Aloitan omalla väsäykselläni:
Tavoite oli saada omasta axialista ohjauslaitteet paremmin piiloon kuin aikaisemmin. Samoin halusin korjata ackermanin kulmaa eli sisäkaarteen puoleisen renkaan suurempaa kääntyvyyttä ulokaarteen puoleiseen verrattuna.
Tässä muutama eri aihio. Aloitin siis tyhjältä pöydältä, ensimmäiseksi rautalangalla. 0,25mm alumiinista oli helppo leikata tavan saksilla sopivia aihioita.
Tässä paperiversio lopullisesta varresta. reikäväli on 140mm, joka tietysti pienenee about 10mm kun varsi on taivuteltuna.
HR:n high steer knuklet olin jo hankkinut bta:a varten. Vakiotkin voisivat kyllä toimia.
Koko komeus altapäin. Kuten kaikista kuvista huomaa, olen jättänyt "turhat" välykset pois eli raidetanko kulkee hipomalla monessa kohdassa.
Iskarin alapäät vaihdoin axialin mutkallisiin niin sain pari milliä lisätilaa :D
Servon upotin Samrockin ohjeiden mukaan akseliin. Jokusen tunnin sain kulumaan alumiiniosien jyrsintäänkin
Ylhäältäpäin, käännettynä maximit oikealle. Mittasin osat niin, että ohjaus rajoittuu myös mekaanisesti johonkin eikä vain servon liikkeeseen. Tai EPA:lla joutuu tuostakin kyllä rajoittamaan kun rengas ottaa jouseen ja tukivarteen kiinni.
Toiseen suuntaan, tässäkin mennään iskareita hipoen.
Tässä sitten vielä päivityksenä kuva lopullisesta akkulevy-servosuojasta ja muista pikkuosista, jotka jouduin tekemään.
Kuvista ei näy mutta raidetangon reikiin tein messinkiholkit parantamaan kulutuksen kestoa.
Kaiken kaikkiaan tuon nysväämiseen meni about 30h aikaa. Lopputulos on tyydyttävä, toimii ihan hyvin. Kääntyvyyttä ei todellakaan tullut ameriikan malliin, mutta eipähän enään tarvi varoa servosarven kiveen osumisia.
Akkulevyn olen jo tehnyt uuden, siinä on servolle parempi suojaus ja hieman jäykempää alumiiniseosta ettei ole mutkalla kokoajan.
*edit* lisäsin kuvan itsetehdyistä alumiini osista