kehitys keskustelua tulevaisuuteen.

Hadesbear
Legendaarinen!
Viestit: 3055
Liittynyt: Su 29.11.2009 14:47
Paikkakunta: Levi
Viesti:

Re: kehitys keskustelua tulevaisuuteen.

Viesti Kirjoittaja Hadesbear »

Arvotaan jokaiselle radalla aloittaja perus "nimilappuarvonnalla".
Ei vie montaa minuuttia ja arpaonni kertoo alottajat, loppuvuorot vapaat.
Saku Sarka, RFOT, FIN
Pasi
Moderator
Viestit: 1325
Liittynyt: Ma 01.02.2010 20:48
Paikkakunta: Lahti

Re: kehitys keskustelua tulevaisuuteen.

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Mielestäni viime vuonna prossa toimi hyvin se että joku radan tekijöistä aloittaa. Radan tekijällä on kuitenkin jonkinlainen visio siitä miten jakso suoritetaan.
Nordic Crawler Design
R2-Design
LT-special parts
NCC ROADS
CRC
Avatar
LaaLaa
Legendaarinen!
Viestit: 1759
Liittynyt: Ti 18.11.2008 10:05
Paikkakunta: Lahti RC Crawlers

Re: kehitys keskustelua tulevaisuuteen.

Viesti Kirjoittaja LaaLaa »

itse en tähän lähtöjärjestysHÖMPPÄÄN näe muuta lähellekään järkevää ratkaisua kuin ehkä sen, että jos ajetaan esim normaali 5 jaksoa, viime vuoden tuloksista 5 parasta/luokka (paikalla olevista kuskeista) on rakentamassa jokainen yhtä jaksoa MUIDEN KUSKIEN kanssa   ja aloittaa tämän ns. oman jaksonsa. Käytännössähän tätä on käytetty proossa jo "vuosia".

[provo]Onko muuten foffilla joku alemmuuskompleksi, kun sen mahtavuutta ja kaikkien asioiden hyvin toimivuutta joutuu korostamaan joka välissä? [/provo]
Nordics champion 2017
WORLDS #2 2016
2.2 Pro Champion 2015
Scale C2 Champion 2015
Nordic #2 2015
2.2 Champion 2012
1.9 Champion 2012
Nordic Champion 2013
LRCC team driver
qaw
Legendaarinen!
Viestit: 2534
Liittynyt: Ke 11.03.2009 08:06
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: kehitys keskustelua tulevaisuuteen.

Viesti Kirjoittaja qaw »

LaaLaa kirjoitti: itse en tähän lähtöjärjestysHÖMPPÄÄN näe muuta lähellekään järkevää ratkaisua kuin ehkä sen, että jos ajetaan esim normaali 5 jaksoa, viime vuoden tuloksista 5 parasta/luokka (paikalla olevista kuskeista) on rakentamassa jokainen yhtä jaksoa MUIDEN KUSKIEN kanssa   ja aloittaa tämän ns. oman jaksonsa. Käytännössähän tätä on käytetty proossa jo "vuosia".
Aamen.
Finnish rc crawling series
Scale 2009 #2
Scale 2010 #5
Scale 2011 #4
Scale 2012 #2
Open Scale 2013 #1
Hadesbear
Legendaarinen!
Viestit: 3055
Liittynyt: Su 29.11.2009 14:47
Paikkakunta: Levi
Viesti:

Re: kehitys keskustelua tulevaisuuteen.

Viesti Kirjoittaja Hadesbear »

LaaLaa kirjoitti: itse en tähän lähtöjärjestysHÖMPPÄÄN näe muuta lähellekään järkevää ratkaisua kuin ehkä sen, että jos ajetaan esim normaali 5 jaksoa, viime vuoden tuloksista 5 parasta/luokka (paikalla olevista kuskeista) on rakentamassa jokainen yhtä jaksoa MUIDEN KUSKIEN kanssa   ja aloittaa tämän ns. oman jaksonsa. Käytännössähän tätä on käytetty proossa jo "vuosia".

[provo]Onko muuten foffilla joku alemmuuskompleksi, kun sen mahtavuutta ja kaikkien asioiden hyvin toimivuutta joutuu korostamaan joka välissä? [/provo]
Näyttää siltä, ettei tuo lähtöjärjestys/arvottu alottaja ei onnistu tai purjeet on sen suhteen molemminpuolin. Itse aiemmat kirjoitukset on koskeneet VAIN 2.2s luokkaa,
jossa 99% kilpailijoista tämän lähtiksen jo tuntevat, en muita luokkia itse aja, enkä niiden toimivuuksia täten tiedä. RFOT's Crawl Cupissa tämä lähtöjärjestysratkaisu
kuitenkin tulee toimimaan nyt ja tästä eteenpäin, se on selkee ja reilu   ;)

Foffista on ajansaatossa tarttunut ideoita, osa toimivia - osa ei. On totta, kuten mainittiin, että offissa ajetaan samaan aikaan montaa luokkaa ja rataa -> joka rajaa
mahdollisuuksia. Jotkin asiat kuitenkin ovat paremmin foffissa, mutta niiden synkkaaminen offiin ei ole niin yksinkertaista/mahdollista. Jos vanhalla kaavalla jatketaan,
niin lukeekos jossain sääntökirjassa, että joku ""radantekijöistä JOUTUU aloittamaan radan"". En muista montaa kertaa, kun tuota olis noudatettu, taikka jos on, niin
taidanpas sit olla tekemättä ratoja ja taktikoida itteni vikaks, kun ei säännöt rajaa mtn.. + mites se taannonen "1 kuski sais ajaa 2 luokkaa max, sitä ei siis ole enää vai?"

Hankala homma tosiaan ja tähän on turha heittää nyt "rentoa ajelupäivää", silloku kisataa, nii seo verenmaku suussa ei mikää picnicci IMO...

Ei herneitä, kohtahan on jo kesä ja saa torilta niitä hakea   ;D
Saku Sarka, RFOT, FIN
Zarizi Tech
Moderator
Viestit: 4590
Liittynyt: To 26.04.2007 21:10
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Re: kehitys keskustelua tulevaisuuteen.

Viesti Kirjoittaja Zarizi Tech »

Eli alunperin tätä uudistusta oltiin sorvaamassa vain 2.2 Shafty luokkaan, koska allekirjoittanut ja Arttu olivat ainoita kahta luokkaa ajavia luokassa. En näe tätä mahdolliseksi missään muussa luokassa, koska osanottajat ajavat niin montaa eri luokkaa. Tarkoitus ei siis missään vaiheessa ollut tehdä tästä joka luokalle sääntöä.

Tehdään niin, että lauantai-aamuna shafty kuljettajien kesken sovitaan, että miten toimitaan. Eiköhän tästä päästä yhteisymmärrykseen tavalla taikka toisella.

Eli Pro ja scale kuskien ei tarvitse vaivata päätään kyseisellä aiheella.  ;)
Samu Sarka, RFOT, FIN
Member of ERCCA

5x World Champion
18x European Champion
28x Nordic Champion
3x Sudics Champion
28x Finnish Champion
3x German Champion
2x US Champion
2x Spanish Champion
2x Italian Champion
Hadesbear
Legendaarinen!
Viestit: 3055
Liittynyt: Su 29.11.2009 14:47
Paikkakunta: Levi
Viesti:

Re: kehitys keskustelua tulevaisuuteen.

Viesti Kirjoittaja Hadesbear »

Zarizi Tech kirjoitti: Eli alunperin tätä uudistusta oltiin sorvaamassa vain 2.2 Shafty luokkaan, koska allekirjoittanut ja Arttu olivat ainoita kahta luokkaa ajavia luokassa. En näe tätä mahdolliseksi missään muussa luokassa, koska osanottajat ajavat niin montaa eri luokkaa. Tarkoitus ei siis missään vaiheessa ollut tehdä tästä joka luokalle sääntöä.

Tehdään niin, että lauantai-aamuna shafty kuljettajien kesken sovitaan, että miten toimitaan. Eiköhän tästä päästä yhteisymmärrykseen tavalla taikka toisella.

Eli Pro ja scale kuskien ei tarvitse vaivata päätään kyseisellä aiheella.   ;)
X2!
Saku Sarka, RFOT, FIN
bartti
DIG-taattori
Viestit: 1986
Liittynyt: Ke 30.04.2008 21:17
Paikkakunta: Järvenpää

Re: kehitys keskustelua tulevaisuuteen.

Viesti Kirjoittaja bartti »

Onks tää nyt ymmärrettävä niin että rfot määrä miten 2.2s luokassa ajetaan.
2012 Finnish scale #3
2012 Nordic scale #2
2013 Supercrawl 1.9 crawler #2
2013 Nordic scale #3
2014 Nordic scale #1
2014 nordic 1.9 crawler #1
2014  Finnish scale class2 #1
macman
Legendaarinen!
Viestit: 591
Liittynyt: Su 11.09.2011 11:06
Paikkakunta: Eura

Re: kehitys keskustelua tulevaisuuteen.

Viesti Kirjoittaja macman »

Zarizi Tech kirjoitti:
Tehdään niin, että lauantai-aamuna shafty kuljettajien kesken sovitaan, että miten toimitaan. Eiköhän tästä päästä yhteisymmärrykseen tavalla taikka toisella.
Eikö sinne ole tulossa muitakuin rfotin kuskeja 2.2shaftyyn vai ymmärsinkö minä ZT:n lauseen jotenkin väärin?
RaumRC
SlidSlide
Legendaarinen!
Viestit: 1448
Liittynyt: Ke 25.04.2007 22:22

Re: kehitys keskustelua tulevaisuuteen.

Viesti Kirjoittaja SlidSlide »

macman kirjoitti:
Zarizi Tech kirjoitti:
Tehdään niin, että lauantai-aamuna shafty kuljettajien kesken sovitaan, että miten toimitaan. Eiköhän tästä päästä yhteisymmärrykseen tavalla taikka toisella.
Eikö sinne ole tulossa muitakuin rfotin kuskeja 2.2shaftyyn vai ymmärsinkö minä ZT:n lauseen jotenkin väärin?
Jos mietit tuota "tavalla taikka toisella", niin tuskinpa sillä oli tarkoitus provosoida mitenkään. Varmaankin vahingossa lipsahtanut tuossa muodossa.

Tarkoitus lienee ollut vain rauhoitella keskustelua ja siirtää kehityksetön vääntö kehitykselliselle keskustelulle lauantaiaamulle.
Zarizi Tech
Moderator
Viestit: 4590
Liittynyt: To 26.04.2007 21:10
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Re: kehitys keskustelua tulevaisuuteen.

Viesti Kirjoittaja Zarizi Tech »

Sliden viimeinen lause kiteyttää tarkoitusperäni oivallisesti.
Samu Sarka, RFOT, FIN
Member of ERCCA

5x World Champion
18x European Champion
28x Nordic Champion
3x Sudics Champion
28x Finnish Champion
3x German Champion
2x US Champion
2x Spanish Champion
2x Italian Champion
wompatti
Täysi jäsen
Viestit: 134
Liittynyt: Su 07.08.2011 10:48

Re: kehitys keskustelua tulevaisuuteen.

Viesti Kirjoittaja wompatti »

Kyllä minun puolesta voidaan ajaa sillä lähtöjärjestys jutulla. Menikö se niin että se joka on nyt listoissa ensimmäinen aloittaa ensimmäisen radan ja toisella radalla sitten viimeisenä jne.
macman
Legendaarinen!
Viestit: 591
Liittynyt: Su 11.09.2011 11:06
Paikkakunta: Eura

Re: kehitys keskustelua tulevaisuuteen.

Viesti Kirjoittaja macman »

Kyllä minullekin sopii tuo sijoitusten mukainen järjestys. Itselläni kun on aivan sama kuka
radan on tehnyt on se sitten oma tai jonkun muun. Repeat bonus rata mikäli tehdään on eka kuskille aika haastava, kun täytyy arpoa missä kohdin lähtee bonusta ajamaan.
RaumRC
Zarizi Tech
Moderator
Viestit: 4590
Liittynyt: To 26.04.2007 21:10
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Re: kehitys keskustelua tulevaisuuteen.

Viesti Kirjoittaja Zarizi Tech »

[quote="macman"]
Repeat bonus rata mikäli tehdään on eka kuskille aika haastava, kun täytyy arpoa missä kohdin lähtee bonusta ajamaan.
[/quote]

Minä voin sen aloittaa ja aikeissa tosiaan oli Nokialle moinen kyhätä. Mutta näyttäisi siltä, että saadaan lähtöjärjestykset toimimaan! Hienoa!  8)
Samu Sarka, RFOT, FIN
Member of ERCCA

5x World Champion
18x European Champion
28x Nordic Champion
3x Sudics Champion
28x Finnish Champion
3x German Champion
2x US Champion
2x Spanish Champion
2x Italian Champion
Hadesbear
Legendaarinen!
Viestit: 3055
Liittynyt: Su 29.11.2009 14:47
Paikkakunta: Levi
Viesti:

Re: kehitys keskustelua tulevaisuuteen.

Viesti Kirjoittaja Hadesbear »

Doddi! Pidetään 2.2s luokan kuskien kanssa miitti ennen kisaa ja keskustellaan lähtishomma kuntoon.
Varmasti saadaan hyvä ja toimiva sydeemi kuluvalle kaudelle + reilut lähtöpaikat ja tasottavat tilanteet   :)
Vai estääkö tämän joku XYRTSXTZ komissio, joka ei vaan tykkää miten asioita hoidetaan?

Huom. muiden luokkien ajajat: teidän EI tarvitse puuttua tähän, 2.2s luokan kuljettajat hoitavat homman!   8)

Ja kerätää ne herneet omaan koriin, elkää hupsutelko!   ;D
Saku Sarka, RFOT, FIN
Arttu Ahtiainen
Vanhempi jäsen
Viestit: 311
Liittynyt: To 12.08.2010 18:19
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: kehitys keskustelua tulevaisuuteen.

Viesti Kirjoittaja Arttu Ahtiainen »

Näitä juttuja tuolla työn tuoksinnassa lueskelin kännyllä ja ajattelin kommentoinnin jättää kun pääsen kotio eli nyt.
Lähtöjärjestys ylipäänsä tälläseen kisailuun selkeyttää kyllä tota päivän kulkua huomattavasti, ekassa kisassani viime vuonna olin ihan pihalla kuinka ehtii ajamaan edes kahta luokkaa kun ajoin sporaa ja scalea kun molemmissa autot pistettiin johonkin ihme häröjonoon ja sit piti poukkoilla kun hullu edes takasin katsomassa missä kohtaa se oma auto on jonossa joten jätinkin scale ajelut siihen kisaa ja keskityön sähläämään sporalla kunnes loppu kaudesta alettiin virittelemään näitä lähtöjärjestyksiä jolloin koitin taas ajella scalessa mutta homma olikin huomattavasti helpompaa kun sporassa tiesi tarkemmin koska on oma vuoro ajaa ja pysty menee sitten ajaleen toista luokkaa.
Eli itestäni tuntui että tuo lähtöjärjesty palvelee varsinkin sillon kun ajaa montaa luokaa.
Ongelmahan syntyy siinä vaiheessa kun samankuskin pitäisi olla ajamassa samaan aikaan kahta autoa, siitä nyt tuskin on mitään haittaa jos sitten sattuu samaan aikaan oma ajovuoro ni sillon toisessa hypää vuoro seuraavalle ja se kenen takia vuoro pomppas ajo toista luokkaa eikä edes nähny sitä edellisen suorritusta ja tulee sitten ajamaan seuraavana.
Ite suosittelen ehdottomasti lähtöjärjestystä tähän lajiin ja joka luokaan se ei paljoa päänvaivaa aiheuta niin järjestäjille kun kisaajille tuo vaan ryhtiä koko päivän läpivientiin.

bartti kirjoitti: Onks tää nyt ymmärrettävä niin että rfot määrä miten 2.2s luokassa ajetaan.
Tässä bartin tokasussa kiteytyy minusta aika vahvasti koko tämän lajin tämän hetken suurin ongelma, eli tällä lajilla ei ole vetäjää. Pitäisi löytää se yksi ylituomari joka on ylitse muiden ja määrää näistä sääntö väännöistä niin täälä foorumillakun tuolla kisapaikalla. Ilmeisesti bartti itse kiertää joka kisan ja on jo modena täälä foorumilla joten oisko siinä yksi vaihtoehto päätuomariksi meille ?
Jäisi vaan tälläläiset turhat väännöt foorumilla/kisoissa kun on se yksi kenenkä ääni ratkasee miten toimitaan.
Tätä viimevuonna ihmettelin ääneen rfotin poikien kanssa että miten näin hienossa lajissa ei ole ketään vetäjää vaan kaikki huutaa päällekkäin ja osa järjestäjistäkään ei ota sitä vastuuta kun kisan on järjestänyt.

Minusta tässä lajissa on paljon potenttiaalia kasvaa isommaksikin mitä se nyt on mutta ehdottomasti tarvitaan joku kuka tätä hommaa vetää, vaikka laji ei kasvaisikaan ni silti tarvitaan joku vetäjä/päätuomari jonka sana on laki.


Tässä nyt oli pari tämmöstä yhden kauden kiertäneen kuskin tulevaisuuden idistä, joku varmaan tahtoo näistäkin työntää hernettä nenään kun menen ehdottamaan muutoksia tähän "hyvin on ennenkin toiminut" lajiin, mut harkitkaa edes hetki tälläsiä muutoksia   8)
Reenit ilman liiturajoja ovat turhia!
bartti
DIG-taattori
Viestit: 1986
Liittynyt: Ke 30.04.2008 21:17
Paikkakunta: Järvenpää

Re: kehitys keskustelua tulevaisuuteen.

Viesti Kirjoittaja bartti »

[quote="Arttu Ahtiainen"]


[quote="bartti"]
Onks tää nyt ymmärrettävä niin että rfot määrä miten 2.2s luokassa ajetaan.
[/quote]

Tässä bartin tokasussa kiteytyy minusta aika vahvasti koko tämän lajin tämän hetken suurin ongelma, eli tällä lajilla ei ole vetäjää. Pitäisi löytää se yksi ylituomari joka on ylitse muiden ja määrää näistä sääntö väännöistä niin täälä foorumillakun tuolla kisapaikalla. Ilmeisesti bartti itse kiertää joka kisan ja on jo modena täälä foorumilla joten oisko siinä yksi vaihtoehto päätuomariksi meille ?
[/quote]

Hallinta muotoina bartista DIGtaattori kuulostaa hienolta ja imartelevalta, mutta ainoastaan kuulostaa, Idi Aminkin on jo kuollut ja Kimjonilla on ruma tukka.
Maailmalla on kokeiltu hallinta muotoina edellämainitun lisäksi myös kommunismia ja demokratiaa ja muutamia muita itse suosisin Oligarkia muotoa  8)
mutta siitäkin tulee sanomista :-[
Toimivin on varmasti kumminkin se että tiettyt pää jehut tekee yhdessä jonkun kompromissi ratkaisun, asiahan olisi toinen jos esim RC-offi olisi RY jolloin voisi hallituksen kesken ratkoa tälläiset ongelmat ja kanssa harrastajille olis kaikki helppoa ei tarvitsisi kun kerran vuodessa vältellä vastuuta ja pysyä poissa kokouksesta että ei joudu halitukseen.

Anteeksi kärjistys mutta yksinkertaisempi esitys.
crawler ja scale luokista kootaan molemmista 2-4 aktiivia ja pitkään lajissa mukana olleita jotka naamatusten tekevät päätökset asioista tai jotain sinne päin.
Jatkan pakinointia nokialla tai jos vastakaikua niin ehkä jopa aikaisemmin intterinetissä.
2012 Finnish scale #3
2012 Nordic scale #2
2013 Supercrawl 1.9 crawler #2
2013 Nordic scale #3
2014 Nordic scale #1
2014 nordic 1.9 crawler #1
2014  Finnish scale class2 #1
SlidSlide
Legendaarinen!
Viestit: 1448
Liittynyt: Ke 25.04.2007 22:22

Re: kehitys keskustelua tulevaisuuteen.

Viesti Kirjoittaja SlidSlide »

[quote="bartti"]
[quote="Arttu Ahtiainen"]


[quote="bartti"]
Onks tää nyt ymmärrettävä niin että rfot määrä miten 2.2s luokassa ajetaan.
[/quote]

Tässä bartin tokasussa kiteytyy minusta aika vahvasti koko tämän lajin tämän hetken suurin ongelma, eli tällä lajilla ei ole vetäjää. Pitäisi löytää se yksi ylituomari joka on ylitse muiden ja määrää näistä sääntö väännöistä niin täälä foorumillakun tuolla kisapaikalla. Ilmeisesti bartti itse kiertää joka kisan ja on jo modena täälä foorumilla joten oisko siinä yksi vaihtoehto päätuomariksi meille ?
[/quote]
itse suosisin Oligarkia muotoa  8)
[/quote]

Tätähän tämä on käytännössä nyt.

[quote="bartti"]
[quote="Arttu Ahtiainen"]


[quote="bartti"]
Onks tää nyt ymmärrettävä niin että rfot määrä miten 2.2s luokassa ajetaan.
[/quote]

Tässä bartin tokasussa kiteytyy minusta aika vahvasti koko tämän lajin tämän hetken suurin ongelma, eli tällä lajilla ei ole vetäjää. Pitäisi löytää se yksi ylituomari joka on ylitse muiden ja määrää näistä sääntö väännöistä niin täälä foorumillakun tuolla kisapaikalla. Ilmeisesti bartti itse kiertää joka kisan ja on jo modena täälä foorumilla joten oisko siinä yksi vaihtoehto päätuomariksi meille ?
[/quote]
Anteeksi kärjistys mutta yksinkertaisempi esitys.
crawler ja scale luokista kootaan molemmista 2-4 aktiivia ja pitkään lajissa mukana olleita jotka naamatusten tekevät päätökset asioista tai jotain sinne päin.
Jatkan pakinointia nokialla tai jos vastakaikua niin ehkä jopa aikaisemmin intterinetissä.
[/quote]

Ry itse asiassa voisi helpottaa asioita harrastajakunnan kannalta. Negana on pienoinen byrokratian lisääntyminen ja enemmän tekemistä hallituslaisille. Eikä kisoihin osallistuminen edellyttäisi jäsenyyttä. En tiedä, onko edes liittymismaksua pakko periä. Jos on, niin voihan sen laittaa vaikka 0,05€/vuosi. Liittymisellä etuna on se, että pääsee vaikuttamaan ry:n asioihin.

Ainakin turhaakin turhemmat foorumiväännöt vähentyisivät, kun ennen kauden alkua kokouksessa sovittaisiin säännöistä ja muusta kilpailutoimintaan liittyvästä sillä varauksella, että myöhemmin voisi tietenkin tulla jonkin asteisia muokkauksia olosuhteiden muuttuessa.
ristolainen
Täysi jäsen
Viestit: 165
Liittynyt: Su 14.07.2013 22:17
Paikkakunta: åbo
Viesti:

Re: kehityskeskustelua tulevaisuuteen.

Viesti Kirjoittaja ristolainen »

SlidSlide kirjoitti: En tiedä, onko edes liittymismaksua pakko periä. Jos on, niin voihan sen laittaa vaikka 0,05€/vuosi.
Tuottaako mainokset nyt kaikki kulut (serveri?).
Ainakin Patentti- ja rekisterihallitus haluaa maksuja perustamisesta ja muutosilmoituksista (esim. hallituksen jäsenet, säännöt). Ei miljoonia, mutta kuitenkin niin, että tuota nollaa voisi kaksi pykälää siirtää. Se summa tuskin ketään tappaa? Niin ja jos ei ole kirjanpitäjää jäsenistössä, niin siitäkin kuluja (ei lie kovin hankala pienelle yhdistykselle). Lisäksi tietty tilintarkastuksesta maksu, mutta samoin: vähempi halvempi.

Yhtäkaikki ry-muotoa kannattaa harkita. Liittymismaksulla alkumunaa ja sitten vuosittainen jäsenmaksu sen jälkeen.
Tomy
Legendaarinen!
Viestit: 4783
Liittynyt: Su 28.09.2008 18:56

Re: kehitys keskustelua tulevaisuuteen.

Viesti Kirjoittaja Tomy »

Mihin tässä ry:tä tarvittaisiin?

Mitä uusia mahdollisuuksia se tuo mukanaan, mitä nyt ei ole?
Vastaa Viestiin