Maalin poisto
Maalin poisto
Elikä ongelmana on edellisen käyttäjän jäljiltä lexani kopassa on ei niin suuresti silmääni miellyttävä väri :P.
Vaihtoehtoja on muutamia maalata koppa päältä haluamallani tavalla ei kiinnostava vaihtoehto vai uittaako koppa,kodinputkimiehessä jota menstyksekkäästi käytetään muoviMallien maalin poistossa ei vahingoita koottavien mallien muovipintaa mutta toimiiko lexani korissa vai meneekö koppa pilalle?
Jarruneste ei kuulemma anna toivottua tulosta.
Vaihtoehtoja on muutamia maalata koppa päältä haluamallani tavalla ei kiinnostava vaihtoehto vai uittaako koppa,kodinputkimiehessä jota menstyksekkäästi käytetään muoviMallien maalin poistossa ei vahingoita koottavien mallien muovipintaa mutta toimiiko lexani korissa vai meneekö koppa pilalle?
Jarruneste ei kuulemma anna toivottua tulosta.
2012 Finnish scale #3
2012 Nordic scale #2
2013 Supercrawl 1.9 crawler #2
2013 Nordic scale #3
2014 Nordic scale #1
2014 nordic 1.9 crawler #1
2014Â Finnish scale class2 #1
2012 Nordic scale #2
2013 Supercrawl 1.9 crawler #2
2013 Nordic scale #3
2014 Nordic scale #1
2014 nordic 1.9 crawler #1
2014Â Finnish scale class2 #1
Vs: Maalin poisto
Jees, oma koppa maalattu perus mastonilla eikä jarruneste yön aikana ollut irottanut paljoa, jostain kohdista lähti kokonaan ja toisista kohdista maali muuttui vain tahmeaksi. Putkimiestä en ole kokeillut, mutta sitä meinaan kokeilla seuraavaksi, aluksi vähän noihin leikattuihin lexan paloihin, että "sulaako". Huomenna haen honkkarista Putkireiskaa jossa suurempi % määrä sitä vaikuttavaa myrkkyä kuin mistermustaschissa.
Krapula Cup champ '08
Muna Cup driver '09
Muna Cup driver '09
Lipeä on se "tehoaine" noissa putkilitkuissa. Eli apteekista natriumhydroksidia, saa rakeina. Kuumaan veteen ja koppa kylpyyn. Mullakaan ei jarruneste tehonnut, tarvii koittaa lipeää.
J
J
-
meloenmetsässä
- Vanhempi jäsen
3 eri koppaa on nyt kodinputkimiehellä hoidettu onnistuneesti!
- ne kumihanskat
- KUUMAA vettä jossa ko ainetta on lämmitetty jo pullossaan
- tein tiukemman kuin 1/3 seoksen
mitä heti irtoaa ni pois (kaikki ei irtoa yhtähelposti, se putkimies-liuos ottaa tietyn määrän ja tyssää.
toista kertaa ei siis kannata samalla seoksella edes osin mun mielestä vaan koko seos avaamaan ... ja uutta.
Nyt on liotettavaa jo vähemmän eli pitäs saada jopa valmista jos kerroksia ei ole hurjanmontaa.
Sitten kattomaan niitä jäämiä jotka on pist siellä täällä: ne sitte ketuttaa korkoineen uuden maalin välissä
- ne kumihanskat
- KUUMAA vettä jossa ko ainetta on lämmitetty jo pullossaan
- tein tiukemman kuin 1/3 seoksen
mitä heti irtoaa ni pois (kaikki ei irtoa yhtähelposti, se putkimies-liuos ottaa tietyn määrän ja tyssää.
toista kertaa ei siis kannata samalla seoksella edes osin mun mielestä vaan koko seos avaamaan ... ja uutta.
Nyt on liotettavaa jo vähemmän eli pitäs saada jopa valmista jos kerroksia ei ole hurjanmontaa.
Sitten kattomaan niitä jäämiä jotka on pist siellä täällä: ne sitte ketuttaa korkoineen uuden maalin välissä
1/10 honkkari, wraith-spawn, Traxxas TRX-4
Eikö näissä hommissa sitten kannata käyttää esim. asetonia/vastaavaa?
-kaikki muu paitsi crawling on turhaa-
Asetoni sulattaa pehmeitä muoveja kuten polystyreeniä ja polycarbonaattia joista yleisesti ottaen kopat on tehty.
Naura ajotaidoillesi, niin kaikki muutkin tekevät...
Ite olen käyttäny jarrunestettä maalinpoistoon,hidastahan se on mutta kenellä pirulla ny kiire on ;-)
Pysyykö nuo tavalliset spraymaalit hyvin kiinni kopassa. Vaatiiko hionnan vai riittääkö pelkkä pesu?klrp kirjoitti: Jees, oma koppa maalattu perus mastonilla
Läpinäkyvässä polycarbonaattikopassa Mastonit pysyy aika hyvin, pesu Fairyllä ja samalla pyyhkäisee valkoisella/vihreällä karhunkielellä sisäpinnan hieman himmeäksi niin hyvä tulee.
Noihin Tamiyan valkoisiin polystyreenikoppiin kannattaa suihkaista oikean auton 2-K maali pintaan niin kestää paremmin kolhuja ja kulutusta, paukkupullomaalit ja vesiohenteiset ruiskumaalit ei juurikaan kestä mekaanista kulutusta.
Noihin Tamiyan valkoisiin polystyreenikoppiin kannattaa suihkaista oikean auton 2-K maali pintaan niin kestää paremmin kolhuja ja kulutusta, paukkupullomaalit ja vesiohenteiset ruiskumaalit ei juurikaan kestä mekaanista kulutusta.
Naura ajotaidoillesi, niin kaikki muutkin tekevät...
Mä maalasin mun betty-koppaa jollain normi-spraymaalilla ja taisin pistää liiaksi kerroksia samalla kerralla, valumat ei sinänsä haittaa, mut se on jollain tavalla oudosti paakkuuntu, eli käykö tolla putkireiskalla maalinpoisto?
Kohta Ei Naura Enää Jeesuskaan | Stop newbie comments! NEWBIE!
Itse olen myös ihan Raa-asti tinnerillä pessyt vanhan värin kopasta pois.
Tosin hieman koppa sulaa ja menee aivan mataksi, mut sen jälkeen kun maalaa ni varmasti pysyy.
Myös polttiksessa pysyy putken kohdalla vaikkakin sulaisi koppa ni maali on...
Tosin hieman koppa sulaa ja menee aivan mataksi, mut sen jälkeen kun maalaa ni varmasti pysyy.
Myös polttiksessa pysyy putken kohdalla vaikkakin sulaisi koppa ni maali on...
Tässä vaan se huono puoli että ikkunat menee sumeiksi (sisäpuolelta maalaaminen ei oikein onnistu kun muovi joka puolelta sumea) ja koppa ei ole enään niin kestävä.sjos kirjoitti: Itse olen myös ihan Raa-asti tinnerillä pessyt vanhan värin kopasta pois.
Krapula Cup champ '08
Muna Cup driver '09
Muna Cup driver '09
Eikun pesee sen maalin pois, ei ikkunoita.
Ja nimen omaan maali pysyy nyt paremmin tinnerikäsittelyn jälkeen kiinni.
Eikä mulla ainakaan pintapuolelta havainnut mitn. eroa kopassa.
Eikä kestävyydessäkään ole ollut eroa (ja ollut lentävä savage).
Ja nimen omaan maali pysyy nyt paremmin tinnerikäsittelyn jälkeen kiinni.
Eikä mulla ainakaan pintapuolelta havainnut mitn. eroa kopassa.
Eikä kestävyydessäkään ole ollut eroa (ja ollut lentävä savage).
Käykö maalin poistoon sitten tärpätti?
Viimeksi muokannut Ere, Ti 16.06.2009 12:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Moonbully
-
meloenmetsässä
- Vanhempi jäsen
En saanu tärpätillä mitään muuta aikaan, pitämällä koppaa yön yli tärpätissä parvekkeella, ku kopan kieroutumisen.
Maalit oli yhä tiukassa.
-- tohon ikkunoitten mattaantumiseen: must niist tuli kelvolliset taas, ku pistin lakan niihin..
Maalit oli yhä tiukassa.
-- tohon ikkunoitten mattaantumiseen: must niist tuli kelvolliset taas, ku pistin lakan niihin..
1/10 honkkari, wraith-spawn, Traxxas TRX-4
En tiedä kuinka korille käy, mut asetonilla taatusti lähtee melkein maali kuin maali.
Itse käväsin tänään ostamassa asetonia ja ksyleeniä. (by robinhood, jos joku kysyy)
Meinasin alkaa irroittelemaan renkaita vanteilta. :P
Itse käväsin tänään ostamassa asetonia ja ksyleeniä. (by robinhood, jos joku kysyy)
Meinasin alkaa irroittelemaan renkaita vanteilta. :P
-
Audiko
Asetonilla poistelin maaleja yhdestä kopasta, suli kori käyttökelvottomaks, eikä kori edes uinut aineessa vaan kostutetulla rätillä pyyhin.
Moro.
Miten poistan tästä kopasta maalin.http://thescalerstore.altervista.org/ca ... cts_id/293Silleen että koppa on vielä ehjä maalin poiston jälkeen.sitten vaikka ei tänne kuulu niin millä maalilla maalaan että pysyy siinä.
Sampo
Miten poistan tästä kopasta maalin.http://thescalerstore.altervista.org/ca ... cts_id/293Silleen että koppa on vielä ehjä maalin poiston jälkeen.sitten vaikka ei tänne kuulu niin millä maalilla maalaan että pysyy siinä.
Sampo
Viimeksi muokannut Sampo, Pe 29.01.2010 20:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Audiko
Miksi se pitää poistaa?Tuo korihan on kovamuovia ja maalataan ulkopuolelta, omastani poistin hiomalla jotta sain katosta valkean ilman maalausta, jos väri ei miellytä niin vedät uuden värin vaan tuohon päälle.
Muovitartunta aine kannattaa suihkuttaa ensin.
Muovitartunta aine kannattaa suihkuttaa ensin.
Kiitos Audiko. Pitää kokeilla kun tuo koppa vaan saapuu suomeen