PTI Crawler
-
historia
Vs: PTI Crawler
Käänsin ennakkoa 180astetta niin auto ainakin kulkee oikeaan suuntaan. Mikä tossa Asson XP2 ohjaimessa on se revense?
[quote="Divi"]
selvitä nyt ekana kummassa suunnassa sulla on jarru/pakki. Joko ohjelmoit pakin pois tai sitten vaan ajat lujaa ja tuumaat vähä miten päin se on. pakilta eteenpäin kaikki teho tulee heti mutta edestä pakille on välissä jarru + viive. Jos se on väärinpäin (ohjaimesta jarruttamalla on heti kaikki teho ja kaasussa on viive) niin käännät ohjaimesta reversen. Sittenku se on oikeinpäin (kaasusta eteen jne) voidaan tuumata moottorin pyörimis suuntaa.
[/quote]
selvitä nyt ekana kummassa suunnassa sulla on jarru/pakki. Joko ohjelmoit pakin pois tai sitten vaan ajat lujaa ja tuumaat vähä miten päin se on. pakilta eteenpäin kaikki teho tulee heti mutta edestä pakille on välissä jarru + viive. Jos se on väärinpäin (ohjaimesta jarruttamalla on heti kaikki teho ja kaasussa on viive) niin käännät ohjaimesta reversen. Sittenku se on oikeinpäin (kaasusta eteen jne) voidaan tuumata moottorin pyörimis suuntaa.
[/quote]
-
historia
Tuumailin tuossa ja huomasin että kaasussa on selvä viive. Mitäs sitten?
Elikkäs mistä saan säädettyä sitä reverseä?
Elikkäs mistä saan säädettyä sitä reverseä?
Viimeksi muokannut historia, Su 25.05.2008 15:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
jesi
Mulla ei riitä nyt hermot alkaa vääntään rautalangasta koko palettia, mutta vinkkinä jatkoon:
JOS auto on toiminut buenosti ja sitten kirjotat "se ei liiku enään", niin kirjota MYÖS että olet purkanut/ropannut puoli autoa ajattelematta yhtään mitä edes teet...
Kuvitteellinen esimerkki:
"Mulla lähti autosta kaikki renkaat irti ja moottori tippui tielle, mikä vialla? Kertokaa nyt äkkiä, pitäs olla kunnossa jo!!!!!1111"
vs
"Mä en muistanut/jaksanut laittaa renkaan- ja moottorinpultteja kiinni, niin lähti renkaat irti ja moottori tippu tielle.... :o "
JOS auto on toiminut buenosti ja sitten kirjotat "se ei liiku enään", niin kirjota MYÖS että olet purkanut/ropannut puoli autoa ajattelematta yhtään mitä edes teet...
Kuvitteellinen esimerkki:
"Mulla lähti autosta kaikki renkaat irti ja moottori tippui tielle, mikä vialla? Kertokaa nyt äkkiä, pitäs olla kunnossa jo!!!!!1111"
vs
"Mä en muistanut/jaksanut laittaa renkaan- ja moottorinpultteja kiinni, niin lähti renkaat irti ja moottori tippu tielle.... :o "
[quote="historia"]
Ei ole ollut raportoitavaa kun on pysyny auto kasassa. Ja that´s it :)
[/quote]
EILEN auto on toiminu hyvin eikä mitään ongelmia, tänään se ei ole toiminut. itestäänkö siihen tuli yöllä viivettä?
Ei ole ollut raportoitavaa kun on pysyny auto kasassa. Ja that´s it :)
[/quote]
EILEN auto on toiminu hyvin eikä mitään ongelmia, tänään se ei ole toiminut. itestäänkö siihen tuli yöllä viivettä?
-
historia
Ei kun tajusin vasta tänään että siinä on. Olen kyllä miettinyt että onko siinä jotain.
E: Tai ehkä mä aattelin että se on normaalia.
E: Tai ehkä mä aattelin että se on normaalia.
Viimeksi muokannut historia, Su 25.05.2008 18:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
jesi
Ihan vittuilematta, tuu jonnekki miittiin / täälä käymään / maksat polttoaineet / tms, niin katotaan se auto kuntoon.
Kyllä mä mielelläni autan, kun mulle annetaan siihen mahdollisuus.
Mutta minkään foorumin kautta on helvetin hankala hahmottaa jotain dilemmaa mitä toinen ei osaa selittää, esimerkkinä entisestä työstäni:
Asiakas soitteli ja winku jostain kittilästä että metsäkoneen tietokone ränää, kommenttina: "en mä tiedä mitä tein, mutta netti ei toimi"
Tuollasen vikailmoituksen jälkeen on lähes mahdotonta sanoa mikä on vialla ja miten se korjataan.
Oli kymmeniä tapauksia että otin tampereelta auton alle, ajoin 8tuntia kittilään, napiuttelin tietokonetta 5minuuttia ja ajoin toiset 8tuntia tampereelle.
MUTTA, jos asiakas oli semmoinen mikä jonkin verran tajusi tietokoneista ja osasi antaa täsmälisemmän vikailmoituksen, esim:
"en tiedä mitä tein, sähköposti toimii, mutta selaimella ei pääse mihinkään"
Tuosta tiedän jo sen että metsäkoneessa toimii 1. tietokone, 2. modeemi, 3. dialuppi, 4. selaimen asetuksissa jotain vikaa, ja osaan siitä alkaa ehdottelemaan jotain täsmällisempää.
Vastaavanlaisia "ongelmatilanteita" saan kokoajan porukoilta tms, "netti ei toimi!" --kerro esimerkki?, "kaikki muut sivut aukee mutta ei rc-offi", huoh...
Kyllä mä mielelläni autan, kun mulle annetaan siihen mahdollisuus.
Mutta minkään foorumin kautta on helvetin hankala hahmottaa jotain dilemmaa mitä toinen ei osaa selittää, esimerkkinä entisestä työstäni:
Asiakas soitteli ja winku jostain kittilästä että metsäkoneen tietokone ränää, kommenttina: "en mä tiedä mitä tein, mutta netti ei toimi"
Tuollasen vikailmoituksen jälkeen on lähes mahdotonta sanoa mikä on vialla ja miten se korjataan.
Oli kymmeniä tapauksia että otin tampereelta auton alle, ajoin 8tuntia kittilään, napiuttelin tietokonetta 5minuuttia ja ajoin toiset 8tuntia tampereelle.
MUTTA, jos asiakas oli semmoinen mikä jonkin verran tajusi tietokoneista ja osasi antaa täsmälisemmän vikailmoituksen, esim:
"en tiedä mitä tein, sähköposti toimii, mutta selaimella ei pääse mihinkään"
Tuosta tiedän jo sen että metsäkoneessa toimii 1. tietokone, 2. modeemi, 3. dialuppi, 4. selaimen asetuksissa jotain vikaa, ja osaan siitä alkaa ehdottelemaan jotain täsmällisempää.
Vastaavanlaisia "ongelmatilanteita" saan kokoajan porukoilta tms, "netti ei toimi!" --kerro esimerkki?, "kaikki muut sivut aukee mutta ei rc-offi", huoh...
-
historia
Mähän oon saanut hyviä vastauksia, mutta kun tosta mun radiosta ei löydy mitään reversen säätöä. Auto siis toimii muuten mutta eteenpäin mentäessä on ikäänkuin olisi pakkiviive. Kyllä mä voin johonkin miittiin tulla jos vaan aikaa järjestyy ja ihan mielellään tulenkin. Mutta palatakseni autoon niin luulin ton viiveen olevan normaalia ja tänään tuli semmonen, että eihän tää voi olla tarkotettu näin jos kerta olen esim. jyrkässä paikassa ja otan kaasun pois jostain syystä niin auto ehtii liukua siitä kalliolta alaspäin ennenkun viive on edes mennyt ohi.
-
jesi
Jos MINULLA olisi pakkiviiveellinen nopari, itse kytkisen sen niin että pakkiviive olisi juurikin eteenpäin ajaessa.
Eli jos oot kiipeemässä nousua ylöspäin, meinaa alkaa kaatumaan, antaa pikkusen pakkia niin auto ei kippaa nuri.
Jos pakkiviive on pakilla, tätä korjausta ei voida tehdä.
Omasta mielestä eteenpäin ei ole koskaan niin kiire että pakkiviive sielä jotain haittaisi.
Toki viiveetön nopari on jees, mutta se maksaa rahaa.
Eli jos oot kiipeemässä nousua ylöspäin, meinaa alkaa kaatumaan, antaa pikkusen pakkia niin auto ei kippaa nuri.
Jos pakkiviive on pakilla, tätä korjausta ei voida tehdä.
Omasta mielestä eteenpäin ei ole koskaan niin kiire että pakkiviive sielä jotain haittaisi.
Toki viiveetön nopari on jees, mutta se maksaa rahaa.
itseasias alamäkeen tullessa jesi keräis ison määrän pakkivirheitä kun ei olis jarruja ollenkaa.
Ja tasan joka radiossa on reverset. 6 vuotta sitten kyoshon rtr autossa oli reverset kun harrastuksen alotin. sen jälkeen en ole reversejä säätäny dippikytkimillä mutta joka radiossa ne on. lue ohjeet.
Ja tasan joka radiossa on reverset. 6 vuotta sitten kyoshon rtr autossa oli reverset kun harrastuksen alotin. sen jälkeen en ole reversejä säätäny dippikytkimillä mutta joka radiossa ne on. lue ohjeet.
OT
Eilen Kulmakorvesta kotiin saapuessani, tajusin että jos olisi ollut oma radio mukana niin joku useista 3pm:n omistajista, olisi voinnut avittaa ja kädestä pitäen näyttää :-\ kuinka sen ration saa mieleisekseen ja mikä vaikuttaa mihinkin, miks kun ei oma kovalevy toimi vieläkään näissäkään hommissa.
Mutta ensikerralla viisaammin.
Eilen Kulmakorvesta kotiin saapuessani, tajusin että jos olisi ollut oma radio mukana niin joku useista 3pm:n omistajista, olisi voinnut avittaa ja kädestä pitäen näyttää :-\ kuinka sen ration saa mieleisekseen ja mikä vaikuttaa mihinkin, miks kun ei oma kovalevy toimi vieläkään näissäkään hommissa.
Mutta ensikerralla viisaammin.
2012 Finnish scale #3
2012 Nordic scale #2
2013 Supercrawl 1.9 crawler #2
2013 Nordic scale #3
2014 Nordic scale #1
2014 nordic 1.9 crawler #1
2014Â Finnish scale class2 #1
2012 Nordic scale #2
2013 Supercrawl 1.9 crawler #2
2013 Nordic scale #3
2014 Nordic scale #1
2014 nordic 1.9 crawler #1
2014Â Finnish scale class2 #1
hyvä homma... ainakaan ei kannata kertoa mikä radio on kyseessä.
-
historia
Kannattaa, ja sen olen jo kirjoittanutkin...historia kirjoitti: Käänsin ennakkoa 180astetta niin auto ainakin kulkee oikeaan suuntaan. Mikä tossa Asson XP2 ohjaimessa on se revense?
Ja revensellä tarkoitin reverseä, kirjoitusvirhe.
tarkistin, manuaalissa lukee ERITTÄIN SELVÄSTI. turhaan siis valehtelet että olet sen lukenut. En aijo kertoa mistä voit ne säätää, saat itse sen etsiä. Ite en jaksa enää vaivautua vastailemaan.
-
historia
Jep, tottahan toki mä valehtelen tänne vaikka en ole lukenut. Miksi vaivautua? Voisin vain kirjoittaa että nyt ei pysty. Mutta usko mitä tahot.
No kun sen manuaalista näkee ilman lukutaitoakin niin en usko että olet lukenut. Noh olkoot, ei ole multa pois vaikka sun auto ei toimi eikä apu kelpaa.