WillyWonka ja varaslähtö 1/6 safarille
Re: WillyWonka ja varaslähtö 1/6 safarille
Ajomietteitä:
Tuli tällä ajettua kaks kierrosta Lammilla safaria vs. yks kierros c1 traksulla. Traksu jotenkin tökki alusta asti vaikka yleensä etenee huomattavasti paremmin maastossa kuin maastossa. Tällä piti kaikki vähänkään kinkkiset, tai melkeimpä kinkittömätkin, paikat ottaa tosi hitaasti ja tarkasti.
Tässä pohtiessa että miksi ihmeessä tällä oli niin kiva ajaa tulin seuraavaan tulokseen: Tämä käyttäytyy hyvin samalla tavalla kuin mun eka toimiva skaletin.
SER-rullakosta pelastettu Newbright Jeep TJ.
Näköjään skalemainen ajelu ja fiilistely on enemmän se mun juttu.
Tuli tällä ajettua kaks kierrosta Lammilla safaria vs. yks kierros c1 traksulla. Traksu jotenkin tökki alusta asti vaikka yleensä etenee huomattavasti paremmin maastossa kuin maastossa. Tällä piti kaikki vähänkään kinkkiset, tai melkeimpä kinkittömätkin, paikat ottaa tosi hitaasti ja tarkasti.
Tässä pohtiessa että miksi ihmeessä tällä oli niin kiva ajaa tulin seuraavaan tulokseen: Tämä käyttäytyy hyvin samalla tavalla kuin mun eka toimiva skaletin.
SER-rullakosta pelastettu Newbright Jeep TJ.
Näköjään skalemainen ajelu ja fiilistely on enemmän se mun juttu.
Re: WillyWonka ja varaslähtö 1/6 safarille
Perjantaina tuli vuosi täyteen tän auton kanssa.
Tuli parempi ajaa, kun pisti linkkigeometriaa parempaan kuosiin. Ei tästä mikään rooleri tullu, muttei ole joka ylämäessä selällään.
Jotain pitää keksiä eteen tuolle akulle. Täytynee tehdä oma väkerrys tuon moottoplätyn tilalle, jotta sais akkua vähän alemmas.
Noi konepellin, vai onko se konemuovi, saranat pitää kanssa fiksaa. Kerrankin olisi esikuvassa ollut näkyvät saranat niin sitten viritellään tommonen ihme syteemi.
Etupuskirissa vielä säätöä kiinnityksessä ja pari tanko pitäs siihen hitsaa kiinni.
Tuli parempi ajaa, kun pisti linkkigeometriaa parempaan kuosiin. Ei tästä mikään rooleri tullu, muttei ole joka ylämäessä selällään.
Jotain pitää keksiä eteen tuolle akulle. Täytynee tehdä oma väkerrys tuon moottoplätyn tilalle, jotta sais akkua vähän alemmas.
Noi konepellin, vai onko se konemuovi, saranat pitää kanssa fiksaa. Kerrankin olisi esikuvassa ollut näkyvät saranat niin sitten viritellään tommonen ihme syteemi.
Etupuskirissa vielä säätöä kiinnityksessä ja pari tanko pitäs siihen hitsaa kiinni.
Re: WillyWonka ja varaslähtö 1/6 safarille
Ylälinkit ylemmäs akselin päästä, jotta painaa keulaa alas. Olikos tämä se antisquat? Joskus kauan sitten tota tuunaillu tuuppikrossissa. Samalla toisen kiinnitys ylemmäs kuin toisen, jotta vähentää torque twistaamista.
Etuakselissa ylälinkkiä kanssa ylemmäs, jotta sai enemmän väliä ala- ja ylälinkkien kiinnityspisteisiin.
Jossain välissä pitää vaihtaa alalinkit, jotta saa traxun linkinpäät, kun noissa orkkiksissa on jo väljää. Eivät ole axialin rimpuloiden veroisia, jotka on jo väljiä puolessa välissä ekaa akkua. Vaatii vain skidplaten irroittamisen runkoaisoista, jotta pääsee käsiksi alalinkkien pultteihin... Tavallaan tekis mieli tehdä tähän oma runko.
Etuakselissa ylälinkkiä kanssa ylemmäs, jotta sai enemmän väliä ala- ja ylälinkkien kiinnityspisteisiin.
Jossain välissä pitää vaihtaa alalinkit, jotta saa traxun linkinpäät, kun noissa orkkiksissa on jo väljää. Eivät ole axialin rimpuloiden veroisia, jotka on jo väljiä puolessa välissä ekaa akkua. Vaatii vain skidplaten irroittamisen runkoaisoista, jotta pääsee käsiksi alalinkkien pultteihin... Tavallaan tekis mieli tehdä tähän oma runko.
Re: WillyWonka ja varaslähtö 1/6 safarille
Tuli käytyä ajelemassa akullinen Pirkkolan uimahallin parkkipaikan vieressä olevilla kallioilla. Ihan hyvää ajettavaa tälle. Millekään kovin etenevällä tuolta ei paikkoja oikein löydy.
Slipperi rupes luistamaan.
Slipperi rupes luistamaan.
Re: WillyWonka ja varaslähtö 1/6 safarille
Isompaa kumia alle.
Skaalan mukaan mentiin 30" -> 33.5"
Silmää miellyttää näiden leveys enemmän. Olivat pölyttymässä nurkissa, joten pistetään kokeiluun.
Ukot sai vihdoin edes lantiovyöt.
Katotaan pysyvätkö paremmin kyydissä.
Skaalan mukaan mentiin 30" -> 33.5"
Silmää miellyttää näiden leveys enemmän. Olivat pölyttymässä nurkissa, joten pistetään kokeiluun.
Ukot sai vihdoin edes lantiovyöt.
Katotaan pysyvätkö paremmin kyydissä.
Re: WillyWonka ja varaslähtö 1/6 safarille
Tuli puukotettua mukamoottoria lisää.
Nyt mahtuu konepelti kiinni myös pulleeman akun kanssa.
Onnistui, koska pulttasin kopan kiinni slidereihin. Ilman sitä toi etuosa on ihan fletku.
Nyt mahtuu konepelti kiinni myös pulleeman akun kanssa.
Onnistui, koska pulttasin kopan kiinni slidereihin. Ilman sitä toi etuosa on ihan fletku.
Re: WillyWonka ja varaslähtö 1/6 safarille
Saa luvan kelvata.
On se vähän vinossa, mutta olkoon.
Sit enää pikkasen bodimodifikaatiota ja maalaus.
On se vähän vinossa, mutta olkoon.
Sit enää pikkasen bodimodifikaatiota ja maalaus.
Re: WillyWonka ja varaslähtö 1/6 safarille
Menee jotenkin lumessa.
Välitykset tähän pitää fiksaa. Tarvii hidastaa aika paljon.
Välitykset tähän pitää fiksaa. Tarvii hidastaa aika paljon.
Re: WillyWonka ja varaslähtö 1/6 safarille
Takakaaret avarrettu, jotta mahtuu isommat pyörät pyörimään.
Rupee olee purkamista ja maalausta vaille.
Ainut onkelma on noi välitykset. Pinjoni ilmeisesti metrinen, jollasia mulla ei oo. Tietty vois koko voimansiirron pistää vaihtoon...
Rupee olee purkamista ja maalausta vaille.
Ainut onkelma on noi välitykset. Pinjoni ilmeisesti metrinen, jollasia mulla ei oo. Tietty vois koko voimansiirron pistää vaihtoon...
Re: WillyWonka ja varaslähtö 1/6 safarille
Pikku testit pihassa.
Re: WillyWonka ja varaslähtö 1/6 safarille
Vappuajelulla.
Re: WillyWonka ja varaslähtö 1/6 safarille
Pientä päivitystä.
Sattui rojuläjien syövereistä löytymään jopa paremmin tähän sopivat kumit.
Ekat carnaget tuli viime ajokerralla.
Panhardin runkokiinnike vääntyi.
Vähän hepponen jo alkujaan, mutta tehdään jämäkämpi.
Sattui rojuläjien syövereistä löytymään jopa paremmin tähän sopivat kumit.
Ekat carnaget tuli viime ajokerralla.
Panhardin runkokiinnike vääntyi.
Vähän hepponen jo alkujaan, mutta tehdään jämäkämpi.
Re: WillyWonka ja varaslähtö 1/6 safarille
Tämä on hemmetin hieno auto, mukavasti jo patinoitunutkin, mutta tässäkin häiritsee noiden ukkeleiden asento. Nojaavat taaksepäin ja tuijottelevat taivaalle, eivätkä yhtään tutkaile edessä siintäviä maastonmuotoja 😄
Re: WillyWonka ja varaslähtö 1/6 safarille
Josko nyt kestäisi.
Re: WillyWonka ja varaslähtö 1/6 safarille
Taivastelevat.
Kenties ehkä jaksan jossain välissä puukottaa ukkoja. Tai sitten hankin semmoset, joilla on liikkuva kaula.
Kenties ehkä jaksan jossain välissä puukottaa ukkoja. Tai sitten hankin semmoset, joilla on liikkuva kaula.
Re: WillyWonka ja varaslähtö 1/6 safarille
Tamiya primeria pintaan.
Samalla tuli fiksattua konepellin saranatsydeemi.
Samalla tuli fiksattua konepellin saranatsydeemi.
Re: WillyWonka ja varaslähtö 1/6 safarille
Ja väri.
Kuivuu tosi nopeesti tällä kelillä.
Kuivuu tosi nopeesti tällä kelillä.
Re: WillyWonka ja varaslähtö 1/6 safarille
Kaatumaraudasta tuli musta.
Sliderit ja puskuri vielä maalaamatta, koska niitä pitää vielä fiksailla ja duunailla.
Sliderit ja puskuri vielä maalaamatta, koska niitä pitää vielä fiksailla ja duunailla.
Re: WillyWonka ja varaslähtö 1/6 safarille
Nipussa taas.
Tuulilasin kehystä en viittiny maalaa, koska siinä on noi tarrat ja tiedä sit tekeekö tähän kunnon kaaret vielä joskus.
Täytyy mennä jossain välissä ajelee ja hinkkaa tätä kiviin.
Tuulilasin kehystä en viittiny maalaa, koska siinä on noi tarrat ja tiedä sit tekeekö tähän kunnon kaaret vielä joskus.
Täytyy mennä jossain välissä ajelee ja hinkkaa tätä kiviin.