"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Tullinimike osien tuonnissa?

Yleistä keskustelua harrastuksesta
CJ7

Tullinimike osien tuonnissa?

Viesti Kirjoittaja CJ7 »

Kun olette tilanneet sekalaisia tuotteita Jenkeistä ja muualta Eu:n ulkop. Rc:hen liittyen, niin millä tullinimikkeellä / numerolla olette tullanneet kamat?

Millaisia tulliprosentteja on tullut? Jossain haun kanssa näin 4.7% liittyen johonkin tuonticaseen.
Onko muita näkemyksiä?

Kiitos
klrp
Legendaarinen!

Vs: Tullinimike osien tuonnissa?

Viesti Kirjoittaja klrp »

Mulla jääny yksi 120e arvoinen paketti tulliin ja siellä se sitten avattiin, sitten täti halusi että laitan siihen laskuun mitä ne tuotteet on, esim. renkaita, sähkömoottori, pienoismallin osia etc ja sen mukaan se sitten selas luetteloaan ja etti jokaiselle omat prosenttinsa. Mitään numeroita en katellut siitä, mutta en kyllä hirveästi tullia maksanut (120e paketista joku 15e vielä tullille).
Krapula Cup champ '08
Muna Cup driver '09
sjos
Legendaarinen!

Viesti Kirjoittaja sjos »

Ei tarvitse itse nimikkeitä tai numeroita miettiä, kyllä ne tullissa sen puolen hoitaa.

Ja karkeasti sanottuna prosentit menee niin että, muoviosat on sen 4.7% ja kaikki muu 0% eli metalliosat (alu).

Mutta kaikki riippuu tullivirkailijasta, itse en ole maksanut kertaakaan tullia.
CJ7

Viesti Kirjoittaja CJ7 »

Ok. Näin ajattelin asian olevan. On vaan tullut tuotua kaikenlaista muuta maahan vuosien varrella ja nimikkeen tietäminen ennakkoon tiskillä nopeuttaa ja helpottaa.

Kiitos tiedoista!
sjos
Legendaarinen!

Muistat vaan ottaa tilausvahvistuksen mukaan tulliin
Osgard
Vanhempi jäsen

Viesti Kirjoittaja Osgard »

"rakennussarjan osia" on useiten mulla käytössä. Siinä tulee tullia jos on muovia/kumia muut ilman tullia.
CJ7

Viesti Kirjoittaja CJ7 »

[quote="sjos"]
Muistat vaan ottaa tilausvahvistuksen mukaan tulliin
[/quote]

Kauppalasku tuntuu Tampereella ainakin olevan sujuvan tullauksen perusedellytys.
sjos
Legendaarinen!

[quote="Osgard"]
"rakennussarjan osia" on useiten mulla käytössä. Siinä tulee tullia jos on muovia/kumia muut ilman tullia.
[/quote]

Juu toimii myös kyseinen nimitys.

[quote="CJ7"]

Kauppalasku tuntuu Tampereella ainakin olevan sujuvan tullauksen perusedellytys.
[/quote]

Jep, Sama paperi.
CJ7

Viesti Kirjoittaja CJ7 »

Rc-auton osina tullasin ja tullia 0%
Materiaali pääasiassa alumiini.
Vastaa Viestiin