Kokemuksia RC4WD autoista
Kokemuksia RC4WD autoista
No niin varmaan olisi useitakin ketjuja joista voisi kaivaa tietoa, mutta aloitan uuden ketjun että joku muukin näistä tietoa haluava joskus löytää vastaavaa tietoa nopeasti.. jos sitä tänne tulee.
Eli te joilla on RC4WD autoja tai alustoja kertokaa kokemuksia positiivisia ja negatiivisia, aina välillä niitä tulee ihasteltua ja youtubesta videoita katsottua. Mutta löytyykö niitä keneltäkään ja mitä mieltä niistä olette.
Vai skippaanko koko ajatuksen ja tilaan uuden Vanquish vs10pro auton.
Eli te joilla on RC4WD autoja tai alustoja kertokaa kokemuksia positiivisia ja negatiivisia, aina välillä niitä tulee ihasteltua ja youtubesta videoita katsottua. Mutta löytyykö niitä keneltäkään ja mitä mieltä niistä olette.
Vai skippaanko koko ajatuksen ja tilaan uuden Vanquish vs10pro auton.
Re: Kokemuksia RC4WD autoista
Mulla ollut Trail Finder 2 ja Gelände 2.
Ne niitten vaihteistot ja jakikset on ollu aika hienoja aina. Ei ehkä enää nykypäivän mittapuussa.
Ainakin toisessa noista oli tosi väljät ruuvit vaikka metrisiä olivat. Pehmeetäkin olivat.
Yota II akselit on rasittavan epävarmat ja heikot. Lootassa yhet ylimäärset CVD:illä enkä niit oikeen mihkään haluis laittaa edes.
Kyl luulen et paljon enempi saat riemua irti VP:stä (jota itsekin tässä vähän pohdiskellut).
Ne niitten vaihteistot ja jakikset on ollu aika hienoja aina. Ei ehkä enää nykypäivän mittapuussa.
Ainakin toisessa noista oli tosi väljät ruuvit vaikka metrisiä olivat. Pehmeetäkin olivat.
Yota II akselit on rasittavan epävarmat ja heikot. Lootassa yhet ylimäärset CVD:illä enkä niit oikeen mihkään haluis laittaa edes.
Kyl luulen et paljon enempi saat riemua irti VP:stä (jota itsekin tässä vähän pohdiskellut).
Miten noiden kääntyvyys, jossain videolla näytti akselit siltä kun pyöritti kädessä että eivät juuri käännyt vet. Axial tai VP akselit.
Minun jeeppihän nykyisin on tuolla vs10pro alustalla ja se on kyllä laatikosta ajoon ratkaisu.. tosin minulla ei ole vakio iskarit
Minun jeeppihän nykyisin on tuolla vs10pro alustalla ja se on kyllä laatikosta ajoon ratkaisu.. tosin minulla ei ole vakio iskarit
Se on vähä mihkä on autoo tekemässä. C2.een jättäisin yotat laittamatta. Vaihelootat/jakikset kyl kelpais. C1.een ehdottomasti. 2 mestaruutta vein rc4wd bj.llä. Toki joutuu vähä osia vaihteleen. Mm iskarit ja kardaanit on monesti noissa melkoista töyhkää. Yota 2 akselit on mun mielestä varsin kelvot. Vaatii tosin vähä huomiota. Kääntöpaloihin helicoilit, orginaali dogbone vetareiden tilalle xvd ja huolellinen shimmaus. Taitaa nyt olla 5 vuosi menossa ilman ogelmia. Jotta vähä riippuu ja roikkuu mihkä on autoa hommaamassa. C1.een rakentelemalla saa oikein hyvän ja suorittavan ja tietty safarointiin. Hyvin scalejahan nuo on.
C2.een yms vastaavaan kiipeilyyn kahtoisin muita.
C2.een yms vastaavaan kiipeilyyn kahtoisin muita.
Finnish RC Scale Crawling Series
Scale Class 1
x4
Scale Class 2
x2
2xKON
Scale Class 1
Scale Class 2
2xKON
Tämähän on totaalisesti kysymys luokkaan, " Mitä sinä haluat? " Jos olet scale-intoilija realistisen, kovakorisen ja mahdollisesti lehtijousitetun ajoneuvon kanssa niin enemmän nappiin et voi osua. Itselläni on kolme ajokuntoista ja yksi rakenteilla oleva Yota2 akseleille perustuva RC4WD kuljin. Kaikki lehtijousitettuja.
Mielestäni hauskimpia laitteita mitä mun hyllystä löytyy. Osittain juuri Matin mainitseman vaihteiston, välityksen ja ajotuntuman takia. Lisää fiilistä tuovat raskaat kovat korit ja lehtijouset. Mukavia autoja kasata kittinä ja maalailla kovakoreja. Miinuksena mainittakoon alumiiniset runkoaisat hitsaamattomuutensa takia. RTR laitteena jos ostaa niin kannattaa varmasti tarkastaa joka ainoa pultti ja mutteri koska kuuleman mukaan ovat lähes poikkeuksetta löysällä.
Itse en ole ikinä RC4WD autoa hommannut suorituskykynsä takia vaan lähinnä juuri scalerealistisuuden ja fiiliksen takia. Paitsi että onhan meillä yksi suomen menestyksekkäimpiä C1 kisa-autoja RC4WD Gelande 2 runkoinen ToniS:n rakentama Toitsu. Eli kyllä niistä hyvänkin saa kun vähän satsaa. Laiska kun olen niin itse olen mennyt Axial edellä. Tosin uuteen C1 pirssiin ensi kaudelle tulee RC4WD scalevaihteisto sekä OD/UD jakolaatikko.
Olihan runo mutta ymmärtänet pointin. Just go for it!!! ;-)
Mielestäni hauskimpia laitteita mitä mun hyllystä löytyy. Osittain juuri Matin mainitseman vaihteiston, välityksen ja ajotuntuman takia. Lisää fiilistä tuovat raskaat kovat korit ja lehtijouset. Mukavia autoja kasata kittinä ja maalailla kovakoreja. Miinuksena mainittakoon alumiiniset runkoaisat hitsaamattomuutensa takia. RTR laitteena jos ostaa niin kannattaa varmasti tarkastaa joka ainoa pultti ja mutteri koska kuuleman mukaan ovat lähes poikkeuksetta löysällä.
Itse en ole ikinä RC4WD autoa hommannut suorituskykynsä takia vaan lähinnä juuri scalerealistisuuden ja fiiliksen takia. Paitsi että onhan meillä yksi suomen menestyksekkäimpiä C1 kisa-autoja RC4WD Gelande 2 runkoinen ToniS:n rakentama Toitsu. Eli kyllä niistä hyvänkin saa kun vähän satsaa. Laiska kun olen niin itse olen mennyt Axial edellä. Tosin uuteen C1 pirssiin ensi kaudelle tulee RC4WD scalevaihteisto sekä OD/UD jakolaatikko.
Olihan runo mutta ymmärtänet pointin. Just go for it!!! ;-)
Aina oppii uutta kun harrastaa itteensä parempien kanssa 
Scale Class 3 Champ -24
Scale Class 2 Champ -22, -23 & -24
Scale Class 1 4@ -22 2@ -23
Sportsman Champ -25
ig hillbillyscalerc
Scale Class 3 Champ -24
Sportsman Champ -25
ig hillbillyscalerc
Näistäähän jo paljon tulikin apuja kiitokset Tonis ja hillBilly, vaikka olen rc-crawlereita harrastanut jo reilun varmaan 11v olin la tosiaan näkkimäessä ensimmäisessä tapahtumassa. Itselleni näiden isoin juttu on rakentelu ja scalemaisuus.
Toki miten auto kestää ja suorituu on myös hyvin tärkeää. siinä mielessä VS10pro kitin hankkiminen olisi se turvallinen ratkaisu tai joku axial ja siitä sitten muokkaamaan.
Pitää vielä arpoa vähän mitä tästä lähtisi tekemään. Bomberista möin pitkät akselit pois ja siitä olisi myös tarkoitus rakentaa auto scx10 levyisillä akseleilla ja 1.9"/4.75" kumeilla.. pitää nyt katsoa mitä syksy tuo tullessaan..
Toki miten auto kestää ja suorituu on myös hyvin tärkeää. siinä mielessä VS10pro kitin hankkiminen olisi se turvallinen ratkaisu tai joku axial ja siitä sitten muokkaamaan.
Pitää vielä arpoa vähän mitä tästä lähtisi tekemään. Bomberista möin pitkät akselit pois ja siitä olisi myös tarkoitus rakentaa auto scx10 levyisillä akseleilla ja 1.9"/4.75" kumeilla.. pitää nyt katsoa mitä syksy tuo tullessaan..
Eipä mittään. Vastasin vain oman kokemukseni ja fiilikseni mukaan. Vaikka itseni aavistuksen RC4WD fanboyksi luenkin ;-)
Scale Class 3 Champ -24
Sportsman Champ -25
ig hillbillyscalerc
Scale Class 3 Champ -24
Sportsman Champ -25
ig hillbillyscalerc
Chattiin jo tuumailun laitoin, mutta sanokaa nyt paljonko tähän pitää ostaa osia, että saa ”kestävän” vai joko nuo gen2 akseleiden sisuskalut on kestävät?
https://hobbyfactory.fi/p72424/rc4wd-tr ... r-body-set
Alkaa olemaan auto liian lähellä, niin voi olla että tulee tehtyä harkitsematon heräteostos🤣🤣
https://hobbyfactory.fi/p72424/rc4wd-tr ... r-body-set
Alkaa olemaan auto liian lähellä, niin voi olla että tulee tehtyä harkitsematon heräteostos🤣🤣
No niinhän siinä sitten kävi, että auto pitää kotimatkalla hakea kyytiin HFstä..
Kateus, iso 😬😁. Hieno ostos, meikän silmissä pätkii ne scxkutoset ihan 6-0 jo korinsakin puolesta.
Offroad ON muutakin kuin rock crawlingia, ookko tiänny?

Lexan <3
KIITOS SPIRIT OF SCALE,rippistä.
Lexan <3
KIITOS SPIRIT OF SCALE,rippistä.
-
Tinker King
- Legendaarinen!
Itseänikin kutkuttaa lehtijousitettu seuraavaksi autoksi, ja se varmaan ois TF2 SWB kit koska pätkää ei vieä hyllystä löydy.
Eniten mietityttää tuo akseleiden korkeus ja olin jotenkin päässäni ajatellut että nämä (https://store.rc4wd.com/leaf-under-moun ... axles.html) hommaamalla saisi jouset helposti akseleiden alle ja elämä hymyilee. Tietääkö kukaan pitääkö paikkansa, tai onko muita hyviä neuvoja?
Toinen asia mikä pohdituttaa on wheelbasen säätö. Speksien mukaan se on 242 mm mutta jos haluaisi sen pidentää luokkaa sentin niin miten se onnistuu helpoiten?
Eniten mietityttää tuo akseleiden korkeus ja olin jotenkin päässäni ajatellut että nämä (https://store.rc4wd.com/leaf-under-moun ... axles.html) hommaamalla saisi jouset helposti akseleiden alle ja elämä hymyilee. Tietääkö kukaan pitääkö paikkansa, tai onko muita hyviä neuvoja?
Toinen asia mikä pohdituttaa on wheelbasen säätö. Speksien mukaan se on 242 mm mutta jos haluaisi sen pidentää luokkaa sentin niin miten se onnistuu helpoiten?
Wb:n säätö alumiinrunkoisessa lehtijousialustassa ei ookkaan ihan perus simppeli juttu. Itse olen pidentänyt yhden perus TF2 alustan, tai siis en alustaa vaan pidensin WB:tä. Pidennyksen tein etupäähän. Etsi mun Chubby Chaser build täältä foorumilta niin josko vaikka auttais.Tinker King kirjoitti: Ke 29.12.2021 11:40 Itseänikin kutkuttaa lehtijousitettu seuraavaksi autoksi, ja se varmaan ois TF2 SWB kit koska pätkää ei vieä hyllystä löydy.
Scale Class 3 Champ -24
Sportsman Champ -25
ig hillbillyscalerc
Scale Class 3 Champ -24
Sportsman Champ -25
ig hillbillyscalerc
-
Tinker King
- Legendaarinen!
Kiitos joo. U-bolt hässäkällä ilmeisesti sais vähän pelattua wheelbasea tai sitten ei. Aika paljon muuttujia tässä on, mutta jostain syystä toi SWB kit kiinnostais tällä hetkellä eniten. Helpointa perustella itselleen sillä että se on tarpeeksi erilainen että sopisi joukkoon :) Unelmien täyttymys ois jos sais Sand Scorcherin kopan istumaan päälle, mutten oikein ole löytänyt referenssiä sille että menis ilman runkoaisojen pätkimistä tms.