Drifterisi
Drifterisi
Laitetaas tälle foorumille päivitys meikäläisen uusimmasta vouhotuksesta. Ylläpito poistakoon jos on-road autot ei tänne kuulu. Ajattelin kumminkin postata koska tässäkin scenessä on scale läsnä vahvasti.
Elikkäs RC-drifteri mallia Usukani NGE Pandoran Toyota KE70 korilla. Budjettimallin Hobbywing 120A esc ja moottorina driftikäyttöön tarkoitettu saman valmistajan 13.5t tuote. Gyrona Yokomon DP302-V4. Sähköosat sai erittäin kilpailukykyiseen hintaan EuroRC:ltä.
Täysin nyyppä kun tässä touhussa olen niin kauheasti en osaa arvostella rungon laadukkuutta mutta näin maalaisjärjellä kasaaminen oli kivaa ja helppoa. Aika jännää touhuta ton hiilarin kanssa maastureiden rautaosien jälkeen. Toisaalta ruuvi on ruuvi ja mitta on mitta...
Mutta jos ylläpito ei tätä kovin pahalla silmällä katso niin postaa oma pulkkasi tänne. Eikös kaikki rc-harrastus, varsinkin scale sellainen, ole positiivista ;-)
Elikkäs RC-drifteri mallia Usukani NGE Pandoran Toyota KE70 korilla. Budjettimallin Hobbywing 120A esc ja moottorina driftikäyttöön tarkoitettu saman valmistajan 13.5t tuote. Gyrona Yokomon DP302-V4. Sähköosat sai erittäin kilpailukykyiseen hintaan EuroRC:ltä.
Täysin nyyppä kun tässä touhussa olen niin kauheasti en osaa arvostella rungon laadukkuutta mutta näin maalaisjärjellä kasaaminen oli kivaa ja helppoa. Aika jännää touhuta ton hiilarin kanssa maastureiden rautaosien jälkeen. Toisaalta ruuvi on ruuvi ja mitta on mitta...
Mutta jos ylläpito ei tätä kovin pahalla silmällä katso niin postaa oma pulkkasi tänne. Eikös kaikki rc-harrastus, varsinkin scale sellainen, ole positiivista ;-)
Aina oppii uutta kun harrastaa itteensä parempien kanssa 
Scale Class 3 Champ -24
Scale Class 2 Champ -22, -23 & -24
Scale Class 1 4@ -22 2@ -23
Sportsman Champ -25
ig hillbillyscalerc
Scale Class 3 Champ -24
Sportsman Champ -25
ig hillbillyscalerc
Re: Drifterisi
No ei kai se drifting sen pahempaa offtopiccia ole kuin vaikka ralli. Hauskan ja "helpon" näköistä on rc drifting tubesta katseltuna, sitä piti päästä testaamaan. Joku pudjetti laite piti saada. 2020 hommasin 3Racing Sakura D5S kitin, lopullinen niitti oli tämä video.
Oon ymmärtänyt että pitäisi olla kova kuorinen kaksi kennoinen akku, itse olen suditellut kotona pullistuneella 3s akulla. :D Tätä pitäisi päästä kyllä johonkin oikealle radalle testaamaan. Kori edelleenkin hankkimatta.
Oon ymmärtänyt että pitäisi olla kova kuorinen kaksi kennoinen akku, itse olen suditellut kotona pullistuneella 3s akulla. :D Tätä pitäisi päästä kyllä johonkin oikealle radalle testaamaan. Kori edelleenkin hankkimatta.
Eikös kaikki mikä ei liity rc-offiin tai crawlinkiin niin ole täällä off-topic... Hyvä että on postailua ja kirjoittelua.
Itse asiaan, väkevän näköinen aloitus driftingiin ja tykkään että lähdit omalla tyylilläsi :D Kori on niin paljon tässäkin lajissa että kyllä ainakin minun makuhermot kutkuttelevat tuollaisen 90-00-luvun pikkukaupungin "amisteini unelman" ulkonäöllä.
Toivottavasti muutkin laittavat driftereistään kuvia ja juttuja.
Itse asiaan, väkevän näköinen aloitus driftingiin ja tykkään että lähdit omalla tyylilläsi :D Kori on niin paljon tässäkin lajissa että kyllä ainakin minun makuhermot kutkuttelevat tuollaisen 90-00-luvun pikkukaupungin "amisteini unelman" ulkonäöllä.
Toivottavasti muutkin laittavat driftereistään kuvia ja juttuja.
Itselleni tämä driftaus oli porttihuume koko rc touhuun. Tällä hetkellä alustoja ja koreja useampiakin, mutta eniten tulee ajettu TopLinen alustaan Yokomon ja ReveD:n osilla kasatulla autolla. Korina tällä hetkellä A90 Supra. Edellisen ykkösalustan huolsin, putsasin ja laitoin museoon. Se on suomalaista suunnittelua oleva RevolRc Ultim8
Ainakin Ke70 on korina ehottomasti hienoin tähän asti driftereissä tai ralliautoissa täällä nähdyistä 👍🏻
Offroad ON muutakin kuin rock crawlingia, ookko tiänny?

Lexan <3
KIITOS SPIRIT OF SCALE,rippistä.
Lexan <3
KIITOS SPIRIT OF SCALE,rippistä.
Matti V, mistä hankit nuo korinkiinnitys osat, joissa sokka kääntyy tuossa tolpan päässä?
Noita olen koittanut metsästää, mutta ole osannut laittaa oikeita hakusanoja.
Ite tässä kanssa vähän pyöritellyt luisuauton rakentamista. On hyvin suurella todennäköisyydellä jäämässä yli WPL D12:sta runko RTR sähköillä ja metalli akselilla yhdestä muusta projektista. Ymmärtääkseni noista D12:sta on tehty melko ok luisupulkkia.
https://www.drifted.nl/en/real-body-catch-set.htmlPertsax kirjoitti: Ma 31.10.2022 09:46 Matti V, mistä hankit nuo korinkiinnitys osat, joissa sokka kääntyy tuossa tolpan päässä?
Tällänen yokomo yd2 oli vajon vuoden pari kertaa kerkes ajaan nii pistin kiertoon aattelin että ostaa sitte taas ku on aikaa 🤣
Kestäisikö nuo maasturissa, jos nojailee kiviin tai vastaavaa?Matti V kirjoitti: Ma 31.10.2022 16:02https://www.drifted.nl/en/real-body-catch-set.htmlPertsax kirjoitti: Ma 31.10.2022 09:46 Matti V, mistä hankit nuo korinkiinnitys osat, joissa sokka kääntyy tuossa tolpan päässä?
Aika heppoiset noi on rakenteeltaan. Riippuu toki paljon ajotavasta. Isoja tiputuksia tuskin kestävät.
Joko Hillbilly löytyy pidempää videa luisuista, mitä IG oli?
No niin, pitkästä aikaa postaamas foorumille. Enivei vähä erilaista tällä kertaa. Keväällä alottelin taas pitkästä aikaa ajeleen Assetto Corsaa, PC.lle ajosimulaattori. No tuos sit välillä luisupulkkiakin harrastanu joita myös driftereiks kutsutaan. Kesällä sit juolahti mieleen jot rc versiokin olis hauska. Aplastic.lta piti alunperin 240 volle tahi farkkunappisilmä. Päädyin sit sopivasti ostaan Villeltä, täällä meteoriitti, VFTS Ladan kopan. Jessuksen vanha näitä Röllin perintöjä. Ja laatukin on, no ei voi puhua laadusta, tai kai paskakin laatua on :)
Kyselin vähä alustoja niin smulin kanssa päädyttiin hieroon Sakuran D4 alustasta. Hänellä ol oikeestaan ajo valmis jouten. Kauppoihin päästiin.
Tässä sitä on nyt sit syksy ja alkutalvi näköjään hissukseen tusailtu. Samalla opetellu fusionilla mallentamista. Opin taas paljon. Kaikki mitä tuohon on tehty on ite mallinnettu ja ruutattu. No recaron jakkarat on thingystä ladatttu. Vähä scaalasin vain. Ja kuski, joka muuten on Jaffan exä ( Vanhat parrat ehkä muistaa. istu c2 jeepis joskus muinoin) Tyttäreni vaan hieman muokkas tuota kuskia :D
Kaaret on iha 0.2 tinapeltiä, niitti mallisilla m1.4 pulteil kiinni. Mitähä vielä, no kuvat kertokoon. Nyt kokolailla valmis siis. Vielä en ajamaan ole juuri päässy
P.S Villelle kiitos myös parista custom tarrasta ;)
Kyselin vähä alustoja niin smulin kanssa päädyttiin hieroon Sakuran D4 alustasta. Hänellä ol oikeestaan ajo valmis jouten. Kauppoihin päästiin.
Tässä sitä on nyt sit syksy ja alkutalvi näköjään hissukseen tusailtu. Samalla opetellu fusionilla mallentamista. Opin taas paljon. Kaikki mitä tuohon on tehty on ite mallinnettu ja ruutattu. No recaron jakkarat on thingystä ladatttu. Vähä scaalasin vain. Ja kuski, joka muuten on Jaffan exä ( Vanhat parrat ehkä muistaa. istu c2 jeepis joskus muinoin) Tyttäreni vaan hieman muokkas tuota kuskia :D
Kaaret on iha 0.2 tinapeltiä, niitti mallisilla m1.4 pulteil kiinni. Mitähä vielä, no kuvat kertokoon. Nyt kokolailla valmis siis. Vielä en ajamaan ole juuri päässy
P.S Villelle kiitos myös parista custom tarrasta ;)
- Liitteet
-
- 10.jpg (469.03 KiB) Katsottu 12583 kertaa
-
- 9.jpg (485.07 KiB) Katsottu 12583 kertaa
-
- 3.jpg (472.04 KiB) Katsottu 12583 kertaa
Finnish RC Scale Crawling Series
Scale Class 1
x4
Scale Class 2
x2
2xKON
Scale Class 1
Scale Class 2
2xKON
Tämä on kyllä niin loistava laitos, iso peukku!!
Taattua Toni laatua. Hieno ku mikä!!!
Scale Class 3 Champ -24
Sportsman Champ -25
ig hillbillyscalerc
Scale Class 3 Champ -24
Sportsman Champ -25
ig hillbillyscalerc
-
Tinker King
- Legendaarinen!
Ui juma miten nätti 😍
Pitihän se arvata että nälkä kasvaa syödessä ja nyt niitä on sitten kaksi. EuroRC pukkasi sen päiväsen Black Friday tarjouksen Yokomon YD-2RX:stä josta ei voinut kieltäytyä. No sellanen sitten ja yks pikku kokis kiitos... Ja kyytiä antamaan Hobbywing XD10 Pro ja sille pariksi 10.5 D10 drift spec moottori.
Tiedän, paha tyylivirhe sekoittaa purplea ja punaista osaa mutta kun noita magnet mountteja en löytäny purplena.
Kopaksi Pandora RC:n Toyota GT86 BN-Sport korisarjalla. Ja hillitön keittiönpöytä takaluukun päälle tottakai. Onpahan ainakin erilaiset noi mun autot keskenään ;-)
Ensitesteissä tää kulkee kun unelma <3 Vähän ehkä vaikeampi mutta samaan aikaan näyttävämpi kulultaan kuin Usukani. Tekeekö sitten takamoottori vai ylipäätään suurempi massa kaikkine alumiinikäikäleineen ton eron. En tiiä, en tiedä näistä vielä tarpeeksi. Kunhan vain ajattelen ääneen.
Tiedän, paha tyylivirhe sekoittaa purplea ja punaista osaa mutta kun noita magnet mountteja en löytäny purplena.
Kopaksi Pandora RC:n Toyota GT86 BN-Sport korisarjalla. Ja hillitön keittiönpöytä takaluukun päälle tottakai. Onpahan ainakin erilaiset noi mun autot keskenään ;-)
Ensitesteissä tää kulkee kun unelma <3 Vähän ehkä vaikeampi mutta samaan aikaan näyttävämpi kulultaan kuin Usukani. Tekeekö sitten takamoottori vai ylipäätään suurempi massa kaikkine alumiinikäikäleineen ton eron. En tiiä, en tiedä näistä vielä tarpeeksi. Kunhan vain ajattelen ääneen.
Scale Class 3 Champ -24
Sportsman Champ -25
ig hillbillyscalerc
Scale Class 3 Champ -24
Sportsman Champ -25
ig hillbillyscalerc
Kaikkea pitää hölmöillä, niin rakensin Tamiyan TT-02 muovipulkasta takavetoisen drifterin.
-
Tinker King
- Legendaarinen!
Jännä toi ohjausratkaisu, onko jokin kaupallinen tuote?
https://supergdrift.com/store/product/u ... ssr-01bks/
Tuollainen valmis slide rack on ohjauksessa
Tuollainen valmis slide rack on ohjauksessa