järkkärit yms. kamerat
Re: järkkärit yms. kamerat
nikoneissa pitäisi olla laadukkaammat kittilinssit kuin canonissa mutta eipä ne tietysti mitään pro tasoa ole. Kovasti kehuttu pienen budjetin kiinteä valvoimainen linssi olisi nikor 35mm 1.8. Tuo olisi ainakin itsellä seuraavana hankinta listalla.
Nordic Crawler Design
R2-Design
LT-special parts
NCC ROADS
CRC
R2-Design
LT-special parts
NCC ROADS
CRC
Tuosta vähän jo lueskelinkin ja voi olla että hyvinkin pian tulee hommattua parempaa linssiä. Mutta koska tähän saakka menty 4 vuotta vanhalla pokkarilla niin pieni aavistus on että tuolla 18-55mm linssilläkin saa jo "hieman" parempia kuvia. ;DTomiK kirjoitti: Suosittelen, että ostat samantien jonkun kitin mukana tulevaa objektiivia paremman objektiivin. Eipähän tarvitse kärvistellä sen vakion kanssa sitten. Ainakin Canonin kittilinssillä voi heittää vesilintua suoraan ;). Nikoneista ei kokemusta.
Crawling since 2008.
Canoninkin kittilinssi pieksee ihan minkä tahansa pokkarikameran 6-0. Siis ei se nyt NIIN huono ole, toki melkein minkä vaan digijärkkärirungon ominaisuudet riittäisi vielä huimasti parempaankin.
Yleisestiottaen Canonilla tuntuu olevan edullisempia objektiiveja, kuin Nikonilla, ja ehkä jopa jonkin verran parempi valikoima niitä. Itse suosittelisin edelleen käytettyä Canonin 10-sarjalaista ja jos sitten videokuvausta tarttee niin hd-videokameroita saa parilla satkulla.
Yleisestiottaen Canonilla tuntuu olevan edullisempia objektiiveja, kuin Nikonilla, ja ehkä jopa jonkin verran parempi valikoima niitä. Itse suosittelisin edelleen käytettyä Canonin 10-sarjalaista ja jos sitten videokuvausta tarttee niin hd-videokameroita saa parilla satkulla.
Finnish rc crawling series
Scale 2009 #2
Scale 2010 #5
Scale 2011 #4
Scale 2012 #2
Open Scale 2013 #1
Scale 2009 #2
Scale 2010 #5
Scale 2011 #4
Scale 2012 #2
Open Scale 2013 #1
Tämä on joka kameramiehelle tarpeellinen ostos ;D http://www.rajalacamera.fi/PublishedSer ... 82005002NI
Nordic Crawler Design
R2-Design
LT-special parts
NCC ROADS
CRC
R2-Design
LT-special parts
NCC ROADS
CRC
Tolla olis komee kuvata videoo käsivaralla. Kyllä haba kasvais ainakin?
jep ;DHazard kirjoitti: Tolla olis komee kuvata videoo käsivaralla. Kyllä haba kasvais ainakin?

Nordic Crawler Design
R2-Design
LT-special parts
NCC ROADS
CRC
R2-Design
LT-special parts
NCC ROADS
CRC
Time lapse-videoita meinasin ainakin alkaa värkkäilemään tolla D3100:lla ja sitä varten on varmaankin hommattava tällanen:
http://tinyurl.com/6jkm3bd
Ei ole ainakaa kallis.
Toinen vaihtoehto olis tehdä ite moinen..
http://www.instructables.com/id/Timelap ... -The-Easy/
http://www.youtube.com/watch?v=eRIoSmjy ... r_embedded
;D
..mutta ei taida kannattaa kun tarpeet tulee maksamaan varmaan enemmän kun tuo valmis mokkula.
http://tinyurl.com/6jkm3bd
Ei ole ainakaa kallis.
Toinen vaihtoehto olis tehdä ite moinen..
http://www.instructables.com/id/Timelap ... -The-Easy/
http://www.youtube.com/watch?v=eRIoSmjy ... r_embedded
;D
..mutta ei taida kannattaa kun tarpeet tulee maksamaan varmaan enemmän kun tuo valmis mokkula.
Crawling since 2008.
Ei tässä kauaa hohhailtu, tänään hain D3100:n postista. Nyt pitäs vaan sitten varmaan opetella kaikki pikkuhienoudet tuon kanssa, automaatilla nyt ei kehtaa enää kuvata kun sitä tuli tehtyä pokkarin kanssa ihan tarpeeks. ;D
Crawling since 2008.
Jep, kun vain ymmärtää mikä vaikuttaa mihinkin niin auto asetuksen pesee mennen tullen monesti auto asento ei ymmärä mitä kuvaaja näkee / haluaa. Onnea uuden kameran johdosta!
Tuossa tuore järkkärillä ja halvalla 70-300 tamronilla otettu räpsy.

Halvoilla ja kitti putkilla ottaa ihan kelpo kuvia kun on tarpeeksi valoa, toki reuna piirtoja ja tynnyri vääristymiä ei valokaan korjaa. Jalusta onkin sellainen varuste jota voin lämpimästi seuraavaksi suositella, etenkin jos ilta kuvat tai macroilu kiinostaa.
Tuossa tuore järkkärillä ja halvalla 70-300 tamronilla otettu räpsy.

Halvoilla ja kitti putkilla ottaa ihan kelpo kuvia kun on tarpeeksi valoa, toki reuna piirtoja ja tynnyri vääristymiä ei valokaan korjaa. Jalusta onkin sellainen varuste jota voin lämpimästi seuraavaksi suositella, etenkin jos ilta kuvat tai macroilu kiinostaa.
Viimeksi muokannut Hedgehog, Ti 14.06.2011 00:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2010 Scale 6
2011 Corri SC 10/2 B Fiinalin 3.
2011 Sportman 5
2011 Corri SC 10/2 B Fiinalin 3.
2011 Sportman 5
Itse olen omistanut vuoden verran tuon Nikonin D3100:sen.
Tolla kun kuvas muutaman kuukauden niin ei kyllä enään tee mieli ostaa pokkaria.
Tosin käytössä on ollut tuo 18-55 vakio putki.
Kesällä piti hankkia joku 18-200 alueen putki mutta jäi hankinta vähän sivuun, pitäs ensikesäksi hankkia kun alkaa taas harrastukset ja niissä pidemmälle ulottuva putki olis ihan jees.
Akkukahvaakin olen katsellut mutta niitä ei oikeen suomesta tahdo löytyä että pitäs ulkomailta tilata.
Tolla kun kuvas muutaman kuukauden niin ei kyllä enään tee mieli ostaa pokkaria.
Tosin käytössä on ollut tuo 18-55 vakio putki.
Kesällä piti hankkia joku 18-200 alueen putki mutta jäi hankinta vähän sivuun, pitäs ensikesäksi hankkia kun alkaa taas harrastukset ja niissä pidemmälle ulottuva putki olis ihan jees.
Akkukahvaakin olen katsellut mutta niitä ei oikeen suomesta tahdo löytyä että pitäs ulkomailta tilata.
---Sinne mennään mihin päästään---
niemma-2 kirjoitti: Akkukahvaakin olen katsellut mutta niitä ei oikeen suomesta tahdo löytyä että pitäs ulkomailta tilata.
Tuolla on ainakin: http://www.digitarvike.fi/product_details.php?p=3479
Itse ostin kesällä Nikon D7000, täytyy sanoa että eroa entiseen D40:seen on huomattavasti. Itsellä hankintalistalla olisi joku 35mm kiinteä valovoimainen putki, 55mm kiinteä f1.8 -löytyy mutta sisäkuvauksessa zoomaa hieman liikaa.
Harmaasuotimilla on kesän aikana tullut "leikittyä" kokeilumielessä, tässä pari räpsyä:

Tuo sudin tekee kuvasta aika jännän, ilmeisemmin muuttaa tota virtaavaa vesi kohtaa tollaseksi ns sumeeksi vai kuinka sen nyt sanois...
Viimeksi muokannut niemma-2, Ke 02.11.2011 18:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
niemma-2 kirjoitti: Tuo sudin tekee kuvasta aika jännän, ilmeisemmin muuttaa tota virtaavaa vesi kohtaa tollaseksi ns sumeeksi vai kuinka sen nyt sanois...
Juu, periaatteessa juuri näin. Eli harmaasuodin on kuin aurinkolasi linssin eteen, mikä siis mahdollistaa päivänvalossakin pitkän valotusajan ja silti kuva ei ylivalotu.
Tuo ylempi kuva on otettu sellaisella suotimella, jonka valonläpäisy on melkein yhtä heikkoa kuin hitsauslasissa, eli valotusaika voi olla todella pitkä.
[quote="MikkoN"]
Juu, periaatteessa juuri näin. Eli harmaasuodin on kuin aurinkolasi linssin eteen, mikä siis mahdollistaa päivänvalossakin pitkän valotusajan ja silti kuva ei ylivalotu.
Tuo ylempi kuva on otettu sellaisella suotimella, jonka valonläpäisy on melkein yhtä heikkoa kuin hitsauslasissa, eli valotusaika voi olla todella pitkä.
[/quote]
Ok, oon meinaan miettinyt hankkia UV suojan ja onko sit tuo harmaa suodin eri kun joku väitti et se olis muka sama, mulle noi suotimet on vielä vähän ns utopiaa, vasta vuoden aikana oppinut säätää kameraan tarpeiden mukaan.
Vois kokeilla pirukseen hitsauslasilla tota juttua, kun niitä on muutama eri vahvuus tossa uutena :)
[/quote]
Ok, oon meinaan miettinyt hankkia UV suojan ja onko sit tuo harmaa suodin eri kun joku väitti et se olis muka sama, mulle noi suotimet on vielä vähän ns utopiaa, vasta vuoden aikana oppinut säätää kameraan tarpeiden mukaan.
Vois kokeilla pirukseen hitsauslasilla tota juttua, kun niitä on muutama eri vahvuus tossa uutena :)
niemma-2 kirjoitti: Ok, oon meinaan miettinyt hankkia UV suojan ja onko sit tuo harmaa suodin eri kun joku väitti et se olis muka sama, mulle noi suotimet on vielä vähän ns utopiaa, vasta vuoden aikana oppinut säätää kameraan tarpeiden mukaan.
Tuoltapa kätevästi lisätietoa moisista: http://fi.wikipedia.org/wiki/Suodin_(valokuvaus)
Mut tuo UV- ei siis ole sama kuin harmaasuodin, itse käytän uv-suodinta nykyisin lähinnä linssinsuojana kuvatessa.
Polarisaatiosuodinta suosittelen, etenkin kesäisin pihalla kuvatessa taivaan sinisyys ja pilvien valkoisuus tulevat ihan eri tavalla esille kuin ilman.
myös vihreä väri korostuu jonkin verran.
Millä ILMAISELLA ohjelmalla saisi näppärästi lisätty vesileimat moneen kuvaan samalla kertaa?
Nordic Crawler Design
R2-Design
LT-special parts
NCC ROADS
CRC
R2-Design
LT-special parts
NCC ROADS
CRC
Tätä olen itsekkin miettinyt mutta en ole löytänyt mistään semmoista vielä.Pasi kirjoitti: Millä ILMAISELLA ohjelmalla saisi näppärästi lisätty vesileimat moneen kuvaan samalla kertaa?
-
Bluebeetle
- Legendaarinen!
Laita kuvat jakoon johonkin hyvään kuvapalveluun, missä on vesileimaustoiminto?
EDIT: eikun sullahan olikin jo, laita se toiminto päälle ;)
Finnish rc crawling series
Scale 2009 #2
Scale 2010 #5
Scale 2011 #4
Scale 2012 #2
Open Scale 2013 #1
Scale 2009 #2
Scale 2010 #5
Scale 2011 #4
Scale 2012 #2
Open Scale 2013 #1
No perskules. Kiitti qaw :)qaw kirjoitti: Laita kuvat jakoon johonkin hyvään kuvapalveluun, missä on vesileimaustoiminto?
Nordic Crawler Design
R2-Design
LT-special parts
NCC ROADS
CRC
R2-Design
LT-special parts
NCC ROADS
CRC