Axial vs. Tamiya CR-01
Axial vs. Tamiya CR-01
Terve kaikille!
Nyt on tavallista vakavemmassa harkinnassa "oikean" crawlerin hankinta (kiitos vaan torstai-illasta pojille keljonkankaan kalliolla ;) )
Mahdolliset vaihtoehdot lukeekin otsikossa.
Netistä olen videoita katsellut, ja vaikea on sanoa kumpi noista olisi pätevämpi kulkija.
Näppituntumalla näyttäisi että axial on ehkä hivenen eläväisempi alustaltaan ja ehkä paremmat renkaat vakiona? Toisaalta eihän noista koskaan tiedä mikä on vakio ja mikä ei.
Toki itsekin jotain pientä tuninkia sitten jossain vaiheessa, 4ws nyt ainakin, mutta alkuun pitäisi pärjätä kokolailla vakiolla kalustolla.
CR-01:stä ei ole mitään keskustelua täällä, onko sellaista kellään?
CR-01 houkuttaisi ehkä enemmän scalemaisuutensa takia, ja siksi että "kaikilla" ei ole sellaista, mutta ehkä maasto-ominaisuudet ovat se ykköskriteeri kuitenkin.
Lisäksi ihmetyttää tamiyan liki kilon painavampi ilmoitettu paino, kuitenkin ovat kooltaan aika samanmoisia.
Kommentteja, ehdotuksia ja oikeita _perusteluja_ !
t:Make
Nyt on tavallista vakavemmassa harkinnassa "oikean" crawlerin hankinta (kiitos vaan torstai-illasta pojille keljonkankaan kalliolla ;) )
Mahdolliset vaihtoehdot lukeekin otsikossa.
Netistä olen videoita katsellut, ja vaikea on sanoa kumpi noista olisi pätevämpi kulkija.
Näppituntumalla näyttäisi että axial on ehkä hivenen eläväisempi alustaltaan ja ehkä paremmat renkaat vakiona? Toisaalta eihän noista koskaan tiedä mikä on vakio ja mikä ei.
Toki itsekin jotain pientä tuninkia sitten jossain vaiheessa, 4ws nyt ainakin, mutta alkuun pitäisi pärjätä kokolailla vakiolla kalustolla.
CR-01:stä ei ole mitään keskustelua täällä, onko sellaista kellään?
CR-01 houkuttaisi ehkä enemmän scalemaisuutensa takia, ja siksi että "kaikilla" ei ole sellaista, mutta ehkä maasto-ominaisuudet ovat se ykköskriteeri kuitenkin.
Lisäksi ihmetyttää tamiyan liki kilon painavampi ilmoitettu paino, kuitenkin ovat kooltaan aika samanmoisia.
Kommentteja, ehdotuksia ja oikeita _perusteluja_ !
t:Make
Vs: Axial vs. Tamiya CR-01
Moro vaan!
Hyvä että alkoi kuume nousta, se oli tarkoituskin!
Mielestäni ainakin kustannuspolitiikka kääntää Axialin puoleen, scalemaisuus taas Tamiyan. Tamiyassa vaikuttaisi olevan painopiste melkolailla korkeammalla kuin Axialissa. Saahan tosta Axialistakin värkättyä scalea jos sille alkaa tuntua. Ja toisaalta saa siihen Axialiinkin palamaan rahaa ihan kiitettävästi jos niin haluaa... Tamiya olis veikeä valinta, saatais kalliolle muutakin kalustoa Axialien lisäksi. Ja samalla nähtäis mistä se kana pissii...
Axialia pääset testaamaan taas tulevalla viikolla, koitan värkätä omani (sen puna-hopean) kondikseen illalla.
t:Jukka
Hyvä että alkoi kuume nousta, se oli tarkoituskin!
Mielestäni ainakin kustannuspolitiikka kääntää Axialin puoleen, scalemaisuus taas Tamiyan. Tamiyassa vaikuttaisi olevan painopiste melkolailla korkeammalla kuin Axialissa. Saahan tosta Axialistakin värkättyä scalea jos sille alkaa tuntua. Ja toisaalta saa siihen Axialiinkin palamaan rahaa ihan kiitettävästi jos niin haluaa... Tamiya olis veikeä valinta, saatais kalliolle muutakin kalustoa Axialien lisäksi. Ja samalla nähtäis mistä se kana pissii...
Axialia pääset testaamaan taas tulevalla viikolla, koitan värkätä omani (sen puna-hopean) kondikseen illalla.
t:Jukka
Powered by MuuratHobby, best fictional hobbystore in Muurame
Joo mulla on tosiaan kyseinen laitos ja itse oon ollut tosi tyytyväinen vaikkakin on mun esimmäinen auto kaikenkaikkiaan. :) Painopiste on kyllä aika korkealla eli jos meinaa kaatua niin kaatuu myös. Vaatii kenties enemmän keskittymistä kuin Axial mutta kun käyttää päätä niin pärjää vallan mainiosti. Mun auto muuten vakio paitsi toiset renkaat hankittu syystä että maasto ajoa tulee hiukan enempi kuin crawlinkia. ja valot löytyy. ;) Tähän päädyin juurikin scalemaisen ulkonäön vuoksi. Suosittelen lämpimästi.
http://kuvablogi.com/nayta/1457556/
http://kuvablogi.com/nayta/1457557/
Tuossa pari kehnoa kuvaa. Koitan ottaa lisää kun taas kerkiää. On autolla ajettu takalasia myöden myös mudassa ja kyllä se sieltäkin pienen vänkäämisen jälkeen nousi. Hyvä peli!
Tuossa pari kehnoa kuvaa. Koitan ottaa lisää kun taas kerkiää. On autolla ajettu takalasia myöden myös mudassa ja kyllä se sieltäkin pienen vänkäämisen jälkeen nousi. Hyvä peli!
Moro. Itellä kans tuo ryömintäkuume noussu kovasti ja juuri tuo CR-01 kiinnostaa myöskin scalemaisuuden takia. Laitoinkin jo tuonne yleiseen keskusteluun kyselyä puuttuvista osista, eli millä noparilla ja radiolaitteistolla tuo kannattaa hankkia? Mitkäs Swoopilla on kopan alla?Swoop kirjoitti: Joo mulla on tosiaan kyseinen laitos ja itse oon ollut tosi tyytyväinen vaikkakin on mun esimmäinen auto kaikenkaikkiaan. :) Painopiste on kyllä aika korkealla eli jos meinaa kaatua niin kaatuu myös. Vaatii kenties enemmän keskittymistä kuin Axial mutta kun käyttää päätä niin pärjää vallan mainiosti. Mun auto muuten vakio paitsi toiset renkaat hankittu syystä että maasto ajoa tulee hiukan enempi kuin crawlinkia. ja valot löytyy. ;) Tähän päädyin juurikin scalemaisen ulkonäön vuoksi. Suosittelen lämpimästi.
Mistäs muuten hommasit tuon auton? Milläs akulla ajelet ja kauanko sillä ajaa?
Crawling since 2008.
Acomsin nopari ja ohjain, sen enempää en osaa sanoa kun en ole vielä kovin perillä näistä jutuista. :) Miinuksina voisin sanoa että ohjaus servossa vois olla voimaa enemmän ja ohjain täytynee varmaan päivittää 3 kanavaiseen kun tilaan tuolta saksan pojilta vinssin nokalle jossain vaiheessa. Akkuna toimii Rocket pack 2700 mAh, myyjä sanoi että kestää 10 - 15 min, ite en oo koskaan möyrimällä saanu akkua loppumaan alle tuntiin. Auto on kotoisin Racingfactoryltä.
Ok kiitos. Ite hommaan varmaan nuo radiolaitteet ja noparin mitä Racing Factory tarjoaa tuon kanssa. Ledivalopaketti kiinnostais myös asennella tuohon.
Iteltä löytyy 7.2/4000mah akku, tuolla varmaan ajelee jo muutaman tunnin.. :)
Pysyykö muuten miten hyvin pyörillään, vai ootko laittanu lisäpainoja renkaisiin?
Iteltä löytyy 7.2/4000mah akku, tuolla varmaan ajelee jo muutaman tunnin.. :)
Pysyykö muuten miten hyvin pyörillään, vai ootko laittanu lisäpainoja renkaisiin?
Crawling since 2008.
En ole lisännyt painoa renkaisiin. Voishan tuo vähän auttaa mutta menköön nyt. :) "Stabilizerit" otan kyllä pois. Niiden kanssa pysyy vähän paremmin pyörillään mutta joutuu tinkimään joustoista sen verran että taidan ottaa taas pois. Juu valoa kanssa vaan kehiin. Toi massiivinen puskuri estää sen verran pelkillä ajo valoilla että aivan auton eteen muodostuu pimeä kohta. Täytynee hankkia lisää tuikkuja katolle. :D
Mulla kanssa ollut CR-01 jo jonkin aikaa. Kuvatuksia täällä http://tomikulmala.smugmug.com/gallery/6035324_SeJgp .
Painopiste tosiaan on korkeahko, mutta kun tämän tajuaa, niin ei haittaa kovinkaan paljon (ja siis samalla iskostaa takaraivoon, ettei auto pääse aivan samoista paikoista modattuun Axialiin verrattuna).
Teippailin lyijyä 150g/etuvanne, josta seurasi huomattava parannus etenemiskykyyn :). Olen myös poistanut stabilizer barin edestä (takana paksu), nostanut takaylälinkit "servolevyn" päälle ja lisännyt vielä linkkien alle 5mm palikat. Takajousto kärsi, mutta twisti katosi lähes täysin.
Niinjoo, ja renkaina ProLinen Hammerit (M3, memoryfoam). Toimii.
Edit: Tamiya on Axialiin verrattuna rakenteeltaan pomminkestävä ;). Lähes kaikkialla on ruuvi-mutteri -liitos verrattuna Axialin ruuvi-muovi -liitoksiin.
Painopiste tosiaan on korkeahko, mutta kun tämän tajuaa, niin ei haittaa kovinkaan paljon (ja siis samalla iskostaa takaraivoon, ettei auto pääse aivan samoista paikoista modattuun Axialiin verrattuna).
Teippailin lyijyä 150g/etuvanne, josta seurasi huomattava parannus etenemiskykyyn :). Olen myös poistanut stabilizer barin edestä (takana paksu), nostanut takaylälinkit "servolevyn" päälle ja lisännyt vielä linkkien alle 5mm palikat. Takajousto kärsi, mutta twisti katosi lähes täysin.
Edit: Tamiya on Axialiin verrattuna rakenteeltaan pomminkestävä ;). Lähes kaikkialla on ruuvi-mutteri -liitos verrattuna Axialin ruuvi-muovi -liitoksiin.
Hyvältä näytti vaikkakin ilman maaleja. Mikäs virka sillä teippirullalla oli? Korjaussarja vai? ;DTomiK kirjoitti: Mulla kanssa ollut CR-01 jo jonkin aikaa. Kuvatuksia täällä http://tomikulmala.smugmug.com/gallery/6035324_SeJgp .
Kyllä kuume hommata tuo on kova koko ajan, vaikeaksi veti vaan valinnan nyt kun Unimog-korillinenkin versio tuli myyntiin. Racing Factorylta ei enää Toyota koria taida saadakaan. Molemmat on kyllä houkuttavan näkösiä.
Crawling since 2008.
Heh... Teippi oli tosiaan korjaussarja akun pitämiseen autossa ensimmäisellä ajokerralla, mutta unohtui tietenkin "takakonttiin" ;).
Ei tällä crawling-kisoja voiteta, mutta muuten on oikein mukava. Itseäni viehätti auton jollain tapaa realistisempi ulkonäkö sekä erilainen jousitusratkaisu.
Ja saahan tästä sitten akselit tulevaisuudenkin projekteja varten...
Ei tällä crawling-kisoja voiteta, mutta muuten on oikein mukava. Itseäni viehätti auton jollain tapaa realistisempi ulkonäkö sekä erilainen jousitusratkaisu.
Ja saahan tästä sitten akselit tulevaisuudenkin projekteja varten...
jep jep lippulaivan sisäradalla ajeltu testejä axialien kanssa ja sen hoppilinna aluhirviö möyriöitten seassa niin varoituksen sana niille jotka meinaa tätä axialian korvaavaksi ostaa autolla ei todellakaan laiteta kampoihin axialille missään , noh ehkä tasasella lattialla , saas kattoa vaan kuinka hyvän tuosta saa rakentamalla.
Itselle oli pienoinen pettymys tuo cr-01 kun mun piskusen rakennettu lifti etenee paremmin 1.9 renkailla.
Rakenne kyllä on hieno ja erillainen ja todellakin lähes kaikessa on ruuvi mutteri liitos ,enkä edes oo saanu muuta kuin vastarin rikki vaikka tuolla on tullu voltti jos toinenkin metrien korkeudelta heiteltyä alas , eli kestävä tuntus olla kyllä.
Itselle oli pienoinen pettymys tuo cr-01 kun mun piskusen rakennettu lifti etenee paremmin 1.9 renkailla.
Rakenne kyllä on hieno ja erillainen ja todellakin lähes kaikessa on ruuvi mutteri liitos ,enkä edes oo saanu muuta kuin vastarin rikki vaikka tuolla on tullu voltti jos toinenkin metrien korkeudelta heiteltyä alas , eli kestävä tuntus olla kyllä.
Aivan helvetin hyvä kuva sarja, paljon infoa autosta kuvina ja nätti auto. Oliko kori valmiiksi leikattu??TomiK kirjoitti: Mulla kanssa ollut CR-01 jo jonkin aikaa. Kuvatuksia täällä http://tomikulmala.smugmug.com/gallery/6035324_SeJgp .
2010 Scale 6
2011 Corri SC 10/2 B Fiinalin 3.
2011 Sportman 5
2011 Sportman 5
Kiitos :). Korin jouduin itse leikkaamaan.Hedgehog kirjoitti: Aivan helvetin hyvä kuva sarja, paljon infoa autosta kuvina ja nätti auto. Oliko kori valmiiksi leikattu??
Kappas, auto on päivittyny sitten viimenäkemän kun kuvias kattelin. Hyvännäköiseksi olet korin maalannu, itekö maalasit?
Mikäs nopari/motti-yhdistelmä sulla ny onkaa tuossa, itellä kun aiheuttaa päänvaivaa niiden hommaaminen kun ei yhtään tiedä mikä olis hyvä..
Motin pitäisin alkuun varmastikin vakiona ja katon mihin sillä rahkeet riittää, pitäs vaan keksiä hyvä ja kohtuuhintainen nopari sille. Mitenkähän tuo VXL Stampeden Velineon-nopari kävis tuolle vakiomotille ja tuohon kroolaamiseen yleensä. Kahdella autolla kun tuskin tulee ajettua samaan aikaan niin tekniikan siirto olisi siis kyseessä.
Radiolaitteiksi tulis myös nuo Traxxasin omat rattiohjain, vastari ja servo. Tiedä sitten onko tuo servo tarpeeks voimakas tähän touhuun, mutta kokeilemallahan se varmaan selviää.
Auton tilaan heti kun olen saanu päätettyä otanko auton tuolla Toyotan vai Unimogin vai peräti sillä uusimmalla, Wranglerin korilla.. ???
EDIT: Hemmetti, en osta kohta mitään kun en osaa päättää minkä auton ostan!!!
Mikäs nopari/motti-yhdistelmä sulla ny onkaa tuossa, itellä kun aiheuttaa päänvaivaa niiden hommaaminen kun ei yhtään tiedä mikä olis hyvä..
Motin pitäisin alkuun varmastikin vakiona ja katon mihin sillä rahkeet riittää, pitäs vaan keksiä hyvä ja kohtuuhintainen nopari sille. Mitenkähän tuo VXL Stampeden Velineon-nopari kävis tuolle vakiomotille ja tuohon kroolaamiseen yleensä. Kahdella autolla kun tuskin tulee ajettua samaan aikaan niin tekniikan siirto olisi siis kyseessä.
Radiolaitteiksi tulis myös nuo Traxxasin omat rattiohjain, vastari ja servo. Tiedä sitten onko tuo servo tarpeeks voimakas tähän touhuun, mutta kokeilemallahan se varmaan selviää.
Auton tilaan heti kun olen saanu päätettyä otanko auton tuolla Toyotan vai Unimogin vai peräti sillä uusimmalla, Wranglerin korilla.. ???
EDIT: Hemmetti, en osta kohta mitään kun en osaa päättää minkä auton ostan!!!
Viimeksi muokannut Henkka, Ke 03.12.2008 09:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Crawling since 2008.
Vinkki, sulla kun on nuo LED valot tuossa korissa niin laitappa alumiiniä teippiä korin sisäpuolelle niin ei paista valot korin läpi. = on aidomman näköinen pimeässä. tei saman tempun tamiyan GTI GolffissaTomiK kirjoitti:Kiitos :). Korin jouduin itse leikkaamaan.Hedgehog kirjoitti: Aivan helvetin hyvä kuva sarja, paljon infoa autosta kuvina ja nätti auto. Oliko kori valmiiksi leikattu??
http://www.kuvaboksi.fi/julkinen/2avdk+ ... astus.html
2010 Scale 6
2011 Sportman 5
2011 Sportman 5