Korin maalaus
-
JK1
Korin maalaus
Mitenkäs sais kromin näköistä? Puskurit ja listat tarvis korista saada "kromisiksi". Entäs sitten maskaus, onko parempi tehdä teipillä vai jollain maskitökötillä(hyvä merkki?)?
Kiitos!
J
Kiitos!
J
Vs: Korin maalaus
Bob Dively Liquid Mask tai esimerkiksi Pactran vastaavat. Sabe myy Divelyä.
Kromia esim SpazStix, mutta kromi on ilmeisen vaikea maalattava. Vaatii myöskin hyvän kynäruiskun.
Jos koriin oikeasti haluaa panostaa niin voin suositella Official Spazstix painter in Europe, Vesa "V-Dezign" Yli. Vesa kyllä osaa maalata kromit ja muutkin maalit, joskin maalausjono ilmeisesti ei ole vain "muutamia päivä". Kysymällä selviää. Esimerkiksi Xray:n esittelykorit on Vesan maalaamia.
Spazstix:

Kromia esim SpazStix, mutta kromi on ilmeisen vaikea maalattava. Vaatii myöskin hyvän kynäruiskun.
Jos koriin oikeasti haluaa panostaa niin voin suositella Official Spazstix painter in Europe, Vesa "V-Dezign" Yli. Vesa kyllä osaa maalata kromit ja muutkin maalit, joskin maalausjono ilmeisesti ei ole vain "muutamia päivä". Kysymällä selviää. Esimerkiksi Xray:n esittelykorit on Vesan maalaamia.
Spazstix:

Viimeksi muokannut Divi, To 09.08.2007 23:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
JK1
Myykö tuota spazstixia kukaan euroopan puolella? Eivät vastaile e-mailiin tuolta jenkkilästä, vai olenko taas liian hätäinen...
J
J
-
JK1
No niin saimpa maalattua. Spazstixiä tuli Englannista, ihan helppo ruiskia, ainakin onnistui tuo kromi.

J

J
-
Matias
Vähän simppelimpi kysymys tuosta maalauksesta: Millaiset maalit ylipäänsä käy näille lexan koreille? Pitääkö käyttää jotain erikoismaaleja vai käykö tavalliset lakkabensaliuotteiset revellit, humbrolit tms? Entäs vesiohenteiset akryylimaalit. Mulla on varsin vähän kokemusta kynäruiskuttelusta, mutta sillä lienee paras yrittää saada väriä pintaan.
-
Gerbiili
Mä oon ainakin maalaillut noilla sabesta saatavilla lexan koreille tarkoitetulla maaleilla.. Ne on sellasissa spray pulloissa niin ei tarvii millään pensselillä sotkee. ;D
Ja sitten mastonin mattamusta on ainakin 1 normaali spraymaali mikä kestää lexanissa taivutustakin ilman lohkeilemista, ainakin itselläni.
Kyllähän tollasilla spray pulloillakin saa hyvän pinnan kun maalaa ohuesti, eikä silleen että painaa napin pohjaan ja ruiskiii maalit ;)
Ja sitten mastonin mattamusta on ainakin 1 normaali spraymaali mikä kestää lexanissa taivutustakin ilman lohkeilemista, ainakin itselläni.
Kyllähän tollasilla spray pulloillakin saa hyvän pinnan kun maalaa ohuesti, eikä silleen että painaa napin pohjaan ja ruiskiii maalit ;)
Itse olen maalaillut ihan honkkarin paukkupulloilla useampia koreja, ei ole vielä lohjeillut eikä murentunut irti. Sävyjä saa hyvin, esim. jos haluaa tumman punaista, niin aluksi punaista ja sitten vähän mustaa. Pitää vaan muistaa hio sisäpinta korista hieman karheaksi, niin tarttuu ja pysyy hyvin.
Krapula Cup champ '08
Muna Cup driver '09
Muna Cup driver '09
-
Matias
Jeh, kiitti vinkeistä. Lähdenpäs honkkariin tutkailemaan maalitarjontaa.
-
Eero
Millasilla maaleilla yleensä koppia maalataan, kun omasta kopasta lähtee maalia vähän väliä?
-
Bluebeetle
- Legendaarinen!
Opetellaanpas muokkailemaan niitä viestejä, eikä pommitella montaa putkeen aina kun tulee uusi kyssäri mieleen....
Vastauksena: Lexan koreille on omat maalinsa, ja niitä myydään KAIKISSA rc-autoja myyvissä liikkeissä.
Vastauksena: Lexan koreille on omat maalinsa, ja niitä myydään KAIKISSA rc-autoja myyvissä liikkeissä.
Kenelläkään kokemusta korin maalauttamisesta jos on niin missä maalautittte? Tuliko hyvää jälkeä?