Reppu maasturille?
Reppu maasturille?
Mikähän olisi sopiva reppu maasturin kuskaamiseen? Auton korkeus tekee hommasta hieman haastavaa, tällä hetkellä en omista reppua johon auto korkeutensa puolesta mahtuisi, ja netistä reppujen speksejä lukiessa tuntuu että suurin osa on noin 15-20cm auton korkeussuunnassa, kun sen pitäisi olla vähintään noin 25cm jotta isoilla renkailla ja kattovaloilla varustettu Trailwalker mahtuisi kunnolla sisään.
Re: Reppu maasturille?
ite kantanut autoa repun päällä, etu- tai taka akselilla kiinnitysremmeillä kiinni.
Yleensä roikkuu remmeistä, ei aina mukavin mutta pysynyt hyvin mukana.
Toinen vaihtoehto on ostaa pieni rinkka putkirungolla, ja kiinnittää auto runkoon kiinni
Yleensä roikkuu remmeistä, ei aina mukavin mutta pysynyt hyvin mukana.
Toinen vaihtoehto on ostaa pieni rinkka putkirungolla, ja kiinnittää auto runkoon kiinni
Tuo mitä Orke sanoi että hihnalla ja hakasilla repun selkään auto kiinni akseleista tulee minullekkin mieleen ensimmäiseksi.
Käytän itse ikean isoja sinisiä kasseja auton kantamiseen 1:1 autolta ajopaikalle. Kassin pitkät hihnat antavat mahdollisuuden laittaa toiselle olalle. Ajopaikalla sullon kassin reppuun. Mutta tämä ei varmaan ollut se mitä hait takaa. Ikea kassi on myös hyvä auton takapaksissa pikkuauton kuljetuksessa, ei hiekka muta vesi sotke autoa kun se kulkee kassissa.
Käytän itse ikean isoja sinisiä kasseja auton kantamiseen 1:1 autolta ajopaikalle. Kassin pitkät hihnat antavat mahdollisuuden laittaa toiselle olalle. Ajopaikalla sullon kassin reppuun. Mutta tämä ei varmaan ollut se mitä hait takaa. Ikea kassi on myös hyvä auton takapaksissa pikkuauton kuljetuksessa, ei hiekka muta vesi sotke autoa kun se kulkee kassissa.
Oon joskus miettiny samaa. Ei muuten mutta joskus ois hyvä saada auto piiloon kateellisten katseilta. Reppuvalikoima laajenee jos ottaa vaikka renkaat irti kuljetuksen ajaks mutta maastossa ruuvaaminen on sitten asia erikseen jos on taipumusta hukata ruuveja ja muttereita.
Rinkka lienee ainoa varmasti sopivan tilava ratkaisu, auto vie yllättävän paljon tilaa, ikean kassikin käy pieneksi jos on paljon oheistavaraa mukana.
Rinkka lienee ainoa varmasti sopivan tilava ratkaisu, auto vie yllättävän paljon tilaa, ikean kassikin käy pieneksi jos on paljon oheistavaraa mukana.
Yksi vaihtoehto on skipata varsinaiset reput ja hommata joku sopiva urheilukassi. Kassinkin voi heittä selkään kantokahvoista. Hyvää tässä on, että sopivan kokoinen kassi on suht helppo löytää. Huonoa taas ergonomia.
Sopivin vaihtoehto kuitenkin on jos löytää ns. reppukassin. Eli tavallinen kassi, jossa on kantokahvojen lisäksi myös olkaremmit. Tämän tyylisiä ainakin näkynyt varusmiehillä lomakasseina.
Tässä ainakin mittojen puolesta sopiva esimerkki maasturille. Suuaukon toivuus onkin kysymysmerkki.
https://happyangler.fi/tuote/retki-spor ... JwQAvD_BwE
Sopivin vaihtoehto kuitenkin on jos löytää ns. reppukassin. Eli tavallinen kassi, jossa on kantokahvojen lisäksi myös olkaremmit. Tämän tyylisiä ainakin näkynyt varusmiehillä lomakasseina.
Tässä ainakin mittojen puolesta sopiva esimerkki maasturille. Suuaukon toivuus onkin kysymysmerkki.
Ikean sinistä kassia olen käyttänyt 1:1 auton kanssa, mutta jos tarkoitus olisikin pyöräillä ajopaikoille, niin tuo kassi ei toimi.
Halu olisi saada se auto purkamatta sinne repun sisälle, niin ajamaan lähteminen olisi helppoa kun ei tarvi ruuvailla osia irti eikä viritellä remmeillä kiinni. Ja olisi ihan kiva kun se auto olisi piilossa kuljetuksen ajan.
Semmoinen kassi reppuhihnoilla on oman kokemuksen mukaan aika huono selässä, ja ajatuksena olisi että sitä reppua viitsii pitää selässä koko ajoreissun ajan. Tosin tyhjä ja kevythän se olisi sitten, kun auto on ajossa.
Halu olisi saada se auto purkamatta sinne repun sisälle, niin ajamaan lähteminen olisi helppoa kun ei tarvi ruuvailla osia irti eikä viritellä remmeillä kiinni. Ja olisi ihan kiva kun se auto olisi piilossa kuljetuksen ajan.
Semmoinen kassi reppuhihnoilla on oman kokemuksen mukaan aika huono selässä, ja ajatuksena olisi että sitä reppua viitsii pitää selässä koko ajoreissun ajan. Tosin tyhjä ja kevythän se olisi sitten, kun auto on ajossa.
Tuo ei itseasiassa näytä hullummalta, pitäisi kokeilla, millainen on kantaa selässä. Hyvä vinkki!teppisch kirjoitti: La 16.10.2021 09:43 Tässä ainakin mittojen puolesta sopiva esimerkki maasturille. Suuaukon toivuus onkin kysymysmerkki.
Verskis kirjoitti: La 16.10.2021 10:00Heittää auton Ikea kassiin ja reppuun, niin pysyy reppu siistinä. Heittämällä jonkun levyn tai paksun pahvin auton jälkeen reppuun saattaa tehdä kantamisesta mukavampaa kun ei renkaat paina selkään, vaan levy tasaa painoa selkää vasten.teppisch kirjoitti: La 16.10.2021 09:43 Tässä ainakin mittojen puolesta sopiva esimerkki maasturille. Suuaukon toivuus onkin kysymysmerkki.
Jos tulee hankittua joku tuollainen kantolaite, niin kirjottele kokemukset tänne. Mielenkiintoista kuulla millaiseen ratkaisuun päädyt ja miten se toimii
Ymmärrän sinun pointin, ei se muille kuulu mitä kukin kantaa repussa ja harrastaa. Itse olen päässyt sen yli etten välitä jos muut näkee että kannan rc autoja näkyvillä. En välitä.Verskis kirjoitti: La 16.10.2021 09:58 Ikean sinistä kassia olen käyttänyt 1:1 auton kanssa, mutta jos tarkoitus olisikin pyöräillä ajopaikoille, niin tuo kassi ei toimi.
Jos kehtaa/uskaltaa niin itse kokisin että moderniin reppuun saisi helposti kiinnitettyä kiinnitysnauhoilla missä on jousihaat millä kiinnittää auton repun selkäpuolelle, onnistuisi aika näppärästi.
No sitten taas pohdintaa jos on sellainen reppulaukku minne auton saa mahtumaan hyvin ja se pysyy selässä... Sitten reppu on aina sisältä märkä, likainen ja hiekkainen. Kannatko kesällä t-paita keleillä tyhjää isoa laukkureppua selässä kun ajat autolla vai jätätkö sen fillarille?
Mutta kyllähän sitä aina jaksaa nähdä vaivaa omaan mieleseen harrastukseen ja jos joku ei toimi niin äkkiä sitä lähtee muuttamaan mieleisekseen. Olen itse myös miettinyt päiväretken tekemistä; fillarilla ajopaikoille maasturi mukana. Siinä ei ikea kassi toimi. Kun meillä oli taloudessa yksi henkilöauto ja lapset oli pienempiä, oli polkupyöräperäkärri näppärä myös pikkuautojen kuskaukseen.
Hurrien LK 35 rankareppu olis halpa aihio ehkä kyhätä auton kantolaite. Jos vaikka nakkaa säkkiosan pois ja kiinnittää rangan päälle muovilevyn, ja reikiä sitte irtohihnoille ym, millä ny haluaakin auton kiinni rankaan. Muovilevy estäis vähän kantajan likaantumista ja renkaiten painumist selkää vasten. Ja saahan tuoho rankaan vaikka pellistä, muovista, vaneerista, koko auton kokonaan peittävän laatikon.

https://www.varusteleka.fi/fi/product/r ... jaama/1676
Tuohonhan sais mitä vaan hyllyäkin, jota vasten auton paino makaa puskurillaan, ja jotain pienempää työkalupussia ym ylijäämälaukkua.
Mulla on vähän vastaava rojekti jotta saan auton kulkeen metässä, työn alla.
https://www.varusteleka.fi/fi/product/r ... jaama/1676
Tuohonhan sais mitä vaan hyllyäkin, jota vasten auton paino makaa puskurillaan, ja jotain pienempää työkalupussia ym ylijäämälaukkua.
Mulla on vähän vastaava rojekti jotta saan auton kulkeen metässä, työn alla.
Offroad ON muutakin kuin rock crawlingia, ookko tiänny?

Lexan <3
KIITOS SPIRIT OF SCALE,rippistä.
Lexan <3
KIITOS SPIRIT OF SCALE,rippistä.
Paljon hyviä pointteja.Pisepise kirjoitti: La 16.10.2021 12:27Ymmärrän sinun pointin, ei se muille kuulu mitä kukin kantaa repussa ja harrastaa. Itse olen päässyt sen yli etten välitä jos muut näkee että kannan rc autoja näkyvillä. En välitä.Verskis kirjoitti: La 16.10.2021 09:58 Ikean sinistä kassia olen käyttänyt 1:1 auton kanssa, mutta jos tarkoitus olisikin pyöräillä ajopaikoille, niin tuo kassi ei toimi.
Jos kehtaa/uskaltaa niin itse kokisin että moderniin reppuun saisi helposti kiinnitettyä kiinnitysnauhoilla missä on jousihaat millä kiinnittää auton repun selkäpuolelle, onnistuisi aika näppärästi.
No sitten taas pohdintaa jos on sellainen reppulaukku minne auton saa mahtumaan hyvin ja se pysyy selässä... Sitten reppu on aina sisältä märkä, likainen ja hiekkainen. Kannatko kesällä t-paita keleillä tyhjää isoa laukkureppua selässä kun ajat autolla vai jätätkö sen fillarille?
Mutta kyllähän sitä aina jaksaa nähdä vaivaa omaan mieleseen harrastukseen ja jos joku ei toimi niin äkkiä sitä lähtee muuttamaan mieleisekseen. Olen itse myös miettinyt päiväretken tekemistä; fillarilla ajopaikoille maasturi mukana. Siinä ei ikea kassi toimi. Kun meillä oli taloudessa yksi henkilöauto ja lapset oli pienempiä, oli polkupyöräperäkärri näppärä myös pikkuautojen kuskaukseen.
Ehkäpä testaan tuota akseleista karabiinihakasilla roikottamista repun ulkopuolella, se ei kuulosta ollenkaan hankalalta kiinnitystavalta. Olin jumittunut ajattelemaan, että sitä pitää jollain irtoremmeillä sitoa kiinni.
Mieluummin tosiaan kuskaisin siellä repun sisällä autoa, mutta kehtaan kyllä kulkea auto näkyvilläkin, en vaan erityisesti kaipaa mitään huomiota sen johdosta. Jos reppu olisi pelkästään RC-hommia varten, ei haittaa vaikka se olisi sisältä likainen.
Tuo Ruotsin armeijan rankareppu näyttää siltä, että sinne saatttaisi auto sujahtaa sisäänkin, mutta vähän ehkä ylimitoitettu tuommoinen teräsranka muutaman kilon auton kuskaukseen.
XXL:ssä on tarjouksessa tällainen:
https://www.xxl.fi/halti-sneaker-metsas ... 69_1_style
Näytti mainoksessa lupaavalta, eikun mittanauha kourassa kauppaan, aikani mittailtuani totesin että ehkä se auto sinne juuri ja juuri mahtuu.
Ja mahtuuhan se :)
https://www.xxl.fi/halti-sneaker-metsas ... 69_1_style
Näytti mainoksessa lupaavalta, eikun mittanauha kourassa kauppaan, aikani mittailtuani totesin että ehkä se auto sinne juuri ja juuri mahtuu.
Ja mahtuuhan se :)