Kingkong RC CA30 / ZIS/ZIL-151

Eli kaikki yli kaksiakseliset tänne
Qjak
Nyyppä

Kingkong RC CA30 / ZIS/ZIL-151

Viesti Kirjoittaja Qjak »

Eli tuollainen tuli tilattua.

Omat RC-harrastukset on ajalta kivi ja kilpi ja olisin kiitollinen neuvoista.
Moottori ja ESC: Harjaton? ilmeisesti olisi hyvä, vai... Hobbywingin Fusion FOG olisi varmasti hyvä ja taatusti arvokas, nuo 1200/1800kV ei paljon sano (joo tiedän että lienee rpm/Voltti), mutta kun kyseessä on hitaasti mutavellissä lilluva 6x6, niin mikä mahtaisi olla sopiva. Koska CA30:ssä ei ole kuin yksi välitys, olisi pääpaino hidasominaisuuksissa. Eihän tuollaisella ZIS-151:llä oikeassa elämässäkään tainnut päästä kuin reilua kuuttakymppiä.
Ohjausservona varmaan välttää hyvä perusservo?
Ääni olisi kiva, vaan mikäpä olisi hyvä (ja edullinen/halpa) ja kuullostaisi bensakutoselta.Jos virittää led-valot, onko jotain huomioonotettavaa.
Todennäköisesti radiona käytän vanhaa 2,4GHz helikopteriradiota ja sen mukaista vastaria. Miten olette suojanneet kosteudelta moiset?
Koriin on tarkoitus laittaa väri pintaan, ABS ei vaatine erikoisempaa pohjustusta.

Ja kiitokset etukäteen, jos joku viitsisi vastata.
-Pera
lassii
Legendaarinen!

Re: Kingkong RC CA30 / ZIS/ZIL-151

Viesti Kirjoittaja lassii »

Huomenta ja tervetuloa porukkaan iloiseen. Toki kaikkiin kysymyksiin saa vastauksen kun lukee aiheita täältä. Hobbywingin noparista on oma topic olemassa. Esimerkiksi tämä:

viewtopic.php?f=40&t=10609

Tällä kanavalla on myös juttua noparista ja paljon muustakin:

https://www.youtube.com/channel/UCXbBxT ... QpF-_M57og

Tässä kanavan omistajan maastovekotin, sieltä vinkkejä:

viewtopic.php?f=103&t=11330&hilit=kraz

Näitähän riittää.

Paras tapa ainakin itselle on kokeilla ja testailla mitä ominaisuuksia haluaa kehittää autossa. Kiinan pojilta oon tilaillu kaikenlaista tingentangelia, mutta sitten merkkikohtaiset osat ihan Hobbyfactorysta ja muut tavarat joissa laatu on tärkeä. Maaleina käytän välillä ihan Maston paukkupulloa mutta kun aletaan tekeen tarkempia pintoja niin, Tamiya, Rewell on mun hyllyssä. Jotain maalausvinkkejä oon käyny varastamassa pienoismallit.net foorumilta mutta se on aika kuollu paikka nykyään, hitaasti tulevat vastaukset jos ollenkaan. Tietoa saa myös tuolta rc10 foorumilta ihan yleisiin juttuihin.

Tää offi ja scale juttu kun on niin laaja harrastus, niin kaikkia tietolähteitä kannattaa käyttää ja niitähän googlella löytyy.

Sähköistä en juuri mitään osaa neuvoa ettei mene metsään, mutta eiköhän joku viisaampi nekin asiat kohta kerro.
Pisepise
Legendaarinen!

Viesti Kirjoittaja Pisepise »

Qjak kirjoitti: Pe 07.05.2021 23:20 Eli tuollainen tuli tilattua.

Omat RC-harrastukset on ajalta kivi ja kilpi ja olisin kiitollinen neuvoista.
Moottori ja ESC: Harjaton? ilmeisesti olisi hyvä, vai... Hobbywingin Fusion FOG olisi varmasti hyvä ja taatusti arvokas, nuo 1200/1800kV ei paljon sano (joo tiedän että lienee rpm/Voltti), mutta kun kyseessä on hitaasti mutavellissä lilluva 6x6, niin mikä mahtaisi olla sopiva. Koska CA30:ssä ei ole kuin yksi välitys, olisi pääpaino hidasominaisuuksissa. Eihän tuollaisella ZIS-151:llä oikeassa elämässäkään tainnut päästä kuin reilua kuuttakymppiä.
Ohjausservona varmaan välttää hyvä perusservo?
Ääni olisi kiva, vaan mikäpä olisi hyvä (ja edullinen/halpa) ja kuullostaisi bensakutoselta.Jos virittää led-valot, onko jotain huomioonotettavaa.
Todennäköisesti radiona käytän vanhaa 2,4GHz helikopteriradiota ja sen mukaista vastaria. Miten olette suojanneet kosteudelta moiset?
Koriin on tarkoitus laittaa väri pintaan, ABS ei vaatine erikoisempaa pohjustusta.

Ja kiitokset etukäteen, jos joku viitsisi vastata.
-Pera
Moro Pera! Qjak

Kyllä se fusion olisi juuri paras tuohon 1:12 kuormuriin. Ja varmasti 1200kV riittää siihen vauhdin puolesta. Fusionin avulla ryömintä on niin helppoa, pitkä ajoaika ja helpot johtojen vedot ja tilan säästö.

Tuohon CA30 vaihteistoon pystyy vaihtamaan pienemmän pinion moottorin päähän, ja pienin on 11t 32p pinion. sen avulla välityksen saa realistisen hitaaksi, jolloin sillä on kiva ajella ja ryömiä.

Minä ja ToniS ollaan näitä rakennettu ja meillä on käytössä äänimoduuleina RCmartilta tälläiset https://www.rcmart.com/g-t-power-blueto ... 5-00084695 sieltä löytyy vaikka mitä ääniä ilmaiseksi ja pystyy valita haluamansa. löytyy bensa 8 konetta myös. Samasta saa myös valot toimimaan.

Ohjausservo kannattaa olla se metallirattainen 20kg vääntävä vähintään. Minun ja tonin CA30 kuormureita on modailtu ja isommat renkaat kuin mukana tulevat, niin meillä on vahvemmat servot. Etenkin minun Krazia on korotettu niin se vaatii voimaa enemmän ohjaukselta kuin vakio kunnossa.

Koviin muovikoreihin voi käyttää ihan perus kaupan spray maaleja, kannattaa pohjamaalata ja huippu tulokseen pääsee Tamiyan TS-sarjan maaleilla.

Ehkä olet jo törmännyt mutta tässä minun katsaus/arvostelu CA30 alustasta englanniksi.

Tässä on minun ja Tonin CA30 kuormureiden videoita:

Sivustolla on joku häikkä kun videot ei tällä hetkellä näy..
Qjak
Nyyppä

Kiitokset vastauksista.
Paketti saapuikin tunti-pari sitten.
Fusion alkoi olla top 1 omissa ajatuksissakin, ainoa arveluttava seikka oli tilat vaihteiston ja servon välillä, mutta siis mahtuu ilmeisesti. Tilasin siis tuollaisen 1200kV version, ja tuon äänipalikan myös.
Aika hyvän näköisiä osia Kiinasta tulikin. Akseliston voiteluun voinee käyttää normi kelarasvaa tms?
Olen mielenkiinnolla katsonut videoitasi, toki muita myös ja pitää todeta näiden yleisesti kiitettävä taso.
Nyt varmaan meneekin sitten jonkin aikaa tuota kootessa. Mutta hiljaa hyvä tulee... toivoakseni.

-Pera
Qjak
Nyyppä

Tuosta kyselin aikoinaan ja tulihan tuo kasattua. En tehnyt mitään erikoisvirityksiä. pidän tuosta alkuperäisenä. Yritän laittaa tänne jonkun kuvan.
Kuva
Kuva
Kuva
ei mahtunut Fusion
Kuva
Hytissä Serjosa ja Vlad
Kuva
Kyyti ei ole kovin tasaista tai sitten on viinit maistunut. Petjalla on paha olo.
Vastaa Viestiin