"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Novak setti?

Hiilettömät tai hiilelliset, ja niiden nopeudensäätimet
matti
Legendaarinen!

Novak setti?

Viesti Kirjoittaja matti »

Itse en hirveesti noista nopareista ja moottoreista ymmärrä mutta tulevaan Axialiin pitäis joku yhdistelmä keksiä. Foorumia on tullu pyörittyä ja selailtua, jotain käsitystä ainakin saanut.... Garagesta suunnitellu Novakin Rooster Crawler ja sen kanssa Novak Fifty Five motti. Olisko tämä toimiva/kohtuullinen yhdistelmä ensimmäiseen autoon? Jotain kokemuksia kyseisistä..? Mitään huippuvermeitä ei ole tarkotus hommata, jotain toimivaa ja sopivan hintaista.
bartti
DIG-taattori

Vs: Novak setti?

Viesti Kirjoittaja bartti »

Kysene setti ei ole ollenkaan huono ja sillä pääsee ajelemaan jo pitenpään.
Toinen vaihtoehto voisi ola Mamba max ja joku 55 moottori tai sitten LRP,
hinta ei kumminkaan nouse montaa euroa ja hinnan saataa saada sovittua kohdalleenkin Janin kanssa.
2012 Finnish scale #3
2012 Nordic scale #2
2013 Supercrawl 1.9 crawler #2
2013 Nordic scale #3
2014 Nordic scale #1
2014 nordic 1.9 crawler #1
2014  Finnish scale class2 #1
sjos
Legendaarinen!

Viesti Kirjoittaja sjos »

Kyllä varmaan sais siitäkin ihan toimivan paketin, mutta oli vissiin roosterilla karvan yli satku hintaa..

Janille (garage) oli tulossa ellei tullut jo ni Mamba Maxia abaut ~130€, osta max ja siihen vai sitten se fifty five.

Siitä ei paljon paketti enää parane ja hinta ei paljon novakista pompsahda..

Viisaammat jatkakoon.

bartti kerkes eka..

Mut kannattaa ottaa luuri kätöseen ja soittaa janille, varmaan vääntää hyvän paketin .
Viimeksi muokannut sjos, Pe 06.02.2009 22:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
matti
Legendaarinen!

Kiitos vastauksista! Auttaa kummasti luupäistä aloittelijaa ;D Onkos LRP 55T ja Fifty Fivellä jotain muuta eroa kuin hinta? Jos se Mamba tosiaan siihen hintaan tulee myyntiin niin saattaa siihenkin kääntyä. Mutta pitää vielä miettiä. Ehdotuksia ja kokemuksia saa kirjoitella.
TomiK
Moderator

Viesti Kirjoittaja TomiK »

Nyt kun "kaikki" hehkuttaa Mamba Maxia, niin sanottakoon sitten tässä välissä, että Tekin FX-R on myös erittäin varteenotettava vaihtoehto. Ei toki ohjaa kuin harjallisia moottoreita, mutta eipä haittaa crawleripuolella mun mielestä.

Käsittääkseni Mamba Maxissa ja Sidewinderissa on jotakuinkin sama jarrupuoli, eli drag braken pitäisi olla ~sama. Omassa MM:ssa ja SW:ssa ainakaan drag brake ei koskaan ollut täysin pitävä tai pakkiviive nolla. Tekin FXR:lla korjaantui molemmat. Liekö sitten mun Castlet sitten viallisia vai mikä vikana... Moottorilla on toki vaikutusta tähän myös. MM:lla ja SW:lla ajoin 45T ja 55T Integy Latheilla.

SW:lla hyvä drag brake löytyi Holmes Hobbiesin CrawlMaster Sport -moottorilla, mutta ei sitä ininää jaksa hullukaan kuunnella... BLIIIPBLIBLIBLIIIPPPPBLIIIPPP

PS. Tekin FXR:aan en ole vielä Suomessa törmännyt, joten sen joutuu sitten tilaamaan ulkomailta :(.
sjos
Legendaarinen!

LRP:n koneista ei oo sekummempaa hajua eikä kokemusta, Novak tosin käsin käämitty pitäis siinä mielessä ainakin olla laadukas ?

Eipä noissa hiilikoneissa taida sen kummempaa merkistystä olla minkä sinne laittaa (55), Lathe 55 taitaa olla suosituin / halvin ?

Mielestäni ihan sama kumman laittaa LRP / Novak.

Täälläkin on säätimiä laidasta laitaan.. taitaa kuitenkin Max olla suosituin / varmin valinta.
matti
Legendaarinen!

Taitaa kallistua Mambaan tai siihen Roosteriin. Ku kotimaasta kuitenkin hankitaan nippelit. Ja hiilellinen motti. Tulee varmaan se Fifty Five. Saattaa olla tyhmä kysymys mut mikä tämä lathe sitten on?
sjos
Legendaarinen!

Yhtäläinen moottori noitten viis vitosten kanssa

esim. http://www.liquidrc.com/index.php?main_ ... s_id=35702

tai kotomaasta http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prod ... grpid=4306
matti kirjoitti: Saattaa olla tyhmä kysymys mut mikä tämä lathe sitten on?
Ei tyhmiä kysymyksiä ole   ;D korkeintaan tyhmiä vastauksia..
Osgard
Vanhempi jäsen

Viesti Kirjoittaja Osgard »

Itse axialiin laittaisin mieluummin 45T moottorin niin vauhtiakin riittää
Henkka
Legendaarinen!

Viesti Kirjoittaja Henkka »

Tuota Tekiniähän itse meinasin omaan Axialiin, kuten foorumia ettimällä voi todeta, mutta hylkäsin sen koska nopariin on juotettava häiriönpoistokonkka ennen ajoja ja into laantui sitten sen takia.. Ei tietty iso juttu mutta koska halvemmalla sai Sidewinder+Integy Lathe-combon niin päädyin sitten siihen.
Crawling since 2008.
matti
Legendaarinen!

Osgard kirjoitti: Itse axialiin laittaisin mieluummin 45T moottorin niin vauhtiakin riittää
Niin, itse en oikeen osaa sanoa noista luvuista kummempaa. Mitä pienempi luku sitä vähemmän lankoja ja sitä enemmän kiertää ja lujempaa kulkee..? Eri sivuja lukemalla saanut käsityksen et 55T olis sellanen sopiva, ns. yleismalli. En toki epäile Osgardin tietoa/kokemusta tästä. Eikös sitä vauhtia saa rattaillakin muuteltua?
TomiK
Moderator

Viesti Kirjoittaja TomiK »

HMS77 kirjoitti: Tuota Tekiniähän itse meinasin omaan Axialiin, kuten foorumia ettimällä voi todeta, mutta hylkäsin sen koska nopariin on juotettava häiriönpoistokonkka ennen ajoja ja into laantui sitten sen takia.. Ei tietty iso juttu mutta koska halvemmalla sai Sidewinder+Integy Lathe-combon niin päädyin sitten siihen.
Sanottakoon nyt sitten muillekin, että Tekiniin "joutuu" (lue: saa) juottamaan kaikki johdot itse. Samoin kuin suurimpaan osaan moottoreista.
Mielestäni tämä johtojen juottamisen mahdollisuus on vain plussaa, sillä mitäpä teet SW:lle, jos siitä vaikka nirhaantuu virtajohto lähes poikki? Vastaus: Revit sen auki ja alat juottamaan suoraan piirilevylle. Sen verran olen palstoja lukenut, että jää aika monella tekemättä. Lisäksi näissä valmiiksi juotetuissa on yleensä käytetty astetta kovempaa tinaa. Mulla on Wellerin juotosasema eikä siinä riitä teho sulattamaan sitä tinaa (?), jota on mm. Mamba Maxin virtajohtojen juottamiseen käytetty. Normi Deansit yms menee kyllä kuin vettä vaan.

Mutta meitä on moneen lähtöön; toisen mielestä haitta on toisen mielestä etu...
Henkka
Legendaarinen!

^ Niin no, ajattelin lähinnä topicin aloittajaa, joka tuntui olevan suht aloittelija nopareiden suhteen ja veikkaisin että ei ole silloin mielekästä alkaa kolvailemaan joka johtoa kiinni.
Senpä takia se itelläki jäi kun en arvannu lähteä kolvailemaan.
Crawling since 2008.
matti
Legendaarinen!

Ihan rookiehan tässä hommassa vielä ollaan. Mutta kolvi pysyy silti kädessä, tullut aika paljon kuitenkin juoteltua ennen rc harrastuksen aloitusta. Ja henk.kohtaisesti olen myös itse juotettavien johtojen kannalla. Tietää ainakin että on oikeesti juotetttu kiinni eikä vaan mikään tehtaan pintajuotos. Tämä tietenkin ihan olosuhteiden rajoissa, pienelle piirilevylle on tosiaan kohtuullisen hankala alkaa kolvailemaan.
Landy
Nyyppä

Viesti Kirjoittaja Landy »

Roosterissa näyttää olevan paljon hätäisempi Drag brake kun Castlen tuotteissa.
Viimeksi muokannut Landy, La 07.02.2009 19:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vain maine kulkee edellä...
matti
Legendaarinen!

Landy kirjoitti: Roosterissa näyttää olevan paljon hätäisempi Drag brake kun Castlen tuotteissa.
Eikös tämä ole sitten hyvä juttu? Nyt on tullu netissä pyörittyä ja Novakin Rooster tai Mamba Max (riippuu Garagen tilanteesta) tällä hetkellä ne todennäköisimmät noparit. Mites toi Mamban Sidewinder, onkos siitä möyrintään? Kokemuksia/tietoa? Kun näyttäis olevan hintansa puolesta myös varteen otettava vaihtoehto. Pitääkö siihen sitten olla harjaton motti, tiedoissa vaan lukee brushless..? Roosterihan pyörittäis ihan normi harjallista.
Henkka
Legendaarinen!

^ On Sidewinderistä möyrintään, hyvin toimii. Itsellä SW ja toimii myös harjakoneilla. SW on vaan tehdasasetuksilla valmiiksi säädetty harjattomalle, joten ohjelmointia on edessä kun lyöt sen yksiin harjamotin kanssa. Suositeltavaa hommata tuo Castle Link-ohjelmointimokkula, maksaa jtn 30e.
Toki ohjelmointi onnistuu ilmankin, mutta tarkkana saa olla valojen vilkuttelua seuraamalla.
Ja eikös tuolla testaus-osiossa ole haukuttu tuota Roosteria aika rankasti, kannattaa lukaista läpi.. Itse hylkäsin Roosterin luettuani juuri tuon käyttäjäarvostelun.
Crawling since 2008.
matti
Legendaarinen!

HMS77 kirjoitti: ^ On Sidewinderistä möyrintään, hyvin toimii. Itsellä SW ja toimii myös harjakoneilla. SW on vaan tehdasasetuksilla valmiiksi säädetty harjattomalle, joten ohjelmointia on edessä kun lyöt sen yksiin harjamotin kanssa. Suositeltavaa hommata tuo Castle Link-ohjelmointimokkula, maksaa jtn 30e.
Toki ohjelmointi onnistuu ilmankin, mutta tarkkana saa olla valojen vilkuttelua seuraamalla.
Ja eikös tuolla testaus-osiossa ole haukuttu tuota Roosteria aika rankasti, kannattaa lukaista läpi.. Itse hylkäsin Roosterin luettuani juuri tuon käyttäjäarvostelun.
Eli se on pelkkä säätöhomma. Tässä olisi sitten vielä yksi vaihtoehto lisää sekoittamaan pakkaa.... Joo on tullu luettua läpi. Siellä oli tosiaan hiukan negatiivisia mielipiteitä. Sitten taas arvostelun jälkeen tulleissa viesteissä käynyt ilmi että jarrun tehottomuuskin olisi lähinnä kiinni säädöistä. Rooster ja Sidewinder + säätölinkki menisi sitten taas aika tasoihin kustannuksissa.
matti
Legendaarinen!

HMS77 kirjoitti:Suositeltavaa hommata tuo Castle Link-ohjelmointimokkula, maksaa jtn 30e.
Sabessa myynnissä Castle Creations säätimen USB ohjelmointisarja. Tämä ilmeisesti se millä saa Sidewinderin säädeltyä? Näyttää kyllä pelkältä usb -johdolta...?
Henkka
Legendaarinen!

Juuri se.
Crawling since 2008.
Vastaa Viestiin