JP:n pojan Maverick Scout

2.2s (shafty)
jph-74
Vanhempi jäsen
Viestit: 395
Liittynyt: To 01.10.2009 20:07
Paikkakunta: Ii-City

JP:n pojan Maverick Scout

Viesti Kirjoittaja jph-74 »

Pojan crawleri kotiutui ja pikainen tutkielma kalustoon ennen pojalle luovutusta.


Eli tämä RTR
http://www.hpiracing.co.uk/piw.php?partNo=MV12501


Asiaan, jämäkän oloinen laite, suoraan paketista nykästynä koe ajolle, laajat on käännökset, korkea kaatumatautinen :)


Casteri kulmat negatiivisena
Kuva


Kulmien korjausta, etualalinkeihin 3mm ja taka 2mm
Kuva


Nyt positiivin puolella
Kuva


Sähöjä voi suojata
Kuva


4ws valmiudet
Kuva


Ohjain aika rimpulan tuntoinen, tosi kevyt, 4kpl AAA patteria. yhdessä nupissa lukee "duel rate" ja vastarissa 4kanavaa niin tuo 4ws varmaan mahdollinen
Kuva
Viimeksi muokannut jph-74, To 19.07.2012 23:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
qaw
Legendaarinen!
Viestit: 2534
Liittynyt: Ke 11.03.2009 08:06
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: JP:n pojan Maverick Scout

Viesti Kirjoittaja qaw »

Kannattaa harkita jonkun muun kuvagallerian käyttöä (esim. http://www.kuvat.fi), jos tuolta photobucketista ei saa linkitettyä kuvia pienempinä. Lukijan on ikävä klikkailla noita linkkejä.
Finnish rc crawling series
Scale 2009 #2
Scale 2010 #5
Scale 2011 #4
Scale 2012 #2
Open Scale 2013 #1
jph-74
Vanhempi jäsen
Viestit: 395
Liittynyt: To 01.10.2009 20:07
Paikkakunta: Ii-City

Re: JP:n pojan Maverick Scout

Viesti Kirjoittaja jph-74 »

Eläpä hättäile :)   olen käyttänyt kuvablogi comia mut se on tainnut nyt kaatua kokonaan, opettelen tuon photobuketin.


kokeilenpa
Kuva


Haa, taas oppi jotain uutta :)
pastirolli
Legendaarinen!
Viestit: 675
Liittynyt: La 27.08.2011 19:34
Paikkakunta: Kurikka

Re: JP:n pojan Maverick Scout

Viesti Kirjoittaja pastirolli »

Kuinkahan paljon tuohon pystyy laittamaan axialin osia kuten esim. vetarit, kardaanit ynnä muut kulutusosat?
Stupid is as stupid does.
jph-74
Vanhempi jäsen
Viestit: 395
Liittynyt: To 01.10.2009 20:07
Paikkakunta: Ii-City

Re: JP:n pojan Maverick Scout

Viesti Kirjoittaja jph-74 »

Päällisinpuolin paha sanoa mitkä passaavat, Käytän täs joskus axialin ja tän akselit levällään yhtäaikaa ja kattoa onko samaa kilkettä.


Täs maverikin standart parts list
http://www.hpiracing.co.uk/parts.php?pa ... 1&type=STD
jph-74
Vanhempi jäsen
Viestit: 395
Liittynyt: To 01.10.2009 20:07
Paikkakunta: Ii-City

Re: JP:n pojan Maverick Scout

Viesti Kirjoittaja jph-74 »

Välttääkseni turhat kysymykset luin kaikki AX10 rakentelut, olipa kaikkia tämmöselle uus alottelijalle :)


Ohjauksesta dremelöity haitat pois ja katoin että T-luu pysyy kupissa, se on nyt just ettei osu puskuriin (pojan mielestä siisti, eikä saa poistaa) ja vaimentajaa/jouseen. akselista vaihdoin linkin sisemmäs ja vaimentajan ulommas. alalinkeihin tuli viel 3mm lisää holkkia.


Kuva


Renkaisiin lisäilin hiukan painoa, eteen 150g/kpl ja taakse 120g//kpl, foameista reilummasti leikkasin kun aika jäykät on päälys gumet.


Kuva


Kuin pitkä iskuisia vaimentajia käytetään? tuntuu että tästä sais rajoittaa kummastakin suunasta reilun sentin pois.


Tämä passaa Axialin akseliin. laittaa pari tilaukseen niin saan Suzukin takapään siistittyä ja etuseenkin 4linki.


http://www.hpiracing.co.uk/piw.php?partNo=MV25001
jph-74
Vanhempi jäsen
Viestit: 395
Liittynyt: To 01.10.2009 20:07
Paikkakunta: Ii-City

Re: JP:n pojan Maverick Scout

Viesti Kirjoittaja jph-74 »

Tätäkin joutanut välillä nysvään, Takapäästäkin tuli ohjautuva, mut eihän tuo ohjain toiminu niinkuin pitäs, tehty joku köyhän versio ja jätetty parit nappulat pois, niinpä laitoin ohjaus servot Y-johdolla. Oma 14T moottori aika onneton, möyriä just jaksoi mut wheel speediä ei tarpeeksi meidän ajoon. Vaihdoin vanhan BigBlogin jolla asia hiukan korjaantui, mut se pimeni vanhuuttaan parin ajon jälkeen. Nyt ruuvasin 2600kv karvattoman ja hyvin potkii 7.2 Ni-MHeillä, pientä sensorittoman nykytystä on kun möyrii.


Alatukivarsien paikkoja vaihellu, ny takana mutkaset, vaimentajiin nitro letkusta pientä rajoitusta, Aika hyvän tuntuinen on jousitus, twistitorgue rauhoittu ja ei enään niin kaatuma herkkä.


Kuva


Säätimen kyljessä "input 7.2" kokeilin niin kesti tuo 8.4v. 3S enoo kokeillu :)


Kuva


Alalinkit vois siirtää rungon sisäpuolelle.
jph-74
Vanhempi jäsen
Viestit: 395
Liittynyt: To 01.10.2009 20:07
Paikkakunta: Ii-City

Re: JP:n pojan Maverick Scout

Viesti Kirjoittaja jph-74 »

Elikä tämä teki naimakaupat Suzukin kans. Voisko tän siirtää tuonne 2.2 scalen puolelle.


Pientä hierontaa on vielä, koeajot tehty ja tuntuu toimivan, jousitus viel löysentyy ja taidan vaihtaa Suzukista moottorin/noparin.


Hyvin on maavaraa kun suora pohjalevy, 4ws tarvis paremmat ratiot kun nyt Y-johdolla.
Kuva


Kuva


Onkohan mitään väliä kun vaihteisto on näin päin? ainakin on ajettu ja kulki ok.
Kuva


Kopan ja parlokkien sovittelua.
Kuva


Kuva


Tästä jatkan ens yönä taas nysväystä :)
hyrsleri
Legendaarinen!
Viestit: 1631
Liittynyt: To 09.04.2009 21:54
Paikkakunta: Turku

Re: JP:n pojan Maverick Scout

Viesti Kirjoittaja hyrsleri »

Siitähän syntyy taas uusi auto nipussa2.2 scaleen   :D Onko nuo mustat sisälokarit vai levikkeet?
-Pete-

http://www.racersrcshop.com

Turun Seudun Crawlerit
matti
Legendaarinen!
Viestit: 1166
Liittynyt: Ti 13.05.2008 16:57

Re: JP:n pojan Maverick Scout

Viesti Kirjoittaja matti »

[quote="jph-74"]
Onkohan mitään väliä kun vaihteisto on näin päin? ainakin on ajettu ja kulki ok.
[/quote]

Itse olen laittanut aina laatikon noin päin.
En tiedä onko sillä oikeasti käytännön merkitystä, mutta moottori on oikealla puolella joten torque twistin pitäisi vähentyä.
jph-74
Vanhempi jäsen
Viestit: 395
Liittynyt: To 01.10.2009 20:07
Paikkakunta: Ii-City

Re: JP:n pojan Maverick Scout

Viesti Kirjoittaja jph-74 »

hyrsleri kirjoitti: Onko nuo mustat sisälokarit vai levikkeet?
Levikkeiksi ajattelin hiukan kavennettuna, vois tehdä kyl sisälokaritkin, joutuu vain syömään viel kolme mikroateriaa että saa kupit :P

matti kirjoitti: Itse olen laittanut aina laatikon noin päin. moottori on oikealla puolella joten torque twistin pitäisi vähentyä.
Jossain olikin juttua tuosta moottorin paikasta/torgue twististä, Siispä olkoot noin kun tuntuu toimivankin. Eikä mahdu toisinpäin.
jph-74
Vanhempi jäsen
Viestit: 395
Liittynyt: To 01.10.2009 20:07
Paikkakunta: Ii-City

Re: JP:n pojan Maverick Scout

Viesti Kirjoittaja jph-74 »

Alkais olla pientä nysväystä vaille valmis, sähköt vaihtaa/siistiä, sisälokarit ja teippailla koppa. Aika vähän tarvi koppaa leikkoa vaikka 2.2 ja 4ws.


Kuva


Kuva


Kuva


Kuva
macman
Legendaarinen!
Viestit: 591
Liittynyt: Su 11.09.2011 11:06
Paikkakunta: Eura

Re: JP:n pojan Maverick Scout

Viesti Kirjoittaja macman »

Onkos toi se Parman jeepin koppa?
Mikäs siinä on akseliväli?
Meil olis vaan samanlainnen right e-rock mikä kaipas uutta koppaa
ja poika on toivonu avolava maastoautoa.
RaumRC
jph-74
Vanhempi jäsen
Viestit: 395
Liittynyt: To 01.10.2009 20:07
Paikkakunta: Ii-City

Re: JP:n pojan Maverick Scout

Viesti Kirjoittaja jph-74 »

Proline koppa
http://prolineracing.com/bodies/1972-ch ... vo-savage/


Voipi olla ettei oikein istahda e-rockiin jos ei joustoa rajoita reilusti.
jph-74
Vanhempi jäsen
Viestit: 395
Liittynyt: To 01.10.2009 20:07
Paikkakunta: Ii-City

Re: JP:n pojan Maverick Scout

Viesti Kirjoittaja jph-74 »

:)   klikkaa kuvaa


Kuva
jph-74
Vanhempi jäsen
Viestit: 395
Liittynyt: To 01.10.2009 20:07
Paikkakunta: Ii-City

Re: JP:n pojan Maverick Scout

Viesti Kirjoittaja jph-74 »

Pojan kalusto nysvätty talvi/pimiän ajeluun, HBX sähköt suojannu ja lapagumia alle. Maverikinki pitäs kestää märkää ja valot nysväsin, edessä 10mm ledit ajovaloina ja pari ledinauha kirkasta lisänä.


Kuva


Kuva
jph-74
Vanhempi jäsen
Viestit: 395
Liittynyt: To 01.10.2009 20:07
Paikkakunta: Ii-City

Re: JP:n pojan Maverick Scout

Viesti Kirjoittaja jph-74 »

Vintturi asennettu, runkoon joutu laittaan pätkät takasin, kun tämähän on alkujaan Suzukiin pätkitty.


Asennointia
Kuva


Juotos
Kuva


Kilikali mustaa ja puskimen asennointia
Kuva


Valmis
Kuva


Vintturin käyttö kytkimillä. Tässä on harjalliset sähköt niin vintturi ottaa virran noparin moottorin johdoista. Vasen kytkin on-off katkoo moottorille menevää virtaa, Oikaen puoleinen kytkin on-off-on 6napainen ohjaa vintturin virtoja.
Kuva
Viimeksi muokannut jph-74, To 24.01.2013 17:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jph-74
Vanhempi jäsen
Viestit: 395
Liittynyt: To 01.10.2009 20:07
Paikkakunta: Ii-City

Re: JP:n pojan Maverick Scout

Viesti Kirjoittaja jph-74 »

Pöllin Maverikin vanteet lapagumi kotteroon, niin pakko oli hommata uudet. Sattupa löytyy tosi passelit Chevyn alle, Kiitos Hyrslerille, Oikeanlaisia hexejäkin oli sarja vapaana ja uudet laipalliset nylock mutterit, vois kyrsiä montulla ruuvailla keskikuppeja kun rengas irtoaa   :)   Kattoa jos kesäksi vaihtaa boggerit näille vanteille.


Kuva


ps. voisko joku moderoija heittää tän tuonne 2.2 scaleen.
Vastaa Viestiin