Kyselin tossa 1.9" Fling Kingien saatavuutta ja huonolta vaikuttaa.
Mutta aattelin että vois täällä udella itse kunkin tuntoja renkaista jotka on pääosin suunniteltu muuta kuin kalliota aatellen, enämpi hitaaseen safarityyppiseen menoon jossa saattaa tulla hiekkaa ja mutaakin vastaan, turpeisen maan ja juurakon ym ohella. Tässä on itellä myös puhtaasti visuaalisen puolen lehmäkin ojassa, kun nuo motojen, mettäraktorien, mud truckien ja kotimaan joitenkin oikeiden offipelien ihanaiset Boggerit ja Swamperitkin miellyttää. Harvahko, korkeaharjainen simppeli kuvio, korkea profiili ja saa olla ikäänkuin kapeakin. Monsterikumitkin vois e h k ä käyä mutta olen ollu havaittevinani että niissä on melko matala kuvio ja ajotyyli on bashaushenkistä eikä mettässä hissukseen möyrintää.
Realismin/scalespiritin suhteen aattelen että jos joku traktorin lapakumi on ikinä laitettu 1:1 maasturiin niin sitä myöden on scalea pistää vastaava myös 1:10 autoon jotenka hyvin vapaa lähestyminen on.
Onko ideoita, aatoksia?
Fling King ja muut vastaavat 1.9" koon traktori / muta / lapakumit metsään.
Fling King ja muut vastaavat 1.9" koon traktori / muta / lapakumit metsään.
- Liitteet
-
- RNQUGQGL6YI6TFE6IBWI6S7HAY.jpg (149.67 KiB) Katsottu 3895 kertaa
Offroad ON muutakin kuin rock crawlingia, ookko tiänny?

Lexan <3
KIITOS SPIRIT OF SCALE,rippistä.
Lexan <3
-
Volvospede
- Täysi jäsen
Re: Fling King ja muut vastaavat 1.9" koon traktori / muta / lapakumit metsään.
ainakin 2.2 king flingit toimii erittäin hyvin ryftissä, myös kallioilla on pitoa, mutta pehmeällä hiekalla ja mudassa ja sekalaisessa maastossa tuntuu lähes huijaukselta miten hyvin etenee. Toisaalta ryftillä on hauska suditella, joten yleensä ajelen PL swamppereilla. Mutta traktorikuvio kyllä toimii näissä.
Monsterirenkaat vaan alle! Vaikka Jconcepts Renegadet, niin on pitoa kyllä.👌😎
Olis mukava nähdä, jos jollakulla olisi intoa ottaa kuva, missä näkyis selkeesti 1.9 + 2.2 ja muutakin vannekokoa rinnakkain, kas kun mä pelkään että suuri vanne + joku vaikkapa power wagon kori on yhdessä tolkuttoman epäsuhtaisia, vähän samaan tapaan kuin en tykkää pätkääkään nähdä 1:1 Jeepin alla jotain 22" aluvannetta ( 40 sarjan tms matalaprofiilikumeilla) kun sen renkaan kumminkin pitäs näyttää edes jotenki hyvältä.
Monsterirenkaat, kuten moni mutalapakummikin, hyvän näkösiä kuvioltansa mutta sittehän pitänee vanteetkin ostaa uudet, ja onko leveitä 1.9" vanteita Suomessa myynnissä?
Tuo ehdotettu Jconceptsin Renegade on mulle uusi tuttavuus mutta sehän on hieno kun on kuviossa korkeuttakin.
Tarkotus ei ole tehdä siis kumminkaan stadion monsteria pomppimiseen jne kohellukseen mutta kyllä kyllä, korkea karkea kumi, ehkäpä kohtuumatalalla alustalla/jousituksella kiinnostaa kovasti. Velivenäläisen vedessä uivat kelluvat koslat ei ole hakusessa kumminkaan, mutta siellähän ajellaan paljonkin ihan metsätrantorin renkailla olevilla teeseitse möyrijöillä.
Autoni tulee oleen akselienkin puolesta leveä niin että renkaat ei taida olla milliäkään korilinjan sisäpuolella niin sen puolestakin voi olla millaset kumit vain. Siltikin joku yhteys 1:1 maailmaan pitäs olla.
Monsterirenkaat, kuten moni mutalapakummikin, hyvän näkösiä kuvioltansa mutta sittehän pitänee vanteetkin ostaa uudet, ja onko leveitä 1.9" vanteita Suomessa myynnissä?
Tuo ehdotettu Jconceptsin Renegade on mulle uusi tuttavuus mutta sehän on hieno kun on kuviossa korkeuttakin.
Tarkotus ei ole tehdä siis kumminkaan stadion monsteria pomppimiseen jne kohellukseen mutta kyllä kyllä, korkea karkea kumi, ehkäpä kohtuumatalalla alustalla/jousituksella kiinnostaa kovasti. Velivenäläisen vedessä uivat kelluvat koslat ei ole hakusessa kumminkaan, mutta siellähän ajellaan paljonkin ihan metsätrantorin renkailla olevilla teeseitse möyrijöillä.
Autoni tulee oleen akselienkin puolesta leveä niin että renkaat ei taida olla milliäkään korilinjan sisäpuolella niin sen puolestakin voi olla millaset kumit vain. Siltikin joku yhteys 1:1 maailmaan pitäs olla.
- Liitteet
-
- 58086074.jpg (367.42 KiB) Katsottu 3866 kertaa
-
- 99022d1330832000t-xj-tractor-tires-100_0810.jpg (114.2 KiB) Katsottu 3866 kertaa
-
- 91453d1327984436-xj-tractor-tires-resampled_2012-01-28_16-39-40_509.jpg (92.47 KiB) Katsottu 3866 kertaa
-
- 71+yIg8Xy9L._AC_SX425_.jpg (23.42 KiB) Katsottu 3867 kertaa
-
- 41c06483478e493708891d4cffbff716.jpg (14.86 KiB) Katsottu 3867 kertaa
-
- afc0799cfa451ae9f8843933e0269760.jpg (15.74 KiB) Katsottu 3867 kertaa

Lexan <3
Lexan <3
JConceptilla näköjään myös 2.2 Renegades Jr rengas, joka saattais olla sitä mitä haet...

-
Mela-Antero
- Täysi jäsen

Mä ostin MFZ-Blocher nimisestä putiikista, saksasta, kumia/vannetta tulevaan traktori vouhotus projektiin.
Yllätyin positiivisesti laadusta! kovuus ehkä jconceptsin sinisen seoksen hujakoilla, ei koppurat, muttei mitkään supersoftitkaan.
Kuvan potretista en kyllä ulkoa muista kun että takarengas on 144mm korkea. Se oli isoin Ko.putiikin valikoimassa, mutta oli siellä muutama koko mistä valkkailla. Noita kärrynpyöriä(tai no tässä tapauksessa, kuljettimen pyöriä) oon jopa nähnyt 1:1 Hj:n alla turvesuolla "huoltoautossa". Harmi kun siihen aikaan ei ollu kameraa taskussa :D
On kyllä hienot noi suuret takakumit, pitää katsoa jos löydän ko puodin ja sieltä noi renkaat.Mela-Antero kirjoitti: Su 08.01.2023 19:35
Mä ostin MFZ-Blocher nimisestä putiikista, saksasta, kumia/vannetta tulevaan traktori vouhotus projektiin.
Yllätyin positiivisesti laadusta! kovuus ehkä jconceptsin sinisen seoksen hujakoilla, ei koppurat, muttei mitkään supersoftitkaan.
Kuvan potretista en kyllä ulkoa muista kun että takarengas on 144mm korkea. Se oli isoin Ko.putiikin valikoimassa, mutta oli siellä muutama koko mistä valkkailla. Noita kärrynpyöriä(tai no tässä tapauksessa, kuljettimen pyöriä) oon jopa nähnyt 1:1 Hj:n alla turvesuolla "huoltoautossa". Harmi kun siihen aikaan ei ollu kameraa taskussa :D

Lexan <3
Lexan <3