pistelasku softa.

Täällä offin kova testitiimi julkaisee puolueettomat arvionsa mielenkiintoisista uutuuksista
bartti
DIG-taattori
Viestit: 1985
Liittynyt: Ke 30.04.2008 21:17
Paikkakunta: Järvenpää

pistelasku softa.

Viesti Kirjoittaja bartti »

Lahden sisäkisat oli tiettävästi ensimmäinen kerta kun suomessa käytettiin http://radiocontrolledrockcrawling.word ... een-shots/
Kyseistä softaa kisakäytösssä.
Sivusta katsojana softan käyttö näytti toimivan, nyt haluaisinkin kuulla arvon tuomareiden kokemuksia ja tuntemuksia kyseisestä softasta.
Viimeksi muokannut bartti, Su 26.02.2012 12:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2012 Finnish scale #3
2012 Nordic scale #2
2013 Supercrawl 1.9 crawler #2
2013 Nordic scale #3
2014 Nordic scale #1
2014 nordic 1.9 crawler #1
2014  Finnish scale class2 #1
Tomy
Legendaarinen!
Viestit: 4783
Liittynyt: Su 28.09.2008 18:56

Re: pistelasku softa.

Viesti Kirjoittaja Tomy »

Minusta softa toimi todella hyvin ja helpottaa pistelaksua merkittävästi. Oma puhelin kaatui muutaman kerran ja silloin tietysti tulee hätä housuun. Onneksi näissä tapauksissa pisteet oli muistissa ja ajot saatiin oikeilla pisteillä loppuun.

Softa on siis hyvä, muttä päätelaitteen toimivuus vaikuttaa myös. Lassella soi muistaakseni myös puhelin kesken tuomaroinnin, mitä sen jälkeen ohjelmalle tapahtui, en tiedä.
Joona
Legendaarinen!
Viestit: 1108
Liittynyt: Ma 23.08.2010 17:38
Paikkakunta: Suonenjoki

Re: pistelasku softa.

Viesti Kirjoittaja Joona »

Pistelasku softassa ei mitään vikaa, mutta järjestelmässä kylläkin on porsaanreikä. Eli esim. kuski A ajaa kuuden minuutin aikarajan puitteissa 6 porttiselta radalta vaikka vain 3 porttia, ilman virhepisteitä ja saa joka portilta etenemis pisteet -2/portti ja aika loppuu kesken. Tässä tapauksessa kuski A saa DNF (did not finish) merkinnän, mutta ei siitä mitään lisä virhepisteitä eli kokonaispisteet ovat silloin -6. Kun taas kuski B ajaa alle kuudessa minuutissa koko 6 porttisen radan läpi, mutta ottaa vaikka yhden pakin ja yhden molla kosketuksen joka tekee yhteensä 11 virhepistettä ja siihen lisäksi etenemisbonus -12 tekee yhteensä -1 pistettä. Eli siis ajamalla vain puolet radasta saa paremmat pisteet kuin ajamalla koko radan muutamilla virhepisteillä. :o   Teen tälläisen vielä selventämään asiaa.

            Kuski A   Kuski B
1. portti     -2           -2+1 pakki = -1
2. portti     -2           -2
3. portti     -2           -2+10p. = 8
4. portti       -           -2
5. portti       -           -2
6. portti       -           -2

yhteensä: -6p.         -1p.

Eli se mitä ajan tällä takaa on se, että nämä uudet säännöt sallivat esim. sen että joku voi vain ajella ympyrää ja vihellellä samalla koko aikarajan ajan... Kun taas joku joka ajaa koko radan voi hävitä tälle ko. "viheltelijälle". Mielestäni tuosta DNF:stä pitäisi saada jokin lisärangaistus esim. +20 pistettä niin saataisiin tuollainen taktikoinnin mahdollisuus poistettua kisoista...   :)
2,2 Pro #17 2011

2,2 pro #5 2012

2,2 pro #5 2013

Team Suonenjoki
Tomy
Legendaarinen!
Viestit: 4783
Liittynyt: Su 28.09.2008 18:56

Re: pistelasku softa.

Viesti Kirjoittaja Tomy »

Minulla kertyi eilen kivasti kokemusta DNF:stä, kun kolme rataa neljästä päättyivät DNF:ään.   :D

Mikäli aika loppuu kesken, tuomitaan kuljettajalle DNF, mikä on yhtä kuin 40 pistettä (katso säännöistä kohta 1.8   ). Tämän jälkeen 40 pisteestä vähennetään kuljettajan suorittamista porteista saadut miinuspisteet. Eli esimerkkisi kuljettajan A pistemäärän tulisi ajan loppuessa olla DNF = 40p, josta vähennetään suoritetuista porteista ansaitut -6 pistettä, eli hänen loppupisteensä radalta olisi 34 pistettä.
Viimeksi muokannut Tomy, Su 26.02.2012 16:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Joona
Legendaarinen!
Viestit: 1108
Liittynyt: Ma 23.08.2010 17:38
Paikkakunta: Suonenjoki

Re: pistelasku softa.

Viesti Kirjoittaja Joona »

Ai siinä oli sellainen juttu. Sori mun moka. ;)
2,2 Pro #17 2011

2,2 pro #5 2012

2,2 pro #5 2013

Team Suonenjoki
Vastaa Viestiin