Jos eri radat niin riittääkö päivä 2.2 /sportsman/scale luokat ajaa läpi?huhtip kirjoitti: Mielestäni eri radat. Muuten ei mahdollista ajaa molempia 2.2 luokia.
Sportsman-luokkaan kiinnostusta?
-
assoracing
- DIG-taattori
Re: Sportsman-luokkaan kiinnostusta?
#4 2.2 Nordics  2012
#1Â 2.2Â Â RC-OFFIÂ Â 2011
#4 2.2  Nordics  2011
#1Â 2.2Â Â RC-OFFIÂ Â 2010
#5 2.2  Nordics  2010
#1 1,9  Scale    2009
#teamtsavolainen
#1Â 2.2Â Â RC-OFFIÂ Â 2011
#4 2.2  Nordics  2011
#1Â 2.2Â Â RC-OFFIÂ Â 2010
#5 2.2  Nordics  2010
#1 1,9  Scale    2009
#teamtsavolainen
-
Bluebeetle
- Legendaarinen!
Sama rata, kuljettaja voi osallistua vain jompaankumpaan 2,2-luokkaan.
Pro-lle poonusportti/-portteja radan varrelle ja nou proplem.
Aivan naurettava ajatuskin että joku urakoisi kaikki kolme luokkaa läpi.
Aivan naurettava ajatuskin että joku urakoisi kaikki kolme luokkaa läpi.
x2Bluebeetle kirjoitti: Sama rata, kuljettaja voi osallistua vain jompaankumpaan 2,2-luokkaan.
:-[ :-\
2012 Finnish scale #3
2012 Nordic scale #2
2013 Supercrawl 1.9 crawler #2
2013 Nordic scale #3
2014 Nordic scale #1
2014 nordic 1.9 crawler #1
2014Â Finnish scale class2 #1
2012 Nordic scale #2
2013 Nordic scale #3
2014 Nordic scale #1
Tässä luokassa selkeästi ideaa ;)
Minusta kunnia kirja oli kiva palkinto tampereen kisasta (Scale 3)
Nyt kun myyriin tulee vielä sisä rata niin tarvii herättää varmaan ARTR sportsman henkiin.
Minusta kunnia kirja oli kiva palkinto tampereen kisasta (Scale 3)
Nyt kun myyriin tulee vielä sisä rata niin tarvii herättää varmaan ARTR sportsman henkiin.
2010 Scale 6
2011 Corri SC 10/2 B Fiinalin 3.
2011 Sportman 5
2011 Sportman 5
Samalla kannalla.Tomy kirjoitti:x2Bluebeetle kirjoitti: Sama rata, kuljettaja voi osallistua vain jompaankumpaan 2,2-luokkaan.
Jos nyt perustellaan Sportsman-luokkaa edullisuudella niin mikäs se semmonen edullisesti harrastava on joka rykäsee seuraksi vielä 2.2 pro -luokan auton? ;D
Finnish rc crawling series
Scale 2009 #2
Scale 2010 #5
Scale 2011 #4
Scale 2012 #2
Open Scale 2013 #1
Scale 2009 #2
Scale 2010 #5
Scale 2011 #4
Scale 2012 #2
Open Scale 2013 #1
;D Jep on tuosta edullissuus kaukana. Mutta jos pysyy sportissa niin voi pitää kustannuksen maltitillisena. Ennen kaikkea kyse on radoista jotka sopivan tasoisia sportti kalustolle.
Villi idea! Ajetaan sportti samoilla säänöillä kuin scale pisteen laskun osalta ;)
Oisi rentoa ja helppoa pisteen lasku, jopa minä osaan olla tuomari scalessa.
Villi idea! Ajetaan sportti samoilla säänöillä kuin scale pisteen laskun osalta ;)
Oisi rentoa ja helppoa pisteen lasku, jopa minä osaan olla tuomari scalessa.
2010 Scale 6
2011 Sportman 5
2011 Sportman 5
Enää pitäisi miettiä, pitäisikö pitää scalen lisäksi sähköt "top truckissa" vai laittaako sittenkin sportsmani takaisin ajokuntoon ja unohtaa koko toptruckeilu. Toisaalta top truckilla olisi varmaan kivempi ajella ja vaikka kisatakin, mutta täällä etelämmässä taitaa olla sportsmanilla enemmän käyttöä.
Mutta siis aiheeseen: kyllähän tuo sportsmanikin kiinnostaisi, jos vaan kisat järjestetään jotenkin fiksusti niin, että scaleenkin ehtii keskittyä kunnolla. Tähän mennessä mulla on lähinnä huonoja kokemuksia kahden luokan ajamisesta samoissa kisoissa. Tosin tuo johtuu ainakin mun tapauksessa varmaan siitäkin, että siinä luokkien välillä juoksemisen ohessa on pitänyt vielä räpsiä kuviakin.
Mutta siis aiheeseen: kyllähän tuo sportsmanikin kiinnostaisi, jos vaan kisat järjestetään jotenkin fiksusti niin, että scaleenkin ehtii keskittyä kunnolla. Tähän mennessä mulla on lähinnä huonoja kokemuksia kahden luokan ajamisesta samoissa kisoissa. Tosin tuo johtuu ainakin mun tapauksessa varmaan siitäkin, että siinä luokkien välillä juoksemisen ohessa on pitänyt vielä räpsiä kuviakin.
Ai Sportsmanista tuleekin saman tasoinen luokka kuin Pro.
Vain kalusto erona ??
Olin ollut siinä uskossa että tilaus Sprtsmanille tuli siitä kun Pro luokka oli liian 'kova' aloittelijoille.
Nykun ex Pro kuskeja siirtyy Sporaan niin kohta ollaan samassa tasossa ja aloittelijat jännitävät radan sivussa uskaltautumista mukaan.
Sportsmanhan olisi ollut oiva 'aloittelija' luokka vähän niinkuin 'junnucup, A, B juniorit' oli ennen rallissa.
Kun 'nousupisteitä' kerääntyi tarpeeksi joutui väkisin 'yleiseen' (tässä Prohon) jossa voi pärjätä ihan kohtalaisesti (vertaa esim. LaaLaan viimevuotiset sijoitukset) myös kardaaniautolla.
Jos haluaa heti voittaa sarjan niin silloin jokainen ymmärtää että kalustokin pitää olla sen mukaan.
Ehdotus (vaikka vasten puuhamiesten ajatusta):
Sportsman
-sarjan 3 parasta siirtyy suoraan Prohon kauden jälkeen
-voi siirtyä omasta tahdosta kesken kauden Prohon
-eka kausi avoin kuskeille mutta Prossa 3 joukkoon ajaneilta pääsy kielletty.
Nämä vain siksi ettei taso nousisi liikaa aloittelijoille tai muuten ei niin tosissaan ajaville/harjoitteleville
Näin ajateltuna Spora voi ajaa samat radat kuin Pro mutta Prolle tietysti bonusportteja tai pahimpiin paikkoihin helpotus Sporalle.
Vain kalusto erona ??
Olin ollut siinä uskossa että tilaus Sprtsmanille tuli siitä kun Pro luokka oli liian 'kova' aloittelijoille.
Nykun ex Pro kuskeja siirtyy Sporaan niin kohta ollaan samassa tasossa ja aloittelijat jännitävät radan sivussa uskaltautumista mukaan.
Sportsmanhan olisi ollut oiva 'aloittelija' luokka vähän niinkuin 'junnucup, A, B juniorit' oli ennen rallissa.
Kun 'nousupisteitä' kerääntyi tarpeeksi joutui väkisin 'yleiseen' (tässä Prohon) jossa voi pärjätä ihan kohtalaisesti (vertaa esim. LaaLaan viimevuotiset sijoitukset) myös kardaaniautolla.
Jos haluaa heti voittaa sarjan niin silloin jokainen ymmärtää että kalustokin pitää olla sen mukaan.
Ehdotus (vaikka vasten puuhamiesten ajatusta):
Sportsman
-sarjan 3 parasta siirtyy suoraan Prohon kauden jälkeen
-voi siirtyä omasta tahdosta kesken kauden Prohon
-eka kausi avoin kuskeille mutta Prossa 3 joukkoon ajaneilta pääsy kielletty.
Nämä vain siksi ettei taso nousisi liikaa aloittelijoille tai muuten ei niin tosissaan ajaville/harjoitteleville
Näin ajateltuna Spora voi ajaa samat radat kuin Pro mutta Prolle tietysti bonusportteja tai pahimpiin paikkoihin helpotus Sporalle.
DRIVE HYBRID
I need your Gas
I need your Gas
Tuossa kennen puheessa järkeä, samahan on käytössa myös auto hifissä kerran pro on aina pro.
2010 Scale 6
2011 Sportman 5
2011 Sportman 5
Entäs ratojen tekeminen? Voi olla vaikeeta keksiä boonuksia jokaiselle portille ja radalle, ellei qaw ole tekemässä joka kisassa jokaista rataa
Kohta Ei Naura Enää Jeesuskaan | Stop newbie comments! NEWBIE!
Kiva kiitti kuitti.
on varmaan tarkoitus että autot myydään aina pois tai heitetään roskiin että vaan ei pääsisi koko kalustoa käyttämään.
Tietysti voin lainata autoa pro 100€ per kisa ja poormän 50€ per kisa, varaosat ei sisälly hintaan.
kun kerran ei niillä kaikilla voi sitten ajaa.
saahan ajaa vtr:llä ja minilläkin samalla radalla samoissa kisoissa n :P
on varmaan tarkoitus että autot myydään aina pois tai heitetään roskiin että vaan ei pääsisi koko kalustoa käyttämään.
Tietysti voin lainata autoa pro 100€ per kisa ja poormän 50€ per kisa, varaosat ei sisälly hintaan.
kun kerran ei niillä kaikilla voi sitten ajaa.
saahan ajaa vtr:llä ja minilläkin samalla radalla samoissa kisoissa n :P
Viimeksi muokannut bartti, Ma 03.01.2011 18:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2012 Finnish scale #3
2012 Nordic scale #2
2013 Nordic scale #3
2014 Nordic scale #1
2012 Nordic scale #2
2013 Nordic scale #3
2014 Nordic scale #1
Muaki olis kiinnostanu ajaa sportmani, mutta toi kennen ehdotus kuullostaa ihan hyvältä.
Ja Sportmanin radoista, eikö niille kannata tehdä omat radat. Saattaa muuten tulla liikaa ruuhkaa pelkällä Pro:n radoille, itse voin vaikka lupautua tekemään jokaiseen kisaan Sportmanille omat radat. Siinä ei mene kuin Max. 5min/Rata
Ja Sportmanin radoista, eikö niille kannata tehdä omat radat. Saattaa muuten tulla liikaa ruuhkaa pelkällä Pro:n radoille, itse voin vaikka lupautua tekemään jokaiseen kisaan Sportmanille omat radat. Siinä ei mene kuin Max. 5min/Rata
Moonbully
Älä ny 'suutu' pelkistä ajatuksista...ja saathan sä viellä ajaa kumassa vaan .. ::)bartti kirjoitti: Kiva kiitti kuitti.
.
.
.
..saahan ajaa vtr:llä ja minilläkin samalla radalla samoissa kisoissa n :P
Niin ja voidaanhan crawlingissakin harjoitella rataa ennenkisaa ;) ;) :P
DRIVE HYBRID
I need your Gas
I need your Gas
;D ;D ;D-jormis kirjoitti: Entäs ratojen tekeminen? Voi olla vaikeeta keksiä boonuksia jokaiselle portille ja radalle, ellei qaw ole tekemässä joka kisassa jokaista rataa
Tosiaan ei mitään omia ratoja Sportsmaneille vaan samoja pro:n kanssa ja porteilla erot. Kuka vaan osaa tehdä bonuksia ja yleensäkin toimivan radan, jos viittii vähän kattella mihin mollia lätkii ja tuntee oman autonsa etenemiskyvyn.
Ajatus siitä että pro:n 3 parasta ei pääse sporttiin ja sportin 3 parasta siirtyy automaattisesti pro:hon tuntuu järkevältä. Näin heikommat pro-kuskit voivat ihan vapaasti valita missä ajavat, mutta jos sportissa keikkuu koko ajan kärkisijoilla niin pärjää pro:ssakin.
Viimeksi muokannut qaw, Ti 04.01.2011 06:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Finnish rc crawling series
Scale 2009 #2
Scale 2010 #5
Scale 2011 #4
Scale 2012 #2
Open Scale 2013 #1
Scale 2009 #2
Scale 2010 #5
Scale 2011 #4
Scale 2012 #2
Open Scale 2013 #1
... eli jos tykkääkin ajella sportsmania old school -kardaaniautolla, pitää vaan huolehtia siitä, ettei kauden lopussa sijoitu kolmen kärkeen. ??? Jos vahingossa pärjää liian hyvin, pitää pitää seuraava kausi väliä tai sitten käydä häviämässä pro-luokassa. Tai sitten laittaa tukku rahaa pro-autoon ja yrittää pärjätä sillä, koska sportsmanilla ajelu pro-autojen seassa ei ole hirveän motivoivaa. Ja yllättäen homma ei sitten enää ollutkaan kovin edullista.
Jos tarkoitus on pitää harrastus edullisena ja jos luokka ei ole pelkästään aloittelijoille (niin kuin Bartti tuolla aikaisemmin sanoi), niin miksi kolmen kärjen pitäisi pakolla siirtyä proohon? Ymmärrän tuon kyllä aloittelijan näkökulmasta, jos sportsmanista käydään hakemassa vauhtia ja kokemuksia ja silmissä kiiltää jo seuraavalle kaudelle jonkun yyber-moan hankinta. Kun itse keskityn enemmän scalepuoleen ja sportsmania ajelen jos ajelen siinä sivussa, niin kyllä mulla jäisi seuraavalla kaudella 2.2-luokka väliin, jos sattuisin jostain merkillisestä syystä pärjäämään liian hyvin enkä saisi enää ajaa sportsmania.
Tai jotain... Ostakee nyt joku toi mun ARTR pois niin ei tarvitse vaivata päätä näillä asioilla. ;D
Jos tarkoitus on pitää harrastus edullisena ja jos luokka ei ole pelkästään aloittelijoille (niin kuin Bartti tuolla aikaisemmin sanoi), niin miksi kolmen kärjen pitäisi pakolla siirtyä proohon? Ymmärrän tuon kyllä aloittelijan näkökulmasta, jos sportsmanista käydään hakemassa vauhtia ja kokemuksia ja silmissä kiiltää jo seuraavalle kaudelle jonkun yyber-moan hankinta. Kun itse keskityn enemmän scalepuoleen ja sportsmania ajelen jos ajelen siinä sivussa, niin kyllä mulla jäisi seuraavalla kaudella 2.2-luokka väliin, jos sattuisin jostain merkillisestä syystä pärjäämään liian hyvin enkä saisi enää ajaa sportsmania.
Tai jotain... Ostakee nyt joku toi mun ARTR pois niin ei tarvitse vaivata päätä näillä asioilla. ;D
Ei ole mitään mieltä siinä, että Olli tai kukaan muukaan, siirretään vastoin omaa tahtoaan PRO-luokkaan. Ajakoot kukin siinä luokassa, missä itse haluaa, sijoituksesta riippumatta. Ei voida edellyttää, että Sportsman-luokassa menestyneet välttämättä haluavat panostaa uuden PRO-luokan edellyttämän kaluston hankintaan seuraavalle vuodelle.
-
Bluebeetle
- Legendaarinen!
Joku rajoitushan siinä olisi ehkä aiheellista, olisiko se esimerkiksi se että jos kahtena peräkkäisenä vuonna sijoittuu kolmen parhaan joukkoon kokonaistilanteessa niin siirretään pro-luokkaan?
Sama mulle, mutta..
Eihän scalesta tai proosta:kaan potkita äijiä pihalle hyvistä sijoituksista vuosittain??
Näillä harrastajamäärillä mielestäni, sama missä ajelee..
Jos jotakuta käy närästämään yhden ainainen voittaminen, opetelkoon ajamaan.. ;)
Henk. koht. ei ole pienintäkään merkitystä miten sioittuu kisoissa, kunhan yrittää saada ruhonsa paikalle.. 8)
Jatkakaa, mut miettikää..
Eihän scalesta tai proosta:kaan potkita äijiä pihalle hyvistä sijoituksista vuosittain??
Näillä harrastajamäärillä mielestäni, sama missä ajelee..
Jos jotakuta käy närästämään yhden ainainen voittaminen, opetelkoon ajamaan.. ;)
Henk. koht. ei ole pienintäkään merkitystä miten sioittuu kisoissa, kunhan yrittää saada ruhonsa paikalle.. 8)
Jatkakaa, mut miettikää..
Huomaa taas ettei viestejä lueta läpi ennen kommentointia :-(
Tai sitten taas mun kirjoitustapa on epäselvä.
Toistan ehkä selvemmin.
*JOS aloittelija/harrastelija (ei Pro tason) luokaksi tarkoitettu niin Pakkosiirto siksi että taso pysyisi alempana EIKÄ siitä tulisi Pro kardaani luokka jossa vähemmällä taidolla saisi helppoja palkintoja kun ei prossa pärjää.
Eli ei mennä Sprtsmaniin ottamaan 'lapsilta tikkarit'.
*Miksi Prohon mennessä on PAKKO ostaa Moa? Juu kyllä jos aikoo voittaa.
Kyllähän Prossa voi harrastaa kardaanipelilläkin.
Ja kuten aijemmin sanottu niin silläkin voi pärjätä Proossa jos ei nyt ihan voittoon niin hyville sijoille kuitenkin sijoittamatta yhtään sen enempää kuin Sportsmanissa.
Harrastuksenahan me kaikki tätä tehdään toiset on vain toisia parempia ja menestyvät helpommin. Meidän muiden pitää vain harjoitella paljon että pysytäisi kehityksen mukana.
Sen sani viime kaudella karvaasti itse huomata kun edelliskauden palkintosija (kardaaniautolla) vaihtui kympin huonomalle puolelle MOA autolla.
Kauden paras sijoitukseni taisi sillä kardaaniautolla kuitenkin tulla. Eli ei se Moa NIIN ylivoimainen ole. Nyt vaan parhaat kuskit kaikki (ilmeisesti) ajaa sellaisilla ja siksi se näyttää siltä.
Kyllä Sportsman kardaani autoonkin saa upotettua yhden Moan verran rahaa jos haluaa siitä tehdä parhaan.
Kysymys viime kauden Losi kuskeille.
Miten paljon suurin piirtein teillä meni rahaa autoon ja parannusosiin?
Ja lisäkysymys Axial XR10 kuskeille sama?
Veikkaan ettei ero ole kovinkaan suuri.
Tokihan Digi maksaa jotain mutta kuitenkin.
Huom !
Vaikka olen laittanut korostuksia niin se EI tarkoita että olen kiukkuinen :-) Vaan että huomaisitte lukiessa mitä tarkoitan.
Tai sitten taas mun kirjoitustapa on epäselvä.
Toistan ehkä selvemmin.
*JOS aloittelija/harrastelija (ei Pro tason) luokaksi tarkoitettu niin Pakkosiirto siksi että taso pysyisi alempana EIKÄ siitä tulisi Pro kardaani luokka jossa vähemmällä taidolla saisi helppoja palkintoja kun ei prossa pärjää.
Eli ei mennä Sprtsmaniin ottamaan 'lapsilta tikkarit'.
*Miksi Prohon mennessä on PAKKO ostaa Moa? Juu kyllä jos aikoo voittaa.
Kyllähän Prossa voi harrastaa kardaanipelilläkin.
Ja kuten aijemmin sanottu niin silläkin voi pärjätä Proossa jos ei nyt ihan voittoon niin hyville sijoille kuitenkin sijoittamatta yhtään sen enempää kuin Sportsmanissa.
Harrastuksenahan me kaikki tätä tehdään toiset on vain toisia parempia ja menestyvät helpommin. Meidän muiden pitää vain harjoitella paljon että pysytäisi kehityksen mukana.
Sen sani viime kaudella karvaasti itse huomata kun edelliskauden palkintosija (kardaaniautolla) vaihtui kympin huonomalle puolelle MOA autolla.
Kauden paras sijoitukseni taisi sillä kardaaniautolla kuitenkin tulla. Eli ei se Moa NIIN ylivoimainen ole. Nyt vaan parhaat kuskit kaikki (ilmeisesti) ajaa sellaisilla ja siksi se näyttää siltä.
Kyllä Sportsman kardaani autoonkin saa upotettua yhden Moan verran rahaa jos haluaa siitä tehdä parhaan.
Kysymys viime kauden Losi kuskeille.
Miten paljon suurin piirtein teillä meni rahaa autoon ja parannusosiin?
Ja lisäkysymys Axial XR10 kuskeille sama?
Veikkaan ettei ero ole kovinkaan suuri.
Tokihan Digi maksaa jotain mutta kuitenkin.
Huom !
Vaikka olen laittanut korostuksia niin se EI tarkoita että olen kiukkuinen :-) Vaan että huomaisitte lukiessa mitä tarkoitan.
DRIVE HYBRID
I need your Gas
I need your Gas