"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

kunnon noppari se olla pittää

Hiilettömät tai hiilelliset, ja niiden nopeudensäätimet
Hedgehog
Legendaarinen!

kunnon noppari se olla pittää

Viesti Kirjoittaja Hedgehog »

;D Sen huomasi lippulaivassa katsomass käydessä, drag brake ehdoton. ja viiveetön pakki.
Viimeksi muokannut Hedgehog, To 18.12.2008 01:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2010 Scale 6
2011 Corri SC 10/2 B Fiinalin 3.
2011 Sportman 5
Bluebeetle
Legendaarinen!

Vs: eikös?

Viesti Kirjoittaja Bluebeetle »

Kelpaa joo.

Tosin esim. drag-brake (automaattijarru kun päästää kaasun) ei kuulu halppisnoparien ohjelmiin...
EeTee
Täysi jäsen

Viesti Kirjoittaja EeTee »

Pakkiviive ja 2s lipo rajoitus ahdisti minua eniten omassa halvassa noparissa.
Nyt käytössä pari Sidewinderiä ja olen ollut niihin tyytyväinen.
Minulle ei ole oikein tullut selväksi Mamba Maxin ylivertaisuus, koska ainut ominaisuus miksi ostaisin kalliimman Mamba Maxin (crawling käyttöön) on Mamban usb portti? Sidewinderiin jouduin ostamaan lisäksi ohjelmointikaapelin, jolla saan myös ohjelmoitua CC:n erillisen becin.
rmake
Täysi jäsen

Viesti Kirjoittaja rmake »

Vielä lisäisin sen verran tuosta pakkiviiveestä ja jarrusta...
Eli äkkiseltään saattaa tuntua että ei pakkiviive haittaa, mutta se alkaa kyllä rassata hyvinkin nopeasti kun kankeaa crawleria yrittää vekslata oikeinpäin.
Ilman viivettä auton voi useastikin pelastaa tippumiselta/kaatumiselta, jos vähän lipsahtaa.
Pakkiviiveellä voi vain katsoa kun auto menee nurin, mutta ilman olisi jotain vielä (ehkä) tehtävissä.

Jarru on kyllä aika ehdoton myös, crawlerilla kuitenkin on tarkoitus kiipeillä jyrkissä paikoissa, ja ilman jarrua autoa on mahdoton pitää nätisti paikoillaan.

Mulla on autossa tekin fx-r, ja se kyllä pelaa mainiosti, voi ohjelmoida ilman kaapelia, ja on todella pienikokoinen ja kohtuuhintainen.
kenni_
Nyyppä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kenni_ »

hoppis kirjoitti: Jarru on kyllä aika ehdoton myös, crawlerilla kuitenkin on tarkoitus kiipeillä jyrkissä paikoissa, ja ilman jarrua autoa on mahdoton pitää nätisti paikoillaan.

Mulla on autossa tekin fx-r, ja se kyllä pelaa mainiosti, voi ohjelmoida ilman kaapelia, ja on todella pienikokoinen ja kohtuuhintainen.
Meikäläisellä on kanssa tuo tekinin fx-r ja erittäin hyvin on pelittyäny. Ainoa miinus on ehkä että joutuu kolvaan johdot itse kiinni, ja ainakin minun mielestäni oli hiukan hankalat paikat kolvata. Mutta drag brakee saa säädettyä kyllä varsin hyvin eikä viivettä ole. Kaikin puolin hyvä siis   ;)
-kaikki muu paitsi crawling on turhaa-
rmake
Täysi jäsen

kenni_ kirjoitti:
Meikäläisellä on kanssa tuo tekinin fx-r ja erittäin hyvin on pelittyäny. Ainoa miinus on ehkä että joutuu kolvaan johdot itse kiinni, ja ainakin minun mielestäni oli hiukan hankalat paikat kolvata. Mutta drag brakee saa säädettyä kyllä varsin hyvin eikä viivettä ole. Kaikin puolin hyvä siis   ;)
Juu, näin on. Tosin mulla oli valmis autopaketti, mutta kieltämättä on ahtaan näköinen tuo liitinpaneeli.

Mamban jarru on sellainen että se antaa auton valua hitaasti jyrkässä mäessä, mutta tekin valuttaa hetken ja lyö sitten pyörät lukkoon.
Mietinkin että onko molemmissa drag brake, vai onko toisessa (tekin) joku muu nimitys tuolle jarrulle.
Olen kuvitellut että tuo drag brake on tarkoitettu nopeisiin autoihin aikaansaamaan nätti jarrutus mutkaan, laittamatta pyöriä lukkoon.
Tekinillä jos vetää täysillä mutkaan ja ottaa kaasun pois, niin hetken päästä on fillarit lukossa...
Parempaa tietoa jollakin?
jukkah
Juniori

Viesti Kirjoittaja jukkah »

hoppis kirjoitti: Mamban jarru on sellainen että se antaa auton valua hitaasti jyrkässä mäessä
Onko? Omaani en ole vielä laiskuuttani pahemmin säädellyt. Ainakin jo 50%:nen säätö tuntuu pitävän pysähtyneen auton paikallaan jyrkässäkin mäessä. Olen elänyt kuvitelmassa että Mamban jarru on 100%:nen kun sen 100%-säätöön laitetaan.
Powered by MuuratHobby, best fictional hobbystore in Muurame
rmake
Täysi jäsen

jukkah kirjoitti:
hoppis kirjoitti: Mamban jarru on sellainen että se antaa auton valua hitaasti jyrkässä mäessä
Onko? Omaani en ole vielä laiskuuttani pahemmin säädellyt. Ainakin jo 50%:nen säätö tuntuu pitävän pysähtyneen auton paikallaan jyrkässäkin mäessä. Olen elänyt kuvitelmassa että Mamban jarru on 100%:nen kun sen 100%-säätöön laitetaan.
OK, se on varmaan säädöistä kiinni.
jukkah
Juniori

Viesti Kirjoittaja jukkah »

Tekin mullekin oli tulossa mutta kun ei toimittaja tuntunut sitä varastostaan löytävän niin vaihdoin toimittajaa ja tilasin Mamban. Maksoi toki Tekiniä enemmän.

Aikanani odotellessani Mambaa ajelin tyttären Tamiya Lunch Boxin vakionoparilla ja kivaa oli. Vasta kun laitoin Mamban kiinni ymmärsin että on "nopeudensäätimiä" ja nopeudensäätimiä. Oli niissä sen verran kovasti eroa. Esim. just noi mainitut drag brake ja pakkiviive.

Mambasta ja Tekinistä uskon kyllä että kumpikin on varmasti hyviä vaihtoehtoja.
Hanki vaan kerralla kunnollinen, se tulee varmasti pitkässä juoksussa halvemmaksi.
Powered by MuuratHobby, best fictional hobbystore in Muurame
Hedgehog
Legendaarinen!

Yhdessä halvemmassa oli mielenkiitoinen jarru ominaisuus Abs   ;D vois olla crawlingissä hyvä ominaisuus kun ei menisi pyörät lukkoon. Joo lyhyt pakki viive kyllä puolustaa itseään tiukassa paikassa. Tosin scale autoon taas pakki viive kuuluu asiaan, harvempi vetää oikealla maasturilla 0,5 sekunnissa pakkia pesään   ;D ja jos on pakki viivettä pakottaa ajamaan tarkemmin :P
2010 Scale 6
2011 Sportman 5
Nasty
Vanhempi jäsen

Viesti Kirjoittaja Nasty »

ha kyllä noilla jollain 1:1 maastureissa tuntuu pakki nopeesti löytyvän kun alkaa jännä kakkaa pukkaa kun meinaa keulia kottero ympäri.
Sitten asiaan itsellä joku nosramin mini rimpula nopari ja todellakin suurin puute on pakki viive + ei lipocutoffia ja kestää vaan 7.2 volttia.
kenni_
Nyyppä
Viesti:

hoppis kirjoitti:
kenni_ kirjoitti:
Juu, näin on. Tosin mulla oli valmis autopaketti, mutta kieltämättä on ahtaan näköinen tuo liitinpaneeli.

Mamban jarru on sellainen että se antaa auton valua hitaasti jyrkässä mäessä, mutta tekin valuttaa hetken ja lyö sitten pyörät lukkoon.
Mietinkin että onko molemmissa drag brake, vai onko toisessa (tekin) joku muu nimitys tuolle jarrulle.
Olen kuvitellut että tuo drag brake on tarkoitettu nopeisiin autoihin aikaansaamaan nätti jarrutus mutkaan, laittamatta pyöriä lukkoon.
Tekinillä jos vetää täysillä mutkaan ja ottaa kaasun pois, niin hetken päästä on fillarit lukossa...
Parempaa tietoa jollakin?
Siinä on 11 vai 12 pykälää säätää sitä drag brakee. Ja ainakin omassa autossa toimii sillain että kun säätää tarpeeks kovalle niin menee pyörät lukkoon oli auto millasessa mäessä vaan, mutta sitten kun löytyy sopivat säädöt niin valuttaa just hyvin. :)
meloenmetsässä
Vanhempi jäsen

Viesti Kirjoittaja meloenmetsässä »

Ryömiessä auto saatetaan pitä "kaasulla" mäessä paikallaan, ja pyörimätön kone haukkaa taas liikkeelle lähdettäessä enempi virtaa, kuin hyötusuhdekierroksillaan jo pyörivä!

Toinen asia on servojen ruokinta! Noparin BEC kun antaa halvoissa vähemmän   sekä jännitettä että amppeereja.
(mun häjyimmät ryömintäservot pyytää 4-pyöräohjauksella yli 10A virtaa ja halpisnopar antoi siitä 0,5A )
Toki uhraamalla ulkoiseen bec:iin tai laittamalla omatekele-reguloinnin pääsee ton yli.

Minua taas ei ole häirinnyt 2s liporaja, kun en nostaisi kuitenkaan! Lathe 45 antaa ryntäyttää tarpeisiini, ja silti ajaa hiipien..

"kevenyksenä":
Jarruista pääsee jos likaset huono laakerit ja rullaus nollissa. tosin akkua/rattaita kuluu vastukseen/väljyyksiin   =)
1/10 honkkari, wraith-spawn, Traxxas TRX-4
tomppa80
Juniori

Viesti Kirjoittaja tomppa80 »

kenni_ kirjoitti:
hoppis kirjoitti: Jarru on kyllä aika ehdoton myös, crawlerilla kuitenkin on tarkoitus kiipeillä jyrkissä paikoissa, ja ilman jarrua autoa on mahdoton pitää nätisti paikoillaan.

, jaMeikäläisellä on kanssa tuo tekinin fx-r ja erittäin hyvin on pelittyäny. Ainoa miinus on ehkä että joutuu kolvaan johdot itse kiinni ainakin minun mielestäni oli hiukan hankalat paikat kolvata. Mutta drag brakee saa säädettyä kyllä varsin hyvin eikä viivettä ole. Kaikin puolin hyvä siis   ;)
tomppa80
Juniori

Oisko kellää kuvia tuosta ahtaudesta. Tietäs et uskaltasinko tilata tollasen tekin noparin. Olen koittanut katella tohon mun tamiya cr01 :seen passelia noparia. Oisko muita ehotuksia ku toi ja mamba?
kenni_
Nyyppä
Viesti:

tomppa80 kirjoitti: Oisko kellää kuvia tuosta ahtaudesta. Tietäs et uskaltasinko tilata tollasen tekin noparin. Olen koittanut katella tohon mun tamiya cr01 :seen passelia noparia. Oisko muita ehotuksia ku toi ja mamba?
http://www.rc-offi.net/smf/https://www. ... ic.php?t=6

Tosta ekasta kuvasta näkee vähän. Ei se nyt mahdoton ole, mutta parempikin voisi olla. Kyllä ainakin ite oon ollu tyytyväinen, ja voit uskoa kun sanon että on meinaan saanut aika kyytiä. Rääkätty on oikein kunnolla.     :P
tomppa80
Juniori

Joo kyl tuo pitäs hitsaajaltakin onnistua ;D Pitää vielä vähän punnita nuita vaihtoehtoja.
rmake
Täysi jäsen

Tuollainen, ei tuo mikään mahdoton ole, ehkä hiukan tavallista ahtaampi

http://www.teamtekin.com/cart2/asp/large_image.asp
Hedgehog
Legendaarinen!

;D Noppari hommattu ja pari akkua ihan perinteinen harjallinen systeemi tulee grawleriin, testi penkikisi tuli golf johon noppari ensi alkuun tulee se onkin tosi grawleri 4wd ja kaikki   ;D
2010 Scale 6
2011 Sportman 5
OGIpro
Täysi jäsen

Vs: kunnon noppari se olla pittää

Viesti Kirjoittaja OGIpro »

Voiko sidewinderin bec:iä säätää? Vai kannataako ostaa ulkoinen bec? Väittävät, että sidewinderin oma bec ei jaksa antaa tarpeeks virtaa vahvalle servolle? Riippuuko se myös siitä monta servoa käyttää?

E: Pitääkö lipojen kanssa käyttää jokatapauksessa bec:iä?
Välillä täytyy improvisoida.
Vastaa Viestiin