kehitys keskustelua tulevaisuuteen.
kehitys keskustelua tulevaisuuteen.
[quote="Tomy"]
Nyt vaan sääntö- ym. herkullisia vääntöjä odottamaan talvi-iltojen piristykseksi. :)
[/quote]
Tuosta lähtee.
Joku viskas ilmoille ennen kaudenpäätöstä että toimittaisiin samanaan tyyliin kun Nordiceissa ja maailmallakin käytössä olevaan käytäntöön mukaan että pätkällä on ainoastaan kuski ja tuomarit (valokuvaja tms.) muut seisoskelevat sopivan matkan päästä.
Nyt vaan sääntö- ym. herkullisia vääntöjä odottamaan talvi-iltojen piristykseksi. :)
[/quote]
Tuosta lähtee.
Joku viskas ilmoille ennen kaudenpäätöstä että toimittaisiin samanaan tyyliin kun Nordiceissa ja maailmallakin käytössä olevaan käytäntöön mukaan että pätkällä on ainoastaan kuski ja tuomarit (valokuvaja tms.) muut seisoskelevat sopivan matkan päästä.
2012 Finnish scale #3
2012 Nordic scale #2
2013 Supercrawl 1.9 crawler #2
2013 Nordic scale #3
2014 Nordic scale #1
2014 nordic 1.9 crawler #1
2014Â Finnish scale class2 #1
2012 Nordic scale #2
2013 Supercrawl 1.9 crawler #2
2013 Nordic scale #3
2014 Nordic scale #1
2014 nordic 1.9 crawler #1
2014Â Finnish scale class2 #1
-
- Moderator
- Viestit: 4590
- Liittynyt: To 26.04.2007 21:10
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
Re: kehitys keskustelua tulevaisuuteen.
[quote="bartti"]
[quote="Tomy"]
Nyt vaan sääntö- ym. herkullisia vääntöjä odottamaan talvi-iltojen piristykseksi. :)
[/quote]
Tuosta lähtee.
Joku viskas ilmoille ennen kaudenpäätöstä että toimittaisiin samanaan tyyliin kun Nordiceissa ja maailmallakin käytössä olevaan käytäntöön mukaan että pätkällä on ainoastaan kuski ja tuomarit (valokuvaja tms.) muut seisoskelevat sopivan matkan päästä.
[/quote]
Kannatan.
[quote="Tomy"]
Nyt vaan sääntö- ym. herkullisia vääntöjä odottamaan talvi-iltojen piristykseksi. :)
[/quote]
Tuosta lähtee.
Joku viskas ilmoille ennen kaudenpäätöstä että toimittaisiin samanaan tyyliin kun Nordiceissa ja maailmallakin käytössä olevaan käytäntöön mukaan että pätkällä on ainoastaan kuski ja tuomarit (valokuvaja tms.) muut seisoskelevat sopivan matkan päästä.
[/quote]
Kannatan.
Samu Sarka, RFOT, FIN
Member of ERCCA
5x World Champion
18x European Champion
28x Nordic Champion
3x Sudics Champion
28x Finnish Champion
3x German Champion
2x US Champion
2x Spanish Champion
2x Italian Champion
Member of ERCCA
5x World Champion
18x European Champion
28x Nordic Champion
3x Sudics Champion
28x Finnish Champion
3x German Champion
2x US Champion
2x Spanish Champion
2x Italian Champion
Re: kehitys keskustelua tulevaisuuteen.
Kuten myös, Samun kanssa samoilla linjoilla.
2,2 Pro #17 2011
2,2 pro #5 2012
2,2 pro #5 2013
Team Suonenjoki
2,2 pro #5 2012
2,2 pro #5 2013
Team Suonenjoki
Re: kehitys keskustelua tulevaisuuteen.
Vastustan! :D
-
- Moderator
- Viestit: 4590
- Liittynyt: To 26.04.2007 21:10
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
Re: kehitys keskustelua tulevaisuuteen.
[quote="Tomy"]
Vastustan! :D
[/quote]
Tomppa on ihan hurjana!
Vastustan! :D
[/quote]
Tomppa on ihan hurjana!
Samu Sarka, RFOT, FIN
Member of ERCCA
5x World Champion
18x European Champion
28x Nordic Champion
3x Sudics Champion
28x Finnish Champion
3x German Champion
2x US Champion
2x Spanish Champion
2x Italian Champion
Member of ERCCA
5x World Champion
18x European Champion
28x Nordic Champion
3x Sudics Champion
28x Finnish Champion
3x German Champion
2x US Champion
2x Spanish Champion
2x Italian Champion
Re: kehitys keskustelua tulevaisuuteen.
Myös täältä kannatus maailman tapaan - vaikka suomitapa onki hauska, eikä mun kohdalla oo onkelmaa ollut ;D
Suomitapa on rennompi - yleinen tiukemman linjan. Mut sehä on sillai et toinen tykkää ... ja toinen tyttärestä ;D
Suomitapa on rennompi - yleinen tiukemman linjan. Mut sehä on sillai et toinen tykkää ... ja toinen tyttärestä ;D
Saku Sarka, RFOT, FIN
Re: kehitys keskustelua tulevaisuuteen.
Mitenkäs sitten yleisö? Esim. kuskit jotka ajaa vain scalesarjaa, mutta haluis kuitenkin kattella myös PRO-menoa?
Finnish rc crawling series
Scale 2009 #2
Scale 2010 #5
Scale 2011 #4
Scale 2012 #2
Open Scale 2013 #1
Scale 2009 #2
Scale 2010 #5
Scale 2011 #4
Scale 2012 #2
Open Scale 2013 #1
-
- Moderator
- Viestit: 4590
- Liittynyt: To 26.04.2007 21:10
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
Re: kehitys keskustelua tulevaisuuteen.
[quote="qaw"]
Mitenkäs sitten yleisö? Esim. kuskit jotka ajaa vain scalesarjaa, mutta haluis kuitenkin kattella myös PRO-menoa?
[/quote]
Kukaan ei kiellä katselemasta, kunhan pysyy rajatun alueen takana, että kuskilla on vapaa tila tehdä huumeisia seivejä ;D
Mitenkäs sitten yleisö? Esim. kuskit jotka ajaa vain scalesarjaa, mutta haluis kuitenkin kattella myös PRO-menoa?
[/quote]
Kukaan ei kiellä katselemasta, kunhan pysyy rajatun alueen takana, että kuskilla on vapaa tila tehdä huumeisia seivejä ;D
Samu Sarka, RFOT, FIN
Member of ERCCA
5x World Champion
18x European Champion
28x Nordic Champion
3x Sudics Champion
28x Finnish Champion
3x German Champion
2x US Champion
2x Spanish Champion
2x Italian Champion
Member of ERCCA
5x World Champion
18x European Champion
28x Nordic Champion
3x Sudics Champion
28x Finnish Champion
3x German Champion
2x US Champion
2x Spanish Champion
2x Italian Champion
Re: kehitys keskustelua tulevaisuuteen.
Mielestäni olisi tervetullut lisä että rata-alue rauhoitettaisiin kuskille + tuomarille/ajanottajalle, valokuvaaja tai 2 ei minun mielestäni vielä ole liikaa..
Mutta sitten se rata-alueen rajaaminen. Tulisiko siinä käyttää esim nauhoitusta? Nauhan virittelemiseen/purkamiseen tuhrautuu myös aikaa, ja kaikkiin paikkoihin sitä ei välttämättä järkevästi saa kiinniteltyä..
Joten luotetaanko siihen että tuomarit pitävät huolen rata-alueen rauhoittamisesta?
Toinen asia, parissa viime kisassa käytetty systeemi että ajanut kuski tuomaroi seuraavan on mielestäni loistava, tätä käytäntöä olisi hyvä jatkaa. Itsekkin olen tuomarointia hiukan karsastanut mutta kun vain nyt on ottanut laput kouraan ja alkanut hommiin niin ei se niin paha rasti olekkaan :D Samalla myös sääntöjen hahmottaminen on selkiytynyt. Ja hyvin on näköjään toiminut myös uusien kavereiden tuomarointi, aina on ollut kokeneempia vierellä tarvittaessa avustamassa.
Kolmanneksi spora...
Kuoppaamista ei mun mielestä kannata edes harkita, kuskeja on kumminkin melko hyvin riittänyt, ja samoja ratoja ajaessa luokka ei ns ole keneltäkään pois. Toki ratojen suunnitteluun tulee kiinnittää huomiota, ettei mahdollisia aloittelevia kuskeja säikytellä pois vaikeilla radoilla..
En nyt löytänyt sitä RCC:n topiccia missä oli puhetta ens vuoden sääntöehdotuksia ratojen suhteen mutta meni muistaakseni niin että portit 1-5 sporalle, 1-10 prolle, sekä 11-15 bonareita.
Olisiko sellaisessa ideaa että esim sporalla ajettaisiin 5-6 porttia radasta ja 6 tai 7 olisi bonari niille..?
Mutta sitten se rata-alueen rajaaminen. Tulisiko siinä käyttää esim nauhoitusta? Nauhan virittelemiseen/purkamiseen tuhrautuu myös aikaa, ja kaikkiin paikkoihin sitä ei välttämättä järkevästi saa kiinniteltyä..
Joten luotetaanko siihen että tuomarit pitävät huolen rata-alueen rauhoittamisesta?
Toinen asia, parissa viime kisassa käytetty systeemi että ajanut kuski tuomaroi seuraavan on mielestäni loistava, tätä käytäntöä olisi hyvä jatkaa. Itsekkin olen tuomarointia hiukan karsastanut mutta kun vain nyt on ottanut laput kouraan ja alkanut hommiin niin ei se niin paha rasti olekkaan :D Samalla myös sääntöjen hahmottaminen on selkiytynyt. Ja hyvin on näköjään toiminut myös uusien kavereiden tuomarointi, aina on ollut kokeneempia vierellä tarvittaessa avustamassa.
Kolmanneksi spora...
Kuoppaamista ei mun mielestä kannata edes harkita, kuskeja on kumminkin melko hyvin riittänyt, ja samoja ratoja ajaessa luokka ei ns ole keneltäkään pois. Toki ratojen suunnitteluun tulee kiinnittää huomiota, ettei mahdollisia aloittelevia kuskeja säikytellä pois vaikeilla radoilla..
En nyt löytänyt sitä RCC:n topiccia missä oli puhetta ens vuoden sääntöehdotuksia ratojen suhteen mutta meni muistaakseni niin että portit 1-5 sporalle, 1-10 prolle, sekä 11-15 bonareita.
Olisiko sellaisessa ideaa että esim sporalla ajettaisiin 5-6 porttia radasta ja 6 tai 7 olisi bonari niille..?
"Real stupidity beats artificial intelligence every time"
"Dude, where`s my shovel!?!"
3x KON
"Dude, where`s my shovel!?!"
3x KON
Re: kehitys keskustelua tulevaisuuteen.
Nyt kun itsekin herännyt taas paremmin tähänkin lajiin, niin kirjoitanpas jotakin..
Rata-alueen rauhoittaminen on hyvä idea, vaikkei kaikki sitä tarviskaan, mutta siten saa oman rauhan ne
jotka vähän jännää ja ei halua kuulla toiste huutoja. Narun viritys kalliolle on ajallisesti turhaa, mieluummin
radalla olevat tuomarit (mr. pistelappu ja mr. sekkarikello) pitää huolen, että rata-alue ja auton mahd kaatumislähistö
yms muu on vapaana. Miten sen sitten määrittelet, sitä en tiedä, mutta jotenkin fiksusti. Itseä ei haittaa katsovat
silmäparit, kun vaan jää turha pulina ja huuto pois, tosin sitä nyttei tässä olekaan koettu kute jossain muualla joskus
ja läpällä tietty, mut ku teet kisasuoritusta niin panostat kaiken ja ylimääränen sopina ei siihen tietty kuulu.
Ehdottomasti kun olet ajanut, niin tuomaroit. Itse tuota tuli tehtyä nyt viime kisassa ja yllätyin positiivisesti. Kiitos tomylle,
joka opasti pistelapun suhteen miten toimitaan, sitähän teki sitten lievänä hulluna vapaaehtosestikin, ei paha rasti ja
täten tasapuolinen kaikille ja kun olet ajanut + tuomaroinut, niin olet velvollisuutesi tehnyt.
Täytyy kyllä sanoa, että tuo crawlingin pistelappu, johon itsekin tuomaroin on hemmetin hyvä! Foffissa vähä simppelimpi,
mut ei noin hyvä. Heräs heti mieli muovata vähän tohon tyyliin, pakit ja merkit erikseen, mut toisaalta meillä selviää nyt
koko kisan 3x A4 lapuilla, se oma etunsa, mut katsotaan, hyviä ideoita heräs.
Sporaa on turha kuopata, kun onnistuvat ajamaan samoja ratoja mitä proo. Tehdään samaan tapaan x-porttimäärä mitä
spora ajaa ja mahd bonarit (kuten te gurummat tiedätte). Sporia kuitenkin riittää varmasti jatkossakin, eikä maailmalla
vielä ihan kuollut + se todennäköisempi luokka aloittaa .vs. proo, jos ekaa rooleria tekee.
5-6min aikaraja on ok ja sporalla vois olla esim. just arton esittämä portit 1-5 tai 6 + 1-2 bonaria.
Oon vielä liian noviisi sanomaan muuta, ennen kuin saan ajokilometrejä kisakalustolla alle, mut kunhan komppasin :)
Rata-alueen rauhoittaminen on hyvä idea, vaikkei kaikki sitä tarviskaan, mutta siten saa oman rauhan ne
jotka vähän jännää ja ei halua kuulla toiste huutoja. Narun viritys kalliolle on ajallisesti turhaa, mieluummin
radalla olevat tuomarit (mr. pistelappu ja mr. sekkarikello) pitää huolen, että rata-alue ja auton mahd kaatumislähistö
yms muu on vapaana. Miten sen sitten määrittelet, sitä en tiedä, mutta jotenkin fiksusti. Itseä ei haittaa katsovat
silmäparit, kun vaan jää turha pulina ja huuto pois, tosin sitä nyttei tässä olekaan koettu kute jossain muualla joskus
ja läpällä tietty, mut ku teet kisasuoritusta niin panostat kaiken ja ylimääränen sopina ei siihen tietty kuulu.
Ehdottomasti kun olet ajanut, niin tuomaroit. Itse tuota tuli tehtyä nyt viime kisassa ja yllätyin positiivisesti. Kiitos tomylle,
joka opasti pistelapun suhteen miten toimitaan, sitähän teki sitten lievänä hulluna vapaaehtosestikin, ei paha rasti ja
täten tasapuolinen kaikille ja kun olet ajanut + tuomaroinut, niin olet velvollisuutesi tehnyt.
Täytyy kyllä sanoa, että tuo crawlingin pistelappu, johon itsekin tuomaroin on hemmetin hyvä! Foffissa vähä simppelimpi,
mut ei noin hyvä. Heräs heti mieli muovata vähän tohon tyyliin, pakit ja merkit erikseen, mut toisaalta meillä selviää nyt
koko kisan 3x A4 lapuilla, se oma etunsa, mut katsotaan, hyviä ideoita heräs.
Sporaa on turha kuopata, kun onnistuvat ajamaan samoja ratoja mitä proo. Tehdään samaan tapaan x-porttimäärä mitä
spora ajaa ja mahd bonarit (kuten te gurummat tiedätte). Sporia kuitenkin riittää varmasti jatkossakin, eikä maailmalla
vielä ihan kuollut + se todennäköisempi luokka aloittaa .vs. proo, jos ekaa rooleria tekee.
5-6min aikaraja on ok ja sporalla vois olla esim. just arton esittämä portit 1-5 tai 6 + 1-2 bonaria.
Oon vielä liian noviisi sanomaan muuta, ennen kuin saan ajokilometrejä kisakalustolla alle, mut kunhan komppasin :)
Saku Sarka, RFOT, FIN
Ajetaanko vuonna 2013 Sportsman-luokkaa vai 2.2 Shafty luokk
Jenkeissä Sportsman-luokkaa ollaan käytännössä ajamassa alas. Se ei ole kansallisella tasolla kilpaluokka, vaan yksittäiset kerhot järjestävät sitä. Kansallisella tasolla kilpaillaan 2.2 Shafty luokassa, joka tällä hetkellä on identtinen Sportsman-luokan kanssa sillä erotuksella, että 2.2 Shafty-luokassa autossa on oltava kori.
Kumpaa luokaa meillä ajetaan vuonna 2013?
Otetaanko aluksi lyhyt puheenvuorokierros ja jos näkemykset eriävät kovasti, järjestetään keskustelun päätteeksi äänestys. Kuitenkin niin, että asiaan saadan päätös muutaman viikon sisällä.
Sana on vapaa.
Kumpaa luokaa meillä ajetaan vuonna 2013?
Otetaanko aluksi lyhyt puheenvuorokierros ja jos näkemykset eriävät kovasti, järjestetään keskustelun päätteeksi äänestys. Kuitenkin niin, että asiaan saadan päätös muutaman viikon sisällä.
Sana on vapaa.
Re: kehitys keskustelua tulevaisuuteen.
Ajan tulevalla kaudella sporaa ja korin kanssa.
Mua ei kuitenkaan haittaa, vaikka olis korittomia, niin nuuga en ole, eli mulle sopii koripakko
tai koritonki kelpaa. Jos koripakko ois, niin tuskin ois montaa autookaan, ellen ihan mettäs oo?
Ja jos koripakko ois, eikä kisailijoita riittävästi, niin kyl mua ainaki "v-ketuttais" et laittanut
auton ""valmiiks"" ja sittei oo luokkaa.
Mielestäni pääsia on se, että riittää vielä kisailijoita luokkaan, olipa sitten korillinen/koriton :)
Mua ei kuitenkaan haittaa, vaikka olis korittomia, niin nuuga en ole, eli mulle sopii koripakko
tai koritonki kelpaa. Jos koripakko ois, niin tuskin ois montaa autookaan, ellen ihan mettäs oo?
Ja jos koripakko ois, eikä kisailijoita riittävästi, niin kyl mua ainaki "v-ketuttais" et laittanut
auton ""valmiiks"" ja sittei oo luokkaa.
Mielestäni pääsia on se, että riittää vielä kisailijoita luokkaan, olipa sitten korillinen/koriton :)
Saku Sarka, RFOT, FIN
-
- Moderator
- Viestit: 4590
- Liittynyt: To 26.04.2007 21:10
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
Re: kehitys keskustelua tulevaisuuteen.
Mennään ison maailman tyyliin: 2.2's ftw.
Samu Sarka, RFOT, FIN
Member of ERCCA
5x World Champion
18x European Champion
28x Nordic Champion
3x Sudics Champion
28x Finnish Champion
3x German Champion
2x US Champion
2x Spanish Champion
2x Italian Champion
Member of ERCCA
5x World Champion
18x European Champion
28x Nordic Champion
3x Sudics Champion
28x Finnish Champion
3x German Champion
2x US Champion
2x Spanish Champion
2x Italian Champion
Re: kehitys keskustelua tulevaisuuteen.
Suosittelen pitäytymistä viime vuotisessa käytännössä, osa kuskeista on kumminkin jo tilannut runkonsa ja rakentaneet kalustonsa viime vuoden pohjalle.
Tässä vaiheessa ei ole reilua sanoa että osta uus runko jos meinaat ajaa, tietysti ne ketkä maailmalle meinaa lähteä ajelemaan ajavat sellaisella mikä on sallittu maailmalla että saa harjoitusta alle.
Tässä vaiheessa ei ole reilua sanoa että osta uus runko jos meinaat ajaa, tietysti ne ketkä maailmalle meinaa lähteä ajelemaan ajavat sellaisella mikä on sallittu maailmalla että saa harjoitusta alle.
2012 Finnish scale #3
2012 Nordic scale #2
2013 Supercrawl 1.9 crawler #2
2013 Nordic scale #3
2014 Nordic scale #1
2014 nordic 1.9 crawler #1
2014Â Finnish scale class2 #1
2012 Nordic scale #2
2013 Supercrawl 1.9 crawler #2
2013 Nordic scale #3
2014 Nordic scale #1
2014 nordic 1.9 crawler #1
2014Â Finnish scale class2 #1
Re: kehitys keskustelua tulevaisuuteen.
Itse ajettelin ajaa spora luokkaa ilman koria.
Mutta jos päätetään ajaa korilla, niin sit ajellaan korilla. ;)
Mutta jos päätetään ajaa korilla, niin sit ajellaan korilla. ;)
Re: kehitys keskustelua tulevaisuuteen.
Täältä ääni sportman-luokalle.
2,2 Pro #17 2011
2,2 pro #5 2012
2,2 pro #5 2013
Team Suonenjoki
2,2 pro #5 2012
2,2 pro #5 2013
Team Suonenjoki
Re: kehitys keskustelua tulevaisuuteen.
Tämä on hyvä pointti! Ja tällainen järjestely ei tee kenekään kalustosta käyttökelvotonta.bartti kirjoitti: Tässä vaiheessa ei ole reilua sanoa että osta uus runko jos meinaat ajaa, tietysti ne ketkä maailmalle meinaa lähteä ajelemaan ajavat sellaisella mikä on sallittu maailmalla että saa harjoitusta alle.
Pidemmällä tähtäimellä on varmasti järkevää edelleen miettiä Sportsman vs 2.2 Shafty valintaa. Tulkitsen tilanteen niin, ettei USRCCA enää millään tavalla aio kehittää/päivittää Sportsman-luokan säännöstöä (tämä on siis minun tulkintani, kun olen lukenut sääntöja koskevaa keskustelua rccrawlerilla, asiat voivat siis kehittyä toisinkin). Joten jos 2.2 Shafty-luokka aikanaan kehittyy ja sääntöjä viilataan, erkanevat nämä luokat enemmän toisistaan.
Jos itse olisin nyt rakentamassa kardaanivetoista autoa, pistäisin kyllä paukkuni 2.2 Shafty-sääntöjen mukaiseen autoon, koska se on varmasti se luokka, joka vielä muutaman vuoden päästä on kansainvälisesti suositumpi.
Ja selvennykseksi vielä siis, että tällä hetkellä luokat eroavat toisistaan ainoastaan siinä, että 2.2 Shafty-luokassa ei saa käyttää koritonta runkoa, vaan autossa on oltava (lexan)kori. Korin minimimitat ovat samat kuin viime vuoden säännöissä määritellyt.
Viimeksi muokannut Tomy, Ma 07.01.2013 08:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: kehitys keskustelua tulevaisuuteen.
Itsellä oli tarkoitus lähteä kokeilemaan sportmaniä tulevalla kaudella. Mieltymyksessä olisi koriton auto, mutta en ole vielä sijoittanut senttiäkään sprotmäniin... Olisi kenties siis fiksua lähteä tässä vaiheessa kasaamaan shafty-luokan mukaista autoa? ???
2016 Rakentelukilpailun ylivoimainen VOITTAJA!
Bishop's RC Crusade: Scale Crawlerien puolesta!
Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCAFMNU ... PaKuYmnG1A
FB: https://www.facebook.com/bishops.rc.crusade/
Bishop's RC Crusade: Scale Crawlerien puolesta!
Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCAFMNU ... PaKuYmnG1A
FB: https://www.facebook.com/bishops.rc.crusade/
Re: kehitys keskustelua tulevaisuuteen.
Tämä 2.2S/Sportman oli itselläkin vuosi sitten tapetilla ennenkuin Norjasta saatiin varmuus kumpaa luokkaa siellä ajettaisiin.
Varsinaista ongelmaa se ei olisi tuottanut vaikka olisi korinkin joutunut asentamaan. Hyvin moni koriton runko on rakenteeltaan sellainen että hyttiosan voi poistaa, jolloin kyseessä on käytännössä suorituskykyinen perus runko, johon vain korikiinnikkeet kiinni ja menoksi. Tähän olin itsekkin varautunut...
Varsinaista ongelmaa se ei olisi tuottanut vaikka olisi korinkin joutunut asentamaan. Hyvin moni koriton runko on rakenteeltaan sellainen että hyttiosan voi poistaa, jolloin kyseessä on käytännössä suorituskykyinen perus runko, johon vain korikiinnikkeet kiinni ja menoksi. Tähän olin itsekkin varautunut...
"Real stupidity beats artificial intelligence every time"
"Dude, where`s my shovel!?!"
3x KON
"Dude, where`s my shovel!?!"
3x KON
Re: kehitys keskustelua tulevaisuuteen.
Tähän ketjun jatkoksi onkin mukava jatkaa kun lukee mistä yllä on keskusteltu ;)
Mutta asiaan nyt kun olen noitten ratahemmojen kanssa käynyt muutamissa offikisoissa
niin ihmetystä on herättänyt ettei autojen laillisuutta mitenkään katsasteta.
Silloin kun tulin lajin pariin niin katsastuksia vielä tehtiin.
Olisikohan lajin profiilin kannalta hyvä herätellä tapa uudestaan?
Tämä tietysti vaatisi hieman kisajärjestäjältä viitseliäisyyttä.
Katsastus voidaisiin esim. aloittaa vaikka klo 9 jos kisat alkaisivat klo 10.
Katsastusmies antaisi auton hyväksyttyään henkilökohtaisen pistekortin kuljettajalle.
Voidaisiin RaumRc poikien kanssa koittaa tehdä valmiit tulkit esim. akselivälin ja korin mittojen tarkistamiseen eriluokkiin.
Sitten olisi vielä toinen mieleen juolahtanut homma kun olen käynyt katsomassa noita rfot:in poikien foffi kisoja
missä on hienot pistetaulut joista on mukava katsella pistetilannetta.
Saataisiinkohan tähän offi touhuun jotain vastaavaa?
Tämä lisäisi mukavan pienen taktikointi lisän tähän touhuun kun pistetilanne olisi kaikkien tiedossa ja samalla ehkä mukavasti myös
lisäisi paineita.
Samalla se voisi lisätä katsojien mielenkiintoa.
Tietty se vaatisi että jokaisella olisi se kisanumero autossa (niin tiedän itseltäkin se puuttuu :-[ )
Pisteiden ilmoitus/merkkaus vaatisi ehkä hieman pohdintaa.
Tämmöistä pohdintaa tällä kertaa, kun ajaa lähes 400km kisapaikalle niin siinä taitaa olla liikaa aikaa ;D
Mutta asiaan nyt kun olen noitten ratahemmojen kanssa käynyt muutamissa offikisoissa
niin ihmetystä on herättänyt ettei autojen laillisuutta mitenkään katsasteta.
Silloin kun tulin lajin pariin niin katsastuksia vielä tehtiin.
Olisikohan lajin profiilin kannalta hyvä herätellä tapa uudestaan?
Tämä tietysti vaatisi hieman kisajärjestäjältä viitseliäisyyttä.
Katsastus voidaisiin esim. aloittaa vaikka klo 9 jos kisat alkaisivat klo 10.
Katsastusmies antaisi auton hyväksyttyään henkilökohtaisen pistekortin kuljettajalle.
Voidaisiin RaumRc poikien kanssa koittaa tehdä valmiit tulkit esim. akselivälin ja korin mittojen tarkistamiseen eriluokkiin.
Sitten olisi vielä toinen mieleen juolahtanut homma kun olen käynyt katsomassa noita rfot:in poikien foffi kisoja
missä on hienot pistetaulut joista on mukava katsella pistetilannetta.
Saataisiinkohan tähän offi touhuun jotain vastaavaa?
Tämä lisäisi mukavan pienen taktikointi lisän tähän touhuun kun pistetilanne olisi kaikkien tiedossa ja samalla ehkä mukavasti myös
lisäisi paineita.
Samalla se voisi lisätä katsojien mielenkiintoa.
Tietty se vaatisi että jokaisella olisi se kisanumero autossa (niin tiedän itseltäkin se puuttuu :-[ )
Pisteiden ilmoitus/merkkaus vaatisi ehkä hieman pohdintaa.
Tämmöistä pohdintaa tällä kertaa, kun ajaa lähes 400km kisapaikalle niin siinä taitaa olla liikaa aikaa ;D
RaumRC