Viime viikonloppuna ajot loppuivat vain 5 min ajon jälkeen. Moottorin lämmöt nousivat tuon 5 min ajon aikana niin paljon, että esc:in suojatila meni päälle. Aikaisemmat ajot oli vedetty Nurmijärvellä hyvin kosteissa olosuhteissa ja tuolloin motti toimi moitteitta.
Auto (TRX-4) työpöydälle ja osat irti. Vapaalla pyörityksellä motti lämpeni hetkessä tulikuumaksi ja hieman sen jälkeen alkoi sähköinen katku. Selvä homma, motti ja esc ovat tiensä päässä.
No miten 7kk vanha Fusioni voi mennä tähän kuntoon. Olen tosin antanut säästelemättä runtua tuolle koneelle. Vastaavia moottoreita on muissakin autoissa kiinni, eikä yksikään ole oireillut millään tavalla. Päin vastoin, ne vain paranevat vanhetessaan.
Sitten tutkimaan itse moottoria. Motin takakannen alta löytyi vettä ja esc:in liima massassa oli huokoisia osia, mistä vesi on päässyt piirilevylle asti.
Liiman poiston yhteydessä piirilevyn pinnalta löytyi kosteutta.
Onko liika lämpötilan vaihtelu auttanut kosteuden pääsyn takakannen taakse ja kehno työn jälki hoitanut loput?
HW Fusion sulaa.
Re: HW Fusion sulaa.
Tässä vielä tunnelmia motin sisältä.
Oho. En ole kuullut että noita olisi vielä kukaan rikki saanut.
Tästä taisi Lassii tuossa yksi päivän mainita kun viestiteltiin.
Minulla on nyt itellä 3 fusionia ja nummenpäässäkin ajettiin 4h yhdellä.
Siellä oli hyvä testi elektroniikan vesisuojauksille.
Oletko kysellyt myyjältä tuleeko yhtään vastaan?
Tästä taisi Lassii tuossa yksi päivän mainita kun viestiteltiin.
Minulla on nyt itellä 3 fusionia ja nummenpäässäkin ajettiin 4h yhdellä.
Siellä oli hyvä testi elektroniikan vesisuojauksille.
Oletko kysellyt myyjältä tuleeko yhtään vastaan?
Jarnolta tästä eräs päivä kuulinkin.
Onpa erikoinen tapaus, selkeästi tiivistys pettänyt, vesi / lika päässyt läpi ja tehnyt tehtävänsä. Harvinainen tapaus sillä tämän lisäksi en ole kuin yhden säätöongelmaisen suomessa kuullut.
Ei muuta kuin takuuseen koittamaan, vaikka onkin jo avattuna, niin pätevä syy epäillä, että olisko tiivisteet pettäneet?
Onpa erikoinen tapaus, selkeästi tiivistys pettänyt, vesi / lika päässyt läpi ja tehnyt tehtävänsä. Harvinainen tapaus sillä tämän lisäksi en ole kuin yhden säätöongelmaisen suomessa kuullut.
Ei muuta kuin takuuseen koittamaan, vaikka onkin jo avattuna, niin pätevä syy epäillä, että olisko tiivisteet pettäneet?