Etsiskelin tuloksetta pieniä liittimiä ja katkaisijoita, jotka sopisivat esimerkiksi valojen asentamiseen autoon. Paikallisessa elektoniikkakomponentteja myyvässä liikkeessä niitä ei ole, HobbyKingissä olisi, mutta kaikki sopivat out of stock, http://www.dealextreme.comista löytyi jotain, mutta ei aivan sitä mitä etsin. Eli hakusessa pieniä liittimiä, joissa mielellään kaksi "pinniä" tai enemmän.
Osaisiko joku vinkata hyvän ja edullisen liikkeen, josta niitä löytyisi? Mitä liittimiä scale-porukka yleisesti käyttää vinssien, valojen ym. ylimääräisen kytkemiseen?
Mistä liittimiä ja muita rc-touhuun sopivia komponentteja ed
-
Audiko
Vs: Mistä liittimiä ja muita rc-touhuun sopivia komponentteja edullisesti?
Itse tilailen tuolta sähköihin liittyvät jutut.
Yritän vältellä liittimiä ja yleensä teen liitokset juottamalla.
Yritän vältellä liittimiä ja yleensä teen liitokset juottamalla.
Vs: Mistä liittimiä ja muita rc-touhuun sopivia komponenttej
Eikös Bebekistä löydy kytkintä joka lähtöön ja ainakin JST-liittimiä?
-
Audiko
Bebek unohtu tosiaan mainita, sieltä on tullut myös tilailtua.
JST-Liittimiä löytyy myös tuolta Partcolta.
JST-Liittimiä löytyy myös tuolta Partcolta.
Itse etsin ja kokeilin kesän aikana useita erilaisia kytkimiä, joista kaikki jumittivat varsin pian saatuaan hienoa hiekkaa sisäänsä. Lopulta löysin Partcosta sopivia kytkimiä, joihin sai myös kumisuojat päälle. Kun laitoin saman moninapaisen kytkimen korvaamaan mm. sekä noparin katkaisijan, että vastarille ja servoille sähköä syöttävän ubecin katkaisijan, niin tuli tarve laittaa se kuitenkin liittimillä kiinni näihin. Liittimet otin Deal Extremestä ostetuista servonkaapelin jatkojohdoista [sup][2] [3] [4][/sup], joista sai kätevästi sekä johdon, että liittimen halvemmalla kuin kotimaisista kaupoista pelkät liittimet. Onhan se liittin toki mahdollinen vikaantumisherkkä osa, mutta toisaalta kun näitä mun autoja saa purkaa kerran viikossa ajokauden aikana, niin on helpompaa kun ei tarvitse nostella koko johtosarjaa pois autosta yhtenä nippuna. Johdot juotettu kiinni kytkimiin ja vedonpoisto tehty valamalla liitoskohta epoksiin. Ei tarvitse sitten kuvitella myöskään tekevänsä muutoksia kytkentään.
Tällä tavalla sai myös kätevästi castlen noparilta vastariin menevän kaapelin pidettyä "ohjelmointikelpoisena", kun laittoi siihen 2 cm:n mittaisen jatkojohdon, josta puuttuu punainen virtakaapeli. Virransyöttö noparille tulee siis ubeciltä. Nyt tarvitsee irroittaa vain noparista tuleva johto jatkojohdosta ja laittaa castle link kiinni, eikä tarvitse pelata sen enempiä tuon punaisen johdon kanssa.
Tällä tavalla sai myös kätevästi castlen noparilta vastariin menevän kaapelin pidettyä "ohjelmointikelpoisena", kun laittoi siihen 2 cm:n mittaisen jatkojohdon, josta puuttuu punainen virtakaapeli. Virransyöttö noparille tulee siis ubeciltä. Nyt tarvitsee irroittaa vain noparista tuleva johto jatkojohdosta ja laittaa castle link kiinni, eikä tarvitse pelata sen enempiä tuon punaisen johdon kanssa.
Hyviä linkkejä! Kiitoksia.
Tomi
Tomi
Täältä myös saa kaikenlaista: https://www1.elfa.se/elfa~fi_fi/b2b/start.do
Itse olen Turun liikkeessä asioinut jonkun verran.
Itse olen Turun liikkeessä asioinut jonkun verran.