oisko mun radiot rikki vaii ?
-
ripepipe
oisko mun radiot rikki vaii ?
elikäs en oikein tie mihin tää aihe ois pitäny heittää, joten päätin pistää tänne. elikäs mulla on axail kit futaban radioil sidewinteril ja 55t lathel. lisä tietoa tuolla http://www.rc-offi.net/smf/https://www. ... ic.php?t=1 Niin asiaan vihdoinkin. Mun autoni tekee täl hetkel sellasta että se muodostaa välillä radioon yhteyden käynnistäessä, tai sitten noppari vilkuttaa ettei radioo löydy. vika korjaantuu painamalla vastarin siitä kulmasta missä kide sijaitsee. Joskus se lähtee toimiin ihan hyvin ja sit saattaa yht äkkiä sinkoilla minne sattuu ja nopparissa palaa aina oikea valo vih jos menee eteen kelt jos paikallaa ja pun jos pakittaa. Sit usein tekee sillein että eteen päin ajaessa vilkutttaa vih. pun. vih. pun. ja menee eteen päin ja nykii raskaasti. Joskus auto vaan lähtee eteen tai taakse eikä kiinnitä radioon huomioo kaasun osalti :/ Eniten ihmetyttää se että ohjaus sekä edessä että takana toimii koko ajan eikä takkuile missään vaiheessa. Servot saavat virtansa ccbecin kautta. Radiot ovat siisen futuban 40mhz.
Vs: oisko mun radiot rikki vaii ?
tarkista noparin moottorin liitokset kuten oikestaan kaikki muutkin liitokset ja sitten tarkista / koita toisilla kideparilla.
onhan nopari oikein konffattu?
sekooko vaan kun motti pyörii vai ihan ilman kaasun painamistakin?
jos sekoo vaan kaasutellessa niin voi olla irtonainen metalli metalli liitos joka tekee häiriöitä.
onhan nopari oikein konffattu?
sekooko vaan kun motti pyörii vai ihan ilman kaasun painamistakin?
jos sekoo vaan kaasutellessa niin voi olla irtonainen metalli metalli liitos joka tekee häiriöitä.
-
ripepipe
liitokset tarkisteltu ja toi auto kyllä sattu uimaan ::) nokialla mutakuopassa silei että ei näkyny ku pieni läntti katosta ja samoilla säkhöillä ajellaan. Tosin mottoorin hiilet joutu putsaa :D Ottaakos toi noppari viestii harjalliselti moottorilt kun ne valot toimii kuiteski oikei samaa aikaa ku motti eli voisko vika si olla nopparissa ku ohjaus toimii kuiteski täysin vastarista vaikka nopapri vilkuttaa ettei löydy radioo tai jtn muuta ?
uimisen jälkeen ei voi arvata mikä on vialla kokeile vaan uusilla osilla että viallinen osa löytyy.
-
ripepipe
niinhän se vähän on mutta en viittis paljoo ostella ylimäärästä ku tuo polttis harrastuski syö rahaa :/ veikkaan että nopaprissa vika :/ tarvineen siis tilata uus
eh et sitten viitsinyt mainita ihan alkuun että auto kävi uimassa ja epäilet josko radio ois rikki, testaa vaan vaikka kaverilta lainatuilta osilla mikä sulla otti itteensä auton päässä vedestä , voi olla servot , vastari , nopari , kone tai ubec joka alkaa jossain vaiheessa sekoilla yleensä sähkölaitteet ja vesi ei ole hyvä yhdistelmä ja tuhoa tulee enempi tai vähempi.
Mulla teki ihan samaa, että auto sinkoili ihan mihin sattuu kun ostin 3s lipot. 2s lipoilla auto toimi aivan mainiosti, lukuunottamatta pieniä nykäyksiä. Mutta kun laitoin 3s lipot, se on jotenkin liikaa fm radioille ja auto lähti sätkimään aivan holtittomasti. Nyt on ostettu 2.4gHz radiot ja toimii vallan mainiosti.
Moonbully
-
Audiko
Oman järjen käyttö sallittua, jopa suotavaa ::)ripepipe kirjoitti: toi auto kyllä sattu uimaan ::)
-
ripepipe
no mullaon kyl 3s lipot käytössä 40mhz radioil mutta ohjaus toimii täysin joten en usko että se siitä johtuu että käytän 3slipoi ja joo aika usein se vesi sähkö yhdistelmä ei oo hyvä :P mutta epäilen että noppari on rikki ku ohjaus toimii koko ajan niin vastarista ja radiosta en usko ja moottori toimii täysin eteen taakse ja pyörii aina kun saa sähköö :D
Ja nyt tuli reissu banaanisaarille. Hymiöt eivät ole välimerkkejä ja näppäimistöltä löytyy varmasti myös näppäinyhdistelmä isoihin kirjaimiin.ripepipe kirjoitti: no mullaon kyl 3s lipot käytössä 40mhz radioil mutta ohjaus toimii täysin joten en usko että se siitä johtuu että käytän 3slipoi ja joo aika usein se vesi sähkö yhdistelmä ei oo hyvä :P mutta epäilen että noppari on rikki ku ohjaus toimii koko ajan niin vastarista ja radiosta en usko ja moottori toimii täysin eteen taakse ja pyörii aina kun saa sähköö :D
-
ripepipe
ps. Siin muute on välit sekä ennnen että jälkeen hymiöiden. :-*
Luepas riperipe tämä: http://fi.wikipedia.org/wiki/V%C3%A4limerkki ja jätä viisastelut sikseen. Seuraava reissu ei ole noin lyhyt.
PS. Näkyykö listalla hymiöitä?
PS. Näkyykö listalla hymiöitä?
Jos täällä on noin tiukka ote moderointiin niin sitten kannattaa kiinnittää huomiota myös vakiokirjoittajien kieliasuun. Ihan oikeesti, jotain rajaa. Noilla perusteilla täältä pitäisi laittaa aika moni banaanisaarille lähes päivittäin.TomiK kirjoitti:Ja nyt tuli reissu banaanisaarille. Hymiöt eivät ole välimerkkejä ja näppäimistöltä löytyy varmasti myös näppäinyhdistelmä isoihin kirjaimiin.
Naura ajotaidoillesi, niin kaikki muutkin tekevät...
menee offtopiciksi :o :o :o
jos sä kirjotat aina näin ja kukaan ei saa lauseista selvää lukematta moneen kertaan :D onko tämmöstä sitten kiva lukea kyseisen henkilön jokaisessa viestissä ;D mun mielestä ei eikä monen muunkaan :-\ joten olkoot tämä sitten varoittava esimerkki 8) emme ole kielipoliiseja >:( mutta jotain rajaa myös kirjoituksien ulkoasun kanssa :-*
---
Suurin osa kirjoittajista osaa käyttää isoja alkukirjaimia, pilkkuja ja pisteitä siinä määrin, ettei lauseita tarvitse tavata läpi ymmärtääkseen sisällön.
Todellakin toivon, että käyttäjä otti opikseen. Asiasta on aiemmin huomautettu jo monesti.
jos sä kirjotat aina näin ja kukaan ei saa lauseista selvää lukematta moneen kertaan :D onko tämmöstä sitten kiva lukea kyseisen henkilön jokaisessa viestissä ;D mun mielestä ei eikä monen muunkaan :-\ joten olkoot tämä sitten varoittava esimerkki 8) emme ole kielipoliiseja >:( mutta jotain rajaa myös kirjoituksien ulkoasun kanssa :-*
---
Suurin osa kirjoittajista osaa käyttää isoja alkukirjaimia, pilkkuja ja pisteitä siinä määrin, ettei lauseita tarvitse tavata läpi ymmärtääkseen sisällön.
Todellakin toivon, että käyttäjä otti opikseen. Asiasta on aiemmin huomautettu jo monesti.
Viimeksi muokannut TomiK, Ke 09.09.2009 20:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Se on hyvä asia että oikeinkirjoitukseen puututaan mutta se pitäisi tehdä tasapuolisesti, niin että moni muukin saisi huomautuksia siitä, kuten moni vakiokirjoittaja.
Omalta osalta tämä oli tässä.
Omalta osalta tämä oli tässä.
kellään ei oo tullu mieleen että osa ei kirjoitus asulleen voi mittään johtuen jonkin sortin lukihäiröstä , jos täällä tarttee olla ruuneberi voidakseen kirjottaa niin varmaan tarttee siirtyä muille palstoille missä ei ole äidinkielen opettajia ;)
-
Bluebeetle
- Legendaarinen!
Kyllä täällä alkaa pikkuhiljaa linja kiristymään, emme mihinkään natsimoderointiin mene mutta jonkinlaista ajatusta kirjoittelussa pitää kuitenkin olla.
Suomenkieleen (ja kaikkiin muihinkin) kuuluu jonkinlaiset lauserakenteet etc, jotta teksti olisi mukavampaa lukea kaikille.
Ripepipe nyt sattui olemaan ensimmäinen (ja toivottavasti viimeinen) joka sai viikon mietintäaikaa aiheesta.
Ja kyllä, myös vakiorunoilijoiden tekstejä seurattu huolestuneena sivusta jo tovin..
-en hurri igen-
-bb-
Ainiin, hymiö jäi pois: :)
Suomenkieleen (ja kaikkiin muihinkin) kuuluu jonkinlaiset lauserakenteet etc, jotta teksti olisi mukavampaa lukea kaikille.
Ripepipe nyt sattui olemaan ensimmäinen (ja toivottavasti viimeinen) joka sai viikon mietintäaikaa aiheesta.
Ja kyllä, myös vakiorunoilijoiden tekstejä seurattu huolestuneena sivusta jo tovin..
-en hurri igen-
-bb-
Ainiin, hymiö jäi pois: :)
-
ripepipe
Btw ihan kiva aihe puhu. Kiitos joillekkin vähä enemmän ja joillekkin vähän vähemmän ja tuosta tasapuolisuudesta oon ihan samaa mieltä. Must vähä tuntuu että tääl luetaa joidenki teksi aika paljon ''osaavammin'' kuin muiden. Ps. se hymiö ;)
Sen verran vielä kommentoidaan että lukihäiriö ja oikeinkirjoitus on kaksi eri asiaa jotka ei suoranaisesti korreloi toisiaan ;)
-
ripepipe
,mutta tarkistus vaiheessa saattappi jäädä huomioimatta. :-[