Mitä tein harrastukseni kanssa tänään
Re: Mitä tein harrastukseni kanssa tänään
Ajattelin laittaa safarikaluston ajokuntoon jos tässä syssymmällä pääsis safaroimaan. BJ40 on RC4WD Gelande 2 lehtijousikonversiolla. Hilux on RC4WD TF2 Midnight edition leaf under axle muutoksella. Ford F-100 on custom printtikori saapasmaasta RC4WD TF2 alustalla. Nämä on mun ehdottomia suosikkiautoja kun lähdetään scalerealistisesti safaroimaan.
Aina oppii uutta kun harrastaa itteensä parempien kanssa 
ig hillbillyscalerc

ig hillbillyscalerc
-
- Vanhempi jäsen
- Viestit: 435
- Liittynyt: Pe 17.02.2017 09:00
Re: Mitä tein harrastukseni kanssa tänään
Ne oli ihan hauskat pari minuuttia....
Re: Mitä tein harrastukseni kanssa tänään
Jatkoin Trx 10.3 safariprojektin duunaamista.
Re: Mitä tein harrastukseni kanssa tänään
Vaihdoin Porin finaalissa neitsytajon saaneeseen C2 SCX10 Pro ajokkiin Brazin Scalen hiilikuiturungon ja tässä tulikin hieman mietittävää.
Ensinnäkin iskareiden kulma on hieman omituinen. Sisälokarissa näkyy alkuperäisen rungon iskareiden kiinnityspisteet. Uudessa kulma jää todella pystyyn verrattuna orkkikseen.
Toinen "ongelma" tulikin korikiinnityksen suhteen. Pron alkuperäiset koritolpat sopi suoraan Clodbusterin korin reikiin, mutta uudessa rungossa ei ollut mahdollisuutta kiinnittää tolppia samalle paikalle.
Sitten tulikin mieleen, että joskus tuli tilattua ns. pikakiinnikkeitä ja päätin ottaa ne testiin. Etukiinnike löysi paikkansa servon ja vinssin takaa.
Takakiinnikkeet sai paikalleen, kun alkuperäiset koritolpat asensi rungon sisäpuolelle.
Koriin joutui tekemään 19mm reiät, että vastakappaleen sai kiinnitettyä.
Nyt korin saa näppärästi irrotettua kolmea nappia painamalla ja paikalleen laittoon riittää kevyt painallus.
Brazinin rungossa skidplate jää 10 asteen kulmaan.
Aiemmin paikallaan oli Fusion SE 1800kv. Se toimi ihan mukavasti, mutta päätin kuitenkin päivittää sähköt uusiksi. Uudet hilppeet pitäisi saapua perjantaina, joten uutta päivitystä tulossa sitten. Samaa moottoria/noparia en ole vielä muilla Suomessa nähnyt 🧐
Ensinnäkin iskareiden kulma on hieman omituinen. Sisälokarissa näkyy alkuperäisen rungon iskareiden kiinnityspisteet. Uudessa kulma jää todella pystyyn verrattuna orkkikseen.
Toinen "ongelma" tulikin korikiinnityksen suhteen. Pron alkuperäiset koritolpat sopi suoraan Clodbusterin korin reikiin, mutta uudessa rungossa ei ollut mahdollisuutta kiinnittää tolppia samalle paikalle.
Sitten tulikin mieleen, että joskus tuli tilattua ns. pikakiinnikkeitä ja päätin ottaa ne testiin. Etukiinnike löysi paikkansa servon ja vinssin takaa.
Takakiinnikkeet sai paikalleen, kun alkuperäiset koritolpat asensi rungon sisäpuolelle.
Koriin joutui tekemään 19mm reiät, että vastakappaleen sai kiinnitettyä.
Nyt korin saa näppärästi irrotettua kolmea nappia painamalla ja paikalleen laittoon riittää kevyt painallus.
Brazinin rungossa skidplate jää 10 asteen kulmaan.
Aiemmin paikallaan oli Fusion SE 1800kv. Se toimi ihan mukavasti, mutta päätin kuitenkin päivittää sähköt uusiksi. Uudet hilppeet pitäisi saapua perjantaina, joten uutta päivitystä tulossa sitten. Samaa moottoria/noparia en ole vielä muilla Suomessa nähnyt 🧐
-
- Vanhempi jäsen
- Viestit: 400
- Liittynyt: Ti 26.01.2021 20:18
Re: Mitä tein harrastukseni kanssa tänään
XV-02:een uus katurengaskoppa. Tarrat vielä puuttuu.
Re: Mitä tein harrastukseni kanssa tänään
Päivää paistatellut takapihan testi kivikossa :)
Re: Mitä tein harrastukseni kanssa tänään
Pienet ilta-ajelut Violetin Härvelin kanssa :-)
Ennenku revint irti akselit ja lootan ja laitan ne uuteen projektiin >:-]
Ja toivottovasti laitan tähän sitte tulevaisuudessa avattavat diffit ja kaks lovinen loota takas joku pv :-)
Ennenku revint irti akselit ja lootan ja laitan ne uuteen projektiin >:-]
Ja toivottovasti laitan tähän sitte tulevaisuudessa avattavat diffit ja kaks lovinen loota takas joku pv :-)
Re: Mitä tein harrastukseni kanssa tänään
Tein parin comp-style puskureita. Helpot -7 scalepistettä
Arvatkaas kumpi menee eteen.
Arvatkaas kumpi menee eteen.
Aina oppii uutta kun harrastaa itteensä parempien kanssa 
ig hillbillyscalerc

ig hillbillyscalerc
Re: Mitä tein harrastukseni kanssa tänään
Kun Furitek julkaisi hetki sitten uuden Python X-noparin ja katselin siitä muutaman videon, kasvoi kiusaus liian suureksi. Eilen lähetti kuljetti paketin kotiin ja avaamisen jälkeen piti hetki mietiskellä. Tilauksessa oli 2500kv outrunner moottori, mutta jostain syystä he lähetti 1950kv inrunnerin.
Parin sähköpostin jälkeen he myönsi virheensä ja tarjosi 40% alennusta seuraavaan tilaukseen, jos suostuisin pitämään ensimmäisen moottorin. Ajattelin sen olevan kaikille helpoin tapa, joten suostuin tarjoukseen ja asensin sähköt C2 ajokkiin. Noparin säädöt on todella näppärä tehdä Furicar-apin kautta ja nyt saa servolle syötettyä ilman ulkoista BEC:iä 8,4V. Ja herranen aika että on sulavaliikkeinen moottori! Vaikka Fusion Pro on sulava, ei se pärjää Furitekille mitenkään.
Nyt kun pääsi maistamaan oikeasti hienoja sähköjä, piti alennuskoodi hyödyntää heti ja pistää uusi tilaus sisään. Nyt pitää vaan toivoa, että saisi lopultakin sen toivomansa outrunnerin 😂
Parin sähköpostin jälkeen he myönsi virheensä ja tarjosi 40% alennusta seuraavaan tilaukseen, jos suostuisin pitämään ensimmäisen moottorin. Ajattelin sen olevan kaikille helpoin tapa, joten suostuin tarjoukseen ja asensin sähköt C2 ajokkiin. Noparin säädöt on todella näppärä tehdä Furicar-apin kautta ja nyt saa servolle syötettyä ilman ulkoista BEC:iä 8,4V. Ja herranen aika että on sulavaliikkeinen moottori! Vaikka Fusion Pro on sulava, ei se pärjää Furitekille mitenkään.
Nyt kun pääsi maistamaan oikeasti hienoja sähköjä, piti alennuskoodi hyödyntää heti ja pistää uusi tilaus sisään. Nyt pitää vaan toivoa, että saisi lopultakin sen toivomansa outrunnerin 😂
Re: Mitä tein harrastukseni kanssa tänään
Itellä on furitekin sitä vanhempaa rotaatiota oleva nopari ja outrunneri tossa scx24 ja ollut ihan älyttömän hieno combo ajaa. pitkää miettiny että pitäskö hankkia isompi versio isompiin autoihin kans ni ei tää sun postaus kyl yhtää vähennä sitä intoa. 😁eremon kirjoitti: ↑La 16.09.2023 08:57 Kun Furitek julkaisi hetki sitten uuden Python X-noparin ja katselin siitä muutaman videon, kasvoi kiusaus liian suureksi. Eilen lähetti kuljetti paketin kotiin ja avaamisen jälkeen piti hetki mietiskellä. Tilauksessa oli 2500kv outrunner moottori, mutta jostain syystä he lähetti 1950kv inrunnerin.
Parin sähköpostin jälkeen he myönsi virheensä ja tarjosi 40% alennusta seuraavaan tilaukseen, jos suostuisin pitämään ensimmäisen moottorin. Ajattelin sen olevan kaikille helpoin tapa, joten suostuin tarjoukseen ja asensin sähköt C2 ajokkiin. Noparin säädöt on todella näppärä tehdä Furicar-apin kautta ja nyt saa servolle syötettyä ilman ulkoista BEC:iä 8,4V. Ja herranen aika että on sulavaliikkeinen moottori! Vaikka Fusion Pro on sulava, ei se pärjää Furitekille mitenkään.
Nyt kun pääsi maistamaan oikeasti hienoja sähköjä, piti alennuskoodi hyödyntää heti ja pistää uusi tilaus sisään. Nyt pitää vaan toivoa, että saisi lopultakin sen toivomansa outrunnerin 😂
Re: Mitä tein harrastukseni kanssa tänään
Nimenomaan 1/24 scaalan kautta on itselläkin ensikokemus Furitekista ja laatu/ajotuntuma vakuutti siihen malliin, että pakko testata myös 1/10 autossa. Tuo Python X on lisäksi niin pienikokoinen, että sen saa helposti survottua vaikka minne. Ainoa ihmetys on vritakytkin, se tuntuu jotenkin todella heppoiselta, mutta sen saa kuitenkin liittimestä irti kokonaan, jolloin virrat tulee automaattisesti päälle kun akun kytkee kiinni.Crawl3r kirjoitti: ↑La 16.09.2023 09:16Itellä on furitekin sitä vanhempaa rotaatiota oleva nopari ja outrunneri tossa scx24 ja ollut ihan älyttömän hieno combo ajaa. pitkää miettiny että pitäskö hankkia isompi versio isompiin autoihin kans ni ei tää sun postaus kyl yhtää vähennä sitä intoa. 😁eremon kirjoitti: ↑La 16.09.2023 08:57 Kun Furitek julkaisi hetki sitten uuden Python X-noparin ja katselin siitä muutaman videon, kasvoi kiusaus liian suureksi. Eilen lähetti kuljetti paketin kotiin ja avaamisen jälkeen piti hetki mietiskellä. Tilauksessa oli 2500kv outrunner moottori, mutta jostain syystä he lähetti 1950kv inrunnerin.
Parin sähköpostin jälkeen he myönsi virheensä ja tarjosi 40% alennusta seuraavaan tilaukseen, jos suostuisin pitämään ensimmäisen moottorin. Ajattelin sen olevan kaikille helpoin tapa, joten suostuin tarjoukseen ja asensin sähköt C2 ajokkiin. Noparin säädöt on todella näppärä tehdä Furicar-apin kautta ja nyt saa servolle syötettyä ilman ulkoista BEC:iä 8,4V. Ja herranen aika että on sulavaliikkeinen moottori! Vaikka Fusion Pro on sulava, ei se pärjää Furitekille mitenkään.
Nyt kun pääsi maistamaan oikeasti hienoja sähköjä, piti alennuskoodi hyödyntää heti ja pistää uusi tilaus sisään. Nyt pitää vaan toivoa, että saisi lopultakin sen toivomansa outrunnerin 😂
Huomenna oli tarkoitus lähteä Kolille katselemaan uusia ajopaikkoja, jolloin olisi samalla saanut testattua sähköjä kunnolla. Sääennuste vaan näyttää niin kehnolta, että taitaa jäädä testit väliin :(
Re: Mitä tein harrastukseni kanssa tänään
Tamiya 87085 Weathering Master Set C -testailua, ruostevalumia helpolla. Nuo hankautuvat pois melko helpolla, ei kuitenkaan ensimmäisestä kosketuksesta. Tummemmat sävyt tuovat syvyyttä esim. ilmanottoritilöihin.
Re: Mitä tein harrastukseni kanssa tänään
Koska en päässyt lammille tänään, kun ei mankan vaihto näyttö ehtiny tulee niin piti jotain harrastuksen eteen tehdä.
Mst:n ralli autossa on vakiona kuuladiffi systeemi, joka ei oikeen ole ollu missään vaiheessa omaan mieleen. Ainakin ralliauto käytössä tuntuu että kiristysruuvi löystyy ajossa, lukitteesta huolimatta. Meinasin jo liimata sen kiinni jossain vaiheessa, mutta luovuin ajatuksesta.
Onneksi driftedistä löyty päivitysosana ihan kunnollinen diffi johon saa litkut sisää. Itselle tutumpi systeemi ja toimintavarmaksi todettu. Bonuksena vielä, että ulostulot diffistä metallia vakion muovin sijaan.
Josko ajettavuus paranisi näillä päivityksillä. Ollut hieman levoton ja epälooginen ajaa.
On muuten harvinaisen hankala huoltaa.. jos vertaa arrma, tamiya, traxxas.. meinaa palaa hihat tän kaa..
Mst:n ralli autossa on vakiona kuuladiffi systeemi, joka ei oikeen ole ollu missään vaiheessa omaan mieleen. Ainakin ralliauto käytössä tuntuu että kiristysruuvi löystyy ajossa, lukitteesta huolimatta. Meinasin jo liimata sen kiinni jossain vaiheessa, mutta luovuin ajatuksesta.
Onneksi driftedistä löyty päivitysosana ihan kunnollinen diffi johon saa litkut sisää. Itselle tutumpi systeemi ja toimintavarmaksi todettu. Bonuksena vielä, että ulostulot diffistä metallia vakion muovin sijaan.
Josko ajettavuus paranisi näillä päivityksillä. Ollut hieman levoton ja epälooginen ajaa.
On muuten harvinaisen hankala huoltaa.. jos vertaa arrma, tamiya, traxxas.. meinaa palaa hihat tän kaa..
Re: Mitä tein harrastukseni kanssa tänään
Rikoin rattaita..toki ensin taisi hajota toi laakeri. 😆
Re: Mitä tein harrastukseni kanssa tänään
Testailin tuollaisen valopiiskan (led whip??) tekoa. 2mm kuoreton valojohde, upotettu ja liimattu 5mm tehokkaampaan lediin, virta n.30mA, kestäisi enemmänkin. Laitoin valojohteen porakoneeseen ja 400-hiekkapaperilla vedin hitaasti eestaas johteen pyöriessä, melkein poikkileikkaus hiontajälki.
Pimeä kuva vastaa aika hyvin livenä silmällä nähtyä, yllättävän kirkas.
Pimeä kuva vastaa aika hyvin livenä silmällä nähtyä, yllättävän kirkas.
Re: Mitä tein harrastukseni kanssa tänään
Kasasin jonkin sortin autoaihion hyllystä.löytyneistä osista. Olkoot sitten perska, joku kovakori Tojon alle tuleva runko tai whatever. Auto anyway.
Aina oppii uutta kun harrastaa itteensä parempien kanssa 
ig hillbillyscalerc

ig hillbillyscalerc