"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Mitä tänään hajosi crawleristani

Yleistä keskustelua harrastuksesta
Koheltaja
Vanhempi jäsen

Vs: Mitä tänään hajosi crawleristani

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Kipaisette laakerikaupasta hakemassa sopivan kokoisia laakerineuloja niin johan alkaa kestämään.
Naura ajotaidoillesi, niin kaikki muutkin tekevät...
Samuli
Legendaarinen!

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Huomasin juuri, että vetareihin sopisi hyvin 1,5mm poranterästä tehty tappi. Mitä sanovat foorumin metallimiehet, uskaltaako sellaisella tapilla lähteä kisaa ajamaan? Onko liian haurasta tavaraa poikittaissuuntaiseen rasitukseen?

Kestää yllättävän hyvin. Itse olen tehnyt tappeja 1,5mm poranteristä. Terän varsi osa on sopivan sitkeää.
Nordics 2010 #4, 2011 #1, 2012 #1, 2013 #2, 2014 #3, 2015 #4
Supercrawl 2011 #2, 2012 #6, 2013 #3
joska
Legendaarinen!

Viesti Kirjoittaja joska »

mä en oo saanu viel muuta rikki kun 2 laakeria vaikka melkein joka päivä ajan 1-2tuntia
4x4 varo saatan poistua tieltä

rc4wd,axial,spektrum
http://www.racingfactory.fi
http://www.rc-garage.fi
http://www.sabe.fi
Tomy
Legendaarinen!

Viesti Kirjoittaja Tomy »

joska kirjoitti: mä en oo saanu viel muuta rikki kun 2 laakeria vaikka melkein joka päivä ajan 1-2tuntia
Sinulla on ilmeisesti pelit hyvässä kunnossa ja ajosilmää!

Nythän tässä on oikein runsauden pula   :o.

Tapiksi ehdotettu poranterää, pianolankaa ja laakerineulaa. Pohdiskelen tässä, että tässä kohtaa taitaakin olla suositeltavampaa käyttää kerralla poikki napsahtavaa tappia verrattuna sitkeästi taipuvaan tappiin. Taipunutta tappia tuskin saa pois rikkomatta muita osia. Sen verran ahdasta siellä kupissa on, ettei sinne mahdu kuin kultasepän työkaluilla.

Nyt on poranterä vetarissa. Kokeilen sillä aluksi. Pianolankaa löytyi 1,4mm paksuisena Sabesta. Mitta taitaa olla aika passeli, kun piti käyttää hiukan voimaa poranterän saamiseksi vetariin. Laakerineuloja tiedustelen seuraavalla Etran vierailulla.  
Fillarimies
Vanhempi jäsen

Viesti Kirjoittaja Fillarimies »

No se kyllä.. No halppisporanterät on ainaki halpoja ja katkeaa varmasti oikeassa paikassa. Toivottavasti ei kisassa :-\
Viriviri tööt tööt ;D
LaaLaa
Legendaarinen!

Viesti Kirjoittaja LaaLaa »

Kevyet vappupörinät Kujalan kalliolla aiheutti onneksi vain kevyet vauriot.

Oikea takatukivarsi pari kertaa mutkalle.
Kuva

JK1:n voimansiirrossa jotain pientä :o
Kuva
Nordics champion 2017
WORLDS #2 2016
2.2 Pro Champion 2015
Scale C2 Champion 2015
Nordic #2 2015
2.2 Champion 2012
1.9 Champion 2012
Nordic Champion 2013
LRCC team driver
Fillarimies
Vanhempi jäsen

Tuo vika kuva oli kyllä ihan paras :D
Kenties ollu tiukka paikka?? ::)
Audiko

Viesti Kirjoittaja Audiko »

Towerpro servo antautui ja alkoi lyödä tyhjää.Kelien parantuessa kun on ajelut lisääntyny, niin on alkanut osatkin paukkua   :)
JK1
Täysi jäsen

Viesti Kirjoittaja JK1 »

[quote="Fillarimies"]
Tuo vika kuva oli kyllä ihan paras :D
Kenties ollu tiukka paikka?? ::)
[/quote]
Ääh, parit ruuvit vaan löystyny ja tippunu ;D

J
Tomy
Legendaarinen!

Viesti Kirjoittaja Tomy »

Tomy kirjoitti:
Tapiksi ehdotettu poranterää, pianolankaa ja laakerineulaa. Pohdiskelen tässä, että tässä kohtaa taitaakin olla suositeltavampaa käyttää kerralla poikki napsahtavaa tappia verrattuna sitkeästi taipuvaan tappiin. Taipunutta tappia tuskin saa pois rikkomatta muita osia. Sen verran ahdasta siellä kupissa on, ettei sinne mahdu kuin kultasepän työkaluilla.

Nyt on poranterä vetarissa. Kokeilen sillä aluksi. Pianolankaa löytyi 1,4mm paksuisena Sabesta. Mitta taitaa olla aika passeli, kun piti käyttää hiukan voimaa poranterän saamiseksi vetariin. Laakerineuloja tiedustelen seuraavalla Etran vierailulla.  
Pianolanka saapui tänään postissa. Sabella on kyllä Suomen nopeimmat toimitusajat! Pianolanka on mukavan joustavaa. Valitettavasti sen verran joustavaa etten taida uskaltaa laittaa sitä vetareihin. Luulen, että se menee sellaiselle solmulle, ettei sitä sieltä enää irti saa.

Laakerikauppojen valikoimissa oli neulojen pienin halkaisija 2mm. Hölmöyttäni en kysynyt saisiko tilaamalla pienempää   :-[.
moggi-samuli kirjoitti: Kestää yllättävän hyvin. Itse olen tehnyt tappeja 1,5mm poranteristä. Terän varsi osa on sopivan sitkeää.
Onko kokemuksesi mukaan kestävämpää kuin Axialin tapit, samaa luokkaa vai heikompaa?
Samuli
Legendaarinen!

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Tomy kirjoitti:
Tomy kirjoitti:

Pianolanka saapui tänään postissa. Sabella on kyllä Suomen nopeimmat toimitusajat! Pianolanka on mukavan joustavaa. Valitettavasti sen verran joustavaa etten taida uskaltaa laittaa sitä vetareihin. Luulen, että se menee sellaiselle solmulle, ettei sitä sieltä enää irti saa.

Laakerikauppojen valikoimissa oli neulojen pienin halkaisija 2mm. Hölmöyttäni en kysynyt saisiko tilaamalla pienempää   :-[.
moggi-samuli kirjoitti: Kestää yllättävän hyvin. Itse olen tehnyt tappeja 1,5mm poranteristä. Terän varsi osa on sopivan sitkeää.
Onko kokemuksesi mukaan kestävämpää kuin Axialin tapit, samaa luokkaa vai heikompaa?
Kestää suunnileen samanverran. Älä käytä mitään halpis teriä. Mulla on käytössä teräskonttorin myymiä titex plus teriä, sponssina töistä :)
Viimeksi muokannut Samuli, Ti 05.05.2009 15:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nordics 2010 #4, 2011 #1, 2012 #1, 2013 #2, 2014 #3, 2015 #4
Supercrawl 2011 #2, 2012 #6, 2013 #3
Micro
Legendaarinen!

Viesti Kirjoittaja Micro »

Wk:n kardaanit on hyvät ku niissä ei oo mitää tappi viritelmii :D
Viimeksi muokannut Micro, Ti 05.05.2009 21:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MMC-Tero
Juniori

Viesti Kirjoittaja MMC-Tero »

Katoppas ny micro sinne wk:n akselin ulkopäähän niin mikäköhän "tappi" siellä mahtaa olla :-O
-jormis
Legendaarinen!

Viesti Kirjoittaja -jormis »

_micro_ kirjoitti: Minä en hiveesti tiiä näistä jutuista, mutta semmonen tuli mieleen et ne johdot saattaa olla huonosti kiinni liittimissä.

Joo et taida...
_micro_ kirjoitti: Wk:n akselit on hyvät ku niissä ei oo mitää tappi viritelmii :D
Päivän paras   ;D ;D
Kohta Ei Naura Enää Jeesuskaan | Stop newbie comments! NEWBIE!
Micro
Legendaarinen!

Eikös siin axialin akselissa oo semmonen tappi systeemi siin keskellä kardaania minkä avulla sen kardaanin pituus muuttuu? Kyllä mää sen ny tiiän et sielä akselin päissä on semmone tappi.
joska
Legendaarinen!

Viesti Kirjoittaja joska »

ne puhuu siitä tapista mikä on renkaille menevän akselin päässä tai siinä nivel kohdassa
4x4 varo saatan poistua tieltä

rc4wd,axial,spektrum
http://www.racingfactory.fi
http://www.rc-garage.fi
http://www.sabe.fi
Micro
Legendaarinen!

Mää tarkotin siitä tapista mikä on siin kardaanin nivel kohassa. Wk:n kardaanissa ei oo semmosta vaan semmonen jännän muotonen se toinen puoli siit kardaanista joka menee sen akselin puoleisen puoliskon sisään.

Mää taisin jotenki sekottaa akselin ja kardaanin toisiinsa tossa aikasemmin :-[
Viimeksi muokannut Micro, Ke 06.05.2009 07:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
matti
Legendaarinen!

Viesti Kirjoittaja matti »

Miten te saatte noin paljon palikkaa rikki :o Itse ajelen sentään monena päivänä viikossa ja tähän mennessä saanu vasta hiottua servon muovivarresta rihlat mäkeen. Niin ja tietenkin yksi Hextronicin servo porsinu, yllätys :D Mä en ilmeisesti "yritä" tarpeeksi ;D
Fillarimies
Vanhempi jäsen

Sitä mieki ihmettelen.
Nyt sain stampdesta menemään vetarin, renkaan päätyyn tulevan akselin lukitustapin poikki.
Muuta siitä ei vissin heti hajoakkaan ;)
Micro
Legendaarinen!

Tänää meni ohjaimesta antenni poikki.
Vastaa Viestiin