Moro. Tyhmä kysymys nyybiltä.
Onko lipo akussa pidempi ajo aika kuin ni-mh:ssa
Nyt käytössä ni-mh 3000mah 7,2v pötkö akku.
Jos kestää niin voisiko joku neuvoa minkälaisen lipon hommaisi tilalle
Ni-mh vs lipo
Ni-mh vs lipo
Lindberg Crawling Team
Re: Ni-mh vs lipo
Akuista löytyy AIKA paljon juttua palstalta kun selailee.
Mutta eipä kannata paljon vertailla ni-mh ja lipoa keskenään, lipo joka tavalla parempi.
Itse ajelin aikoinaan 3600mAh nimh akulla, sitten siirryin lipoihin. Nykyään käytössä 2500mAh lipo jolla ajelee enemmän kuin tarpeeksi, ainakin kaksi kertaa pidempään kuin yhdellä nimh akulla.
Mutta eipä kannata paljon vertailla ni-mh ja lipoa keskenään, lipo joka tavalla parempi.
Itse ajelin aikoinaan 3600mAh nimh akulla, sitten siirryin lipoihin. Nykyään käytössä 2500mAh lipo jolla ajelee enemmän kuin tarpeeksi, ainakin kaksi kertaa pidempään kuin yhdellä nimh akulla.
Lipossa korkeampi jännite joten potkii paremmin. Jos ajat samalla tavalla kuin Nimh akuilla kestää lipo myös pitempään koska korkeamman jännitteen takia ei ole niin kovilla kuin alhaisemman jännitteen nimhi.
Sama tulee esille kun vertailee 2S (7,4V) lipoa 3S (11,1V) ja 4S (14,8V) lipoihin.
Tuossa yksinkertaistetusti. Jos halutaan mennä sähköfysiikkaan käy sekin minulle.
Sama tulee esille kun vertailee 2S (7,4V) lipoa 3S (11,1V) ja 4S (14,8V) lipoihin.
Tuossa yksinkertaistetusti. Jos halutaan mennä sähköfysiikkaan käy sekin minulle.
[06.10.2014 21:26:03] Macce:ja luulin että vinssi oli hajonnu ku ei se jaksanu vinnssata takas pystyyn, mutta turvakaari oli juuttunu jonnekki mustikkapensaaseen
Akun sopiva koko ja kapasiteetti riippuu käyttötarkoituksesta. Moni käyttää pienikokoista akkua, koska se on helpomipi sijoittaa painopisteen kannalta edulliseen paikkaan. Lipoakut ovat HobbyKingistä tilattuina niin edulliset, ettei tarvittavien akkujen määrällä ole väliä. Toki on mukavampaa ajella, jos ei koko ajan tarvitse akkua vaihtaa.