Coma Sport
Coma Sport
Osasia ootellessani teen tänne topikin jo, toivottavasti älyän päivitellä jahka pääsen kasaileen.
Ei tämä mikään ihmeellinen oo tietenkään mutta tyhjää parempi, luulisin.
Tässä aloitus;
-Trx-4 Sport kit. Kyllä kehtaan, ja pistän tästä renkaat, vanteet, korin, puskurit, varmaan lavan tellinkihäkkyrän sekä ainaki lapion-kirveen-bensakannun-ajosillan-tunkin myyntiin/vaihtoon, ehkäpä saadakseni 100-110mm renkaat vaihossa, tai muutaman 3d tulosteen
. Suuret on luulot!
-Elementin Knightrunner korisatsi. Ymmärtääkseni tämä on Tacoma. Ei sinällään oikein yhtään semmonen kori kuin mistä yleensä oon tykännyt, mutta pikkuhiljaa oon näemmä ihastunu. Mukavasti inan pidempi akselivälikin, taitaa olla 324mm. Koriin kaipailisin valoumpioita ja ehkä Toyota / Trd / Yota tekstillistä maskia,sekä syvää lavaakin voisi harkita.
-Taakse underdrive diffikoppaan.
-45 spurri ja muutama pinioni joita kokeilla ( 9,11,15).
-1080 Hobbywing, se G2 vai mikä onkaan tämä viimesin versio.
-0.22 jousipari eteen. Takana lienee on samat jo vakionakin, edessä pykälää kireemmät.
-Traxxaxsen oma akselivälin pidennyssetti 8057, josko lähinnä vaan jotta saa helpolla valmiit pidemmät linkit. Taakse kyllä koitan keksiä iskarit kii niin että lavaan ei tulis ainakaan selkeitä pahkoja iskaritornien takia. Jos nyt edes teen vakioo syvemmän lavan.
-Traxxas 8149, pitemmät linkinpäät, korotussarjassa nämä kaiten tulee mukana myös. Itellä nämä on ajatus pistää noiten 8057 kitin pitempien linkkien päihin, kumpaankin tai vain toiseen päähän, saadakseni akselivälin meneen 324 millistä jonnekin 330 tai vähän yli, voidakseni sitten siirtää koria rungolla vähän taaksepäin, pienentääkseni etujättöä. Saa nähä, jos onnistuu, niin olis kiva eikä ole ollenkaan vastenmielistä avartaa lokarin aukkoja jotta renkaat asettuu taas keskelle aukkoja jotenkuten siististi.
-traxxas 8150 pussi jonka sisällön haluan tarjoovan mahkut tehä pitempi takakartaani jos tarve tulee,akselivälin venytteluoperaatiossa.
-traxxas 8247x, metallinen servovarsi. Eikös Sportin kitissä tule vain muovinen ?
Eli noi on ne mitkä on varmasti tulossa, osa perillä, osa postissa, osa tilailtu ja oottelen.
--
-Sähköt harjamoottoria ja muuta, tätä eliitin tutkan alla huomaamattomissa lentävää perustavaraa mistä ei lieneen kannata edes kirjottaa😁. Käy mulle, ja sehän on sillon just hyvä.
-Mutta, kiinnostais löytää tähän ns pienet renkaat, eli jotain 100-110 millin kokoa, malliltaan harvaa ja avointa kuvioo vaihteleviin maastoihin, saa ehdotella.
Meinasin pistää Rc4wd:n Mickey Thompsonin Baja Claw 1.9 ttc:t koossa noin 120mm, mutta joku kumma miete sai katteleen netistä kuvia ko.korista ja monesti ne vähän pienemmät renkaat näytti hyvältä, eikä tarttis korin aukkoja renkaille niin paljoo avartaa. Saa ehdotella, vaikka myös vaihtokauppoja päittäinkin, noihin yllämainittuihin rc4wd kumeihin (ovat käyttämättömät, asentamattomat, uudet). Muukin Sportistani käyttämättä jäävä roju on kaupan.
-Hakusessa olisi lisäksi : Bowhouse tai sen tyylinen high clearance skidplate + lcg akkuteline tulosteet,yllämainittujen syvän lavan, valoumpioiden ja lisäksi. Vielä kun sais pähkittyä korin mittasuhteen, osaisin sanoo minkä mittasen moottorisahan tämä lavalleen kaipaa😇. Ehkä lievästi messinkiä eteen, chubeihin ja portaalien koteloon jotenkin.
Ainiin, suositelkaas kotimaan nettipuodeista passelit rasvat vaihteistoon, diffeihin jne.
Myös iskariöljyjutut kiinnostaa lukea.
Yks tuttu jo vähän nekaatiiviiseen sävyyn kritisoi, tai nl parjasi kun on Traxxaksen omia "viriosia", mutta eihän se häneltä pois ole, ja mulla on omat nykyrealiteetteihin linkkaantuvat syyni sekä ehkä inspiraationikin hyödyntää tehtaan omia osia missä voinkin. Lisäksi, kun näitä keskenjääneitä ja ikuisuusrojekteja, purkuunkin päätyneitä autoja on mulla kertynyt, niin tän kohdalla koitan pysyä kiinni ohjenuorassa jossa seisoo jotain että enempi ajoo, vähempi oottelua ja pölyyntymistä,keskittyen eniten rakentelussa käyttämään helpomman pään pulttaa-kii osia.
Noh, lykin jotain kuvia ja jutun tynkää kun Posti tuo jotain.
P.S ;
-Jos luit tänne asti, niin tällanen juttu vielä. Vaikka kohdallani todennäköisyys osallistua c1 tai c2 luokkaan saati muuhunkaan rock crawling kilpa-iloitteluun on todella pieni ja liki mahdoton ajatuskin NIIN silti, olisi kiinnostava lukea saisiko projektini sopimaan jompaan kumpaan luokkaan. En tajua noista uusista/kaan säännöistä paljoa, mutta sanokaa ihmeessä mitä nyt en ainakaan saisi mennä autolleni tekemään, jotain peruuttamantonta joka eväisi pääsyn kisasta. Eli minua saattas ihan kiinnostaa hieman, tehdä auto kastijaon mukaan joko c1 tai c2 lailliseksi, menestyspotentiaalin unohtaen,kunhan nyt olisi "laillinen" tai likellä.
Ei tämä mikään ihmeellinen oo tietenkään mutta tyhjää parempi, luulisin.
Tässä aloitus;
-Trx-4 Sport kit. Kyllä kehtaan, ja pistän tästä renkaat, vanteet, korin, puskurit, varmaan lavan tellinkihäkkyrän sekä ainaki lapion-kirveen-bensakannun-ajosillan-tunkin myyntiin/vaihtoon, ehkäpä saadakseni 100-110mm renkaat vaihossa, tai muutaman 3d tulosteen
. Suuret on luulot!
-Elementin Knightrunner korisatsi. Ymmärtääkseni tämä on Tacoma. Ei sinällään oikein yhtään semmonen kori kuin mistä yleensä oon tykännyt, mutta pikkuhiljaa oon näemmä ihastunu. Mukavasti inan pidempi akselivälikin, taitaa olla 324mm. Koriin kaipailisin valoumpioita ja ehkä Toyota / Trd / Yota tekstillistä maskia,sekä syvää lavaakin voisi harkita.
-Taakse underdrive diffikoppaan.
-45 spurri ja muutama pinioni joita kokeilla ( 9,11,15).
-1080 Hobbywing, se G2 vai mikä onkaan tämä viimesin versio.
-0.22 jousipari eteen. Takana lienee on samat jo vakionakin, edessä pykälää kireemmät.
-Traxxaxsen oma akselivälin pidennyssetti 8057, josko lähinnä vaan jotta saa helpolla valmiit pidemmät linkit. Taakse kyllä koitan keksiä iskarit kii niin että lavaan ei tulis ainakaan selkeitä pahkoja iskaritornien takia. Jos nyt edes teen vakioo syvemmän lavan.
-Traxxas 8149, pitemmät linkinpäät, korotussarjassa nämä kaiten tulee mukana myös. Itellä nämä on ajatus pistää noiten 8057 kitin pitempien linkkien päihin, kumpaankin tai vain toiseen päähän, saadakseni akselivälin meneen 324 millistä jonnekin 330 tai vähän yli, voidakseni sitten siirtää koria rungolla vähän taaksepäin, pienentääkseni etujättöä. Saa nähä, jos onnistuu, niin olis kiva eikä ole ollenkaan vastenmielistä avartaa lokarin aukkoja jotta renkaat asettuu taas keskelle aukkoja jotenkuten siististi.
-traxxas 8150 pussi jonka sisällön haluan tarjoovan mahkut tehä pitempi takakartaani jos tarve tulee,akselivälin venytteluoperaatiossa.
-traxxas 8247x, metallinen servovarsi. Eikös Sportin kitissä tule vain muovinen ?
Eli noi on ne mitkä on varmasti tulossa, osa perillä, osa postissa, osa tilailtu ja oottelen.
--
-Sähköt harjamoottoria ja muuta, tätä eliitin tutkan alla huomaamattomissa lentävää perustavaraa mistä ei lieneen kannata edes kirjottaa😁. Käy mulle, ja sehän on sillon just hyvä.
-Mutta, kiinnostais löytää tähän ns pienet renkaat, eli jotain 100-110 millin kokoa, malliltaan harvaa ja avointa kuvioo vaihteleviin maastoihin, saa ehdotella.
Meinasin pistää Rc4wd:n Mickey Thompsonin Baja Claw 1.9 ttc:t koossa noin 120mm, mutta joku kumma miete sai katteleen netistä kuvia ko.korista ja monesti ne vähän pienemmät renkaat näytti hyvältä, eikä tarttis korin aukkoja renkaille niin paljoo avartaa. Saa ehdotella, vaikka myös vaihtokauppoja päittäinkin, noihin yllämainittuihin rc4wd kumeihin (ovat käyttämättömät, asentamattomat, uudet). Muukin Sportistani käyttämättä jäävä roju on kaupan.
-Hakusessa olisi lisäksi : Bowhouse tai sen tyylinen high clearance skidplate + lcg akkuteline tulosteet,yllämainittujen syvän lavan, valoumpioiden ja lisäksi. Vielä kun sais pähkittyä korin mittasuhteen, osaisin sanoo minkä mittasen moottorisahan tämä lavalleen kaipaa😇. Ehkä lievästi messinkiä eteen, chubeihin ja portaalien koteloon jotenkin.
Ainiin, suositelkaas kotimaan nettipuodeista passelit rasvat vaihteistoon, diffeihin jne.
Myös iskariöljyjutut kiinnostaa lukea.
Yks tuttu jo vähän nekaatiiviiseen sävyyn kritisoi, tai nl parjasi kun on Traxxaksen omia "viriosia", mutta eihän se häneltä pois ole, ja mulla on omat nykyrealiteetteihin linkkaantuvat syyni sekä ehkä inspiraationikin hyödyntää tehtaan omia osia missä voinkin. Lisäksi, kun näitä keskenjääneitä ja ikuisuusrojekteja, purkuunkin päätyneitä autoja on mulla kertynyt, niin tän kohdalla koitan pysyä kiinni ohjenuorassa jossa seisoo jotain että enempi ajoo, vähempi oottelua ja pölyyntymistä,keskittyen eniten rakentelussa käyttämään helpomman pään pulttaa-kii osia.
Noh, lykin jotain kuvia ja jutun tynkää kun Posti tuo jotain.
P.S ;
-Jos luit tänne asti, niin tällanen juttu vielä. Vaikka kohdallani todennäköisyys osallistua c1 tai c2 luokkaan saati muuhunkaan rock crawling kilpa-iloitteluun on todella pieni ja liki mahdoton ajatuskin NIIN silti, olisi kiinnostava lukea saisiko projektini sopimaan jompaan kumpaan luokkaan. En tajua noista uusista/kaan säännöistä paljoa, mutta sanokaa ihmeessä mitä nyt en ainakaan saisi mennä autolleni tekemään, jotain peruuttamantonta joka eväisi pääsyn kisasta. Eli minua saattas ihan kiinnostaa hieman, tehdä auto kastijaon mukaan joko c1 tai c2 lailliseksi, menestyspotentiaalin unohtaen,kunhan nyt olisi "laillinen" tai likellä.
Offroad ON muutakin kuin rock crawlingia, ookko tiänny?

Lexan <3
KIITOS SPIRIT OF SCALE,rippistä.
Lexan <3
-
FullMetal83
- Nyyppä
Re: Coma Sport
Mulla ois c1 kokoiset hyrax g8 renkaat, voisin vaihdella noihin rc4wd mickey?
Trx4
Trx6
Trx Sport
Trx6
Trx Sport
Hyraxit kuvionsa tiheyksineen ei valitettavasti ooikeen ole hakemani tyyppiset, sori. Pitäis olla avoimempi, korkeeharjaisempi. Ehkä niinkun All Terrain kumien karkeampaa sorttia, tai Mud, Bogger, Swamper, km3, Bfg Krawler.. .FullMetal83 kirjoitti: La 19.08.2023 06:01 Mulla ois c1 kokoiset hyrax g8 renkaat, voisin vaihdella noihin rc4wd mickey?

Tämä karkeahko rengas näyttää mainiolta.
Hyraxit kai on tehty paljaat kalliot valloittamaan, ja niiten tiheänappulainen ulkonäkö poikkeaa mieltymyksistäni. Tässä muutama kuvio malliksi, joillaisia haikailen, en tajunnut millään muotoo kuvina alotuksessa edes näyttää;

Mutta kiitos tarjouksesta & kun jaksoit lukea 👍🏻

Lexan <3
Lexan <3
Sport kitissä tulee metalli servonvarsi mukana ainaki viime kesänä ku ostin nii tuli
No tämä on hyvä tietää😁, ompahan 1 varalle sitten.krajok kirjoitti: La 19.08.2023 08:59 Sport kitissä tulee metalli servonvarsi mukana ainaki viime kesänä ku ostin nii tuli

Lexan <3
Lexan <3
Olisko ehdottaa kotomaasta saatavaa 550 5-slot moottoria tähän autooni?
Noparina 1080 Hobbywing G2, akku on joku isohko 3S,ja verkkaiseen kävelyvauhtiin vain pitäs kyetä, painottasin enempi vääntöä kauheen kiihtyvyyden sijaan. Spurrina 45 hampainen, pinionia en o päättäny mutta pitäs vähän kyetä ryömiinkin.
Olen ite aatellu että joku 10T vois olla riittävän nopea, vaan oisko 12T jo liian hidas, puhutaan siis 550 koon moottoreista.
?
Noparina 1080 Hobbywing G2, akku on joku isohko 3S,ja verkkaiseen kävelyvauhtiin vain pitäs kyetä, painottasin enempi vääntöä kauheen kiihtyvyyden sijaan. Spurrina 45 hampainen, pinionia en o päättäny mutta pitäs vähän kyetä ryömiinkin.
Olen ite aatellu että joku 10T vois olla riittävän nopea, vaan oisko 12T jo liian hidas, puhutaan siis 550 koon moottoreista.
?

Lexan <3
Lexan <3
Lähde liikkeelle vakiopinionilla, mikä sitten onkaan. 11t? Nopeutta saat lisää pinionilla, mutta jos tarvii hidastaa sitä vaihtamalla, niin taisi 9t olla pienin mitä saa. Eli siellä tulee raja vastaan nopeammin.
Edit: nopea Googlaus paljasti asioita. Sportin vakio pinion/spur on 17t/39t. TRX4:n 9t/45t. Eli jäätävä ero. Voisin olettaa, että taitaa moottoripukkikin olla eri osa, joihin menee eri kokoiset pinionit. Joku tietävä saa tarkentaa tähän asiaan faktat.
Edit: nopea Googlaus paljasti asioita. Sportin vakio pinion/spur on 17t/39t. TRX4:n 9t/45t. Eli jäätävä ero. Voisin olettaa, että taitaa moottoripukkikin olla eri osa, joihin menee eri kokoiset pinionit. Joku tietävä saa tarkentaa tähän asiaan faktat.
15 ja 16 pinionit on ainoot jotka sopii sekä 45 että 39 spurrin kanssa. 9-14t pinioni vaatii 45 spurrin käyttöä ja mulla on tämä nelivitonen.teppisch kirjoitti: Ma 21.08.2023 13:00 Lähde liikkeelle vakiopinionilla, mikä sitten onkaan. 11t? Nopeutta saat lisää pinionilla, mutta jos tarvii hidastaa sitä vaihtamalla, niin taisi 9t olla pienin mitä saa. Eli siellä tulee raja vastaan nopeammin.
Sama pukki kylläkin on kaikissa näissä vaihtoehdoissa.
Oon aatellu että 12/45 olis ainakin hidas mutta ei aivan hitain, niin jonkunlainen hidas polulla ajokin onnistuisi, kun ysi pinionilla saattas olla jo todella hidasta ryömintää ellei sitten moottori ole joku tosi korkealle kiertävä.
45/12 olisi 3.75
Mutta siis mieluiten pistäsin tiheät välitykset ja kiertävän koneen, kuin koittasin polttaa hidasta moottoria isolla pinionilla, näin karkeesti kuvaillen.
Sporttihan on tehtaalla välitetty aika nopeaksi, vähän kuin olisi kaksivaihteisen trx-4sen isompi pykälä päällä koko ajan, tai no lähemmäs tätä, kuin kakslovisen pikkupuolen välitystä.
Sport: gear ratio of 36.25
2 speed TRX-4 High: gear ratio of 25.85
2 speed TRX-4 Low: gear ratio of 64.64
Viimeksi muokannut Beahkit, Ma 21.08.2023 18:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Lexan <3
Lexan <3
Itse luonut päissäni mielikuvan sellaisesta "perus" crawlerin välityksistä seuraavasti: 3-slot 35t 540 motti ja välityssuhde n. 45:1. Nuo motit taitaa yleisesti liikkua siellä 1800kV tietämillä, samoin kuin Titan 21t 550. Taitaa joku 5-slot 550 10t liikkua tuolla samoissa 1800kV vastaavuuden tietämissä.
Mulla mun C2 Elementissä kutakuinkin tuota luokkaa nuo nopeus/välitys specsit ja sen verran hidas, että esim Näkkimäkeen vaihdoin viime vuonna 20t=>22t pinionin, jotta suorilla liikahtaa edes kevyeen juoksuvauhtiin täydellä kaasulla. Siinä tosin mottina Fusion 1800kV, joten hitaasti sillä pääsee aina välityksistä huolimatta
Mulla mun C2 Elementissä kutakuinkin tuota luokkaa nuo nopeus/välitys specsit ja sen verran hidas, että esim Näkkimäkeen vaihdoin viime vuonna 20t=>22t pinionin, jotta suorilla liikahtaa edes kevyeen juoksuvauhtiin täydellä kaasulla. Siinä tosin mottina Fusion 1800kV, joten hitaasti sillä pääsee aina välityksistä huolimatta
Kyllä trx 1 vaihteisen lootan 45/12 kombolla saa melko tosihitaaksi tässä oli käytössä kyseiset välitykset ja hw 3300kv axe compo. https://vm.tiktok.com/ZGJsf5t4N/ nyt on kyseiset välitykset, samaloota ja moottori compo axial 45 suorien akselien kaverina foffi autossa isoilla lapakumeilla ja silläki pystyy polku vauhtia ajelemaan.

Pientä edistystä.
Ensi viikolla posti tuonee hieman lisää osia niin pääsee enempi tekemään, nyt oon koonnut vain vaihteiston johon vaihdoi 39 vakiospurrin tilalle 45 hampaisen, sekä tuon lcg akkutelineen ruuvailin kokeeksi hollilleen.
Mutta, kun Knightrunner korin saamisen kanssa tulikin vielä tilauksen jälkeen ongelmia, jouduin sen perumaan.
Helkkarin heikosti on mieluisia leksanikoreja hyllyssä Nyt missään niin jospa:

?

Lexan <3
Lexan <3

Sain akselivälin mieleisekseni, 334mm, mutta kuvassa kori on vaan puotettu renkaiten päälle, ja nousee tosta vielä sen verran kun pakko on. Vaatii totutteluu nämä pikkurenkaat kattella mut sillee miellyttävää tää on.
Kumit on n106mm Bfgoodrichin Mud-Terrain Km3, edessä Predator-, takana G8 seosta.
Metallibeadlockien sisällä on ne jostain jumpparullasta tehyt kovahkot foamit, edessä on n.70gr per vanne, lisäpunttia vannekehällä, takana ei yhtään.

Lexan <3
Lexan <3
Tänään puhdetyönä korsun nurkassa veistelin autoon pitemmät vetarin tumpit ja leveämmät heksit joka nurkkaan, etupäähän ilmestyi myös mielestäni melko raskaat messinkilimput portaalikotelon päiksi.

Lexan <3
Lexan <3