Land Rover D90 SW
-
Audiko
Vs: Land Rover Defender (Ex Unimog)
Ei mulla ole tapana sääliä noita autoa, jos menee rikki niin korjataan, eli ihan minä ajan näillä vehkeillä.
Tosin ei varmaan näytä siltä, autot käy osina aina ajokerran jälkeen ja putsaan joka paikan, minulla tuota aikaa riittää niin pysyy mieli virkeänä kun on näprättävää
Tosin ei varmaan näytä siltä, autot käy osina aina ajokerran jälkeen ja putsaan joka paikan, minulla tuota aikaa riittää niin pysyy mieli virkeänä kun on näprättävää
Kuulostaa tutulta. Harva uskoisi vaikka näkisi miten osiksi meidän foffiautokin purettiin kauden jokaisen kisan jälkeen. Putsattiin, vaihdettiin vähänkin vialliset osat uusiin ja ehjiin ja voideltiin. Meneehän siihen pari-kolme tuntia jokaisen ajokerran jälkeen, mutta paljon mukavampi ajaa autolla jonka tietää toimivan.
-
Audiko
Itselle on tullut pakkomielle että kaiken pitää olla tiptop-kunnossa, ammatikseni olen auton ratissa istunut niin siinäkin hommassa puunasin auton aina ajovuoron jälkeen ja näin se pitää minun mielestä ollakkin.
-
Audiko
Olen rakentelemassa valoja autoon ja sellanen kysymys olisi että, mitkä valot Defenderissä on nuolen osoittamassa kohdassa?

-
Audiko
Hyvä tietää, meinasin laittaa niin pitkät mutta taidan nyt unohtaa sen homman.EeTee kirjoitti: Parkit
-
Audiko
Nyt on ajovalot ja parkit paikallaan, väri on lämmin valkoinen joka on aika lähelle hehkulampun väriä ja hieman kellertävä.
Yritin ottaa kuvia mutta ei ne totuutta kerro, parkit on paljon himmeämmät vaikka valot näyttää yhtä kirkkaille kuvissa.

Yritin ottaa kuvia mutta ei ne totuutta kerro, parkit on paljon himmeämmät vaikka valot näyttää yhtä kirkkaille kuvissa.

Hienot on! Ledit on kans sellasia että niistä ei tunnu saavan millään totuuden mukaisia kuvia. Aina näyttää kirkkaammilta tai erivärisiltä yms.
-
Audiko
Juu näin on, tuossa ekassa kuvassa näyttää sinisiltä.
Sen verran tein vielä muutosta että hioin parkki ledien päät, näin valokuvio muuttui ja valotehon eron huomaa paremmin.
Takavalot seuraavaksi ja niihin tulee punaiset 3mm ledit, korin mukana tuli taakse koristevalot niistä muokkaamalla saan linssit.
Villkuja en pysty vielä tekemään kun olin vahingossa tilannut keltaiset 5mm:set vaikka oli tarkoitus tilata 3mm ledit.
Napsin kuvia kun homma etenee ja saan siistyttyä johdotuksia, kiinnitykseen olen käyttäny muovisia kiinnikkeitä joille porataan umpioon 4mm tai 6mm reikä riippuen ledin koosta, kiinnikkeessä on hakaset jotka lukitsee ledin paikalleen.
Sen verran tein vielä muutosta että hioin parkki ledien päät, näin valokuvio muuttui ja valotehon eron huomaa paremmin.
Takavalot seuraavaksi ja niihin tulee punaiset 3mm ledit, korin mukana tuli taakse koristevalot niistä muokkaamalla saan linssit.
Villkuja en pysty vielä tekemään kun olin vahingossa tilannut keltaiset 5mm:set vaikka oli tarkoitus tilata 3mm ledit.
Napsin kuvia kun homma etenee ja saan siistyttyä johdotuksia, kiinnitykseen olen käyttäny muovisia kiinnikkeitä joille porataan umpioon 4mm tai 6mm reikä riippuen ledin koosta, kiinnikkeessä on hakaset jotka lukitsee ledin paikalleen.
Defenderin valot on H4:t eli pitkät on siis samassa umpiossa, mutta enemmän näillä nurkilla näkee sellaisia, joissa pitkät on siirretty (karja)puskurin päälle/sisään erillisillä valoilla toteutetuiksi. Myös sellaisia on tullut vastaan useampi, joissa orkkisvalot on korvattu uusilla samankokoisilla, joissa pelkät lyhyet. Näin on ilmeisesti saatu siihen edes jonkinlaiset valot. Omat kokemukset orkkisvaloista on -74, -84 ja -08 malleista, (ensimmäinen ei tosin ole Defender vaan Series III) eikä niissä yhdessäkään ole valoja, joilla näkisi jotain. SVX:n xenonit on sitten jo ihan eri maata, mutta ne onkin ihan eri näköisetkin.
Etuvilkut on uudemmissa malleissa kirkaslasiset samoin on malleja, joissa kaikki takavalot on kirkaslasisia. Takana ylempi "kylkipokkauksen" kohdalla oleva on takavalo/parkki, alempi vilkku [kuva]. Nykyisissä on vilkun sisäpuolella suurempikokoinen takasumuvalo vasemmalla ja peruutusvalo oikealla. Vasemmanpuoleisessa liikenteessä takasumuvalo ja peruutusvalo toisinpäin. 5 mm:n ledi voisi oikein hyvin sopia 3 millisen viereen toimittamaan noiden virkaa.
Etuvilkut on uudemmissa malleissa kirkaslasiset samoin on malleja, joissa kaikki takavalot on kirkaslasisia. Takana ylempi "kylkipokkauksen" kohdalla oleva on takavalo/parkki, alempi vilkku [kuva]. Nykyisissä on vilkun sisäpuolella suurempikokoinen takasumuvalo vasemmalla ja peruutusvalo oikealla. Vasemmanpuoleisessa liikenteessä takasumuvalo ja peruutusvalo toisinpäin. 5 mm:n ledi voisi oikein hyvin sopia 3 millisen viereen toimittamaan noiden virkaa.
Viimeksi muokannut Penguin, Pe 06.11.2009 20:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Audiko
Kiitokset tietopaketista. :)
Pitkät ajattelin toteuttaa lisävaloilla, ensi vuonnahan yhteenlaskettu referenssiluku pomppaa 25:llä joten helpompi löytää sopivat lisävalot. ;D
Tänään osui käsiin Unimogissa ollut majakka, sitä sitten muokkailin ja parantelin ajatuksena että laittaisin sen tähän autoon, tulisi sellainen tiepalveluauto.
Pitkät ajattelin toteuttaa lisävaloilla, ensi vuonnahan yhteenlaskettu referenssiluku pomppaa 25:llä joten helpompi löytää sopivat lisävalot. ;D
Tänään osui käsiin Unimogissa ollut majakka, sitä sitten muokkailin ja parantelin ajatuksena että laittaisin sen tähän autoon, tulisi sellainen tiepalveluauto.
Viimeksi muokannut Audiko, Pe 06.11.2009 20:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Audiko
Chättäilin aamun tsekkiläisen hepun kanssa jolta Penguin tilasi defenderin korin, no sieltä tuli tarjouksia joista ei voinut kieltäytyä, tulee autoon muutoksia tässä lähiaikoina.
En paljastele vielä enempää, itsekkin jään jännityksellä odottelemaan pakettia. ;)
En paljastele vielä enempää, itsekkin jään jännityksellä odottelemaan pakettia. ;)
Näyttää hienolta, mutta ehkä ton katto valon vois ottaa pois. Ei mun mielestä sovi toho autoon :)
Moonbully
-
Audiko
Tokihan sen voi ottaa pois, mutta en taida ottaa. ;DSWX kirjoitti: Näyttää hienolta, mutta ehkä ton katto valon vois ottaa pois. Ei mun mielestä sovi toho autoon :)
Tiepalvelu, sielläkin on monta autoa johon tollaset valot ei sovi. ;)
Siltä näyttää ;D, kyllähän toi pimeellä varmaan aika siisti o :DAudiko kirjoitti: Tiepalvelu, sielläkin on monta autoa johon tollaset valot ei sovi. ;)
Moonbully
Kyllä tuo vilkku jotenkin sotii ulkonäöllään Defenderin täysin ajatonta (tai iänikuista) muotoilua vastaan. Ehkä sen pitäisi olla leveämpi tai ehkä se vaan on liian modernin näköinen Defenderin katolle.
-
Audiko
Kun katsoo tätä heppua niin ymmärtää paremmin että kaikki ei voi olla täydellistä. ;D
No sen vilkun heivasin päivällä pois, katselin vilkkumista hetken ja tajusin että ei se tuohon sovi. :P
No sen vilkun heivasin päivällä pois, katselin vilkkumista hetken ja tajusin että ei se tuohon sovi. :P
Tuo selvensi kyllä paljon ;D.Audiko kirjoitti: Kun katsoo tätä heppua niin ymmärtää paremmin että kaikki ei voi olla täydellistä. ;D
-
Audiko
hienoa, jatkossa ei tarvitse perustella jokaista asiaa. :PTomy kirjoitti:Tuo selvensi kyllä paljon ;D.Audiko kirjoitti: Kun katsoo tätä heppua niin ymmärtää paremmin että kaikki ei voi olla täydellistä. ;D