Pisen metalli Kraz 255 1:12
-
- Vanhempi jäsen
- Viestit: 315
- Liittynyt: Ke 09.01.2019 20:38
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Pisen metalli Kraz 255 1:12
Mellapellit/shimmilevyt on tarkoitettu teollisuudessa laitteiden shimmaamiseen. Nuo ei todennäköisesti sovellu tähän meidän askarteluun jos edes myyvät levytavarana ja tuollaisten äärettömän tarkkojen mellapeltien neliöhinta on todennäköisesti aivan tolkuttoman korkea.
ig: crawl1ngfinn
Re: Pisen metalli Kraz 255 1:12
Rautasoinilta Tampereelta saa tinapltiä. Ennen sai 0,20mm, sitä ei enää ollut kun viimeksi kävin kysymässä. Oli myynnissä vain 0,30mm, kun kyselin ohuempaa, myyjä muisteli että ennen oli 0,19mm mutta ei ole enää. Otti numeron ja lupasi selvittää mitä on saatavilla. Seuraavana päivänä soitti ja kertoi ettei saanut 0,19mm mutta, nyt on 0,22mm. En kyllä muista tarkkaa paksuutta mutta kuitenkin paksumpaa kuin 0,20mm ja sormiin tuntuvasti ohuempaa kuin 0,30mm. Tämä tilanne oli viime syksynä.
Näppärä muuten tuo kuorman kiinnitys systeemi.
Näppärä muuten tuo kuorman kiinnitys systeemi.
Re: Pisen metalli Kraz 255 1:12
Täytyypä käydä romusoinilla kääntymässä kun siellä suunnalla kuitenkin pyörin useesti viikossa ja on muutakin asiaa siihen puljuun..
Re: Pisen metalli Kraz 255 1:12
Viimeinen rutistus ja sitten julistan tämän valmiiksi.
Tukkipankojen jälkeen tein akkukotelon ja virtajohdon uudelleen vienti. Simppeli laatikko, minne mahtuu helposti omat 3000mAh akut. Testit lattialla ja pöydällä ovat äänimodulista ja täysille asetetusta äänestä johtuen vievät tuntuvasti akkua joten isompi akku oli pakko saada mahtumaan. Yllätävän paljon sovittelua ja edes takaisin ruuvaamista.
Perä joka oli matalemmalla kuin keula, nostettiin alumiini palikoilla jotka tuli rungon ja taka-aselien kiinnityksen väliin.
Keulan korotuksesta eli lisä riipukkeiden aiheuttamana ohjausservon liike hukkui jousitukseen ja kääntyvyys uusilla painavilla vanteilla ja isommilla renkailla oli surkea. Joten aluksi kiristelin paikkoja ja onnistuin hajottamaan lehtijousien akselikiinnikkeen. Uusi rakennettiin sitten mutterista ja lattaraudasta. Kääntyvyys saatiin kuitenkin siedettäväksi servo vaihtamalla vahvempi servo.
Huurteinen ikkuna efekti tehtiin lexan korien kirkas mattalakalla ja maalarin teipillä. Jotenkin tähän autoon tämä sopii täydellisesti, koska tämän auton sisätilan puhallin ei varmaan ole parhaimmasta päästä?
Tukkipankojen jälkeen tein akkukotelon ja virtajohdon uudelleen vienti. Simppeli laatikko, minne mahtuu helposti omat 3000mAh akut. Testit lattialla ja pöydällä ovat äänimodulista ja täysille asetetusta äänestä johtuen vievät tuntuvasti akkua joten isompi akku oli pakko saada mahtumaan. Yllätävän paljon sovittelua ja edes takaisin ruuvaamista.
Perä joka oli matalemmalla kuin keula, nostettiin alumiini palikoilla jotka tuli rungon ja taka-aselien kiinnityksen väliin.
Keulan korotuksesta eli lisä riipukkeiden aiheuttamana ohjausservon liike hukkui jousitukseen ja kääntyvyys uusilla painavilla vanteilla ja isommilla renkailla oli surkea. Joten aluksi kiristelin paikkoja ja onnistuin hajottamaan lehtijousien akselikiinnikkeen. Uusi rakennettiin sitten mutterista ja lattaraudasta. Kääntyvyys saatiin kuitenkin siedettäväksi servo vaihtamalla vahvempi servo.
Huurteinen ikkuna efekti tehtiin lexan korien kirkas mattalakalla ja maalarin teipillä. Jotenkin tähän autoon tämä sopii täydellisesti, koska tämän auton sisätilan puhallin ei varmaan ole parhaimmasta päästä?
Re: Pisen metalli Kraz 255 1:12
Sitten oli vuorossa pienet maalaukset, säistämiset, rekisterikilpi, sähköjen lopullinen viimeistely ja testit kuorman kanssa pihalla.
Tässä kohtaa julistan tämän valmiiksi, vaikka se suunniteltu tukkinosturi on laittamatta paikoilleen. Se on tulostettuna, mutta viimeistelemättä ja tukijalat haluan toisenlaiset kuin Uralissa.
Konehuoneessa voisi olla paljon enemmän yksityiskohtia ja varmasti tarkat kraz asiantuntija loytää puutteita. Sanotaan vielä että hivenen vaivaa nuo ajovalojen mustat umpiot sisältä. Yritin niitä irroittaa niitä mutta joku oli muurannut ne niin rajusti liimalla kiinni että ilman rajua väkivaltaa se ei onnistunut. Ehkä näin jälkeen todettuna, olisi ruosteen määrä voinut olla hivenen maltillisempi.
Luvassa on siis vielä päivityksenä nosturi, ja kärri ja mahdollisesti toisenlainen lava olisi myös kiva puuhailla.
Seuraavaksi kuvat pihalla ja pakkasen lauhtuessa videon kuvaus olisi edessä.
Lisäksi Pisen Mudrunner-sarjaan olisi tarkoitus "Scoutti/huoltoauto" puuhailla jossain vaiheessa.
Tässä kohtaa isoimmat kiitokset ToniS:lle kannustuksesta ja teknisestä tuesta peltirakentamiseen, sekä tietenkin kaikille muillekkin seuraajille ja kannustajille.
Tässä kohtaa julistan tämän valmiiksi, vaikka se suunniteltu tukkinosturi on laittamatta paikoilleen. Se on tulostettuna, mutta viimeistelemättä ja tukijalat haluan toisenlaiset kuin Uralissa.
Konehuoneessa voisi olla paljon enemmän yksityiskohtia ja varmasti tarkat kraz asiantuntija loytää puutteita. Sanotaan vielä että hivenen vaivaa nuo ajovalojen mustat umpiot sisältä. Yritin niitä irroittaa niitä mutta joku oli muurannut ne niin rajusti liimalla kiinni että ilman rajua väkivaltaa se ei onnistunut. Ehkä näin jälkeen todettuna, olisi ruosteen määrä voinut olla hivenen maltillisempi.
Luvassa on siis vielä päivityksenä nosturi, ja kärri ja mahdollisesti toisenlainen lava olisi myös kiva puuhailla.
Seuraavaksi kuvat pihalla ja pakkasen lauhtuessa videon kuvaus olisi edessä.
Lisäksi Pisen Mudrunner-sarjaan olisi tarkoitus "Scoutti/huoltoauto" puuhailla jossain vaiheessa.
Tässä kohtaa isoimmat kiitokset ToniS:lle kannustuksesta ja teknisestä tuesta peltirakentamiseen, sekä tietenkin kaikille muillekkin seuraajille ja kannustajille.
-
- Vanhempi jäsen
- Viestit: 315
- Liittynyt: Ke 09.01.2019 20:38
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Pisen metalli Kraz 255 1:12
Törkeen hieno ja yksityiskohtainen peli 👍
Re: Pisen metalli Kraz 255 1:12
Isot onnittelut ystävä hyvä !!
Vierähtihän tuossa hetki, mut eikö meillä tavoite ollutkin ennen hupiconia? Siinä onnistuttiin hienosti ;) Kyllä tuli vakuuttavaa jälkeä. Jos vain jotenkin olin avuksi niin ilo on minun puolella.
Tuota kuorman sidonta systeemiä lainaan kyllä minäkin kun vaan puuauton saan aikaseks, nerokasta.
On varmaan jo tullut sanottua mut, piruvie kun ootankin yhteisiä ajoreissuja näillä.
Vierähtihän tuossa hetki, mut eikö meillä tavoite ollutkin ennen hupiconia? Siinä onnistuttiin hienosti ;) Kyllä tuli vakuuttavaa jälkeä. Jos vain jotenkin olin avuksi niin ilo on minun puolella.
Tuota kuorman sidonta systeemiä lainaan kyllä minäkin kun vaan puuauton saan aikaseks, nerokasta.
On varmaan jo tullut sanottua mut, piruvie kun ootankin yhteisiä ajoreissuja näillä.
Finnish RC Scale Crawling Series
Scale Class 1 x4
Scale Class 2 x2
2xKON
Scale Class 1 x4
Scale Class 2 x2
2xKON
Re: Pisen metalli Kraz 255 1:12
No niitä odotellaan jo itsekkin.
Kiitos, tavoite olikin että näyttää hyvältä.
Kiitos ToniS! Vähän sai potkiskella itseä persuksille että maaliin päästiin. Tai sitten tarvitsen aina pienen tauon projektista että tulee valmista. Sama oli Uralin kanssa. Kesää Mudrunner meettiä odotellessa.ToniS kirjoitti: ↑La 06.02.2021 14:20 Isot onnittelut ystävä hyvä !!
Vierähtihän tuossa hetki, mut eikö meillä tavoite ollutkin ennen hupiconia? Siinä onnistuttiin hienosti ;) Kyllä tuli vakuuttavaa jälkeä. Jos vain jotenkin olin avuksi niin ilo on minun puolella.
Tuota kuorman sidonta systeemiä lainaan kyllä minäkin kun vaan puuauton saan aikaseks, nerokasta.
On varmaan jo tullut sanottua mut, piruvie kun ootankin yhteisiä ajoreissuja näillä.
Tässä sitten pihakuvat kuorman kanssa. Haastavaa kun taustalla kaikkea mikä ei sovi mittakaavaan.
Re: Pisen metalli Kraz 255 1:12
Pitkään jouduin kyttäämään sopivaa rakoa että hanget kantaa, aurinko paistaa ja vielä ajokaverikin löytyi helpottamaan ekan kunnollisen ajo videon tekoa.
Auto toimii kivasti ja moitteetta tarkoituksessaan. Autolla ajettiin vain skaalamaisesti ryömien mutta akku kuitenkin maistui hyvin. Pakkasta oli -2c° mutta silti 3000mAh hupeni yllättäen parin tunnin kuvaussessioissa. Pitää laittaa äänimodulia hiljemmalle jos se vähän auttaisi. 1300mah pikku akulla varmaan ajoaika olisi ollut kiusallisen lyhyt. Keväällä varmasti nähdään miten se iso akku jaksaa.
Kerralla kuvattiin ainekset useampaan videoon, sormien ja varpaiden jäätymisen uhalla :) Kiitos Kumitarzanille.
Jäistä uraa ajettiin kuvauksien jälkeen autolle takaisin päin, niin onhan tälläinen skaalamainen hiljaa ryömiminen tukkikuormat päällä sitä jotain erikoisen ihmeellistä nautintoa.. Nyt mun vaan pitää haalia aina kaveri ajamaan toista autoa. Kesän Jämsän reissua odotellessa :D
Jotenkin tuli tyytyväinen olo kun näki molemmat autot vierekkäin kuormat päällä ja liikkeellä.
Auto toimii kivasti ja moitteetta tarkoituksessaan. Autolla ajettiin vain skaalamaisesti ryömien mutta akku kuitenkin maistui hyvin. Pakkasta oli -2c° mutta silti 3000mAh hupeni yllättäen parin tunnin kuvaussessioissa. Pitää laittaa äänimodulia hiljemmalle jos se vähän auttaisi. 1300mah pikku akulla varmaan ajoaika olisi ollut kiusallisen lyhyt. Keväällä varmasti nähdään miten se iso akku jaksaa.
Kerralla kuvattiin ainekset useampaan videoon, sormien ja varpaiden jäätymisen uhalla :) Kiitos Kumitarzanille.
Jäistä uraa ajettiin kuvauksien jälkeen autolle takaisin päin, niin onhan tälläinen skaalamainen hiljaa ryömiminen tukkikuormat päällä sitä jotain erikoisen ihmeellistä nautintoa.. Nyt mun vaan pitää haalia aina kaveri ajamaan toista autoa. Kesän Jämsän reissua odotellessa :D
Jotenkin tuli tyytyväinen olo kun näki molemmat autot vierekkäin kuormat päällä ja liikkeellä.
Re: Pisen metalli Kraz 255 1:12
Neitsyt mutailut heitetty Krazilla. Olipa kiva ajella. Ja kyllä se peräkärri köpelöittää menoa kummamasti kun vertaa Uraliin. Videolla huomaa kun ylitän poikittain uria ja pieniä kumpareita, ryömintä voisi olla helpompaa. Sen myös tunsin ajaessa. Eli välitys on hivenen liian iso smoothiin ryömintävaihde
menoon. Lisäksi kun näitä kuormuri videoita en pääsääntöisesti hidastele editoinnissa.
King Kong RC:n laatikkoon pystyn vielä yhden pienemmän pinionin laittamaan, ja ehkä parempi moottori voisi auttaa tilanteessa myös. Nyt siellä on halpa mst 35t moottori.
Voin kyllä vilpittömästi suositella King kong RC:n CA30 alustaa, jos 1:12 kuormurit kiinnostaa. Ja hyvä pohja rakentaa mieluinen auto niin kuin minä ja Toni teimme. Ja on myös kukkaro ystävällisempi kuin Cross RC, eikä sillä ole pelkkää alusta versiota niin kuin King Kong RC:llä.
Kuvat vielä ajeluista.
Re: Pisen metalli Kraz 255 1:12
Miten tuo tautisen hieno peltikori on kestänyt
?
Tarkotan että jos sillä on menty kylelleen, katon kautta, tai keulalla johkin törmäilty tahi lokarit ja ovet on nojattu kiviin ja puihin ym, niin onko päästy oikomaan ja noin. Että saumojen kestävyyttä löytyykö?
Kun rupesin pähkiin pitäskö omaan tinakorikyhäelmään tehdä jotensakin istuva sisäinen eli jopa realistinen turvakaari /putkikehikko ottaan taakia ja painetta, estämään ettei ikkunatolpat ihan heti ole solmussa tms. Ulkoinen putkihäkkyrä korin tai hytin ympärille tietty on yks mahku mutta mielummin pykäilis turvakaaret hyttiin.
?
Tarkotan että jos sillä on menty kylelleen, katon kautta, tai keulalla johkin törmäilty tahi lokarit ja ovet on nojattu kiviin ja puihin ym, niin onko päästy oikomaan ja noin. Että saumojen kestävyyttä löytyykö?
Kun rupesin pähkiin pitäskö omaan tinakorikyhäelmään tehdä jotensakin istuva sisäinen eli jopa realistinen turvakaari /putkikehikko ottaan taakia ja painetta, estämään ettei ikkunatolpat ihan heti ole solmussa tms. Ulkoinen putkihäkkyrä korin tai hytin ympärille tietty on yks mahku mutta mielummin pykäilis turvakaaret hyttiin.
KK E&UA
Offroad ON muutakin kuin rock crawlingia, ookko tiänny?
Offroad ON muutakin kuin rock crawlingia, ookko tiänny?
Re: Pisen metalli Kraz 255 1:12
Voin oman kokemuksen perusteella sanoa että turvakaaret sun muut on täysin turhia, tuo pelti ei kovin helpolla väänny mihinkään kun on tinattu reunoistaan kiinni ja mahdollisesti taitettu kaksinkerroin esim helmoista. Suuremmissa alueissa joissa on suoraa pintaa, voi takapuolelle tehdä jäykisteitä tms jolloin rakenne on todella tukeva. Isku saa olla todella kova jotta ajamalla saa peltikorin mutkalle mistään, joku metrin vapaa pudotus toki jättää jo jäljet mihin tahansa mutta normaalit roll overit ja nojaamiset vain naurattaa peltimobiilia.Beahkit kirjoitti: ↑To 17.11.2022 15:27 Miten tuo tautisen hieno peltikori on kestänyt
?
Tarkotan että jos sillä on menty kylelleen, katon kautta, tai keulalla johkin törmäilty tahi lokarit ja ovet on nojattu kiviin ja puihin ym, niin onko päästy oikomaan ja noin. Että saumojen kestävyyttä löytyykö?
Kun rupesin pähkiin pitäskö omaan tinakorikyhäelmään tehdä jotensakin istuva sisäinen eli jopa realistinen turvakaari /putkikehikko ottaan taakia ja painetta, estämään ettei ikkunatolpat ihan heti ole solmussa tms. Ulkoinen putkihäkkyrä korin tai hytin ympärille tietty on yks mahku mutta mielummin pykäilis turvakaaret hyttiin.
Re: Pisen metalli Kraz 255 1:12
No Krazilla olen ajanut ehkä 4 kertaa, ja sillä ollaan ajettu nätisti sukkasilteen, eli realistisesti.
Kaikkihan riippuu kuinka kova isku ja paino sekä mihin se kaatuu tai osuu. ToniS ja OffiJape on rytisrellyt peltikoreilla jo pitkään ja naarmuista ja kolhuista taitaa tulla vain uskottavuutta. Eli kestää aika hyvin. Ei mene silleen ruttuun kuin @metalmasher:in ”foliokorit”
Kaikkihan riippuu kuinka kova isku ja paino sekä mihin se kaatuu tai osuu. ToniS ja OffiJape on rytisrellyt peltikoreilla jo pitkään ja naarmuista ja kolhuista taitaa tulla vain uskottavuutta. Eli kestää aika hyvin. Ei mene silleen ruttuun kuin @metalmasher:in ”foliokorit”