Toyota 1.9 Rock Crawler
Vs: Toyota 1.9 Rock Crawler
Olenko käsittänyt oikein, että tuo styreeni on jonkinlaista muovia? Jos näin on niin vetää kerroksen tai kaksi muovintartuntaainetta ja sen jälkeen joka pohjamaali tai suoraan pintaväri. Tuon muovintartunta-aineen avulla pitäisi ainakin automaalin ja tod.näk. kilikilimaalinkin pysyä kiinni.
Itselläni ei ole kokemusta korin maalauksesta edullisilla spraymaaleilla. Ainahan sitä voi kokeilla koepalaan ja katsoa. Mieluiten maalaisin kuitenkin jollain vesiohenteisella, pienoisruiskuun soveltuvalla maalilla, joka olisi mielestäni helpompi käyttää.Audiko kirjoitti: Eikö ihan normi kilikali maali pysy, kaikki korit olen maalannut lähikaupan maalilla ja hyvin on pysynyt.
Kevyt karhennus molemmille pinnoille ja maali päälle.
Lexaniin, sisältäpäin maalatessa, on tietty vaikea laittaa tartunta-aineet ja pohjamaalit. Siihen maalin pitäisi tarttua keralla hyvin.hyrsleri kirjoitti: Olenko käsittänyt oikein, että tuo styreeni on jonkinlaista muovia? Jos näin on niin vetää kerroksen tai kaksi muovintartuntaainetta ja sen jälkeen joka pohjamaali tai suoraan pintaväri. Tuon muovintartunta-aineen avulla pitäisi ainakin automaalin ja tod.näk. kilikilimaalinkin pysyä kiinni.
-
Audiko
Juu itse en omista ruiskua niin tulee maalattua purkilla, olen koria pestessä käyttänyt sientä jossa toinen puoli karhea, muistaa vaan ettei hankaa sillä ikkunoita tai muuten tulee sameat lasit.
Tuolla tekniikalla on maali pysynyt hyvin, vertailukohtana tehdasvalmiit korit joissa maali pysynyt huonommin kiinni kuin itse maalamissa.
Tuolla tekniikalla on maali pysynyt hyvin, vertailukohtana tehdasvalmiit korit joissa maali pysynyt huonommin kiinni kuin itse maalamissa.
Osta lexaniin tarkoitettua maalia ja vedä sitä myös styreenin päälle. Tee ensin koepala ja jos pysyy niin ok jos ei niin koita tuon tartunta-aineen kanssa.Tomy kirjoitti:Itselläni ei ole kokemusta korin maalauksesta edullisilla spraymaaleilla. Ainahan sitä voi kokeilla koepalaan ja katsoa. Mieluiten maalaisin kuitenkin jollain vesiohenteisella, pienoisruiskuun soveltuvalla maalilla, joka olisi mielestäni helpompi käyttää.Audiko kirjoitti: Eikö ihan normi kilikali maali pysy, kaikki korit olen maalannut lähikaupan maalilla ja hyvin on pysynyt.
Kevyt karhennus molemmille pinnoille ja maali päälle.
Lexaniin, sisältäpäin maalatessa, on tietty vaikea laittaa tartunta-aineet ja pohjamaalit. Siihen maalin pitäisi tarttua keralla hyvin.hyrsleri kirjoitti: Olenko käsittänyt oikein, että tuo styreeni on jonkinlaista muovia? Jos näin on niin vetää kerroksen tai kaksi muovintartuntaainetta ja sen jälkeen joka pohjamaali tai suoraan pintaväri. Tuon muovintartunta-aineen avulla pitäisi ainakin automaalin ja tod.näk. kilikilimaalinkin pysyä kiinni.
-
assoracing
- DIG-taattori
Noi toimii ja sävyjäkin löytyy http://www.racingfactory.fi/tuotteet/UL ... xan-Maalit
#4 2.2 Nordics  2012
#1Â 2.2Â Â RC-OFFIÂ Â 2011
#4 2.2  Nordics  2011
#1Â 2.2Â Â RC-OFFIÂ Â 2010
#5 2.2  Nordics  2010
#1 1,9  Scale    2009
#teamtsavolainen
#1Â 2.2Â Â RC-OFFIÂ Â 2011
#4 2.2  Nordics  2011
#1Â 2.2Â Â RC-OFFIÂ Â 2010
#5 2.2  Nordics  2010
#1 1,9  Scale    2009
#teamtsavolainen
Kiitos vinkista. Tutkailen asiaa tarkemmin.assoracing kirjoitti: Noi toimii ja sävyjäkin löytyy http://www.racingfactory.fi/tuotteet/UL ... xan-Maalit
Itse vetelin ihan pelkälle lexanille (ei karhennettu, vain pesty puhtaaksi) muovitartuntasprayn ja päälle normi halpis kilikalia.
Nyt pari kuukautta saanut kovaa kohtelua. Naarmuuntuu muttei ole yhtään lohkeillut paloja, vaikka itse hiukan aluksi jännitin.
Olen erittäin tyytyväinen ja halpaan budjettiin. ;)
Nyt pari kuukautta saanut kovaa kohtelua. Naarmuuntuu muttei ole yhtään lohkeillut paloja, vaikka itse hiukan aluksi jännitin.
Tuo muovitartuntapsray on minulle täysin vierasta. Onko se kirkasta, eli voiko sitä käyttäen myös maalata korin sisäpuolelta? Onko erikoisempaa tavaraa, vai saako sitä sieltä mistä kilikalimaaliakin?matti kirjoitti: Itse vetelin ihan pelkälle lexanille (ei karhennettu, vain pesty puhtaaksi) muovitartuntasprayn ja päälle normi halpis kilikalia.
-
Audiko
On väriltään kirkasta ja saa varmaan kaikkialta mistä maaliakin.
1:1 Autojen muovipuskureita maalatessa olen vetänyt ensin tartunta aineen, ilman sitä maali ei yleensä kestä muovissa kulutusta.
1:1 Autojen muovipuskureita maalatessa olen vetänyt ensin tartunta aineen, ilman sitä maali ei yleensä kestä muovissa kulutusta.
Juu ihan samalta osastolta löytyi ku muutkin kilikalit. Ja kirkasta on tosiaan. Siitä mukavaa ainetta että kuivuu ihan hetkessä, ei tartte odotella että saa värin vetää päälle.
Eipä taitaisi toimia, lexan-maalithan jäävät mataksi lexanin sisäpuolelle, ja styreenille päältä maalatessa toki myös mataksi ja pitävyys heikko.hyrsleri kirjoitti: Osta lexaniin tarkoitettua maalia ja vedä sitä myös styreenin päälle. Tee ensin koepala ja jos pysyy niin ok jos ei niin koita tuon tartunta-aineen kanssa.
Kohta Ei Naura Enää Jeesuskaan | Stop newbie comments! NEWBIE!
Minulla on vain hyviä kokemuksia ComArt:n vesiväreistä, kuulemma ihan pro kynäruiskutaiteilijatkin niitä käyttävät. Polystyreeniin tarttuu maali yleisesti ottaen hyvin mutta ei kestä suurimpaa osaa liuottimista.
Tuolta löytyy comart maaleja ja kärkkäiselläkin on
http://www.sspaintingart.com/Kauppa/pro ... og.php?c=5
Tuolta löytyy comart maaleja ja kärkkäiselläkin on
http://www.sspaintingart.com/Kauppa/pro ... og.php?c=5
Nordics champion 2017
WORLDS #2 2016
2.2 Pro Champion 2015
Scale C2 Champion 2015
Nordic #2 2015
2.2 Champion 2012
1.9 Champion 2012
Nordic Champion 2013
LRCC team driver
WORLDS #2 2016
2.2 Pro Champion 2015
Scale C2 Champion 2015
Nordic #2 2015
2.2 Champion 2012
1.9 Champion 2012
Nordic Champion 2013
LRCC team driver
Muistaakseni muovintartunta-aineessa on 12h-24h kuivumisaika. Voi ruveta kieuhumaan jos liian nopeasti vetää maalin päälle. Muistaakseni annoin itse olla vuorokauden ennen maalaamista. Purkin kyljessä kyllä lukee kuivumisaika.matti kirjoitti: Juu ihan samalta osastolta löytyi ku muutkin kilikalit. Ja kirkasta on tosiaan. Siitä mukavaa ainetta että kuivuu ihan hetkessä, ei tartte odotella että saa värin vetää päälle.
-
Audiko
Motip merkkisen purkin kyljestä lukasin, nopeasti kuivuva, uudelleen maalattavissa 10-15min. kuluttua.hyrsleri kirjoitti:Muistaakseni muovintartunta-aineessa on 12h-24h kuivumisaika. Voi ruveta kieuhumaan jos liian nopeasti vetää maalin päälle. Muistaakseni annoin itse olla vuorokauden ennen maalaamista. Purkin kyljessä kyllä lukee kuivumisaika.matti kirjoitti: Juu ihan samalta osastolta löytyi ku muutkin kilikalit. Ja kirkasta on tosiaan. Siitä mukavaa ainetta että kuivuu ihan hetkessä, ei tartte odotella että saa värin vetää päälle.
Voihan se olla et mulla meni pohjamaalin ja tartunta-aineen ajat sekaisin ;) Voihan aineissa olla eri kuivumisajat ja tuskin se mitään haittaa jos antaa vähän kauemmin kuivua.
-
TLCfani
Maalaisin kyllä tuon kokonaan ulkopuolelta, ei tuu eroja pinnan kiillossa, ja naarmuuntuu "aidosti".
Niin tai maalaa tuon lexan osan ruskealla sisäpuolelta. Tulee heti ruosteiset naarmut. Tämä vain siinä tapauksessa, että maalaat ulkopuolelta tuon kopan.
Nyt on auto maalattu. Lopputulos mielestäni ohan ok. Toivottavasti maali pysyy.
Pienen koeajon ehdin valoisan aikaan suorittamaan ja huomasin, että lehtijouset eivät pysykään niille varatulla "pedillä". Nyt on akselin päässä parempi kiinnitys.

Seuraavaksi vinssiä kytkemään ja valoja rakentamaan. Tuo 3Racingin vinssi ei vissiin pidä 3S lipon 12V jännitteestä. Onko kukaan kokeillut ottaa BECin kautta vinssille 6V jänitettä? Jaksaako se sillä vielä vetää autoa?
Pienen koeajon ehdin valoisan aikaan suorittamaan ja huomasin, että lehtijouset eivät pysykään niille varatulla "pedillä". Nyt on akselin päässä parempi kiinnitys.

Seuraavaksi vinssiä kytkemään ja valoja rakentamaan. Tuo 3Racingin vinssi ei vissiin pidä 3S lipon 12V jännitteestä. Onko kukaan kokeillut ottaa BECin kautta vinssille 6V jänitettä? Jaksaako se sillä vielä vetää autoa?
CC becillä 7,2V vinssille, oikein hyvin jaksaa :)
Finnish rc crawling series
Scale 2009 #2
Scale 2010 #5
Scale 2011 #4
Scale 2012 #2
Open Scale 2013 #1
Scale 2009 #2
Scale 2010 #5
Scale 2011 #4
Scale 2012 #2
Open Scale 2013 #1
Hyvä tietää. Ajattelin, jos ottaisit samasta Becistä sekä ohjaukseen että vinssille. Mutta ei taida servo kestää kuin 6V, joten toivottavasti jaksaa silläkin pyörittää.