Turun tienoo
Turun tienoo
Eli ajattelin kysyä tällästä, haulla ei ainakaan löytynyt oikeen mitään vastausta. Eli kenelläkään mitään vinkkiä Turun lähistöllä olevista ajopaikoista? Itse olen sellaisia pieniä kallioita löytänyt muttei mitään sellasta "iskevää" paikkaa....
Kiitoksia vastauksista jo etukäteen :)
Kiitoksia vastauksista jo etukäteen :)
Vs: Turun tienoo
Herätellään tätä aihetta pikkasen.
Pistäkääpäs joitain ajopaikkoja länsirannikon suunnalta.
Allekirjoittanut joutuu töihin turkuun parin viikon päästä, joten saattaisi olla että ehtisi ajamaankin arki-iltoina :-\(toivottavasti).
Allekirjoittanut joutuu töihin turkuun parin viikon päästä, joten saattaisi olla että ehtisi ajamaankin arki-iltoina :-\(toivottavasti).
2012 Finnish scale #3
2012 Nordic scale #2
2013 Supercrawl 1.9 crawler #2
2013 Nordic scale #3
2014 Nordic scale #1
2014 nordic 1.9 crawler #1
2014Â Finnish scale class2 #1
2012 Nordic scale #2
2013 Nordic scale #3
2014 Nordic scale #1
[quote="bartti"]
[/quote]
Onhan täällä ajopaikkoja. Itse ajelen turun ympäristössä. Urusvuoren motokrossi-radan vieressä käyn useasti ajelemassa. Kohtuullisen paljon paljasta kalliota, jyrkkiä nousuja ja muutenkin kaiken kaikkiaan mukavaa ajopaikkaa. Silloin tällöin käyn myös lentokentän metsissä möyrimässä. Siellä on taas paljon kiviä joista suurin osa sammaleen peitossa. Muutama isomman luokan siirtolohkarekin löytyy. Ehkä enemmänkin scale-autojen maastoa. Kuvia voisi laittaa kun vaan kävisi ottamassa.
[/quote]
Onhan täällä ajopaikkoja. Itse ajelen turun ympäristössä. Urusvuoren motokrossi-radan vieressä käyn useasti ajelemassa. Kohtuullisen paljon paljasta kalliota, jyrkkiä nousuja ja muutenkin kaiken kaikkiaan mukavaa ajopaikkaa. Silloin tällöin käyn myös lentokentän metsissä möyrimässä. Siellä on taas paljon kiviä joista suurin osa sammaleen peitossa. Muutama isomman luokan siirtolohkarekin löytyy. Ehkä enemmänkin scale-autojen maastoa. Kuvia voisi laittaa kun vaan kävisi ottamassa.
Viikolla kävin tarkastamassa uuden ajopaikan Turusta. Pirunmäen kalliot näkyy autotielle asti, useasti miettinyt oiskohan ajopaikkaa. Olihan siellä, aika paljonkin kalliota. Mäen päällä myös bunkkereita, joita luonnollisesti nuoriso maalannut, lisäkivana rikkinäisiä kaljapulloja, aika tarkkaan sai katsella mistä ajeli ettei renkaat puhkea ;D Kalliota, nousua yms. löytyy. Myös yksi irtokivikko.

Maalatulla betonilla oli aika heikko pito, ties kuinka monta kerrosta sitäkin on jo kertynyt ::)

Loppujen lopuksi erittäin mukava ajopaikka, kalliota on aika iso alue. Olisi varmaan hyvä pitää kisatkin jos olisi enemmän harrastajia :(

Maalatulla betonilla oli aika heikko pito, ties kuinka monta kerrosta sitäkin on jo kertynyt ::)

Loppujen lopuksi erittäin mukava ajopaikka, kalliota on aika iso alue. Olisi varmaan hyvä pitää kisatkin jos olisi enemmän harrastajia :(
No nyt näyttää ihan loistavilta ajopaikoilta, täytyypä ottaa kalustoa mukaan kun tulee omalla autolla sinne päin niin pääsee treenaamaan.
2012 Finnish scale #3
2012 Nordic scale #2
2013 Nordic scale #3
2014 Nordic scale #1
2012 Nordic scale #2
2013 Nordic scale #3
2014 Nordic scale #1
Hyvä että löytyy innostusta. Tämä on parhaimpia ajopaikkoja mitä olen löytänyt. Urusvuoren 1:1 offikalliot on myös erittäin hyvä paikka, itse olen siellä pyörinyt jo "riittävästi". Ota ihmeessä yhteyttä jos tulee ajelu tilaisuus.
Pistänpä tänne hiukan päivitystä kun on noita paikkoja löytynyt lisää.
Urusvuori.
Kalliota motocrossi radan vieressä. Paljon paljasta kalliota, jyrkkiä nousuja ja sammaleista metsää. Alueella ajettu myös 1:1 offia joten maasto sen mukaista, lähes kaikki kivet ja kalliot sudittu paljaiksi.
Lentokentän maasto.
Sammaleisia kiviä, isoja pieniä ja siltä väliltä. Mukavia scalepolkuja, tosi kiipeilijöille myös isoja siirtolohkareita. Täällä pyöriessä menee helposti aikaa.
Hepokulta.
Iso vuori autotien vieressä. Paljon kallioita, jyrkkiä nousuja ja mukavia polkuja. Myös metsikköä polkuineen. Kuvia löytyy ylempää.
Suitturi, Rusko.
Mäki teollisuusalueella. Paikka on joskus kokenut jonkinlaisen "putsauksen", eli puita ei alueella ole. Jyrkkää kallionousua, scalemetsää(kanervikkoa), hiekkamäkiä, vesilammikoita ja mutaakin löytyy, varsinkin sateen jälkeen.
Siinäpä niitä muutama, muita mainitsemisen arvoisia paikkoja ei nyt tule mieleen.
Urusvuori.
Kalliota motocrossi radan vieressä. Paljon paljasta kalliota, jyrkkiä nousuja ja sammaleista metsää. Alueella ajettu myös 1:1 offia joten maasto sen mukaista, lähes kaikki kivet ja kalliot sudittu paljaiksi.
Lentokentän maasto.
Sammaleisia kiviä, isoja pieniä ja siltä väliltä. Mukavia scalepolkuja, tosi kiipeilijöille myös isoja siirtolohkareita. Täällä pyöriessä menee helposti aikaa.
Hepokulta.
Iso vuori autotien vieressä. Paljon kallioita, jyrkkiä nousuja ja mukavia polkuja. Myös metsikköä polkuineen. Kuvia löytyy ylempää.
Suitturi, Rusko.
Mäki teollisuusalueella. Paikka on joskus kokenut jonkinlaisen "putsauksen", eli puita ei alueella ole. Jyrkkää kallionousua, scalemetsää(kanervikkoa), hiekkamäkiä, vesilammikoita ja mutaakin löytyy, varsinkin sateen jälkeen.
Siinäpä niitä muutama, muita mainitsemisen arvoisia paikkoja ei nyt tule mieleen.
Re: Turun tienoo
Jos tätä topickkia lainais..Olisin tulossa 7-9.5 välisenä aikana raisioon niin aattelin jos otan autot mukaan niin olisko joku siellä päin joka lähtis ajoseuraksi tai muuten vaan näyttämään paikkoja siellä suunnalla?
Jos vähän laajentais tuota maailmankatsomusta ;D
Jos vähän laajentais tuota maailmankatsomusta ;D
Team Urban Offroad
Olen joka toinen arki ilta Turussa odottelemassa laivalle menoa klo 19.00.
Yleensä kyllä tulen vasta viime tinkaan mutta välillä voisi olla paljonkin aikaa kurvailla.
Tänään olin täällä jo 16 jälkeen ja autokin mukana.
Jos olis ajelumieltä niin mulle vois heittää numeronsa niin voin vaikka viestitellä sellaisena päivänä kun tiedän että on aikaa ajella.
Yleensä kyllä tulen vasta viime tinkaan mutta välillä voisi olla paljonkin aikaa kurvailla.
Tänään olin täällä jo 16 jälkeen ja autokin mukana.
Jos olis ajelumieltä niin mulle vois heittää numeronsa niin voin vaikka viestitellä sellaisena päivänä kun tiedän että on aikaa ajella.
DRIVE HYBRID
I need your Gas
I need your Gas
-
wilmo
Uusi kuski ilmoittautuu mukaan syksyn ajeluihin! Tilattu Axial Honcho RTR, jonka pitäisi olla mulla ens viikolla. Laturi ja akku puuttuu, joten niitä tarvii katella tässä vielä. Tuli ajopaikoista mieleen Ruissalossa Kuuvannokka, jossa muistini mukaan runsaasti kallioita jne. En oo pariin vuoteen siellä käynyt, mutta muistini mukaan ainakin scale-himmeleillä voisi ajellakin mukavasti :) Oman taloyhtiön pihassakin on lumetun kivat kalliot + takapihan terassilta kelpaa kans ajella metsäreittejä olutlasi kädessä :D
[quote="wilmo"]
Uusi kuski ilmoittautuu mukaan syksyn ajeluihin! Tilattu Axial Honcho RTR, jonka pitäisi olla mulla ens viikolla. Laturi ja akku puuttuu, joten niitä tarvii katella tässä vielä. Tuli ajopaikoista mieleen Ruissalossa Kuuvannokka, jossa muistini mukaan runsaasti kallioita jne. En oo pariin vuoteen siellä käynyt, mutta muistini mukaan ainakin scale-himmeleillä voisi ajellakin mukavasti :) Oman taloyhtiön pihassakin on lumetun kivat kalliot + takapihan terassilta kelpaa kans ajella metsäreittejä olutlasi kädessä :D
[/quote]
Hieno homma, että täältäkin päin joku hairahtunut harrastamaan. Joku kerta pitää sitten mennä ajelemaan, eikö? ;)
[/quote]
Hieno homma, että täältäkin päin joku hairahtunut harrastamaan. Joku kerta pitää sitten mennä ajelemaan, eikö? ;)
-
wilmo
[quote="matti"]
[quote="wilmo"]
[/quote]
[/quote]
Ilman muuta, sen takia täällä huudellaan, että saa ajokavereita :D Porukassa varmaan moninverroin mukavampaa. Tuun taas tänne huutelemaan kun oon saanu kaluston ajokuntoon (ne akut ja laturi uupuu paketista toistaiseksi).
[quote="wilmo"]
[/quote]
[/quote]
Ilman muuta, sen takia täällä huudellaan, että saa ajokavereita :D Porukassa varmaan moninverroin mukavampaa. Tuun taas tänne huutelemaan kun oon saanu kaluston ajokuntoon (ne akut ja laturi uupuu paketista toistaiseksi).
-
wilmo
Noniin, nyt on Axial revitty ulos laatikosta ja pari uutta lipoa ladattu! Milloin Turun suunnalla olis jottain "scale"-ajeluita? Oman pihan kallioilla testailin heti eilen kaatoja :)
//Ville
//Ville
-
wilmo
Käyn joko tänään tai huomenna katsastamassa Piikkiössä Raadelmaantiellä olevan kallioisen paikan. Paikalla on silloin tällöin Huvilupa-nimisen yrityksen järjestämiä paintball-tilaisuuksia, joten tarkkana saa olla :) Ajan päivittäin siitä ohi, ja paikka näyttää tosi hyvältä ainakin scaleajokeille.
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/link ... 01&lang=fi
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/link ... 01&lang=fi
[quote="wilmo"]
Käyn joko tänään tai huomenna katsastamassa Piikkiössä Raadelmaantiellä olevan kallioisen paikan. Paikalla on silloin tällöin Huvilupa-nimisen yrityksen järjestämiä paintball-tilaisuuksia, joten tarkkana saa olla :) Ajan päivittäin siitä ohi, ja paikka näyttää tosi hyvältä ainakin scaleajokeille.
[/quote]
Pitäiskö sitä jaksaa tulla testaamaan paikka..?
[/quote]
Pitäiskö sitä jaksaa tulla testaamaan paikka..?
-
wilmo
Lähde ihmeessä, tänään voi olla aika hiljaista ainakin itsellä kun alkaa olla jo lasten (2kpl) nukkumaanmenoaika, mutta huomenna ajattelin mennä jossain kohtaa. Jos käyn ilta-ajelulla tuollapäin, niin otan kuvia paikanpäältä ja uppaan tänne. Turun keskustasta tuohon tosiaan pääsee kun ottaa motarilta Raadelman liittymän ylös ja sen jälkeen oikealle Raadelmaantietä (Piikkiön suuntaan). Ajaa n. 200m ja paikka näkyy vasemmalla. Aikaa Turun keskustasta n. 10min.
Jos olet tänään menossa ajamaan niin mihin aikoihin? Saattais itsekin ehtiä jossain vaiheessa.
-
wilmo
Pitää katsoa mihin aikaan pääsis.. Frisbeegolfiakin pitäis mennä kierros heittämään mahdollisesti jossain kohtaa. Voi olla että tänään tulee kumminkin liian tiukka aikataulu ajohommille. Jos menen, niin tuossa klo 18 aikaan oon menossa joko ajamaan tai pelaamaan frisbeegolfia. Ilmoitan tänne viimeistään klo 17:00 jos oon menossa ajelulle :) Laitan tähän samalla muutaman kuvan Raadelmaantien paikasta:matti kirjoitti: Jos olet tänään menossa ajamaan niin mihin aikoihin? Saattais itsekin ehtiä jossain vaiheessa.

Siellähän näyttäis olevan oikein hyvää ajomaastoa. Pistähän sitten ilmoa kun tiedät enemmän.
-
wilmo
[quote="matti"]
Siellähän näyttäis olevan oikein hyvää ajomaastoa. Pistähän sitten ilmoa kun tiedät enemmän.
[/quote]
Will do :)
[/quote]
Will do :)