kehitys keskustelua tulevaisuuteen.
Re: kehitys keskustelua tulevaisuuteen.
Arvotaan jokaiselle radalla aloittaja perus "nimilappuarvonnalla".
Ei vie montaa minuuttia ja arpaonni kertoo alottajat, loppuvuorot vapaat.
Ei vie montaa minuuttia ja arpaonni kertoo alottajat, loppuvuorot vapaat.
Saku Sarka, RFOT, FIN
Re: kehitys keskustelua tulevaisuuteen.
Mielestäni viime vuonna prossa toimi hyvin se että joku radan tekijöistä aloittaa. Radan tekijällä on kuitenkin jonkinlainen visio siitä miten jakso suoritetaan.
Nordic Crawler Design
R2-Design
LT-special parts
NCC ROADS
CRC
R2-Design
LT-special parts
NCC ROADS
CRC
Re: kehitys keskustelua tulevaisuuteen.
itse en tähän lähtöjärjestysHÖMPPÄÄN näe muuta lähellekään järkevää ratkaisua kuin ehkä sen, että jos ajetaan esim normaali 5 jaksoa, viime vuoden tuloksista 5 parasta/luokka (paikalla olevista kuskeista) on rakentamassa jokainen yhtä jaksoa MUIDEN KUSKIEN kanssa ja aloittaa tämän ns. oman jaksonsa. Käytännössähän tätä on käytetty proossa jo "vuosia".
[provo]Onko muuten foffilla joku alemmuuskompleksi, kun sen mahtavuutta ja kaikkien asioiden hyvin toimivuutta joutuu korostamaan joka välissä? [/provo]
[provo]Onko muuten foffilla joku alemmuuskompleksi, kun sen mahtavuutta ja kaikkien asioiden hyvin toimivuutta joutuu korostamaan joka välissä? [/provo]
Nordics champion 2017
WORLDS #2 2016
2.2 Pro Champion 2015
Scale C2 Champion 2015
Nordic #2 2015
2.2 Champion 2012
1.9 Champion 2012
Nordic Champion 2013
LRCC team driver
WORLDS #2 2016
2.2 Pro Champion 2015
Scale C2 Champion 2015
Nordic #2 2015
2.2 Champion 2012
1.9 Champion 2012
Nordic Champion 2013
LRCC team driver
Re: kehitys keskustelua tulevaisuuteen.
Aamen.LaaLaa kirjoitti: itse en tähän lähtöjärjestysHÖMPPÄÄN näe muuta lähellekään järkevää ratkaisua kuin ehkä sen, että jos ajetaan esim normaali 5 jaksoa, viime vuoden tuloksista 5 parasta/luokka (paikalla olevista kuskeista) on rakentamassa jokainen yhtä jaksoa MUIDEN KUSKIEN kanssa ja aloittaa tämän ns. oman jaksonsa. Käytännössähän tätä on käytetty proossa jo "vuosia".
Finnish rc crawling series
Scale 2009 #2
Scale 2010 #5
Scale 2011 #4
Scale 2012 #2
Open Scale 2013 #1
Scale 2009 #2
Scale 2010 #5
Scale 2011 #4
Scale 2012 #2
Open Scale 2013 #1
Re: kehitys keskustelua tulevaisuuteen.
Näyttää siltä, ettei tuo lähtöjärjestys/arvottu alottaja ei onnistu tai purjeet on sen suhteen molemminpuolin. Itse aiemmat kirjoitukset on koskeneet VAIN 2.2s luokkaa,LaaLaa kirjoitti: itse en tähän lähtöjärjestysHÖMPPÄÄN näe muuta lähellekään järkevää ratkaisua kuin ehkä sen, että jos ajetaan esim normaali 5 jaksoa, viime vuoden tuloksista 5 parasta/luokka (paikalla olevista kuskeista) on rakentamassa jokainen yhtä jaksoa MUIDEN KUSKIEN kanssa ja aloittaa tämän ns. oman jaksonsa. Käytännössähän tätä on käytetty proossa jo "vuosia".
[provo]Onko muuten foffilla joku alemmuuskompleksi, kun sen mahtavuutta ja kaikkien asioiden hyvin toimivuutta joutuu korostamaan joka välissä? [/provo]
jossa 99% kilpailijoista tämän lähtiksen jo tuntevat, en muita luokkia itse aja, enkä niiden toimivuuksia täten tiedä. RFOT's Crawl Cupissa tämä lähtöjärjestysratkaisu
kuitenkin tulee toimimaan nyt ja tästä eteenpäin, se on selkee ja reilu ;)
Foffista on ajansaatossa tarttunut ideoita, osa toimivia - osa ei. On totta, kuten mainittiin, että offissa ajetaan samaan aikaan montaa luokkaa ja rataa -> joka rajaa
mahdollisuuksia. Jotkin asiat kuitenkin ovat paremmin foffissa, mutta niiden synkkaaminen offiin ei ole niin yksinkertaista/mahdollista. Jos vanhalla kaavalla jatketaan,
niin lukeekos jossain sääntökirjassa, että joku ""radantekijöistä JOUTUU aloittamaan radan"". En muista montaa kertaa, kun tuota olis noudatettu, taikka jos on, niin
taidanpas sit olla tekemättä ratoja ja taktikoida itteni vikaks, kun ei säännöt rajaa mtn.. + mites se taannonen "1 kuski sais ajaa 2 luokkaa max, sitä ei siis ole enää vai?"
Hankala homma tosiaan ja tähän on turha heittää nyt "rentoa ajelupäivää", silloku kisataa, nii seo verenmaku suussa ei mikää picnicci IMO...
Ei herneitä, kohtahan on jo kesä ja saa torilta niitä hakea ;D
Saku Sarka, RFOT, FIN
-
- Moderator
- Viestit: 4590
- Liittynyt: To 26.04.2007 21:10
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
Re: kehitys keskustelua tulevaisuuteen.
Eli alunperin tätä uudistusta oltiin sorvaamassa vain 2.2 Shafty luokkaan, koska allekirjoittanut ja Arttu olivat ainoita kahta luokkaa ajavia luokassa. En näe tätä mahdolliseksi missään muussa luokassa, koska osanottajat ajavat niin montaa eri luokkaa. Tarkoitus ei siis missään vaiheessa ollut tehdä tästä joka luokalle sääntöä.
Tehdään niin, että lauantai-aamuna shafty kuljettajien kesken sovitaan, että miten toimitaan. Eiköhän tästä päästä yhteisymmärrykseen tavalla taikka toisella.
Eli Pro ja scale kuskien ei tarvitse vaivata päätään kyseisellä aiheella. ;)
Tehdään niin, että lauantai-aamuna shafty kuljettajien kesken sovitaan, että miten toimitaan. Eiköhän tästä päästä yhteisymmärrykseen tavalla taikka toisella.
Eli Pro ja scale kuskien ei tarvitse vaivata päätään kyseisellä aiheella. ;)
Samu Sarka, RFOT, FIN
Member of ERCCA
5x World Champion
18x European Champion
28x Nordic Champion
3x Sudics Champion
28x Finnish Champion
3x German Champion
2x US Champion
2x Spanish Champion
2x Italian Champion
Member of ERCCA
5x World Champion
18x European Champion
28x Nordic Champion
3x Sudics Champion
28x Finnish Champion
3x German Champion
2x US Champion
2x Spanish Champion
2x Italian Champion
Re: kehitys keskustelua tulevaisuuteen.
X2!Zarizi Tech kirjoitti: Eli alunperin tätä uudistusta oltiin sorvaamassa vain 2.2 Shafty luokkaan, koska allekirjoittanut ja Arttu olivat ainoita kahta luokkaa ajavia luokassa. En näe tätä mahdolliseksi missään muussa luokassa, koska osanottajat ajavat niin montaa eri luokkaa. Tarkoitus ei siis missään vaiheessa ollut tehdä tästä joka luokalle sääntöä.
Tehdään niin, että lauantai-aamuna shafty kuljettajien kesken sovitaan, että miten toimitaan. Eiköhän tästä päästä yhteisymmärrykseen tavalla taikka toisella.
Eli Pro ja scale kuskien ei tarvitse vaivata päätään kyseisellä aiheella. ;)
Saku Sarka, RFOT, FIN
Re: kehitys keskustelua tulevaisuuteen.
Onks tää nyt ymmärrettävä niin että rfot määrä miten 2.2s luokassa ajetaan.
2012 Finnish scale #3
2012 Nordic scale #2
2013 Supercrawl 1.9 crawler #2
2013 Nordic scale #3
2014 Nordic scale #1
2014 nordic 1.9 crawler #1
2014Â Finnish scale class2 #1
2012 Nordic scale #2
2013 Supercrawl 1.9 crawler #2
2013 Nordic scale #3
2014 Nordic scale #1
2014 nordic 1.9 crawler #1
2014Â Finnish scale class2 #1
Re: kehitys keskustelua tulevaisuuteen.
Eikö sinne ole tulossa muitakuin rfotin kuskeja 2.2shaftyyn vai ymmärsinkö minä ZT:n lauseen jotenkin väärin?Zarizi Tech kirjoitti:
Tehdään niin, että lauantai-aamuna shafty kuljettajien kesken sovitaan, että miten toimitaan. Eiköhän tästä päästä yhteisymmärrykseen tavalla taikka toisella.
RaumRC
Re: kehitys keskustelua tulevaisuuteen.
Jos mietit tuota "tavalla taikka toisella", niin tuskinpa sillä oli tarkoitus provosoida mitenkään. Varmaankin vahingossa lipsahtanut tuossa muodossa.macman kirjoitti:Eikö sinne ole tulossa muitakuin rfotin kuskeja 2.2shaftyyn vai ymmärsinkö minä ZT:n lauseen jotenkin väärin?Zarizi Tech kirjoitti:
Tehdään niin, että lauantai-aamuna shafty kuljettajien kesken sovitaan, että miten toimitaan. Eiköhän tästä päästä yhteisymmärrykseen tavalla taikka toisella.
Tarkoitus lienee ollut vain rauhoitella keskustelua ja siirtää kehityksetön vääntö kehitykselliselle keskustelulle lauantaiaamulle.
-
- Moderator
- Viestit: 4590
- Liittynyt: To 26.04.2007 21:10
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
Re: kehitys keskustelua tulevaisuuteen.
Sliden viimeinen lause kiteyttää tarkoitusperäni oivallisesti.
Samu Sarka, RFOT, FIN
Member of ERCCA
5x World Champion
18x European Champion
28x Nordic Champion
3x Sudics Champion
28x Finnish Champion
3x German Champion
2x US Champion
2x Spanish Champion
2x Italian Champion
Member of ERCCA
5x World Champion
18x European Champion
28x Nordic Champion
3x Sudics Champion
28x Finnish Champion
3x German Champion
2x US Champion
2x Spanish Champion
2x Italian Champion
Re: kehitys keskustelua tulevaisuuteen.
Kyllä minun puolesta voidaan ajaa sillä lähtöjärjestys jutulla. Menikö se niin että se joka on nyt listoissa ensimmäinen aloittaa ensimmäisen radan ja toisella radalla sitten viimeisenä jne.
Re: kehitys keskustelua tulevaisuuteen.
Kyllä minullekin sopii tuo sijoitusten mukainen järjestys. Itselläni kun on aivan sama kuka
radan on tehnyt on se sitten oma tai jonkun muun. Repeat bonus rata mikäli tehdään on eka kuskille aika haastava, kun täytyy arpoa missä kohdin lähtee bonusta ajamaan.
radan on tehnyt on se sitten oma tai jonkun muun. Repeat bonus rata mikäli tehdään on eka kuskille aika haastava, kun täytyy arpoa missä kohdin lähtee bonusta ajamaan.
RaumRC
-
- Moderator
- Viestit: 4590
- Liittynyt: To 26.04.2007 21:10
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
Re: kehitys keskustelua tulevaisuuteen.
[quote="macman"]
Repeat bonus rata mikäli tehdään on eka kuskille aika haastava, kun täytyy arpoa missä kohdin lähtee bonusta ajamaan.
[/quote]
Minä voin sen aloittaa ja aikeissa tosiaan oli Nokialle moinen kyhätä. Mutta näyttäisi siltä, että saadaan lähtöjärjestykset toimimaan! Hienoa! 8)
Repeat bonus rata mikäli tehdään on eka kuskille aika haastava, kun täytyy arpoa missä kohdin lähtee bonusta ajamaan.
[/quote]
Minä voin sen aloittaa ja aikeissa tosiaan oli Nokialle moinen kyhätä. Mutta näyttäisi siltä, että saadaan lähtöjärjestykset toimimaan! Hienoa! 8)
Samu Sarka, RFOT, FIN
Member of ERCCA
5x World Champion
18x European Champion
28x Nordic Champion
3x Sudics Champion
28x Finnish Champion
3x German Champion
2x US Champion
2x Spanish Champion
2x Italian Champion
Member of ERCCA
5x World Champion
18x European Champion
28x Nordic Champion
3x Sudics Champion
28x Finnish Champion
3x German Champion
2x US Champion
2x Spanish Champion
2x Italian Champion
Re: kehitys keskustelua tulevaisuuteen.
Doddi! Pidetään 2.2s luokan kuskien kanssa miitti ennen kisaa ja keskustellaan lähtishomma kuntoon.
Varmasti saadaan hyvä ja toimiva sydeemi kuluvalle kaudelle + reilut lähtöpaikat ja tasottavat tilanteet :)
Vai estääkö tämän joku XYRTSXTZ komissio, joka ei vaan tykkää miten asioita hoidetaan?
Huom. muiden luokkien ajajat: teidän EI tarvitse puuttua tähän, 2.2s luokan kuljettajat hoitavat homman! 8)
Ja kerätää ne herneet omaan koriin, elkää hupsutelko! ;D
Varmasti saadaan hyvä ja toimiva sydeemi kuluvalle kaudelle + reilut lähtöpaikat ja tasottavat tilanteet :)
Vai estääkö tämän joku XYRTSXTZ komissio, joka ei vaan tykkää miten asioita hoidetaan?
Huom. muiden luokkien ajajat: teidän EI tarvitse puuttua tähän, 2.2s luokan kuljettajat hoitavat homman! 8)
Ja kerätää ne herneet omaan koriin, elkää hupsutelko! ;D
Saku Sarka, RFOT, FIN
-
- Vanhempi jäsen
- Viestit: 311
- Liittynyt: To 12.08.2010 18:19
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: kehitys keskustelua tulevaisuuteen.
Näitä juttuja tuolla työn tuoksinnassa lueskelin kännyllä ja ajattelin kommentoinnin jättää kun pääsen kotio eli nyt.
Lähtöjärjestys ylipäänsä tälläseen kisailuun selkeyttää kyllä tota päivän kulkua huomattavasti, ekassa kisassani viime vuonna olin ihan pihalla kuinka ehtii ajamaan edes kahta luokkaa kun ajoin sporaa ja scalea kun molemmissa autot pistettiin johonkin ihme häröjonoon ja sit piti poukkoilla kun hullu edes takasin katsomassa missä kohtaa se oma auto on jonossa joten jätinkin scale ajelut siihen kisaa ja keskityön sähläämään sporalla kunnes loppu kaudesta alettiin virittelemään näitä lähtöjärjestyksiä jolloin koitin taas ajella scalessa mutta homma olikin huomattavasti helpompaa kun sporassa tiesi tarkemmin koska on oma vuoro ajaa ja pysty menee sitten ajaleen toista luokkaa.
Eli itestäni tuntui että tuo lähtöjärjesty palvelee varsinkin sillon kun ajaa montaa luokaa.
Ongelmahan syntyy siinä vaiheessa kun samankuskin pitäisi olla ajamassa samaan aikaan kahta autoa, siitä nyt tuskin on mitään haittaa jos sitten sattuu samaan aikaan oma ajovuoro ni sillon toisessa hypää vuoro seuraavalle ja se kenen takia vuoro pomppas ajo toista luokkaa eikä edes nähny sitä edellisen suorritusta ja tulee sitten ajamaan seuraavana.
Ite suosittelen ehdottomasti lähtöjärjestystä tähän lajiin ja joka luokaan se ei paljoa päänvaivaa aiheuta niin järjestäjille kun kisaajille tuo vaan ryhtiä koko päivän läpivientiin.
Jäisi vaan tälläläiset turhat väännöt foorumilla/kisoissa kun on se yksi kenenkä ääni ratkasee miten toimitaan.
Tätä viimevuonna ihmettelin ääneen rfotin poikien kanssa että miten näin hienossa lajissa ei ole ketään vetäjää vaan kaikki huutaa päällekkäin ja osa järjestäjistäkään ei ota sitä vastuuta kun kisan on järjestänyt.
Minusta tässä lajissa on paljon potenttiaalia kasvaa isommaksikin mitä se nyt on mutta ehdottomasti tarvitaan joku kuka tätä hommaa vetää, vaikka laji ei kasvaisikaan ni silti tarvitaan joku vetäjä/päätuomari jonka sana on laki.
Tässä nyt oli pari tämmöstä yhden kauden kiertäneen kuskin tulevaisuuden idistä, joku varmaan tahtoo näistäkin työntää hernettä nenään kun menen ehdottamaan muutoksia tähän "hyvin on ennenkin toiminut" lajiin, mut harkitkaa edes hetki tälläsiä muutoksia 8)
Lähtöjärjestys ylipäänsä tälläseen kisailuun selkeyttää kyllä tota päivän kulkua huomattavasti, ekassa kisassani viime vuonna olin ihan pihalla kuinka ehtii ajamaan edes kahta luokkaa kun ajoin sporaa ja scalea kun molemmissa autot pistettiin johonkin ihme häröjonoon ja sit piti poukkoilla kun hullu edes takasin katsomassa missä kohtaa se oma auto on jonossa joten jätinkin scale ajelut siihen kisaa ja keskityön sähläämään sporalla kunnes loppu kaudesta alettiin virittelemään näitä lähtöjärjestyksiä jolloin koitin taas ajella scalessa mutta homma olikin huomattavasti helpompaa kun sporassa tiesi tarkemmin koska on oma vuoro ajaa ja pysty menee sitten ajaleen toista luokkaa.
Eli itestäni tuntui että tuo lähtöjärjesty palvelee varsinkin sillon kun ajaa montaa luokaa.
Ongelmahan syntyy siinä vaiheessa kun samankuskin pitäisi olla ajamassa samaan aikaan kahta autoa, siitä nyt tuskin on mitään haittaa jos sitten sattuu samaan aikaan oma ajovuoro ni sillon toisessa hypää vuoro seuraavalle ja se kenen takia vuoro pomppas ajo toista luokkaa eikä edes nähny sitä edellisen suorritusta ja tulee sitten ajamaan seuraavana.
Ite suosittelen ehdottomasti lähtöjärjestystä tähän lajiin ja joka luokaan se ei paljoa päänvaivaa aiheuta niin järjestäjille kun kisaajille tuo vaan ryhtiä koko päivän läpivientiin.
Tässä bartin tokasussa kiteytyy minusta aika vahvasti koko tämän lajin tämän hetken suurin ongelma, eli tällä lajilla ei ole vetäjää. Pitäisi löytää se yksi ylituomari joka on ylitse muiden ja määrää näistä sääntö väännöistä niin täälä foorumillakun tuolla kisapaikalla. Ilmeisesti bartti itse kiertää joka kisan ja on jo modena täälä foorumilla joten oisko siinä yksi vaihtoehto päätuomariksi meille ?bartti kirjoitti: Onks tää nyt ymmärrettävä niin että rfot määrä miten 2.2s luokassa ajetaan.
Jäisi vaan tälläläiset turhat väännöt foorumilla/kisoissa kun on se yksi kenenkä ääni ratkasee miten toimitaan.
Tätä viimevuonna ihmettelin ääneen rfotin poikien kanssa että miten näin hienossa lajissa ei ole ketään vetäjää vaan kaikki huutaa päällekkäin ja osa järjestäjistäkään ei ota sitä vastuuta kun kisan on järjestänyt.
Minusta tässä lajissa on paljon potenttiaalia kasvaa isommaksikin mitä se nyt on mutta ehdottomasti tarvitaan joku kuka tätä hommaa vetää, vaikka laji ei kasvaisikaan ni silti tarvitaan joku vetäjä/päätuomari jonka sana on laki.
Tässä nyt oli pari tämmöstä yhden kauden kiertäneen kuskin tulevaisuuden idistä, joku varmaan tahtoo näistäkin työntää hernettä nenään kun menen ehdottamaan muutoksia tähän "hyvin on ennenkin toiminut" lajiin, mut harkitkaa edes hetki tälläsiä muutoksia 8)
Reenit ilman liiturajoja ovat turhia!
Re: kehitys keskustelua tulevaisuuteen.
[quote="Arttu Ahtiainen"]
[quote="bartti"]
Onks tää nyt ymmärrettävä niin että rfot määrä miten 2.2s luokassa ajetaan.
[/quote]
Tässä bartin tokasussa kiteytyy minusta aika vahvasti koko tämän lajin tämän hetken suurin ongelma, eli tällä lajilla ei ole vetäjää. Pitäisi löytää se yksi ylituomari joka on ylitse muiden ja määrää näistä sääntö väännöistä niin täälä foorumillakun tuolla kisapaikalla. Ilmeisesti bartti itse kiertää joka kisan ja on jo modena täälä foorumilla joten oisko siinä yksi vaihtoehto päätuomariksi meille ?
[/quote]
Hallinta muotoina bartista DIGtaattori kuulostaa hienolta ja imartelevalta, mutta ainoastaan kuulostaa, Idi Aminkin on jo kuollut ja Kimjonilla on ruma tukka.
Maailmalla on kokeiltu hallinta muotoina edellämainitun lisäksi myös kommunismia ja demokratiaa ja muutamia muita itse suosisin Oligarkia muotoa 8)
mutta siitäkin tulee sanomista :-[
Toimivin on varmasti kumminkin se että tiettyt pää jehut tekee yhdessä jonkun kompromissi ratkaisun, asiahan olisi toinen jos esim RC-offi olisi RY jolloin voisi hallituksen kesken ratkoa tälläiset ongelmat ja kanssa harrastajille olis kaikki helppoa ei tarvitsisi kun kerran vuodessa vältellä vastuuta ja pysyä poissa kokouksesta että ei joudu halitukseen.
Anteeksi kärjistys mutta yksinkertaisempi esitys.
crawler ja scale luokista kootaan molemmista 2-4 aktiivia ja pitkään lajissa mukana olleita jotka naamatusten tekevät päätökset asioista tai jotain sinne päin.
Jatkan pakinointia nokialla tai jos vastakaikua niin ehkä jopa aikaisemmin intterinetissä.
[quote="bartti"]
Onks tää nyt ymmärrettävä niin että rfot määrä miten 2.2s luokassa ajetaan.
[/quote]
Tässä bartin tokasussa kiteytyy minusta aika vahvasti koko tämän lajin tämän hetken suurin ongelma, eli tällä lajilla ei ole vetäjää. Pitäisi löytää se yksi ylituomari joka on ylitse muiden ja määrää näistä sääntö väännöistä niin täälä foorumillakun tuolla kisapaikalla. Ilmeisesti bartti itse kiertää joka kisan ja on jo modena täälä foorumilla joten oisko siinä yksi vaihtoehto päätuomariksi meille ?
[/quote]
Hallinta muotoina bartista DIGtaattori kuulostaa hienolta ja imartelevalta, mutta ainoastaan kuulostaa, Idi Aminkin on jo kuollut ja Kimjonilla on ruma tukka.
Maailmalla on kokeiltu hallinta muotoina edellämainitun lisäksi myös kommunismia ja demokratiaa ja muutamia muita itse suosisin Oligarkia muotoa 8)
mutta siitäkin tulee sanomista :-[
Toimivin on varmasti kumminkin se että tiettyt pää jehut tekee yhdessä jonkun kompromissi ratkaisun, asiahan olisi toinen jos esim RC-offi olisi RY jolloin voisi hallituksen kesken ratkoa tälläiset ongelmat ja kanssa harrastajille olis kaikki helppoa ei tarvitsisi kun kerran vuodessa vältellä vastuuta ja pysyä poissa kokouksesta että ei joudu halitukseen.
Anteeksi kärjistys mutta yksinkertaisempi esitys.
crawler ja scale luokista kootaan molemmista 2-4 aktiivia ja pitkään lajissa mukana olleita jotka naamatusten tekevät päätökset asioista tai jotain sinne päin.
Jatkan pakinointia nokialla tai jos vastakaikua niin ehkä jopa aikaisemmin intterinetissä.
2012 Finnish scale #3
2012 Nordic scale #2
2013 Supercrawl 1.9 crawler #2
2013 Nordic scale #3
2014 Nordic scale #1
2014 nordic 1.9 crawler #1
2014Â Finnish scale class2 #1
2012 Nordic scale #2
2013 Supercrawl 1.9 crawler #2
2013 Nordic scale #3
2014 Nordic scale #1
2014 nordic 1.9 crawler #1
2014Â Finnish scale class2 #1
Re: kehitys keskustelua tulevaisuuteen.
[quote="bartti"]
[quote="Arttu Ahtiainen"]
[quote="bartti"]
Onks tää nyt ymmärrettävä niin että rfot määrä miten 2.2s luokassa ajetaan.
[/quote]
Tässä bartin tokasussa kiteytyy minusta aika vahvasti koko tämän lajin tämän hetken suurin ongelma, eli tällä lajilla ei ole vetäjää. Pitäisi löytää se yksi ylituomari joka on ylitse muiden ja määrää näistä sääntö väännöistä niin täälä foorumillakun tuolla kisapaikalla. Ilmeisesti bartti itse kiertää joka kisan ja on jo modena täälä foorumilla joten oisko siinä yksi vaihtoehto päätuomariksi meille ?
[/quote]
itse suosisin Oligarkia muotoa 8)
[/quote]
Tätähän tämä on käytännössä nyt.
[quote="bartti"]
[quote="Arttu Ahtiainen"]
[quote="bartti"]
Onks tää nyt ymmärrettävä niin että rfot määrä miten 2.2s luokassa ajetaan.
[/quote]
Tässä bartin tokasussa kiteytyy minusta aika vahvasti koko tämän lajin tämän hetken suurin ongelma, eli tällä lajilla ei ole vetäjää. Pitäisi löytää se yksi ylituomari joka on ylitse muiden ja määrää näistä sääntö väännöistä niin täälä foorumillakun tuolla kisapaikalla. Ilmeisesti bartti itse kiertää joka kisan ja on jo modena täälä foorumilla joten oisko siinä yksi vaihtoehto päätuomariksi meille ?
[/quote]
Anteeksi kärjistys mutta yksinkertaisempi esitys.
crawler ja scale luokista kootaan molemmista 2-4 aktiivia ja pitkään lajissa mukana olleita jotka naamatusten tekevät päätökset asioista tai jotain sinne päin.
Jatkan pakinointia nokialla tai jos vastakaikua niin ehkä jopa aikaisemmin intterinetissä.
[/quote]
Ry itse asiassa voisi helpottaa asioita harrastajakunnan kannalta. Negana on pienoinen byrokratian lisääntyminen ja enemmän tekemistä hallituslaisille. Eikä kisoihin osallistuminen edellyttäisi jäsenyyttä. En tiedä, onko edes liittymismaksua pakko periä. Jos on, niin voihan sen laittaa vaikka 0,05€/vuosi. Liittymisellä etuna on se, että pääsee vaikuttamaan ry:n asioihin.
Ainakin turhaakin turhemmat foorumiväännöt vähentyisivät, kun ennen kauden alkua kokouksessa sovittaisiin säännöistä ja muusta kilpailutoimintaan liittyvästä sillä varauksella, että myöhemmin voisi tietenkin tulla jonkin asteisia muokkauksia olosuhteiden muuttuessa.
[quote="Arttu Ahtiainen"]
[quote="bartti"]
Onks tää nyt ymmärrettävä niin että rfot määrä miten 2.2s luokassa ajetaan.
[/quote]
Tässä bartin tokasussa kiteytyy minusta aika vahvasti koko tämän lajin tämän hetken suurin ongelma, eli tällä lajilla ei ole vetäjää. Pitäisi löytää se yksi ylituomari joka on ylitse muiden ja määrää näistä sääntö väännöistä niin täälä foorumillakun tuolla kisapaikalla. Ilmeisesti bartti itse kiertää joka kisan ja on jo modena täälä foorumilla joten oisko siinä yksi vaihtoehto päätuomariksi meille ?
[/quote]
itse suosisin Oligarkia muotoa 8)
[/quote]
Tätähän tämä on käytännössä nyt.
[quote="bartti"]
[quote="Arttu Ahtiainen"]
[quote="bartti"]
Onks tää nyt ymmärrettävä niin että rfot määrä miten 2.2s luokassa ajetaan.
[/quote]
Tässä bartin tokasussa kiteytyy minusta aika vahvasti koko tämän lajin tämän hetken suurin ongelma, eli tällä lajilla ei ole vetäjää. Pitäisi löytää se yksi ylituomari joka on ylitse muiden ja määrää näistä sääntö väännöistä niin täälä foorumillakun tuolla kisapaikalla. Ilmeisesti bartti itse kiertää joka kisan ja on jo modena täälä foorumilla joten oisko siinä yksi vaihtoehto päätuomariksi meille ?
[/quote]
Anteeksi kärjistys mutta yksinkertaisempi esitys.
crawler ja scale luokista kootaan molemmista 2-4 aktiivia ja pitkään lajissa mukana olleita jotka naamatusten tekevät päätökset asioista tai jotain sinne päin.
Jatkan pakinointia nokialla tai jos vastakaikua niin ehkä jopa aikaisemmin intterinetissä.
[/quote]
Ry itse asiassa voisi helpottaa asioita harrastajakunnan kannalta. Negana on pienoinen byrokratian lisääntyminen ja enemmän tekemistä hallituslaisille. Eikä kisoihin osallistuminen edellyttäisi jäsenyyttä. En tiedä, onko edes liittymismaksua pakko periä. Jos on, niin voihan sen laittaa vaikka 0,05€/vuosi. Liittymisellä etuna on se, että pääsee vaikuttamaan ry:n asioihin.
Ainakin turhaakin turhemmat foorumiväännöt vähentyisivät, kun ennen kauden alkua kokouksessa sovittaisiin säännöistä ja muusta kilpailutoimintaan liittyvästä sillä varauksella, että myöhemmin voisi tietenkin tulla jonkin asteisia muokkauksia olosuhteiden muuttuessa.
-
- Täysi jäsen
- Viestit: 165
- Liittynyt: Su 14.07.2013 22:17
- Paikkakunta: åbo
- Viesti:
Re: kehityskeskustelua tulevaisuuteen.
Tuottaako mainokset nyt kaikki kulut (serveri?).SlidSlide kirjoitti: En tiedä, onko edes liittymismaksua pakko periä. Jos on, niin voihan sen laittaa vaikka 0,05€/vuosi.
Ainakin Patentti- ja rekisterihallitus haluaa maksuja perustamisesta ja muutosilmoituksista (esim. hallituksen jäsenet, säännöt). Ei miljoonia, mutta kuitenkin niin, että tuota nollaa voisi kaksi pykälää siirtää. Se summa tuskin ketään tappaa? Niin ja jos ei ole kirjanpitäjää jäsenistössä, niin siitäkin kuluja (ei lie kovin hankala pienelle yhdistykselle). Lisäksi tietty tilintarkastuksesta maksu, mutta samoin: vähempi halvempi.
Yhtäkaikki ry-muotoa kannattaa harkita. Liittymismaksulla alkumunaa ja sitten vuosittainen jäsenmaksu sen jälkeen.
Re: kehitys keskustelua tulevaisuuteen.
Mihin tässä ry:tä tarvittaisiin?
Mitä uusia mahdollisuuksia se tuo mukanaan, mitä nyt ei ole?
Mitä uusia mahdollisuuksia se tuo mukanaan, mitä nyt ei ole?