"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Land Rover D90 SW

1,9" tai 1,55" renkailla varustetut skaala-autot
Audiko

Vs: Land Rover Defender (Ex Unimog)

Viesti Kirjoittaja Audiko »

Tuo voisi olla hyvä idea, täytyy käydä huomenna katsomassa oman kylän rautakaupan värivalikoima jos sattuisi löytymään sopivaa.
SlidSlide
Legendaarinen!

Viesti Kirjoittaja SlidSlide »

Audiko kirjoitti: Nyt on tankinkorkin paikka enemmän esikuvansa kaltainen, tein korkille syvennyksen kuten oikeissakin lantikoissa, pitää vielä ennen maalausta viimeistellä.

Kuva

Kuva

Millä olet leikannut koria? Todella siistiä jälkeä :o. Millä suoritat pintojen hiomisen leikkaamisen jälkeen?
Audiko

Lähes kaiken olen leikannut puukolla, samoin pyöristykset ja muut muodot olen tehnyt ainoastaan puukkoa käyttäen, lopuksi hienolla hiekkapaperilla kevyt hionta ja pinta on tasainen.Dremeli on lähinnä käytössä vain silloin kun puukko ei taivu tai mahdu johonkin pieneen paikkaan.

Kuusen alle hylätyistä vanteista löytyikin vain kolme samanlaista, mutta ei kai se haittaa vaikka yksi onkin erilainen.   :D

Kuva
matti
Legendaarinen!

Viesti Kirjoittaja matti »

Enemmän tulee vaan metsälookkia eripari vanteista. ;)
Audiko

Hienoa, sitä lähdin hakemaan ja kasasin yhden vanteen väärinpäin.   :)
Mikko T.
Legendaarinen!

Viesti Kirjoittaja Mikko T. »

rymy lantikka look.
Team Savon Mafia (axial cj7)
rmake
Täysi jäsen

Viesti Kirjoittaja rmake »

Se lantikan väri on camel trophy yellow, sandglow, koodi: LRC 361
Makuasioita tietysti, mutta en tekisi välttämättä autosta "ruhjotun" näköistä, ehkä enemmän sitten kuluneen näköinen, mutta ehjä.
Tomy
Legendaarinen!

Viesti Kirjoittaja Tomy »

Minä taas haluaisin nähdä ruosteisen ja lommoisen auton. Sellaisesta projektista haaveilen itselleni seuraavaksi. Jos vanteet on noin ruosteessa niin onhan se kumma jos ei koriin ole lainkaan ruostetta eksynyt.
Audiko

En mie sitä ole hajottamassa, vastahan sen sain korjattua, juurikin kuten sanoit kuluneen eli ajetun näköinen jossa iän mukanaan tuoma patina näkyy. :) Ei kuten mustana, jolloin se näytti katumaasturilta jolla nippa nappa uskaltaa ajaa mökkitiellä.

Itse tykkäsin rakentaa oikeita autoja siten että ulkonäkö ei ollut pääasia, sleeper meininki oli lähes kaikissa läsnä, "kesy" ulkokuori ja tekniikka jotain ihan muuta, toki autot oli aina koriltaan kiiltäviä ja viimeisen päälle ehjiä.Nykyiselle autolleni en ole voinut tehdä itse mitään, mutta sekin on jotain ihan muuta kuin "mannemersusta" voisi olettaa.

Tähänkin yritän nyt soveltaa vähän samaa tyyliä.  
Audiko

Päivällä ei tahtonut tulla kuvauksesta mitään, yritin äsken uudelleen ja tässäpä nykytilanne, taka-akseli on alla vain kuvia varten ja korikaan ei näköjään ollut kunnolla paikallaan.   :)

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Tomy
Legendaarinen!

OT: Nyt taitaa olla aukko yleissivistyksessä. Minkäs lajin mestari sinä olet, kun kaapissa on noin paljon pokaaleja?
Audiko

Siinä on pieni osa minun ja vaimon palkkinnoista, minulla oli lajina hiihto ja vaimolla kilpatanssi, nyky kuntoani kun kahtoo niin ei uskoisi että parhaimmillaan hiihdin 3500km yhdessä talvessa.
JoPu
Juniori

Viesti Kirjoittaja JoPu »

hullu!!   ;D
Scrap
Legendaarinen!

Viesti Kirjoittaja Scrap »

Tomy kirjoitti: Jos vanteet on noin ruosteessa niin onhan se kumma jos ei koriin ole lainkaan ruostetta eksynyt.
Ei se nyt niin suuri ihme ole kun noi lantikat on tehty alumiinista.
On siinä korissa siellä sun täällä rautaakin, mutta älä audiko hirveästi sinne ruostetta tee, kun se ei ole scalea ;)

Alumiini-rauta kosketuspinnoissa noissa sitten esiintyykin aikamoista kuplimista. Esim ovien alalaidoissa, siellä kun on rauta vahvikkeet joiden ympärille se alumiini on kietastu.
[06.10.2014 21:26:03] Macce:ja luulin että vinssi oli hajonnu ku ei se jaksanu vinnssata takas pystyyn, mutta turvakaari oli juuttunu jonnekki mustikkapensaaseen
Audiko

Juu tuo korin materiaali olikin tiedossa ja siitä syystä minulle on tulossa myös alumiininen Defenderin kori, ruoste tosiaa ei tähän sovi eikä sitä ole tarkoitus tehdäkkään, ruosteen tilalle olen miettinyt paikkamaalausta.
matti
Legendaarinen!

Viesti Kirjoittaja matti »

Audiko kirjoitti: Juu tuo korin materiaali olikin tiedossa ja siitä syystä minulle on tulossa myös alumiininen Defenderin kori, ruoste tosiaa ei tähän sovi eikä sitä ole tarkoitus tehdäkkään, ruosteen tilalle olen miettinyt paikkamaalausta.
Kuulostaa jo tod. hyvältä! Älä sitten unohda hakea rompparilta eriväriä olevaa etulokasuojaa. ;)
Audiko

Sain sähköpostia jenkeistä, alumiinikori on valmistunut eilen ja on jo matkalla kohti Pohjolaa.   8)

Tämä rakkain projektini jatkuu entisellään, tulossa on uusi auto ja korin olen hankkinut sitä varten.

Kuvia tulevasta korista http://www.aluminumrcbodies.com/landrover_defender.htm.
Viimeksi muokannut Audiko, La 27.02.2010 08:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Audiko

Pitäisi keksiä miten takalaudan saranoinnin tekisi, olisiko sellainen sopiva ratkaisu kuin mitä peräkärryissä yleensä käytetään, eli alareunaan tapit ja sivulle vetämällä saisi laidan tarvittaissa poiskin, mitä mieltä viisaammat on?  

Lavan laitaan alkoi tulla muotoa kun aloin pyöristää reunoja, kuvassa myös tärkein työkaluni.

Kuva
Tomy
Legendaarinen!

Audiko kirjoitti: Pitäisi keksiä miten takalaudan saranoinnin tekisi, olisiko sellainen sopiva ratkaisu kuin mitä peräkärryissä yleensä käytetään, eli alareunaan tapit ja sivulle vetämällä saisi laidan tarvittaissa poiskin, mitä mieltä viisaammat on?  

Lavan laitaan alkoi tulla muotoa kun aloin pyöristää reunoja, kuvassa myös tärkein työkaluni.

Kuva
Sellainen saranointi olisi varmasti hieno, varsinkin jos onnistut toteuttamaan sen suunnilleen mittakaavassa.
Audiko

Toteutuksessa ei pitäisi olla ongelmaa ja mittakaavassa suunnitteluni mukaan pysytään, tuo oli ainoa "järkevä" vaihtoehto minkän keksin.
Vastaa Viestiin