On todella hieno!
Minulla on sama servo, ja pari muutakin mistä voisin ja ajattelin tehdä vinssin. Olisiko käytännön ohjeet miten servosta tehdään vinssiservo? Ja mikä kiina nopari toimisi siihen väliin (esim tuon servon kanssa)?
Mumakilin TRX4M-talli
Re: Mumakilin TRX4M-talli
Vinssiservon voi tehdä parillakin eri tavalla riippuen haluaako ulkoisen noparin vai ei. Pisellä näyttää olevan youtubessa Trailwalker-sarjassa ohjeet kummankinlaisen rakentelusta eli sieltä vaan katsomaan. Mä tein broncoon ”nopariversion” ja laitoin siihen siis injoran omalla kaukosäätimellä toimivan noparin. 1/10 autossa on 1060 nopari mut se on aika järeä näihin. Tässä viimeisessä on siis ilman noparia niin että sähköt on suoraan vaan vakiot servon omat.
Käytännössä servovinssi tehdään poistamalla servon piirilevy, eli äly sisältä. Ruuvari ja kolvi käteen, niin saa sen pois. Sitten sinne jääkin pelkkä sähkömoottori sisälle, jota on tarkoitus ohjata noparilla kuten auton omaakin moottoria. Servon / moottorin johtoihin tarvitsee siis vaihtaa liitin, jonka saa kytkettyä noparin ulostuloon kiinni. Näissä pienissä autoissa tuo nopari voi ottaa virtansa vastarin kautta, jonka kautta saa riittävän jännitteen ja virran.
-
nenolanjones
- Vanhempi jäsen
Täällä on vähän juttua tuosta servovinssin tekemisestä.MrHuman kirjoitti: Ma 09.09.2024 15:26 Minulla on sama servo, ja pari muutakin mistä voisin ja ajattelin tehdä vinssin. Olisiko käytännön ohjeet miten servosta tehdään vinssiservo? Ja mikä kiina nopari toimisi siihen väliin (esim tuon servon kanssa)?
viewtopic.php?t=10104
Pari servoa olen muuttanut vinssikäyttöön tuolla vastusmetodilla. Ainakin toinen niistä lähtee välillä vaeltamaan, joka on melko ikävä ominaisuus jos vinssinaru on esim vedetty korin yli johonkin kiinni ja vinssi lähtee itsekseen kelaamaan sisäänpäin... siinä tulee kiire säädellä trimmiä :D
Tulostelin Tarantulaan uudet paneelit. Ilme koheni välittömästi.
Bronco joutui osien luovuttajaksi C2-autolle moottorin muodossa ja puuhastelin tätä vähän eri muotoon. Vinssi lähti muutostöissä luiskaan ja palannee takaisin kunhan saan suunniteltua miten tuo ei ole noin järkyttävä hässäkkä. Rocklightit meni alle sekä myös magneettinen valojen kytkentä koppaan. Pieniä elämänlaatuparannuksia. Tämä auto sai moottorin tilalle tuolla Hiluxissa ennen olleen Fat Viperin sekä MBL32-noparin. Vaihtopuuhiin lähdettiin koska tuossa noparissa ei oikein BEC pelannut kunnolla korkeammalla jännitteellä 3S-akulla ja 11kg servon heiluttelu ajoi sen aina resettiin. 2S:llä ja 7kg servolla 6V tilassa tuntuisi pelittävän. Liekö maanantaikappale tai jotain mitä G2 versio on korjannut. Tällä autolla kuitenkin taas huoletonta safarointia luvassa.