tämä open scale pitäisi olla kuitenkin ensisijaisesti crawlingia. Scale-radat on tosin perinteisesti tehty osittain maapohjalle eikä pelkälle kalliolle, joten ehkä sana trial olisi kuitenkin kaikkein lähimpänä?
[/quote]
Väittäisin, että Nikon lausahdus oli tuommoinen "heitto" vaan. ;)
Samu Sarka, RFOT, FIN
Member of ERCCA
Extreme Route Crawlers
5x World Champion
18x European Champion
30x Nordic Champion
3x Sudics Champion
28x Finnish Champion
3x German Champion
2x US Champion
2x Spanish Champion
2x Italian Champion
2x Belgium Champion
Member of ERCCA
Extreme Route Crawlers
5x World Champion
18x European Champion
30x Nordic Champion
3x Sudics Champion
28x Finnish Champion
3x German Champion
2x US Champion
2x Spanish Champion
2x Italian Champion
2x Belgium Champion
Joo, semmonen vaa :) Mutta kuhan ei ois joka jakso kalliolla/kivillä...
-
Zarizi Tech
- Moderator
- Viesti:
[quote="niko97"]
[/quote]
No sen verran voin paikasta kertoa, että ei tule olemaan kalliolla kaikkia ratoja ;)
[/quote]
No sen verran voin paikasta kertoa, että ei tule olemaan kalliolla kaikkia ratoja ;)
Samu Sarka, RFOT, FIN
Member of ERCCA
Extreme Route Crawlers
5x World Champion
18x European Champion
30x Nordic Champion
3x Sudics Champion
28x Finnish Champion
3x German Champion
2x US Champion
2x Spanish Champion
2x Italian Champion
2x Belgium Champion
Member of ERCCA
Extreme Route Crawlers
5x World Champion
18x European Champion
30x Nordic Champion
3x Sudics Champion
28x Finnish Champion
3x German Champion
2x US Champion
2x Spanish Champion
2x Italian Champion
2x Belgium Champion
voisin vaikka tulla, jos jolta kulta hipuisi yksi vapaa paikka autosta.
Finnish RC Crawling Series
Scale Class 2 2014 #6
Scale Class 2 2014 #6
Markku Nyman
Molemmat Scalet.
qaw puhuu asiaa 8)
Molemmat Scalet.
qaw puhuu asiaa 8)
VRC Off Road Team
Saas nähdä miten tämän kisan kanssa käy. Saman viikonlopun sunnuntaina Britit kohtaavat Fiskarissa.
Armoton pohdinta miten jaksaisi molemmat.
Armoton pohdinta miten jaksaisi molemmat.
[06.10.2014 21:26:03] Macce:ja luulin että vinssi oli hajonnu ku ei se jaksanu vinnssata takas pystyyn, mutta turvakaari oli juuttunu jonnekki mustikkapensaaseen
Todennäkösesti mukana
Vili L. #47
1,9 scale
Vili L. #47
1,9 scale
Powered by CASTLE
RACE IT, BREAK IT, FIX IT, REPEAT!
RACE IT, BREAK IT, FIX IT, REPEAT!
hämyrc
1,9 scale
1,9 scale
Viimeksi muokannut hämyrc, Pe 19.07.2013 21:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
JIMIRC
1.9 scale
17#
1.9 scale
17#
sakke
[font=Verdana]1.9 scale [/font]
[font=Verdana]#97[/font]
[font=Verdana]1.9 scale [/font]
[font=Verdana]#97[/font]
offroad powered by toyota
Jyväskylän kisassa otetaan käyttöön pari uutta juttua:
- julkiset tulostaulut (kaikille luokille)
- ratakohtaiset pistekortit
- simppeli, nopea peruskatsastus (ainakin crawlereille wb tsekkaus)
- alkupuhe/järkkäri kertoo päivän läpiviennin suurinpiirtein
Julkinen tulostaulu
RC Foffissa käytössä olevat luokkakohtaiset tulostaulut -> modattuna crawl/scale käyttöön.
Jokaisen luokan julkinen tulostaulu sijoitetaan kilpailun "toimistolle" näkyvälle ja seurattavalle paikalle.
Taulusta pääset seuraamaan sekä omia, että kanssakilpailijoiden suoritteita jokaiselta radalta. Taulu
päivittyy rata-radalta, koska käytössä on myös perinteisen yhden kuljettajapistekortin sijaan ratakohtainen
pistekortti. Kun olet ajanut radan 1, tuot kortin toimistolle ja saat uuden. Toimistotyöläinen tarkistaa kortin
ja siirtää tuloksen julkiseen tauluun.
Huom. uutta korttia EI SAA ennen kuin antaa korttinsa toimistoon (pl. eka kortti). Tämä siksi, ettei joku ala
panttaamaan kortteja itsellään "emmää halua et muut näkee taululta mun pisteet". En usko että tähän
kukaan lähtee, mutta kortti-kortista varmistaa asian.
Ratakohtainen pistekortti
Saksassa käytettiin ratakohtaisia pistekortteja, muttei silti julkista taulua. Anyway, tämä mahdollistaa
julkisen tulostaulun toimivuuden ja jatkuvan päivittymisen. Taulusta ei ole iloa, jos se päivittyy vasta
kisan jälkeen... Käytännössä haet jokaista rataa varten uuden pistekortin ja palautat aina radan ajettuasi.
Pyrin tekemään ratakortit vielä numeroidusti 1-5, niin jokainen osaa ottaa heti oikealle radalle korttinsa.
Katsastus
Ennen ensimmäiselle radalle siirtymistä tarkistetaan crawlereista akselivälit, kenties jotain muuta
(jos aikaa ja tarkistajia riittää), mutta WB:n on jo jotain. Scalepuolen tarkistus olkoon jonkun muun
vastuulla, itse en sitä vielä niin hyvin osaa/ehdi, ellei joku muu tahdo tehdä tarkistusta yms?
Alkupuhe
Ennen yhdenkään radan aloittamista pidetään järjestävän tahojen kanssa pieni simppeli puhe.
Miten päivä viedään läpi, missä on ratoja, ketkä tekee loput radat jne.. perusasioita, jotka heti selvittämällä
nopeuttavat ja selkeyttävät päivän läpivientiä. Samalla nimetään järkkäreistä joku, jolta voi tulla kyselee/
vetäsee hihasta, jos kysymyksiä kisasta/apua muuten kaipailee.
Näillä eväin + aiemmin monien vuosien koko porukan yhteisosaamisella,
saadaan päivästä hauska ja mukava kilpailullinen riento :)
Jos ko. asioista on kysyttävää/huomioitavaa, niin tähän voi vastailla (tai yv:llä), niin muovataan konsepti kuntoon.
- julkiset tulostaulut (kaikille luokille)
- ratakohtaiset pistekortit
- simppeli, nopea peruskatsastus (ainakin crawlereille wb tsekkaus)
- alkupuhe/järkkäri kertoo päivän läpiviennin suurinpiirtein
Julkinen tulostaulu
RC Foffissa käytössä olevat luokkakohtaiset tulostaulut -> modattuna crawl/scale käyttöön.
Jokaisen luokan julkinen tulostaulu sijoitetaan kilpailun "toimistolle" näkyvälle ja seurattavalle paikalle.
Taulusta pääset seuraamaan sekä omia, että kanssakilpailijoiden suoritteita jokaiselta radalta. Taulu
päivittyy rata-radalta, koska käytössä on myös perinteisen yhden kuljettajapistekortin sijaan ratakohtainen
pistekortti. Kun olet ajanut radan 1, tuot kortin toimistolle ja saat uuden. Toimistotyöläinen tarkistaa kortin
ja siirtää tuloksen julkiseen tauluun.
Huom. uutta korttia EI SAA ennen kuin antaa korttinsa toimistoon (pl. eka kortti). Tämä siksi, ettei joku ala
panttaamaan kortteja itsellään "emmää halua et muut näkee taululta mun pisteet". En usko että tähän
kukaan lähtee, mutta kortti-kortista varmistaa asian.
Ratakohtainen pistekortti
Saksassa käytettiin ratakohtaisia pistekortteja, muttei silti julkista taulua. Anyway, tämä mahdollistaa
julkisen tulostaulun toimivuuden ja jatkuvan päivittymisen. Taulusta ei ole iloa, jos se päivittyy vasta
kisan jälkeen... Käytännössä haet jokaista rataa varten uuden pistekortin ja palautat aina radan ajettuasi.
Pyrin tekemään ratakortit vielä numeroidusti 1-5, niin jokainen osaa ottaa heti oikealle radalle korttinsa.
Katsastus
Ennen ensimmäiselle radalle siirtymistä tarkistetaan crawlereista akselivälit, kenties jotain muuta
(jos aikaa ja tarkistajia riittää), mutta WB:n on jo jotain. Scalepuolen tarkistus olkoon jonkun muun
vastuulla, itse en sitä vielä niin hyvin osaa/ehdi, ellei joku muu tahdo tehdä tarkistusta yms?
Alkupuhe
Ennen yhdenkään radan aloittamista pidetään järjestävän tahojen kanssa pieni simppeli puhe.
Miten päivä viedään läpi, missä on ratoja, ketkä tekee loput radat jne.. perusasioita, jotka heti selvittämällä
nopeuttavat ja selkeyttävät päivän läpivientiä. Samalla nimetään järkkäreistä joku, jolta voi tulla kyselee/
vetäsee hihasta, jos kysymyksiä kisasta/apua muuten kaipailee.
Näillä eväin + aiemmin monien vuosien koko porukan yhteisosaamisella,
saadaan päivästä hauska ja mukava kilpailullinen riento :)
Jos ko. asioista on kysyttävää/huomioitavaa, niin tähän voi vastailla (tai yv:llä), niin muovataan konsepti kuntoon.
Saku Sarka, RFOT, FIN
-Toimistotyöläinen koko ajan paikalla ettei sen takia tarvitse odotella seuraavalle pätkälle lähtöä..? (liittyen myös seuraavaan kohtaan..)
-Kahta luokkaa ajavat.. Toivottavasti toimisto on hyvinkin keskeisellä paikalla ettei lopu kunto kesken sinne koko ajan ravatessa ;)
-Tuo ratakortin numerointi. Eli pitää tietää ensimmäistä korttia ottaessaan mitä rataa lähtee ensimäisenä ajamaan?
-Kahta luokkaa ajavat.. Toivottavasti toimisto on hyvinkin keskeisellä paikalla ettei lopu kunto kesken sinne koko ajan ravatessa ;)
-Tuo ratakortin numerointi. Eli pitää tietää ensimmäistä korttia ottaessaan mitä rataa lähtee ensimäisenä ajamaan?
"Real stupidity beats artificial intelligence every time"
"Dude, where`s my shovel!?!"
3x KON
"Dude, where`s my shovel!?!"
3x KON
Ratakortti on parempi numeroida kun alkaa ajamaan. Eli tuomari merkitsee korttiin minkä radan ajat.
Melkoiset järjestelyt pojilla nyt suunnitteilla. Kaikki kuulostaa toki hienolta kunhan vaan löytyy henkilöitä hoitamaan käytännössä.
Melkoiset järjestelyt pojilla nyt suunnitteilla. Kaikki kuulostaa toki hienolta kunhan vaan löytyy henkilöitä hoitamaan käytännössä.
Hyviä pointteja tänne tullut, joten vastaanpas:
- Päätoimistojehuna toimii allekirjoittanut, jolla 2 varaheppua, jotka tuuraavat, kun itse käyn ajamassa radan.
Itse olen kuitenkin toimistolla eniten ja pidän ruletin pyörimässä. Toimistolla on AINA joku huolehtimassa hommasta.
- Toimisto sijoitetaan keskeiselle paikalle (ettei tule juoksua), tosin keljonkankaan paikka ei ole mitenkään
suuren suuri, joten tästä ei tule ongelmaa, hyvä pointti silti.
- Ratakortteja ei numeroida eli jakson tuomari laittaa jakson numeron, teemme niin!
- Melkoiset järjestelyt on suunnitteilla ja omakohtaisesti tarkoitukseni on tarjota järjestelyiltään jotain uutta ja parempaa.
Vaikka siihen itse joutuukin enemmälti olemaan toimistossa ja järkkärinä, pidän siitä ja sijoitustenkin verotuksella olen valmis.
Emme sentään järjestä ensimmäistä kilpailuamme ja tarkoitus on tarjota TEILLE kilpailijoille loistokas kisapäivä ;)
Jos lisää kysyttävää/huomioitavaa yms.. niin tänne vaan.
- Päätoimistojehuna toimii allekirjoittanut, jolla 2 varaheppua, jotka tuuraavat, kun itse käyn ajamassa radan.
Itse olen kuitenkin toimistolla eniten ja pidän ruletin pyörimässä. Toimistolla on AINA joku huolehtimassa hommasta.
- Toimisto sijoitetaan keskeiselle paikalle (ettei tule juoksua), tosin keljonkankaan paikka ei ole mitenkään
suuren suuri, joten tästä ei tule ongelmaa, hyvä pointti silti.
- Ratakortteja ei numeroida eli jakson tuomari laittaa jakson numeron, teemme niin!
- Melkoiset järjestelyt on suunnitteilla ja omakohtaisesti tarkoitukseni on tarjota järjestelyiltään jotain uutta ja parempaa.
Vaikka siihen itse joutuukin enemmälti olemaan toimistossa ja järkkärinä, pidän siitä ja sijoitustenkin verotuksella olen valmis.
Emme sentään järjestä ensimmäistä kilpailuamme ja tarkoitus on tarjota TEILLE kilpailijoille loistokas kisapäivä ;)
Jos lisää kysyttävää/huomioitavaa yms.. niin tänne vaan.
Viimeksi muokannut Hadesbear, La 20.07.2013 21:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saku Sarka, RFOT, FIN
Julkiset tulostaulut tulostettu ja levyt tehty eli teippausta vaille valmiita.
20 osallistujaa mahtuu jokaisen luokan omaan levyyn, luulisi riittävän :D
Pistekortit myös luonnosteltu, tarvii seuraavaksi viedä painoon, jotta saa näppärästi tuotettua.
Muitakin asioita mietitty ja kirjotettu ylös ajajakokousta varten. Jahka ollaan pidetty järkkärien
kanssa pienimuotoinen kokous, niin laittelen lisäinffot.
+ jos hyvin käy, niin päästää kisamestalle isommalla autolla, jonka kylkeen saadaan tulostaulut esille
ja itse auton perään "kisatoimisto" ;)
Homma etenee ja pyrkimys on yhä tarjota järjestelyiltään poikkeuksellinen kisa!
20 osallistujaa mahtuu jokaisen luokan omaan levyyn, luulisi riittävän :D
Pistekortit myös luonnosteltu, tarvii seuraavaksi viedä painoon, jotta saa näppärästi tuotettua.
Muitakin asioita mietitty ja kirjotettu ylös ajajakokousta varten. Jahka ollaan pidetty järkkärien
kanssa pienimuotoinen kokous, niin laittelen lisäinffot.
+ jos hyvin käy, niin päästää kisamestalle isommalla autolla, jonka kylkeen saadaan tulostaulut esille
ja itse auton perään "kisatoimisto" ;)
Homma etenee ja pyrkimys on yhä tarjota järjestelyiltään poikkeuksellinen kisa!
Saku Sarka, RFOT, FIN
MLe 2.2 Sportsman
Laitetaan kiinan ihme koville! ;)
Laitetaan kiinan ihme koville! ;)
AutoMotor team
RaumRC
ATAKUA
RaumRC
ATAKUA
Kaipa se nyt on vaan tultava ainakin yks kisa te(st/ts)aamaan!
Eli tää apina Open Scaleen.
Pitänee varmaan hommata kisanumero.
Eli tää apina Open Scaleen.
Pitänee varmaan hommata kisanumero.
Weke
Sportman 2.2
Sportman 2.2
Mut voitte vielä lisätä open scalenkin listoille. Eli:
-Joona
-Open Scale
-2.4ghz
-Joona
-Open Scale
-2.4ghz
2,2 Pro #17 2011
2,2 pro #5 2012
2,2 pro #5 2013
Team Suonenjoki
2,2 pro #5 2012