Nokian sisäcrawlingrata
Nokian sisäcrawlingrata
Nyt se sitten varmistui, eli saamme mahdollisuuden rakentaa sisäradan crawlereille Nokian renkaiden tehdasrakennuksen yläkertaan.
Tilaa ei saatu niin paljon kuin toivottiin, mutta kyllä noin 25m[sup]2[/sup] tilaan jo jonkinlaista rataa rakentelee :). Täytyy vain käyttää annettu ratatila mahdollisimman hyvin hyödyksi. Tilankäyttö ei muutenkaan ole niin nuukaa, eli ajojen aikana voidaan hieman levittäytyä, kunhan ei häiritä mahdollisia työntekijöitä (hyvin harvoin olen trafiikkia näissä tiloissa nähnyt).
Sunnuntaina olen viisaampi, joten sitten kuvatuksia ja lisää tietoa!
Tilaa ei saatu niin paljon kuin toivottiin, mutta kyllä noin 25m[sup]2[/sup] tilaan jo jonkinlaista rataa rakentelee :). Täytyy vain käyttää annettu ratatila mahdollisimman hyvin hyödyksi. Tilankäyttö ei muutenkaan ole niin nuukaa, eli ajojen aikana voidaan hieman levittäytyä, kunhan ei häiritä mahdollisia työntekijöitä (hyvin harvoin olen trafiikkia näissä tiloissa nähnyt).
Sunnuntaina olen viisaampi, joten sitten kuvatuksia ja lisää tietoa!
Vs: Nokian sisäcrawlingrata
Loistavaa, tulemme takuu varmasti sinne ajelemaan jokusen kerran "talven" aikana.
Nordics champion 2017
WORLDS #2 2016
2.2 Pro Champion 2015
Scale C2 Champion 2015
Nordic #2 2015
2.2 Champion 2012
1.9 Champion 2012
Nordic Champion 2013
LRCC team driver
WORLDS #2 2016
2.2 Pro Champion 2015
Scale C2 Champion 2015
Nordic #2 2015
2.2 Champion 2012
1.9 Champion 2012
Nordic Champion 2013
LRCC team driver
Täältäkin suunnasta ainakin yksi kuski tulossa, jos rata on avoinna myös vieraille.
Jos bartti/JP ajelemaan tulossa, minä myös. ;D
Kohta Ei Naura Enää Jeesuskaan | Stop newbie comments! NEWBIE!
Ja täältä 2 lisää ainakin, jos kyydissä pääsee ;).Tomy kirjoitti: Täältäkin suunnasta ainakin yksi kuski tulossa, jos rata on avoinna myös vieraille.
Tarkoitus olis lauantaina mennä samaan tilaan katsomaan WinterJumpseja. ToniP:n kanssa juttelin eilen puhelimitse ja tarkoitus olisi lauantaina tehdä alustavia suunnitelmia alueen käytöstä. Olen ollut kuukauden päivät reissuhommissa viikot ja luultavasti näin mennään ainakin jouluun asti, eli en pääse talkoilemaan viikolla, mutta la-su käyvät hyvin.
Puheissa on ollut, että myös ulkopuoliset pääsisivät radalle ajelemaan jotain nimellistä korvausta vastaan silloin kun paikalla on joku, jolla on kulkulupa rakennukseen.
Asiasta informoidaan vielä tarkemmin, kun palaset loksahtelevat kohdilleen :).
Asiasta informoidaan vielä tarkemmin, kun palaset loksahtelevat kohdilleen :).
Tänään rakenneltiin pikkusen roolerirataa:

Välivaiheita osoitteesta http://tomikulmala.smugmug.com/Other/NIRC-Crawling/.
Ensi viikolla taas jatkuu...

Välivaiheita osoitteesta http://tomikulmala.smugmug.com/Other/NIRC-Crawling/.
Ensi viikolla taas jatkuu...
-
ToniP
No niin. Homma lähti käyntiin odotettua paremmin. Saa nähä nyt...
Tommi ja Tomi tekivätkin suurimman osan hommista kun mä ensin vähän nukuin pommiin parin valvotun vuorokauden takia. Noh, hyvinhän se uretaanilla liimailu sujui ilman muakin. Ainakin Tomin housut oli sen näköset...
NIRC:in politiikka on sellainen että tiloissa saa kulkea periaatteessa vain ne joilla on kulkulupa eli sähköinen avain. Avaimellisen henkilön seurassa saa kulkea muttei esim. jäädä kun tämä lähtee vaikka kotio. Eli siis reenailemaan saapi tulla milloin vain kunhan joku "jäsen" on paikalla. Itse olen pyrkinyt olemaan paikalla ti - su klo 12 - 17. Joskus saattaa päivä vähän(!) venahtaakin. Lisätietoja mun paikallaolosta tai paremminkin poikkeuksista siinä löytyy täältä.
Tiedottelen rahakuvioista, jatkosuunnitelmista yms kunhan tiedän enemmän. Soittaa saa esim. jos vaikka tuntuu olevan kiinnostusta tulla rakentelemaan tai mitä nyt ikinä. Nähdään radalla!
Tommi ja Tomi tekivätkin suurimman osan hommista kun mä ensin vähän nukuin pommiin parin valvotun vuorokauden takia. Noh, hyvinhän se uretaanilla liimailu sujui ilman muakin. Ainakin Tomin housut oli sen näköset...
NIRC:in politiikka on sellainen että tiloissa saa kulkea periaatteessa vain ne joilla on kulkulupa eli sähköinen avain. Avaimellisen henkilön seurassa saa kulkea muttei esim. jäädä kun tämä lähtee vaikka kotio. Eli siis reenailemaan saapi tulla milloin vain kunhan joku "jäsen" on paikalla. Itse olen pyrkinyt olemaan paikalla ti - su klo 12 - 17. Joskus saattaa päivä vähän(!) venahtaakin. Lisätietoja mun paikallaolosta tai paremminkin poikkeuksista siinä löytyy täältä.
Tiedottelen rahakuvioista, jatkosuunnitelmista yms kunhan tiedän enemmän. Soittaa saa esim. jos vaikka tuntuu olevan kiinnostusta tulla rakentelemaan tai mitä nyt ikinä. Nähdään radalla!
Tänään homma edistyi melko hyvin :)... Seuraavaksi pitää varmaan askarrella pa*karrella paperimassan tms kanssa muodot kuntoon verkon päälle.

Ja kuten aiemminkin... Kaikki kuvat osoitteessa http://tomikulmala.smugmug.com/Other/NIRC-Crawling

Ja kuten aiemminkin... Kaikki kuvat osoitteessa http://tomikulmala.smugmug.com/Other/NIRC-Crawling
-
ToniP
Tosiaan virallinen sopparikin sit saatiin eli kiinteistönhaltijalta on nyt lupa tehdä rata tuohon missä se on, mutta kunhan saadaan kyseisen tilan takana oleva vanha liimahuone tuuletettua liimantuoksusta, siirretään radan elementit sinne. Tilaa siellä on noin 20x8m eli aivan tarpeeks.
Teen vuokrasta tarkemman laskelman kunhan ehdin. Se summa sitten jaetaan käyttäjien kesken ja kisojen tuotolla taas koitetaan kustantaa ratatarvikkeet, säilyttäkää siis kuitit. Samalla hintatasolla mennään kun rossiradankin kans eli vuokrataso on jossain 0,80-1,20€/m2 välillä.
Tässä vaiheessa aletaan keräämään porukkaa eli jos olet kiinnostunut reenailemaan tulevalla radalla edes joskus, laita seuraavat tiedot osoitteeseen prca00(ät)gmail.com.
- Nimi.
- PRCA nickname ja RC-Offin nickname.
- Sähköpostiosoite.
- Puhelinnumero.
- Osoite.
- Kalusto (open ja/tai scale hyvä mainita).
- Osallistutko vuokraan = saat kulkuavaimen tiloihin.
- Osallistutko "irtonumerona". Hinta määräytyy kiinnostuksen ja kisojen määrän mukaan.
- Osallistumisesi valvojatoimintaan = oletko valmis opastamaan uusia harrastajia tiettynä viikonpäivänä lajin saloihin mikäli "RC-autoiluistoja" järjestetään tänä talvena.
Teen vuokrasta tarkemman laskelman kunhan ehdin. Se summa sitten jaetaan käyttäjien kesken ja kisojen tuotolla taas koitetaan kustantaa ratatarvikkeet, säilyttäkää siis kuitit. Samalla hintatasolla mennään kun rossiradankin kans eli vuokrataso on jossain 0,80-1,20€/m2 välillä.
Tässä vaiheessa aletaan keräämään porukkaa eli jos olet kiinnostunut reenailemaan tulevalla radalla edes joskus, laita seuraavat tiedot osoitteeseen prca00(ät)gmail.com.
- Nimi.
- PRCA nickname ja RC-Offin nickname.
- Sähköpostiosoite.
- Puhelinnumero.
- Osoite.
- Kalusto (open ja/tai scale hyvä mainita).
- Osallistutko vuokraan = saat kulkuavaimen tiloihin.
- Osallistutko "irtonumerona". Hinta määräytyy kiinnostuksen ja kisojen määrän mukaan.
- Osallistumisesi valvojatoimintaan = oletko valmis opastamaan uusia harrastajia tiettynä viikonpäivänä lajin saloihin mikäli "RC-autoiluistoja" järjestetään tänä talvena.
Ja taas tehtiin... Tänään pari verkkohärdelliä ja vähän enemmän liisteri-paperimassamössöä.

Kaikki kuvat osoitteessa http://tomikulmala.smugmug.com/Other/NIRC-Crawling

Kaikki kuvat osoitteessa http://tomikulmala.smugmug.com/Other/NIRC-Crawling
On mahtanut olla ukot sotkussa urakan jälkeen. Onko teillä suunnittella jokin pinnoite paperin päälle vai onko pito ok sellaisenaan?
Yllättävän vähällä sotkulla selvittiin. Vähän housuissa, paidassa ja kengissä ;). Ainiin, mutta eihän näin pitänyt tapahtua, kun mössö oli mallia "no stain"... Mainospuheet...
Ei olla vielä testattu paperimössön pitoa. Mössö lienee edelleen niin märkää, että auto uppoaisi siihen kuin kuuma veitsi voihin :D. Sen verran liisterimössöjärviä pääsi tulemaan joihinkin paikkoihin.
Verkossa ainakin pito oli todella hyvä (ihan vähän kokeiltiin tänään ennen urakan aloitusta), mutta yleisesti pinnoitukseksi tulee laastia.
Ei olla vielä testattu paperimössön pitoa. Mössö lienee edelleen niin märkää, että auto uppoaisi siihen kuin kuuma veitsi voihin :D. Sen verran liisterimössöjärviä pääsi tulemaan joihinkin paikkoihin.
Verkossa ainakin pito oli todella hyvä (ihan vähän kokeiltiin tänään ennen urakan aloitusta), mutta yleisesti pinnoitukseksi tulee laastia.
Ja taas tehtiin lisää...
Tällä kertaa rakennusaineena toimi

Ja tällaista saatiin aikaan:

... Lisää http://tomikulmala.smugmug.com/Other/NIRC-Crawling/
Koeajopäivä 19.12.2009
Tällä kertaa rakennusaineena toimi

Ja tällaista saatiin aikaan:

... Lisää http://tomikulmala.smugmug.com/Other/NIRC-Crawling/
Koeajopäivä 19.12.2009
Viimeksi muokannut TomiK, La 12.12.2009 16:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hyvältä näyttää ;). Oliko tonne tarkotus järjestää jotkut kisat helmi,maaliskuussa?
Moonbully
Kyllä kisat on varmasti tulossa, mutta aiemminkin pääsee testaamaan http://www.rc-offi.net/smf/index.php?topic=3765 :).
Pari kuvaa tältä päivältä. Ukot levittää sokkelin oikaisu laastia.

1/10 krossirata ja uusi ruohomattopäällyste.

Ihan vähän oli pakko testata

edit: video Lyhyt pätkä joka sulattaa vanhemmat tietokoneet, mutta katsokaa vaikka niistä FullHD telkuistanne täydellä resolla.

1/10 krossirata ja uusi ruohomattopäällyste.

Ihan vähän oli pakko testata

edit: video Lyhyt pätkä joka sulattaa vanhemmat tietokoneet, mutta katsokaa vaikka niistä FullHD telkuistanne täydellä resolla.
Viimeksi muokannut Hazard, Su 13.12.2009 20:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.