Akseleista
Akseleista
Joo eli mietin tässä pikku projektia. Löytyi vanha Tamiya QD koppa (pickup) on muuten hyvässä kunnossa kun ei ole paljoa ajettu. Aloin miettiä sen ympärille pikku 1/12 scale autoa. Ongelma on siinä, että pitäsi löytyy akselin joissa leveys olisi max. 130mm renkaan ulkoreunasta toiseen. Jos joku tietää mistä saisi noin kapean akselin tai keinon miten tehdä tuollaiset niin apu kelpaa. Muuten voi projekti tyssätä heti alkuunsa :'(
Vs: Akseleista
Mittasin äsken että Losin mini crawlerissa on hexistä hexiin noin 130mm.
Mistäs sais halvalla sellaisen akselit? Ja tai vaikka koko höskän jos tarpeeksi halvalla jostain saa? Osaatko muuten Matti sanoa losin akselivälin?
En tiedä saako jostain akseleita, lätäkön toisella puolella ovat ostaneet koko auton ja siitä hyödyntäneet akselit ;D
Mittasin akseliväliksi noin 215mm.
Itselläkin on hakusessa mahdollisimman kapeat akselit, uusi projekti myös mielessä ;)
Mittasin akseliväliksi noin 215mm.
Itselläkin on hakusessa mahdollisimman kapeat akselit, uusi projekti myös mielessä ;)
Projekti tässä kanssa alkamassa. Koppa olisi ja runko on helppo tehdä. Alakerta ja tekniikka puuttuu kokonaan :D No on ainakin koppa jollei tule myytyä pois...
Jatketaan nyt tähän, kun otsikko on niin sopiva.
Pitäisi löytää scale-projektiin jäykkäakseli (etu ja taka), joka olisi enintään 110 mm hexistä hexiin mitattuna ja 4/5 mm akselilla. Tutkin tuossa MRC:n akseleiden kaventamista, mutta näyttää tuota materiaalia oleven niissä niin vähän, että tuota ei saa kestämään kasassa sen jälkeen ja itse akselien pätkiminen vaikuttaa turhankin haastavalta tehtävältä.
Pitäisi löytää scale-projektiin jäykkäakseli (etu ja taka), joka olisi enintään 110 mm hexistä hexiin mitattuna ja 4/5 mm akselilla. Tutkin tuossa MRC:n akseleiden kaventamista, mutta näyttää tuota materiaalia oleven niissä niin vähän, että tuota ei saa kestämään kasassa sen jälkeen ja itse akselien pätkiminen vaikuttaa turhankin haastavalta tehtävältä.
Itse en myöskään menisi ihan helpolla mrc:n akseleita pätkimään. Valmiiksi jo niin pienet ja tuntuvat hiukan hepposilta.
Tietenkin jos olis esim. ylimääräset mrc:n kääntöpalikat ja itse perämurikka niin olisi kohtuullisen helppo tehdä itse akseli. Tai tietenkin jos osaamista/välineitä riittää niin tekasee kokonaan itse. Näitä molempia löytyy varmasti palstalta.
Tietenkin jos olis esim. ylimääräset mrc:n kääntöpalikat ja itse perämurikka niin olisi kohtuullisen helppo tehdä itse akseli. Tai tietenkin jos osaamista/välineitä riittää niin tekasee kokonaan itse. Näitä molempia löytyy varmasti palstalta.
-
Audiko
Viimeksi muokannut Audiko, Ma 30.11.2009 08:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sen akselin kanssa vielä saisi varmaan puljattua, mutta kun nämä on liki 30 mm liian kapeat. Toin noista mittakuvien perusteella mockupit, joilla testasin miten noita saisi sovellettua. Se kapeus olisi about poistettavissa leventimellä ja samalla saisi tuon akselin konvertoitua 4 milliseksi. Etuakselin kääntö vaan siirtäisi rengasta niin paljon pituussuunnassa, ettei se mahdu enää pyöräkoteloon ja näyttää aivan tyhmältä. On niitä siis tutkittu ja tutkittu ja tutkittu ja kyselty lisätietoja RC4WD:ltä. Noihin ei ole tarkoitettu lainkaan hexejä ja RC4WD:ltä tulee joskus yhden tuuman vanteet ja renkaat noille, jos tulee. Muiden sovittaminen on sitten säätämisen takana, tosin ei mitenkään mahdotonta ja on kai sitä muitakin vanteita, jotka menisi tuohon heittämälläkin.