Vuoden 2012 2.2-luokkien säännöt
Re: Vuoden 2012 2.2-luokkien säännöt
Noniin... Nyt kun pistekortista on hieman kokemusta, niin miltä se vaikuttaa?
Jotain olikin jo mainittu, esim. DNF:lle oma ruutu?
Jotain olikin jo mainittu, esim. DNF:lle oma ruutu?
Minä tuomaroin esim. 1 radan ensimmäisen portin niin jos joku ajoi bonus portin läpi sai hän -5 pistettä(eli taisi olla virhe). Voisi ehkä olla selkeämpää laittaa bonus portit erilleen normi porteista niin ei tulisi näitä sekaannuksia. Ja myös se portin ratsastus mahdollisuus mistä kisa paikalla puhuttiin pitää muistaa huomioida seuraavissa kisoissa. Mielestäni portti pitää pystyä ratsastamaan nopeasti ja kohtuu helposti.
Nordics 2010 #4, 2011 #1, 2012 #1, 2013 #2, 2014 #3, 2015 #4
Supercrawl 2011 #2, 2012 #6, 2013 #3
Tämä on tärkeä seikka ja takaa sen että kaikentasoiset kuljettajat pääsevät etenemään radoilla.Samuli kirjoitti: Ja myös se portin ratsastus mahdollisuus mistä kisa paikalla puhuttiin pitää muistaa huomioida seuraavissa kisoissa. Mielestäni portti pitää pystyä ratsastamaan nopeasti ja kohtuu helposti.
Onko kalliokiipeilystä tulossa nopeus laji.
Enduro - crawling...autoina modattuja corr autoja.
Onko tarkoitus ole suoriutua pahoista paikoista...vai kuka on nopein.
Sen ymmärrän hyvin että huono kuski/suoriutuva auto voi päästä näin jatmaan pätkää.
Mutta että sillä säästetään 'osaavien' toimesta aikaa ja voidaan taktikoida...
Toisaalta mitä mä olen kommentoimaan kun asia ei mua koske.
Enduro - crawling...autoina modattuja corr autoja.
Onko tarkoitus ole suoriutua pahoista paikoista...vai kuka on nopein.
Sen ymmärrän hyvin että huono kuski/suoriutuva auto voi päästä näin jatmaan pätkää.
Mutta että sillä säästetään 'osaavien' toimesta aikaa ja voidaan taktikoida...
Toisaalta mitä mä olen kommentoimaan kun asia ei mua koske.
Viimeksi muokannut kenne, Su 13.05.2012 09:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
DRIVE HYBRID
I need your Gas
I need your Gas
Mielestäni kannattaa yksinkertaistaa asioita mahdollisimman paljon.
- Bonusreitit aina -5 pistettä vaikeustasosta riippumatta. Kuljettaja punnitsee onko reitti riskin arvoinen.
- Porttimerkit aina tennispallo tms maastosta selkeästi erottuva pallukka.
- Rajamerkkien tulee myös olla maastosta selkeästi erottuvat.
- Tuomarin tai ajanottajan tulee noin minuutin välein ilmoittaa ajan kulumisesta.
Pistekortti toimi mielestäni hyvin. DNF kohta kannattaa varmasti lisätä, koska niitä tulee nyt uusilla säännöillä jonkun verran. 'Aika' ruutuun vois kirjoittaa 'Jäljellä oleva aika' tai 'Käytetty aika'. Kumpaa vaihtoehtoa nyt sitten jatkossa käytetään.
Tuntuu siltä, ettei puhelinsovellus ole riittävän luotettava. Itse käytän mieluummin jatkossakin paperia ja kynää tuomaroidessa. Ajanotto on hankalaa mutta kaulassa roikkuva sekkari toimii varmasti hyvin.
- Bonusreitit aina -5 pistettä vaikeustasosta riippumatta. Kuljettaja punnitsee onko reitti riskin arvoinen.
- Porttimerkit aina tennispallo tms maastosta selkeästi erottuva pallukka.
- Rajamerkkien tulee myös olla maastosta selkeästi erottuvat.
- Tuomarin tai ajanottajan tulee noin minuutin välein ilmoittaa ajan kulumisesta.
Pistekortti toimi mielestäni hyvin. DNF kohta kannattaa varmasti lisätä, koska niitä tulee nyt uusilla säännöillä jonkun verran. 'Aika' ruutuun vois kirjoittaa 'Jäljellä oleva aika' tai 'Käytetty aika'. Kumpaa vaihtoehtoa nyt sitten jatkossa käytetään.
Tuntuu siltä, ettei puhelinsovellus ole riittävän luotettava. Itse käytän mieluummin jatkossakin paperia ja kynää tuomaroidessa. Ajanotto on hankalaa mutta kaulassa roikkuva sekkari toimii varmasti hyvin.
Supercrawlissa radoilla joita oli 3 kappaletta oli 10 porttia joista jokaisesta sai sen suoritettua -2 pistettä. Bonus portit olivat aina erillään noista kymmenestä portista. Bonus portit olivat sen -5. Mikäli suoritit bonusportin ja aika loppui eli sait DNF niin silloin bonus porttia ei laskettu lopullisiin pisteisiin vain suoritetut portit. Tulos korttiin kirjoitettiin aina jäljelle jäänyt aika jotta tasapisteissä voitiin käyttää sitä kilpailun tuloksissa oikean järjestyksen aikaan saamiseksi. Kilpailun aikana oli KILPAILIJAN itse kysyttävä jäljellä olevaa ajoaikaa. Myös portit oli sijoitettu niin että sen pystyi ratsastamaan helposti mikäli sen koki tarpeelliseksi. Tämä sen vuoksi jos portti tuntui mahdottomalta tai aika alkoi loppumaan kesken, aina oli edullisinta päästä maaliin. Ja jotta myös heikompi tasoiset kilpailijat saisivat edistymis pisteitä. Ei sen takia että kilpailuista tulisi nopeus ajoja. Mielestäni tälläinen rata järjestely toimi hienosti ja antoi myös mahdollisuuden taktikointiin.
Nordics 2010 #4, 2011 #1, 2012 #1, 2013 #2, 2014 #3, 2015 #4
Törmäsin tälläiseen.
Sorry etten kääntänny mutta eiköhän kaikki osaa tulkita mistä kysymys.
Olisko tossa mitään ideoita mitä vois lainata ratojen tekoon?
Sorry etten kääntänny mutta eiköhän kaikki osaa tulkita mistä kysymys.
Olisko tossa mitään ideoita mitä vois lainata ratojen tekoon?
Tapped-out;15188 kirjoitti:[align=center]WCRCC
SEASON 2
COURSE SET-UP
INFORMATION[/align]
WCRCC is excited to implement the 15-gate course set-up for the 2012-13 Season! This will enable all drivers of all skill levels the opportunity to compete together!!
THE 15 GATES WILL BE DESIGNED AS FOLLOWS:
- GATES 1-5 = will be designed for 2.2 SPORTSMAN LEVEL, additional gates are optional/bonus (-2 ea.)
- GATES 6-10 = will be designed for 2.2 PRO LEVEL, additional gates are optional/bonus (-2 ea.)
- GATES 11-15 = will be designed for 2.2 ELITE LEVEL, each gate will be bonus (-2 ea.)
- ONE BLUE BONUS GATE WILL BE BETWEEN GATES 6-10 ON EACH COURSE (-10)
- ALL PENALTIES APPLY FOR EVERY GATE !!!
- All classes start at the same start gate.
- Every driver has the option to progress through all gates within the allotted time. This style of course set-up will enable drivers the opportunity to improve their skill level on EVERY COURSE!
- Driver has the option to stop at any time after their class level end gate.
- Bonus gates may be skipped but once passed up they are dead and can not be gone back too.
- Vehicle must be stationary in order for driver to end run while completing optional/bonus gates.
- 1.9 Pro rigs will also be competing on these courses (unless someone volunteers to set up separate 1.9 courses)
- 1.9 Scale rigs are welcome to run these courses if separate scale courses aren't available
COURSE SET-UP VOLUNTEERS
- EVERY 2.2 DRIVER is encouraged to help be involved with the course set-up at each comp.
- SEASONED PRO DRIVERS who want to volunteer will be assigned a course to set-up the morning of the comp.
- NO EXPERIENCE??? NO PROBLEM!!! We will pair you up with a Seasoned Pro Driver to mentor you on how to set-up a course!
- WCRCC committee usually @ comp site ready to start setting up course around 6 a.m.
COURSE SET-UP GUIDELINES
- GATES 1-5* = will be designed for 2.2 SPORTSMAN LEVEL (this will accomodate 1.9 needs)
- GATES 6-10* = will be designed for 2.2 PRO LEVEL
- GATES 11-15= will be designed for 2.2 ELITE LEVEL
- ONE BLUE BONUS GATE WILL BE BETWEEN GATES 6-10 ON EACH COURSE
- * GATES 1-10 need to have a way to straddle in order to get progress (“a way out”)
- ALL GATES should be accessible to all drivers
GATE COLOR KEY
- Green Gates= Start Gates
- Blue Gates = Bonus Gates
- Red Gates = Pro Finish Gates (must be Gate 10)
- Pink Gates = Elite level Gates (must be Gates 11-15)
DRIVE HYBRID
I need your Gas
I need your Gas
Voisiko nämä säännöt nostaa stickyksi jonnekin näkyvämmälle paikalle?TomiK kirjoitti: Sääntökirja mallia 9.5.2012
Nimimerkillä sääntöjä juuri 5min etsineenä.
PS. Tämänkin osion stickyinä on niin paljon täysin joutavia ketjuja, jotka joutaisivat jo 2-3 vuotta vanhentuneina roskiin tai eivät muuten tarvitse olla stickynä.
X2Tomy kirjoitti:Voisiko nämä säännöt nostaa stickyksi jonnekin näkyvämmälle paikalle?TomiK kirjoitti: Sääntökirja mallia 9.5.2012
PS. Tämänkin osion stickyinä on niin paljon täysin joutavia ketjuja, jotka joutaisivat jo 2-3 vuotta vanhentuneina roskiin tai eivät muuten tarvitse olla stickynä.
Nordics champion 2017
WORLDS #2 2016
2.2 Pro Champion 2015
Scale C2 Champion 2015
Nordic #2 2015
2.2 Champion 2012
1.9 Champion 2012
Nordic Champion 2013
LRCC team driver
WORLDS #2 2016
2.2 Pro Champion 2015
Scale C2 Champion 2015
Nordic #2 2015
2.2 Champion 2012
1.9 Champion 2012
Nordic Champion 2013
LRCC team driver
Miten olis jos sääntö keskustelut/väännöt ja tapahtumat laitettais erikseen omiin osioihin?
nimimerkillä minäkin sääntöjä etsineenä ;D
nimimerkillä minäkin sääntöjä etsineenä ;D
RaumRC
Onko jenkeiltä tulossa muutoksia ensi kauden sääntöihin?
Eikös enskaudella jatketa kuitenkin jenkkisäännöillä?
Eikös enskaudella jatketa kuitenkin jenkkisäännöillä?
Nordic Crawler Design
R2-Design
LT-special parts
NCC ROADS
CRC
R2-Design
LT-special parts
NCC ROADS
CRC
Minun puolesta kyllä. Ei valittamista säännöissä... :-)
2,2 Pro #17 2011
2,2 pro #5 2012
2,2 pro #5 2013
Team Suonenjoki
2,2 pro #5 2012
2,2 pro #5 2013
Team Suonenjoki
-
Zarizi Tech
- Moderator
- Viesti:
[quote="Joona"]
[/quote]
X 2
[/quote]
X 2
Samu Sarka, RFOT, FIN
Member of ERCCA
Extreme Route Crawlers
5x World Champion
18x European Champion
30x Nordic Champion
3x Sudics Champion
28x Finnish Champion
3x German Champion
2x US Champion
2x Spanish Champion
2x Italian Champion
2x Belgium Champion
Member of ERCCA
Extreme Route Crawlers
5x World Champion
18x European Champion
30x Nordic Champion
3x Sudics Champion
28x Finnish Champion
3x German Champion
2x US Champion
2x Spanish Champion
2x Italian Champion
2x Belgium Champion
Lisäsin btw tämän ketjun ensimmäiseen postaukseen linkin tänä vuonna käytettyyn sääntökirjaan. Näin säännöt löytyvät nyt helpommin.
Mielestäni on hyvä jatkaa jenkkisäännöillä. Päivitetään aikanaan vuoden 2013 muutokset, jos niitä tulee.
Mielestäni on hyvä jatkaa jenkkisäännöillä. Päivitetään aikanaan vuoden 2013 muutokset, jos niitä tulee.
X3Zarizi Tech kirjoitti:X 2Joona kirjoitti: Minun puolesta kyllä. Ei valittamista säännöissä... :-)
"Real stupidity beats artificial intelligence every time"
"Dude, where`s my shovel!?!"
3x KON
"Dude, where`s my shovel!?!"
3x KON
X4R2 kirjoitti:X3Zarizi Tech kirjoitti:X 2Joona kirjoitti: Minun puolesta kyllä. Ei valittamista säännöissä... :-)
Saku Sarka, RFOT, FIN
Jep, mennään US 2013 säännöillä 8)
Nordics champion 2017
WORLDS #2 2016
2.2 Pro Champion 2015
Scale C2 Champion 2015
Nordic #2 2015
2.2 Champion 2012
1.9 Champion 2012
Nordic Champion 2013
LRCC team driver
WORLDS #2 2016
2.2 Pro Champion 2015
Scale C2 Champion 2015
Nordic #2 2015
2.2 Champion 2012
1.9 Champion 2012
Nordic Champion 2013
LRCC team driver
Miten olis (ei tietty liity sääntökirjaan) jos tuohon pätkä aika ja maksimipiste juttuun tulis vaikka joku helpotus noviiseille.
En keksi millä tavalla erotella mutta olisko joku joes on sarjan sijalla 10 tai enemmän tai tokaa kautta ajavana mutta ilman 5 parhaan joukkoon ajoa ???
Tai jotain. Ei itse tule mieleen.....
Vai pitäisikö Pro luokan kuskit viellä jakaa Pro ja noviisi luokkiin. Tietty ei vaikuta muuhun kuin tuohon em juttuun.
Jotta Pro kuskeilla olisi riittävän tiukkaa kisassa.
Mutta noviisit saisivat ajaa enemmän kuin pahimmassa tapauksessa 3 ekaa porttia.
Voi vain monelta loppua kiinnostus kisaamiseen jos ajelee +200kilsaa kisoihin eikä pääse yhtään pätkää puolta väliä pidemmälle.
Näin meinas käydä itselle kun oli toisessa konessa vikaa ja luulin vain ettei taidot riitä. Auto kuitenkin oli hyvä..ja jotain pientä oppinnu jopa ajamisesta. Meni kuitenkin 2 kautta huomaamatta oikean syyn. Toki ajotaidossakin on paljon parannettavaa. Mutta olis kai sitä pitänny edes osan pätkistä päästä maaliin.
Turhautuminen oli mulla todella lähellä vaikka pidän itteäni aika sitkeänä kun kyse on kisaamisista yms.
Jos en olis ajannu skalessa ja sijoituksen silläkin olisi ollut samaa luokkaa olisin varmaan lopettannu Prossa ajamisen...mikä oli kyllä todella lähellä.
Voin vain kuvitella mitä kaverilta tuntuu joka aloittaa lajin ja ajotaidot on vasta löytymässä.
Varsinkin kun Sportsmankin on yhtä kovatasoinen.
Ei jää kuin Scale luokka aloitelijalle. Toki luokkahan on mainio siihen mutta jos ko. harrastaja ei pidä siitä konseptista.
En keksi millä tavalla erotella mutta olisko joku joes on sarjan sijalla 10 tai enemmän tai tokaa kautta ajavana mutta ilman 5 parhaan joukkoon ajoa ???
Tai jotain. Ei itse tule mieleen.....
Vai pitäisikö Pro luokan kuskit viellä jakaa Pro ja noviisi luokkiin. Tietty ei vaikuta muuhun kuin tuohon em juttuun.
Jotta Pro kuskeilla olisi riittävän tiukkaa kisassa.
Mutta noviisit saisivat ajaa enemmän kuin pahimmassa tapauksessa 3 ekaa porttia.
Voi vain monelta loppua kiinnostus kisaamiseen jos ajelee +200kilsaa kisoihin eikä pääse yhtään pätkää puolta väliä pidemmälle.
Näin meinas käydä itselle kun oli toisessa konessa vikaa ja luulin vain ettei taidot riitä. Auto kuitenkin oli hyvä..ja jotain pientä oppinnu jopa ajamisesta. Meni kuitenkin 2 kautta huomaamatta oikean syyn. Toki ajotaidossakin on paljon parannettavaa. Mutta olis kai sitä pitänny edes osan pätkistä päästä maaliin.
Turhautuminen oli mulla todella lähellä vaikka pidän itteäni aika sitkeänä kun kyse on kisaamisista yms.
Jos en olis ajannu skalessa ja sijoituksen silläkin olisi ollut samaa luokkaa olisin varmaan lopettannu Prossa ajamisen...mikä oli kyllä todella lähellä.
Voin vain kuvitella mitä kaverilta tuntuu joka aloittaa lajin ja ajotaidot on vasta löytymässä.
Varsinkin kun Sportsmankin on yhtä kovatasoinen.
Ei jää kuin Scale luokka aloitelijalle. Toki luokkahan on mainio siihen mutta jos ko. harrastaja ei pidä siitä konseptista.
DRIVE HYBRID
I need your Gas
I need your Gas
Nyt jo tuli näppihäiriöitä ajanottajilla, vaikka kaikki jaksot piti olla 6min niin joskus olikin kellossa vain 5min jne, eli turhan vaikeaksi menee, jos osalla kuskeista olisi eri aika. Minun mielestä :o
Ja auttaisiko se 1-2 min montaakaan jaksoa loppuun?
Pistelaskua ei mielestäni voi muuttaa noviiseille, paitsi jos luokka halutaan jakaa kahteen (jossa ei minun nähdäkseni ole järkeä).
Paljon ennemmin näkisin tuomareiden ja muiden kuskien sallittavan/pyydettävän neuvoa noviiseja suorituksessa. Enenmmän siitä olisi hyötyä, kun joku neuvoisi mistä ja miten nyt kannattaa ajaa, koska kannattaa ratsastaa molla jne.
Ja auttaisiko se 1-2 min montaakaan jaksoa loppuun?
Pistelaskua ei mielestäni voi muuttaa noviiseille, paitsi jos luokka halutaan jakaa kahteen (jossa ei minun nähdäkseni ole järkeä).
Paljon ennemmin näkisin tuomareiden ja muiden kuskien sallittavan/pyydettävän neuvoa noviiseja suorituksessa. Enenmmän siitä olisi hyötyä, kun joku neuvoisi mistä ja miten nyt kannattaa ajaa, koska kannattaa ratsastaa molla jne.
Nordics champion 2017
WORLDS #2 2016
2.2 Pro Champion 2015
Scale C2 Champion 2015
Nordic #2 2015
2.2 Champion 2012
1.9 Champion 2012
Nordic Champion 2013
LRCC team driver
WORLDS #2 2016
2.2 Pro Champion 2015
Scale C2 Champion 2015
Nordic #2 2015
2.2 Champion 2012
1.9 Champion 2012
Nordic Champion 2013
LRCC team driver
Proot jolle radat ovat sopivan haastavat eivät voi ymmärtää sitä turhautuisen tuskaa kun ei pääse edes niin että niistä neuvoista olis kunnolla apua.
Varsin jos joutuu hiukan ajatella mistä mennä kun ei ole sellaista ajo silmaa kuin Pro kuskeilla että heti titää suunnilleen reitin = aikaa kuluu.
Ja se että ratsastaa.
Ei auta kovin pitkälle kun on pisteet täynnä.
Eli ei max. pisteitä ja pätkän max ajat löysemmiksi olis mun mielestä se lääke.
Se sinäänsä ei tee kisaa helpommaksi prolle mutta paljon mielekkäämpää noviiseille.
Proot voi toki pitää harjoittelumielessä kireämpää aikataulua ja tavoitella vaikka 6 min aikaa vaikka pätkän minimi olis 10min.
Vai olisko siinnä joku juttu jos ajaa alle 6min niin hyväksytty ja jos myöhästyy menee
7min +30p
8min +60p
9min +90p
10min+120p
??
Silloin myöhästyminen ohjeajasta tuo paljon sanktiota mutta saa kuitenkin ajaa maaliin vaikka vähän hidas olisikin. Se kun ei varmaan päivän aikataulua muuta nykyisen 10 kuskin kisoissa.
Sekään ei liene Pro kuskeja häiritsevän jos joku ottaa pätkällä sen 200p.
Radat toki saa ja kuuluukin olla haastavia.
Ilman pistekattoa voi pätkät olla haastavia myös proolle ja noviisilla mahdollisuus/aikaa oppi ajamaan. 3 porttia pidemälle.
Se toki on ymmärrettävää enkä sitä takoittannu että olisi erillaiseet pisteytykset ja/tai eri luokat. Se oli vain heitto...kun en oikeaa ratkaisua ongelmaan.
Olisiko muilla ehdotuksia miten saataisiin laji mielekkäämmäksi aloittelijalle/noviisille.
Tuohon 20p siirtoon seuraavalle portille. Pitäisikö lisätä sen että autoa on ajettava joku matka...vaikka 2 auton mittää ennenkuin sen saa siirtää taas seuraavalle portille.
Tämä jotta tyhjällä akulla tai muuten hajonneella autolla ei voi päästä maaliin.
Sinäänsä nykyisetkin säännöt käy mulle, kun on tuo skaleluokka jossa pääsee ajamaa koko rahalla. Ja loppukesästä aloin myös kerkeämään useamman pätkän maaliin kuin keskeyttää joko aikaan tai max pisteisiin.
Varsin jos joutuu hiukan ajatella mistä mennä kun ei ole sellaista ajo silmaa kuin Pro kuskeilla että heti titää suunnilleen reitin = aikaa kuluu.
Ja se että ratsastaa.
Ei auta kovin pitkälle kun on pisteet täynnä.
Eli ei max. pisteitä ja pätkän max ajat löysemmiksi olis mun mielestä se lääke.
Se sinäänsä ei tee kisaa helpommaksi prolle mutta paljon mielekkäämpää noviiseille.
Proot voi toki pitää harjoittelumielessä kireämpää aikataulua ja tavoitella vaikka 6 min aikaa vaikka pätkän minimi olis 10min.
Vai olisko siinnä joku juttu jos ajaa alle 6min niin hyväksytty ja jos myöhästyy menee
7min +30p
8min +60p
9min +90p
10min+120p
??
Silloin myöhästyminen ohjeajasta tuo paljon sanktiota mutta saa kuitenkin ajaa maaliin vaikka vähän hidas olisikin. Se kun ei varmaan päivän aikataulua muuta nykyisen 10 kuskin kisoissa.
Sekään ei liene Pro kuskeja häiritsevän jos joku ottaa pätkällä sen 200p.
Radat toki saa ja kuuluukin olla haastavia.
Ilman pistekattoa voi pätkät olla haastavia myös proolle ja noviisilla mahdollisuus/aikaa oppi ajamaan. 3 porttia pidemälle.
Se toki on ymmärrettävää enkä sitä takoittannu että olisi erillaiseet pisteytykset ja/tai eri luokat. Se oli vain heitto...kun en oikeaa ratkaisua ongelmaan.
Olisiko muilla ehdotuksia miten saataisiin laji mielekkäämmäksi aloittelijalle/noviisille.
Tuohon 20p siirtoon seuraavalle portille. Pitäisikö lisätä sen että autoa on ajettava joku matka...vaikka 2 auton mittää ennenkuin sen saa siirtää taas seuraavalle portille.
Tämä jotta tyhjällä akulla tai muuten hajonneella autolla ei voi päästä maaliin.
Sinäänsä nykyisetkin säännöt käy mulle, kun on tuo skaleluokka jossa pääsee ajamaa koko rahalla. Ja loppukesästä aloin myös kerkeämään useamman pätkän maaliin kuin keskeyttää joko aikaan tai max pisteisiin.
DRIVE HYBRID
I need your Gas
I need your Gas