"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

1/24 Scale luokka?

panzza
Juniori

1/24 Scale luokka?

Viesti Kirjoittaja panzza »

Onko kukaan muu ehtinyt miettiä tällaista? Olisi melko kustannuspoliittisesti järkevä ja saatavilla oleva lisä skeneen. Sääntöjä olen ehtinyt miettiä ja ajatellut seuraavaa:

- Kaikki 1/24 autot, mitä markkinoilta löytyy, käy. Ei mitään lokarin alle peittyvien renkaiden sääntöä eli Deadboltkin kävisi.
- Akku vapaa, vaihtojen määrä vapaa. Koko asettaa varmasti omat rajoituksensa.
- Renkaat Max. halkaisija xx mm. Eli ei ole vielä mietitty.
- Ei Scale pisteitä, eli saa olla sisusta ns. auki. Muistutettava autoa.
- Ajo ajetaan kelloa vastaan merkittyä reittiä. Ei molleja, verrattavissa ehkä rallisprintin ja offikrossin sekoitukseksi. Vaikka kaksi tai kolme kierrosta.
- Radat suunniteltava niin, että periaatteessa ei tarvitsisi vinssata. "Jumalan kädestä" 10sek. aikaan lisää.
- Joku maksimi paino voisi olla hyvä. Mikä se olisi, sitä en tiedä.

Tämmöistä ajateltu, keskenhän tämä on vielä ajatuksenkin tasolla mutta olisi erittäin mielenkiintoista. Otan ideoita vastaan, ja kuuntelen parannusehdotuksia. Ja jos on aivan tuhoon tuomittua, hyväksyn senkin...
RC700
Vanhempi jäsen

Re: 1/24 Scale luokka?

Viesti Kirjoittaja RC700 »

Loppuvuonna tuli hankittua SCX24 1967 Chevrolet mielenkiinnosta, mukana olen jos ajoja järjestät, eikä ole muuta menemistä. Kilpailu vähän niin ja näin, mutta mukana.
Beahkit
Legendaarinen!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Beahkit »

Nyt kiinnostaa lujaa, jo ihan pelkästään mittakaavan takia kun ei näist pikkuautoista ole juttua juurikaan. . Saa nähä kauako, mutta ainaki nyt kun oon just 1:24 3d koriakin hankkimassa. Asut ok etäsyydellä niin ajomatkakaan ei närästelis minua.

Hatun nosto rohkeudesta ehotella uutta lajia ja sääntöjä.
Offroad ON muutakin kuin rock crawlingia, ookko tiänny? :ugeek: :shock:

Lexan <3

KIITOS SPIRIT OF SCALE,rippistä.
panzza
Juniori

Hyvä, että on muitakin, ketä kiinnostaa ns. pienoismalliskaala. Joku maksimi leveys ja pituus pitäis kai myös olla. Ainakin semmoinen voisi olla, että sivulta katsottuna korin/rungon on yletyttävä renkaiden yli. Eli renkaat oltava taaempana, kuin kori/runko/puskuri.

Ajoista ja muusta en vielä uskalla luvata mitään. Itse olen katsellut autoa taas pitkästä aikaa ja tuo pikku koko houkuttaisi kyllä. Yksistään ei viitsi ajella, jotain pitäisi värkätä ympärille. Tuohon kokoluokkaan saisi radan tehtyä pieneenkin tilaan, vaikka tallomalla.
Beahkit
Legendaarinen!
Viesti:

panzza kirjoitti: La 08.01.2022 23:44 Hyvä, että on muitakin, ketä kiinnostaa ns. pienoismalliskaala. Joku maksimi leveys ja pituus pitäis kai myös olla. Ainakin semmoinen voisi olla, että sivulta katsottuna korin/rungon on yletyttävä renkaiden yli. Eli renkaat oltava taaempana, kuin kori/runko/puskuri.

Ajoista ja muusta en vielä uskalla luvata mitään. Itse olen katsellut autoa taas pitkästä aikaa ja tuo pikku koko houkuttaisi kyllä. Yksistään ei viitsi ajella, jotain pitäisi värkätä ympärille. Tuohon kokoluokkaan saisi radan tehtyä pieneenkin tilaan, vaikka tallomalla.
Hyllys lojuu Amt:n 1:20 Hiluxi '92? ja muutama muu scx24 akselivälille edes jotenkin käypä KOVAkori 😁

Jos moisen auton hankit, niin olis kiva lueskella rakentelusta ja kattoo jos vois kimpassa ajella.

Lexan <3

Hadesbear
Legendaarinen!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hadesbear »

Minä olen mielessä pyöritellyt 1/24 RTR luokkaa.
Kysyin jo muutamalta suomikaupalta hintoja eri autoista.
90€ saisi FTX Outback 3.0 auton, jos tilaa 4kpl.
Ihanteena olisi ”edukas stock luokka”.

Halu olisi kova järkätä tämmönen jopa itse 4 tilaten
ja max 2 kuskia / auto kisat.. olisi makiaa!

Pitääpä miettiä lisää, jos tälle olisi intoa.
Scx24 olisi takuuvarma menijä kyllä.. on vaan sen 140-160€..
panzza
Juniori

Jotain tämän suuntaista itselläkin oli mielessä, RTR pohjainen lähinnä ulkomitoiltaan, akku joko vapaa tai 1S. Kori vapaa, rajoitteena esim. renkaiden ulkoleveys ja ulotuttava ylhäältä katsottuna renkaiden yli edestä ja takaa. Muiden kuin rtr renkaiden saatavuutta en tiedä mutta leveyssääntö voisi kulkea käsi kädessä renkaiden kanssa. Varmasti Hex rajoittaa vanne tarjontaa, joten tuskin tulisi ongelmia ns. liian leveiden kanssa.

Ajatuksena olisi pitää säännöt mahd. yksinkertaisina että itse ajaminen ja mahd. kelloa vastaan kisaaminen muodostuisi pääasiaksi. Jos joku haluaa tuoda 20cm pitkän ja 35cm leveän auton, missä renkaan ulkoreuna on pari kolme milliä yli kaarista ja ylhäältä peittyy eturenkaiden etureuna ja takarenkaiden takareuna korin alle, niin ajakoon mun puolesta.
Beahkit
Legendaarinen!
Viesti:

panzza kirjoitti: Su 09.01.2022 09:52 Jotain tämän suuntaista itselläkin oli mielessä, RTR pohjainen lähinnä ulkomitoiltaan, akku joko vapaa tai 1S. Kori vapaa, rajoitteena esim. renkaiden ulkoleveys ja ulotuttava ylhäältä katsottuna renkaiden yli edestä ja takaa. Muiden kuin rtr renkaiden saatavuutta en tiedä mutta leveyssääntö voisi kulkea käsi kädessä renkaiden kanssa. Varmasti Hex rajoittaa vanne tarjontaa, joten tuskin tulisi ongelmia ns. liian leveiden kanssa.

Ajatuksena olisi pitää säännöt mahd. yksinkertaisina että itse ajaminen ja mahd. kelloa vastaan kisaaminen muodostuisi pääasiaksi. Jos joku haluaa tuoda 20cm pitkän ja 35cm leveän auton, missä renkaan ulkoreuna on pari kolme milliä yli kaarista ja ylhäältä peittyy eturenkaiden etureuna ja takarenkaiden takareuna korin alle, niin ajakoon mun puolesta.

Takerrun tohon "rtr pohjainen lähinnä ulkomitoiltaan" - kohtaan kuin ajoankkuri.

Se kuulostaa siltä että nämä ei siis olisi rtr:iä nimeksikään heti kun asiasta intoontuu yksikin täällä kirjotteleva aikuinen kilpailuhenkinen hemmo 😁.

Kuva
Ihme jos auto kävisi kertaakaan radalla rtr:änä näyttäen tältä esimerkiksi. Tämä olis likellä sitä mikä itseä kiinnostaa,tällee visuaalises mielesä.

Kuva
Vaan sinne ilmaannuttais autoilla jotka on tehty irto-osista koottuna, jossain tällasissa tunnelmissa veren maku suussa eikä yhtäkkii jollain vähäosaisen perheen viikkorahoilla hankitulla satkun Outbackilla ole niin mitään jakoa, vaikka mestoilla hilluvat konkarit ja veteraanit 6x tyyriimmillä custom autoillaan toistelisivat mantraansa siitä että ei autolla niin väliä vaan ajotaidoilla ja silmällä nähä linjat. Kuvan kaltaiset koslat taas hiukan latistaa omaa intoa.

Mutta ei se minulta pois ole,kyllä kiinnostaa kuulla lisää ideoitasi ja ehdotuksia. Kelloa vastaan ravaaminen tosin vapaa-aikana on vähän laimentava tekijä 😁

Eli elikkä, kuulisin lisää tosta autojen tosiasiallisesta määrittelystä, miten rtr ( vaiko joku epämääräinen The Spirit of RTR tulkinto) ja alottelijaystävällisiä ne olisi. Olisi kiva jos pykälät kannustelis pitään autot autoina, jonkun comp crawlerin sijaan kun muutoin se newbieystävällisyys katoaa, ja homma lähtee lapasesta sen suhteen.

Otsikossa seisova "Scale luokka" kyllä lupailisi jotenakin oikeen auton oloisia vehkeitä, mutta minkä henkisiä. Putkihäkkyröitäkö vaiko ns siviiliautoista muokattuja joista korin esikuvan vielä helposti tunnistaa. Tämä ehkä on se ratkaseva tekijä meikän kallolle.

Lexan <3

panzza
Juniori

Totta tuokin. Ehkä sitten niin, että RTR, sallitaan aftermarket osat alustaan, pitää muistuttaa autoa, lokarin pitää peittää rengasta yli puolet ylhäältä katsottuna. Kori muuten vapaa, aiemmin mainitut korisääntöehdotukset huomioiden.
Eli:
-Rtr auto, alustan osia saa vaihtaa eri materiaaliin, oltava alkup. kaltaiset
-rtr sähköt, servon saa vaihtaa
-korin oltava pidempi, kuin renkaiden ulkokohdat sivulta katsottuna. Puskuri voidaan katsoa olevan osa koria.
-korin saa vaihtaa mutta akselin pään pitää osua keskelle kaarta, 2mm suuntaansa toleranssia. Muuten korisäännöt pätee.
-puskuri pitää olla molemmissa päissä, oltava leveämpi kuin runkoaisojen päät. Jos korissa puskurit valmiina, se on ok.
-päältä katsottuna lokarinkaarien pitää peittää yli puolet renkaan kuviosta.
-aftermarket vanteet Max. halkaisija 1", muistaisin että tämmöisiä olis tarjolla tuolla 7mm hexillä.
-joku renkaan Max. halkaisija

Mitä mieltä?
Hadesbear
Legendaarinen!
Viesti:

Mun unelmissa luokka olisi oikeasti stock rtr, johon valittaisiin yhden merkin auto.. se toki sitten karistaa osan pois, mutta kun pohjimmainen idea olisi vakioluokka minimiin sallituin muutoksin. Tämä olisi oikeasti aloittelija ystävällinen luokka, jossa saisi ensituntuman crawler ajeluihin.

6AE961FB-BF4F-4BFC-B459-20980CE85F18.jpeg
6AE961FB-BF4F-4BFC-B459-20980CE85F18.jpeg (218.57 KiB) Katsottu 5251 kertaa
9A134158-CFD0-4FED-B1D5-BD0E580A9EC4.jpeg
9A134158-CFD0-4FED-B1D5-BD0E580A9EC4.jpeg (241.87 KiB) Katsottu 5251 kertaa

Axial tarjoaisi useamman korivaihtoehdon ja akseliväli noilla kaikilla on liki sama 132.5 - 133.2mm, lyhyemmän saisi pidentää muiden kanssa samaan (halutessaan). Renkaatkin kaikissa samat. Muutoin mentäisiin ihan ”pakettiautoilla”, eikä muutettaisi niitä. Eri korien tuomat edut / haitat olisi sitten ihan itsensä valitsema ratkaisu.

Axial tarjoaisi laadukkaan paketin ja noin 150€ kustannus olisi järkevä versus ihan halvimmat rimpulat. Myös jälleenmyyntiarvo on parempi, jos ei luokasta kiinnostukaan.

10 porttia ja 2 bonaria ratamallina
Virhepisteet: normaalit
Aika radalla: 6-8min
Porttileveys 200mm (autot 100mm leveitä)
Yms…

Olisiko tälläiselle kysyntää? Moniko omistaa jo jonkun axial 1/24 auton, moniko voisi ajatella hankkivansa, jos alan toteuttamaan?
panzza
Juniori

Kysyntää luokalle olisi varmasti. Itse silti sallisin alusta osien vaihdon ja korin vaihdon sekä renkaat ja vanteet. Toisi mielenkiintoisen näköistä kalustoa viivalle. Oma päätös, satsaako rahaa asioihin, mitkä ei kuitenkaan hirveästi paranna suorituskykyä. Iskarit onkin sitten oma lukunsa.

Tai sitten kaksi luokkaa: box stock ja modified.
Zarizi Tech
Moderator
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zarizi Tech »

Kyylä allekirjoittaneen rehellinen mielipide on, että tuo 1/24 auton käyttäytyminen on aika kaukana 1/10 autoista ja vielä kauempana realistisesta. Ei ole minun juttu, mut eihän se onneksi tarvii ollakkaan. 😂
Beahkit
Legendaarinen!
Viesti:

Hadesbear kirjoitti: Su 09.01.2022 12:27 Mun unelmissa luokka olisi oikeasti stock rtr, johon valittaisiin yhden merkin auto.. se toki sitten karistaa osan pois, mutta kun pohjimmainen idea olisi vakioluokka minimiin sallituin muutoksin. Tämä olisi oikeasti aloittelija ystävällinen luokka, jossa saisi ensituntuman crawler ajeluihin.

6AE961FB-BF4F-4BFC-B459-20980CE85F18.jpeg

9A134158-CFD0-4FED-B1D5-BD0E580A9EC4.jpeg

Axial tarjoaisi useamman korivaihtoehdon ja akseliväli noilla kaikilla on liki sama 132.5 - 133.2mm, lyhyemmän saisi pidentää muiden kanssa samaan (halutessaan). Renkaatkin kaikissa samat. Muutoin mentäisiin ihan ”pakettiautoilla”, eikä muutettaisi niitä. Eri korien tuomat edut / haitat olisi sitten ihan itsensä valitsema ratkaisu.

Axial tarjoaisi laadukkaan paketin ja noin 150€ kustannus olisi järkevä versus ihan halvimmat rimpulat. Myös jälleenmyyntiarvo on parempi, jos ei luokasta kiinnostukaan.

10 porttia ja 2 bonaria ratamallina
Virhepisteet: normaalit
Aika radalla: 6-8min
Porttileveys 200mm (autot 100mm leveitä)
Yms…

Olisiko tälläiselle kysyntää? Moniko omistaa jo jonkun axial 1/24 auton, moniko voisi ajatella hankkivansa, jos alan toteuttamaan?
Mua kiinnostaa kyllä. Mutta vain scx24 tai Element.

Aftermarket ym. viriosia rajailisin niin että autoissa pysyy vakiorunko ja akselit sekä akseliväli. Kannustellen mieluummin autojen ulkoasun realismiin kuin salliin kokonaan ite tehyt rungot ym joihin ei joka tyypillä noin vaan o mahkuja. Ja jottei tää mee mikskään pygmikoon comp crawler tms kuuautoiluksi, myönnän 😁

Mutta ite sallisin pieniä modauksia rtr autoonkin. Rtr hengessä, enempi kun suorituskyky edellä.

Jos pitää valita Box Stockin ja Modifiedin väliltä, saa kyllä RTR lyhenteen unohtaa ja arpoo onko kyseessä halu pitää autot likimainkaan rtr sukuisenakaan vai kuuautoiluako tässä haetaankin. Jos homman nimi on salaa kuuautoilu, on päivänselvää että minua ei kiinnosta juurikaan mutta silti, tykkään ja kannustan tällasta uutta erilaista, pikkuautoilua. Alottelijaystävällisyys on pirun jees, se että jo säännöillä pidetään autot likempänä toisiaan, on kaunista. Ei tossa joku naapurin 13 vuotias, yh mutsin lapsi, tai vähempiosaisen perheen vesakaan, revi äkkii mitään 300e eikä 500e, hyvä jos saa sen 150e kasaan kesän ruohonleikkuilla. Ja kisapaikalla vastassa onkin jotain ihan muuta.

Ja jos kisakin olis likellä, voisin kuvitella raahautuvani paikallekin.

"... mitkä ei kuitenkaan hirveästi paranna suorituskykyä."

Nätti koppako on mitä tarkotat, Panzza😁
Viimeksi muokannut Beahkit, Su 09.01.2022 14:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Lexan <3

Hadesbear
Legendaarinen!
Viesti:

panzza kirjoitti: Su 09.01.2022 13:03 Kysyntää luokalle olisi varmasti. Itse silti sallisin alusta osien vaihdon ja korin vaihdon sekä renkaat ja vanteet. Toisi mielenkiintoisen näköistä kalustoa viivalle. Oma päätös, satsaako rahaa asioihin, mitkä ei kuitenkaan hirveästi paranna suorituskykyä. Iskarit onkin sitten oma lukunsa.

Tai sitten kaksi luokkaa: box stock ja modified.
Hyviä pointteja ja harkitsemisen arvoisia. Lähtökohta olisi pitää autot mahdollisimman vakioina, jotta kaikki ovat samalla viivalla, eikä luokka karkaa käsistä, kun saa liikaa tehdä, ei.

Ajatustasolla box stock ja modified on ihan mielenkiintoinen:
- box stock ihan laatikosta otettuna, ei saa laittaa upgrade osia
- modified: saa käyttää kaikkia autoon olevia osia aftermarket, ei tehdä omia runkoja / osia, vaan kaikki kaupasta ostettava autoon tarkoitettu osa olisi sallittua EHKÄ jopa kaikki 1/24 osat, mitä voisi soveltaa autoon?

…mutta luulen, että meitä kahteen luokkaan tulevia ei olisi riittävästi.. eli kaksi luokkaa syö koko ajatusta kenties? Pitäisi löytää näiden väliltä kompromissi. Esim. Kaikki suorituskykyä parantavat upgrade osat on kielletty, mutta muut sallittu ja tästä tehtäisiin erikseen ”kieltolista”. Vastaavasti kaiken salliminen muuttaa jo luokkaa box stockista modiin ja katoaa se aloittelija ystävällisyys..

Kompromissi olisi ehkä parempi, pysytään yhdessä luokassa ja luodaan mielekkäät säännöt. Sallitut / kielletyt päivitysosat ja niiden ympärille hyvät kivat säännöt.

Zarizi Tech kirjoitti: Su 09.01.2022 13:36 Kyylä allekirjoittaneen rehellinen mielipide on, että tuo 1/24 auton käyttäytyminen on aika kaukana 1/10 autoista ja vielä kauempana realistisesta. Ei ole minun juttu, mut eihän se onneksi tarvii ollakkaan. 😂
Eihän pienet ole millään verrattavissa 1:10 käyttäytymiseen, mutta eipä ole vastaavassa suhteessa 1:6 ja 1:10:kään. Eikä sen tarvi olla kaikkien juttu, pääasia, että jokaiselle on jotakin 😎

Beahkit kirjoitti: Su 09.01.2022 13:45 Mua kiinnostaa kyllä. Mutta vain scx24 tai Element.

Aftermarket ym. viriosia rajailisin niin että autoissa pysyy vakiorunko ja akselit sekä akseliväli. Kannustellen mieluummin autojen ulkoasun realismiin kuin salliin kokonaan ite tehyt rungot ym joihin ei joka tyypillä noin vaan o mahkuja. Ja jottei tää mee mikskään pygmikoon comp crawler tms kuuautoiluksi, myönnän 😁

Mutta ite sallisin pieniä modauksia rtr autoonkin. Rtr hengessä, enempi kun suorituskyky edellä.

Jos pitää valita Box Stockin ja Modifiedin väliltä, saa kyllä RTR lyhenteen unohtaa ja arpoo onko kyseessä halu pitää autot likimainkaan rtr sukuisenakaan vai kuuautoiluako tässä haetaankin. Jos homman nimi on salaa kuuautoilu, on päivänselvää että minua ei kiinnosta juurikaan mutta silti, tykkään ja kannustan tällasta uutta erilaista, pikkuautoilua. Alottelijaystävällisyys on pirun jees, se että jo säännöillä pidetään autot likempänä toisiaan, on kaunista. Ei tossa joku naapurin 13v yh mutsin koltiainen revi mitään 300e eikä 500e, hyvä jos saa sen 150e kasaan kesän ruohonleikkuilla. Ja kisapaikalla vastassa onkin jotain ihan muuta.

Ja jos kisakin olis likellä, voisin kuvitella raahautuvani paikallekin.

"... mitkä ei kuitenkaan hirveästi paranna suorituskykyä."

Nätti koppako on mitä tarkotat, Panzza😁
Mielestäni Axialin 1:24 olisi paras ja monipuolisin vaihtoehto + autot toimii 2s akulla, halvemmat ovat pitkälti 1s vehkeitä.

Rungot, akselit yms.. osat olisi hyvin pitkälti vakiot kyllä.

Ehdottomasti tarkoitusperä on saada auto halvalla, jotta tätä voisi se naapurin 13v yh mutsin pojankloppikin harrastaa.
panzza
Juniori

No mitenkäs tämä:
Korin saa vaihtaa esim. pienoismallista, jos sopii siististi pyörät lokarinkaarien kohdille eikä joudu silpomaan ja askartelemaan styreenillä puolta koria. Ns. oltava valmistettavissa 1:1 kokoon ja näytettävä siltä, että saisi katsastettua. Ei häkkiperäisiä. Lokasuoja levikkeet sallitut edellämainitun/ehdotetun rengassäännön täyttämiseksi.

Ei omavalmiste runkoja.

Vakiosähköt, vakiorenkaat ja vanteet.

Linkit saa vaihtaa esim. alumiinisiin.

Iskarit, rtr vai aftermarket?

Eli nämä eliminoisi "kuuautot" pois viivalta, mikä ei itselläkään ollut ideana, vaan enemmänkin 1:1 suunnistus autojen suuntaan. Joku, joka on tehnyt ratoja ja kisoja, saa ehdotella ajomuotoa. Tuo offikrossi idea oli vain heitto, kyllä perus molleratakin käy.
Beahkit
Legendaarinen!
Viesti:

Nyt lämpiää, kuulostaa kivalta.

Iskarit sallisin vaihtaa, ne on jotensakin edulliset, kelle vain ja iisi vaihtaa vrt joku teeseitse customrunko. Sama homma linkkieen kans jos akseliväli säilyy.

Scx24 kait on moottoriltaan epäluotettava, pitäskö sen vaihto johkin/mihin, sallia.

Lexan <3

panzza
Juniori

Eli näin ne alkaa muovautumaan säännöt. Itse kanssa säilyttäisin akselivälin. Sallisin Iskarit, linkit ja korin. Muuten RTR. Ei karkaisi vielä kustannukset.
Hadesbear
Legendaarinen!
Viesti:

Rantaviivat alkaa hahmottua, mainiota!

- Korivaihdos panzzan kuvaamalla tavalla sallittu
- Ei omavalmiste runkoja (vakiorungolla mennään)
- Vakiosähköt, vakiorenkaat ja vanteet
- Linkit saa vaihtaa esim. alumiinisiin (ei taivutettuihin)
- iskarit vapaat

Mitä mieltä näistä?
- ei akselipainoja / mitään lisäpainoja autoon
- alustaan saa vaihtaa minkä tahansa vakio osan -> vahvempaan (kestävämpään) vakiomalliseen osaan. Ei siis suoritusta parantavaan esim taivutetut linkit) vaan vakio suoriin. Tästä ei saa etua, eikä ole pakko tehdä, mielipiteitä?

Scx24 laajasti osia täällä:
https://www.injora.com/collections/scx2 ... D8QAvD_BwE

Tuolta koittanut ottaa sääntöihin juttuja huomioon. Itseasiassa tuolla on niin paljon kaikkea kivaa, että sitä modified luokkaakin alkaa kaivata 🤣
Beahkit
Legendaarinen!
Viesti:

panzza kirjoitti: Su 09.01.2022 15:10 Eli näin ne alkaa muovautumaan säännöt. Itse kanssa säilyttäisin akselivälin. Sallisin Iskarit, linkit ja korin. Muuten RTR. Ei karkaisi vielä kustannukset.

Voisin kattoo läpi sormien myös:

Renkaille joku max vannekoko, max rengaskoko joka henkii scale/realismia / renkaan max leveys.

Taivutetut diy linkit kunhan akseliväli säilyy. Tämä on halpaa hommaa, jenkatangosta tehä eikä muuta ulkoasua. Mutta kulkupuoleen voi olla hyvinkin muutosta ja oikeesti pikkurahalla. Ei tarvihe hitsi/juotos/3d juttuja tän tehäkseen.

Vakioakselit eli kuoret. Mutta näihin saa vaihtaa sisäkalut ja messinki diffikopan, sekä vapaa heksi. Tälleen voisit saada vakio-osien hajotessa, kiinasta orkkiskuorien sisään paremmin vara/upgrade osia,auton silti pysyessä vakiompana silmin tiiraillessa.

Vapaa pinjoni moottorille.

Metallikartaani vakiomitoin ok.

Enkä niin näis miniatyyreissä estäis noparin vaihtoa kunhan moottorityyppi säilyy alkuperäsenä ettei mitään harjattomia pistellä.

Ja toki edelleen, Panzzan koripykälät on vallan ok. Ne olis kiva nähäkin johkin scx24 sivukuvaan piirreltynä?
Viimeksi muokannut Beahkit, Su 09.01.2022 15:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Lexan <3

Hadesbear
Legendaarinen!
Viesti:

Beahkit kirjoitti: Su 09.01.2022 15:35
panzza kirjoitti: Su 09.01.2022 15:10 Eli näin ne alkaa muovautumaan säännöt. Itse kanssa säilyttäisin akselivälin. Sallisin Iskarit, linkit ja korin. Muuten RTR. Ei karkaisi vielä kustannukset.

Voisin kattoo läpi sormien myös:

Vakioakselit eli kuoret. Mutta näihin saa vaihtaa sisäkalut ja messinki diffikopan, sekä vapaa heksi. Tälleen voisit saada vakio-osien hajotessa, kiinasta orkkiskuorien sisään paremmin vara/upgrade osia,auton silti pysyessä vakiompana silmin tiiraillessa.

Vapaa pinjoni moottorille.

Metallikartaani vakiomitoin ok.

Enkä niin näis miniatyyreissä estäis noparin vaihtoa kunhan moottorityyppi säilyy alkuperäsenä ettei mitään harjattomia pistellä.
Tuo messinkinen diffikoppa on jo painoa ja edessä, se auttaa väkisin suorituskyvyssä, en sallisi.

Varaosien saatavuuteen vedoten sisälle saisi vaihtaa rattaita, mutta samat välitykset oltava. Ei näihin kyllä kait ole edes od/ud:ta?

- Hexit vapaat OK.
- Pinjoni vapaa OK.
- Metallikartaani OK.

Nopari oltava vakio. Jos vakiosähköt vapautuu, niin sinne lyödään hw 1080 ja saadaan kitkat ja setupit kuntoon, ei enää reilua. Eli vakiosähköt.
Vastaa Viestiin