Axial SCX6 - 1/6-skaalan scale crawler
Re: Axial SCX6 - 1/6-skaalan scale crawler
Itse en toisaalta kaipaa omaani mitään muuta kuin vahvistetut panhardmountit molempiin päihin. Toiveeni on, että joku alupalikoiden valmistaja myisi settiä jossa tulisi vain ne vastakkaiset päätypalat. Tämäkin vain sen takia, että ohjaus vähän jäykistyisi. Rikki eivät ole vielä meneet.
Aluvanteet olis aika bling, mutta noita hintoja en ole itse valmis niistä maksamaan.
Ainut mihin itsellä tulee meneen rahaa, on tuo honcho-koppa, tavalla tai toisella. Mut mietin tässä, että talvi tulossa, jolloin en tarvi sirompaa koppaa lumessa, joten keväällä voi murehtia sit tuota honchoa.
Aluvanteet olis aika bling, mutta noita hintoja en ole itse valmis niistä maksamaan.
Ainut mihin itsellä tulee meneen rahaa, on tuo honcho-koppa, tavalla tai toisella. Mut mietin tässä, että talvi tulossa, jolloin en tarvi sirompaa koppaa lumessa, joten keväällä voi murehtia sit tuota honchoa.
Axial SCX6 RTR Trail Honcho esittely ja arvostelu
Törmäsin ylen uutisessa tämmöiseen menopeliin ja heti iski silmään että onko puolustusvoimilla käytössä jokin SCX6
Tässä linkki vielä uutiseen.
https://yle.fi/a/74-20069688?utm_source ... n=ylefiapp
Tässä linkki vielä uutiseen.
https://yle.fi/a/74-20069688?utm_source ... n=ylefiapp
Viimeksi muokannut laremoh, Ti 26.03.2024 20:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mikäs on koiran akseliväl? voi siitä mitata
Kyllä toi kutoselta näyttää. Varmaan halpa radio-ohjattava mitä voi hyödyntää kaikissa vaarallisissa keisseissä…
Pistää kutosen ja koiran viivalle ja vetä drag racing skaboja. Vauhtia voi sparrata lisää pinionia kasvattamalla 😁
Sanotaanko nyt näin, että ei tämä prolinen yota koppa ainakaan laske scx6 kuumetta.
https://www.prolineracing.com/product/1 ... 62200.html
Onneksi on skodaan hankittava kesä- ja talvirenkaat, niin ei tarvitse vielä käyttää rahoja scx6seen, mutta kyllä se joku päivä on hankittava..
Onneksi on skodaan hankittava kesä- ja talvirenkaat, niin ei tarvitse vielä käyttää rahoja scx6seen, mutta kyllä se joku päivä on hankittava..
Oonkohan mielipiteeni kanssa yksin; kun mun mielestä tuo on ihan hirveän ruma verrattuna perus honchokoppaan 🫣Pertsax kirjoitti: Ti 26.03.2024 11:28 Sanotaanko nyt näin, että ei tämä prolinen yota koppa ainakaan laske scx6 kuumetta.
Saa sillä kapeemman puskurin kyl. Mut heti kun pudotin omasta honkkelista takaa sen 800g vararengasta ja työkalupakkia, tuo auto menee aivan mistä vaan ja mihin sen osoitan.
Juu, keula tuossa on tehty ihan päin mehtää, kuten oli myös 1/10 koossa, pilaa hyvän kopan, tuo kapeneva keula ja tässä vielä tuo puskuri.
Mutta o toyota!
Mutta o toyota!
Matti, et.
-
- Täysi jäsen
Matti et toi näyttää ihan kauhealta on mun mielestä sellainen hätäisesti tehdyn leluauton näköinen 😂
Miten nämä keksinnöt on kestäneet käyttöä? Mahtaa olla moni paikka lujilla noilla massoilla. Vaikuttaa veikeältä yleiskoneelta.
Yllättävän hyvin on kestänyt. Suomessa ei vissiin monikaan ole antanut isoilla akuilla ja sähköillä kovaa sikaa näille. Vakio servo on monella lauennut. Ja ohjauksen palat ja iskaritornit on moni vaihtanut metallisiin että panhard ei anna periksi. Muoviset osat joustaa, ja servon voimasta osa menee muovin joustoon.
Maailmalta kuullut ja nähnyt etu vetoakselin ristikon tappi on lähtenyt liikkeelle.
Maailmalta kuullut ja nähnyt etu vetoakselin ristikon tappi on lähtenyt liikkeelle.
Eli ei mahdottomia haasteita. Juurikin pohdiskelin umpimetsässä möyriessä että isompi kampe mahtaisi olla makoisa seikkailuvekotin sielläkin. Täytyypä panna mietintämyssyyn että mihin suuntautuu seuraavaksi.🙈
No juu se menee kyllä pusikossa ja kanervikossa aivan eri tavalla, ja metsämaastossa on kyllä enemmän sillä ajettavaa. Mutta sitten omat isommat akut, ja kaikki osat on tietenkin kalliimpia.
-
- Täysi jäsen
Vakiosähköt vähän temppuili, sensoria herjaili. Monta kertaa autoa kanniskeltuani totesin että sähköt vaihtuu. Jonkun tubettajan videossa esiteltiin axe r3 + 2000kv yhdistelmä. Vaikutti lupaavalta, ryömintää ja vauhtia samassa paketissa. No semmonen tilaukseen hobbyfactorystä ja tänään sain asennettua. Moottori on 25mm ruuvivälillä kun vakio on 30mm joten tarvitaan adapteri. Ne oli loppu toimittajalta joten tein itse ja säästin. Pikaiset testit kotona ilman mitään säätöjä mutta hienosti vaikuttaa ryömivän. Ja sietää 6s akkuja, luulen että tämä menee lujempaa kuin trx4 powerwagon. Mutta pääasia olis että se kantaminen loppuu!
Tämä olikin minulle uusi juttu. Ja muuteniin olen miettinyt että millä systeemillä vakiosähköt korvaa jos menevät entiseksi. Olisi kiva jos laittaisin kuvia ja raporttia miten sait toimimaan ja miten pelittää.
Eikös tuo axe 3 versio pitäisi olla suht siedettämän hintainenkin?
-
- Täysi jäsen
Voin laittaa kuvia ja raporttia kun pääsee ajamaan, kyllähän se viikonloppuna pitäis yrittää ehtiä.Pisepise kirjoitti: Pe 28.06.2024 08:47 Tämä olikin minulle uusi juttu. Ja muuteniin olen miettinyt että millä systeemillä vakiosähköt korvaa jos menevät entiseksi. Olisi kiva jos laittaisin kuvia ja raporttia miten sait toimimaan ja miten pelittää.
Adapterihan on vain levy jossa reijät 25mm ja 30mm jaolla. 30mm reijissä 4mm jengat ja 25mm reijissä upotukset senkkikantaruuveille. Adapterin tein siis orkkismoottorin päädystä..!
Eli aika paljon hoikempi kuin orkkismoottori. Vääntöä tosiaan tuntuu piisaavan silti ja hitain ryömitys on jotain ihan älyttömän hidasta, vaikka laitoin 17t pinionin, vakiohan oli 14t. Eikä toi moottori siis mikään pieni ole, normaalin 1/8 basherin koneen kokoinen, pitää vaaan muistaa auton mittakaava.
Kiitos, kuvista ja tarkennuksista. Odotan raporttia miten pitkillä ajosessioilla lämpenee ja toimii.
Samaa settiä miettinyt tohon 1/8 kikottimeen.
Mielenkiinnolla jään odottelemaan testiraporttia.
Mielenkiinnolla jään odottelemaan testiraporttia.