
Piti loman kunniaksi keksiä lisää pöljyyksiä, joten otin nopean road tripin Uurainen-Kouvola välillä ja hain kj_temmekseltä Lj:n :D kiitokset kaupoista !

No sitä illalla tutkiessa tuli mieleen että pakko siihen on mutka-akselit laittaa, onneks olin aiemmin ostanut työkaverilta swampperit, kun tähän haaveillut boggerit olikin järkyttävän isot... Mutta lievä stance ongelma iski.

Emmä näillä akseleilla hyllyssäkään mitään tee, joten sahat soimaan, etuakselissa sai tehdä vähän vekkulin leikkauksen että sai suht helpot millit pois. Beef tubea varten porasin 7mm reijän, ja porasta kiinni sorviin, niin sai käsin nitkutella suoran katkaisulinjan.

Sisäholkin/beef tuben sorvailin jostain hydrayliputken jämästä, aluks pelkäsin akselinkuoren kiertymisen kestoa, ja oli monenlaista patenttia suunnitteilla. Mutta kun käänteli päätä oikeaan kulmaan, epoksin nahistuessa, niin alko tarttua jo sen verran hyvin, että onneks ei tullu enempää kikkailtua :D


Purkaessa huomasin että noissakin turhan paljon olaketta, joten m5 ruuvilla putken päähän ja sorvilla pois 2,5mm per knuckle.
En uskaltanut laittaa akselinkuorta sorviin, joten vastapuolelta hioin vaan kulmavingulla saman verran päästä pois, ohjaava pinta syvemmällä kuitenkin pysyi vakiona.

Taka-akseli aika lailla samalla metodilla, irrallisen pään oikaisin sorvilla poran nokassa. Tosin takana piti ottaa molemmista putkista pois.

Liimana käytin loctiten 2k epoksia.
Mutta yhteenvetona:
-15mm sai pois akselinkuoresta
-5mm knucklen "pohjista" yhteensä
4mm saa ainakin vielä rc4wd vanteen adapterista yhteensä, ja jahka toinen satsi "deep dish" vanteita saapuu, niin keskiön siirolla ja sisäänpäin levittämisellä saa about ~10mm pois.