"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Juttua foameista

Crawlerien renkaisiin/vanteisiin liittyvät jutut
RunWild81

Juttua foameista

Viesti Kirjoittaja RunWild81 »

Käytättekö? Jos käytätte niin leikkaatteko? kokemuksia kaikesta mahdollisesta? Itsellä moabeissa tähtikuvioon leikatut foamit, välillä vaan tuntuu että sais olla vähemmän tavaraa renkaiden sisällä.
TomiK
Moderator

Vs: Juttua foameista

Viesti Kirjoittaja TomiK »

Foameja käytän kyllä. Leikkaan ensin puoleen vanteen leveydestä ja sitten vielä tähdeksi. Ihan hyvin on toiminut.
Olen alkuaikoina koittanut myös olla leikkamatta foamia, mutta kuten arvata saattaa, eihän siitä mitään tullut =).

Olisi kiva kokeilla jotain kehittyneempääkin foamia, vaan ovat kovin kalliita rahdattuna tänne rapakon taakse...
niemma-2
Vanhempi jäsen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja niemma-2 »

Itse olen käyttänyt moneen offi autoon tämmösitä pyramiidi foamia, se on puoleen väliin täyttä tavaraa ja siitä ylöspäpin semmoista pyramiidin muitoisia kohotuksia, siitä hyvä että alkujousto on pehmee ja sitten se alkaa ns jäykistymään joustoa.
Etenkin aikoinaan itse tein Foamrenkaat   junnuna kun ajoin 1:10 tourinkia, makso renkaat muinoin maltaita.
Eipähän joissakin renkaissa ole mukana edes Inserttejä niin on nekin tullu tehtyä sitten itse, saapahan tarkoitukseen sovetuvan kovuuden tehtyä.

Monista foamisthan on helppo leikata kuumalanka leikkurilla ihan suiroja.
---Sinne mennään mihin päästään---
psychobilly

Viesti Kirjoittaja psychobilly »

onkos kukaan koittanu??? noita putki eristeistä leikattuja foameja sitäkin saa todella pehmeetä
niemma-2
Vanhempi jäsen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja niemma-2 »

psychobilly kirjoitti: onkos kukaan koittanu??? noita putki eristeistä leikattuja foameja sitäkin saa todella pehmeetä
Mulla on ollut vastaavaa mustaa materiaalia mutta ns lujempaa, mutta semmoisena 5 cm paksuisena levynä josta olen leikannut sopivia pehmusteita..ym.
Putkissa käytettävällä materiaalilla on kuitenkin kauheen huono "muisti" ajanmyötä kun se on liiskattuna niin se ei palaudu enään hyvin alkuperäiseen muotoon, joten ehkä normaali superloni on yksi hyvä materiaali tähän tarkoitukseen.
---Sinne mennään mihin päästään---
psychobilly

Viesti Kirjoittaja psychobilly »

juu itellä on kanssa sellasta mustaa putkee monen kokoista mikä ei ole halkaistua ja tosi on et palautuminen ei o niis yleensä hyvä mutta tossa mustassa tuntus olevan hyvä . ne tuli mulle yhestä kaupasta ku purettii kylmäkone putkistot ja ihmettelin silloo ku vetelin niit pois kupari putkien päältä ettei kurvikohtiin jääny mitn jälkee vaik oli maannu siinä ainaki 15 vuotta
klrp
Legendaarinen!

Viesti Kirjoittaja klrp »

Ite leikkasin näin, ja toimii erittäin hyvin, todella hyvä pito moabeilla<3 (paremmin mitä aimmenin kokeilin tähteä). Ja paikallaan näyttää siltä, että olisi matalat rengaspaineet.
Kuva
Krapula Cup champ '08
Muna Cup driver '09
kenni_
Nyyppä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kenni_ »

Onko memory foamia mitään järkee leikata?

Edit: Kyllä näköjään oli.. ;)
Viimeksi muokannut kenni_, Su 19.10.2008 20:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-kaikki muu paitsi crawling on turhaa-
kenni_
Nyyppä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kenni_ »

Onko kukaan koittanu noita kreepy crawlerin foameja mitä myydään garagessa? Onko kuinka pehmeet? Kun noi mitkä tuli rock clawssien mukana oli kyllä aivan surkeet. Hemmetin kovat eikä joustanu oikein mihinkään vaikka leikkas.
-kaikki muu paitsi crawling on turhaa-
Micro
Legendaarinen!

Viesti Kirjoittaja Micro »

Kokeilin laittaa foamin ympärille nippusiteitä ja kiristin sen niin pajon ku sain nii kumit pääsee elämään paremmin.
Fillarimies
Vanhempi jäsen

Viesti Kirjoittaja Fillarimies »

No eikö se ole sama sitte ottaa foamit pois kokonaan?
Micro
Legendaarinen!

Viesti Kirjoittaja Micro »

Ei oikeestaa oo sama. Tällön rengas pehmeni vaa vähäsen.
Viimeksi muokannut Micro, Ma 11.05.2009 17:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-jormis
Legendaarinen!

Viesti Kirjoittaja -jormis »

Mitä memoryfoameja olette te käyttäneet näissä 'nykyaikaisissa' crawling-kumeksissa, kun en tahtoisi laittaa niitä garagen myymiä foameja kiinni, jos ovat liian pienet (tarkoitettu moabeille, badlandseille etc.), eikä huvittaisi ostaa jconcepts rocxeja ylimääräseks hyllyyn foamien takia
Kohta Ei Naura Enää Jeesuskaan | Stop newbie comments! NEWBIE!
JK1
Täysi jäsen

Viesti Kirjoittaja JK1 »

Eräjorma kirjoitti: Mitä memoryfoameja olette te käyttäneet näissä 'nykyaikaisissa' crawling-kumeksissa, kun en tahtoisi laittaa niitä garagen myymiä foameja kiinni, jos ovat liian pienet (tarkoitettu moabeille, badlandseille etc.), eikä huvittaisi ostaa jconcepts rocxeja ylimääräseks hyllyyn foamien takia
Koita kysäistä paikallisesta muovi/patjaliikkeestä tai verhoomosta palaa jonka leikkelet itse.

J
qaw
Legendaarinen!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja qaw »

Eräjorma kirjoitti: Mitä memoryfoameja olette te käyttäneet näissä 'nykyaikaisissa' crawling-kumeksissa, kun en tahtoisi laittaa niitä garagen myymiä foameja kiinni, jos ovat liian pienet (tarkoitettu moabeille, badlandseille etc.), eikä huvittaisi ostaa jconcepts rocxeja ylimääräseks hyllyyn foamien takia
Mulla on rovereissa Proline Hammerien foamit, joiden ulkosivulle on laitettu lähes foamin kokoinen siivu bilteman sentin paksua äänieristevaahtomuovia :)
Finnish rc crawling series
Scale 2009 #2
Scale 2010 #5
Scale 2011 #4
Scale 2012 #2
Open Scale 2013 #1
-jormis
Legendaarinen!

Viesti Kirjoittaja -jormis »

Saako patjoista memoryfoamia ::)
Kohta Ei Naura Enää Jeesuskaan | Stop newbie comments! NEWBIE!
MSR94

Viesti Kirjoittaja MSR94 »

Enpä usko et tulee hyvät mut ainahan voi kokeilla   ;)
Audiko

Viesti Kirjoittaja Audiko »

Kyllähän sitä saa patjastakin   memoryfoamia, itse en raskisi siitä leikellä kun on aikas hinnakkaita patjoja.
TomiK
Moderator

Viesti Kirjoittaja TomiK »

MSR94 kirjoitti: Enpä usko et tulee hyvät mut ainahan voi kokeilla   ;)
Voisitko perustella, että miksei tulisi hyvät?
J-P H
Täysi jäsen

Viesti Kirjoittaja J-P H »

Mulla on rovereissa pro-linen oversize 2-stage foamit ja ne on ollu ihan hyvät. Rengaskaan ei kaadu alle niin paljon käännyttäessä, kun siinä foamissa on se jäykempi sisäosa. Niitä on välillä myynnissä ebay:ssä.
2x4 4x4 6x6
Vastaa Viestiin