Kuinka monella on jo 3d-tulostin?

Yleistä keskustelua harrastuksesta
Pisepise
Legendaarinen!
Viesti:

Kuinka monella on jo 3d-tulostin?

Viesti Kirjoittaja Pisepise » La 20.10.2018 17:55

Päätin hankkia yhden kaverin vinkkaamana sitten 3d-tulostimen. Tiedetään että Paulilla ja Tuubilla tulostimet löytyy mutta kenellä muilta jo löytyy? Kyllä tämä rc-touhu oli se suurin syy hankkia se.

Kerro mikä tulostin, mistä hankit, paljon maksoit, mitä olet tulostellut ja mitä ohjelmia käytät.

Aloitetaan.

Anycubic Kossel pulley Gearbestistä eli delta tulostin ja halvin mahdollisin malli. 140€ posteineen. Taitaa olla jo loppuun myyty, mutta tässä parempi malli: https://www.gearbest.com/3d-printers-3d ... id=1433363

Nyt kun olen saanut koneen tulostamaan edes jotenkin järkevästi kahden viikon rassamisen jälkeen, niin olisikohan pitänyt laittaa toinen 140€. Pikkasen oli haasteita saada yhteys Macbook prolla tulostimeen ja muutenkaan kun ohjelmoiminen ei ole ollut minulle luontevaa. Mutta paljon ollaan jo opittu. Nyt täytyy sanoa että on ollut iso apu tämän tulostimen mallin omasta FB-ryhmästä mistä on monta vinkkiä poimittu.

RC-osia en ole vielä ehtinyt tulostella mutta parannusosia tulostimeen ja lapsille avaimen periä vielä lähinnä. Lähinnä auton scaleosien kuten oven kahvat peilit yms kulutustavaraa olisi tarkoitus tuottaa. Ehkä joskus voisi jotain koriakin kokeilla tulostaa.

Viipalointiohjalmana olen käyttänyt ilmaista Cura 15.1 versiota, uudemmat versiot tekivät tulosteista haperoita.

Tässä tulostin
0C503BB0-BC86-4010-A24E-734B204E891A.JPG
0C503BB0-BC86-4010-A24E-734B204E891A.JPG (111.33 KiB) Katsottu 485 kertaa
Huonolaatuinen ja vino jenkkien kylmälaukku
IMG_1385.JPG
Ja tässä pieni osa kymmenistä testitulostus laatikoista 10x20x20 pitäisi olla :D
IMG_0149.JPG

JaniV
Täysi jäsen

Re: Kuinka monella on jo 3d-tulostin?

Viesti Kirjoittaja JaniV » La 20.10.2018 18:44

Jos kerran uusilla versioilla tuli haperoita tulosteita niin...
Meneppäs Curan machine settings valikkoon ja tarkista filamentin halkaisija, pitäis tod.näk olla 1.75mm. Itsellä ainakin eräs uusi versio arpoi tuon luvun tyyliin 2.85mm jolloin kone teki hattaraa joka hajosi kosketuksesta.

Omassa mäkissä Cura 3.5.1

EDIT:
Täältä siis löytyy Dremelin 3D40 tulostin, nykyisiin ns. kiinatulostimiin verrattuna aivan liian kallis mutta tuolla olen hyvin pärjännyt. Kaikkea mahdollista on tullut tulostettua, suurin osa tulosteista on itse mallinnettu... saa ainakin tasan semmosen kun ite haluaa :D
Piirtelyt tapahtuu Rhino3D softalla ja viipalointi Curalla
Viimeksi muokannut JaniV, Ke 24.10.2018 14:41. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Smuli
Legendaarinen!

Viesti Kirjoittaja Smuli » Ke 24.10.2018 06:39

Löytyyhän noita tulostimia 2 kappaletta. yksi Geeetech G2s Delta ja yksi wanhao duplicator I3 plus.

TomiN
Nyyppä

Viesti Kirjoittaja TomiN » Ke 24.10.2018 09:19

Itse en omista ,mutta käytössäni on ultimaker 2+ sekä ultimaker 3. Ohjelmana toimii Cura 2.3.1. Kaikennäköisiä scaleosia, vanteita ja korinosia on tullut tulostettua. Itse olen huono suunnittelemaan joten thingiversestä tulee latailtua valmiina.

Joonatin
Juniori

Viesti Kirjoittaja Joonatin » Ke 24.10.2018 19:56

Crealityn Ender 3 tuli tilattua synttärilahjaksi. Pari kuukautta se on nyt tossa sirissyt menemään ja aika kelvollista laatua alkaa pukata pihalle. Pientä säätelyä ja kalibrointia tuolle on joutunut tekemään, firmikset päivitettyä ja päivityspalikoita tulosteltua. Hinta-laatusuhde tossa oli kokolailla kohdillaan, maksettavaa jäi Aliexpressin tarjousten aikaan n. 170€ ja tuli Euroopan sisäpuolelta, joten tulleistakaan ei tarvinnut murehtia (hyi mitä verojen välttelyä).

Mitään varsinaisen hyödyllistä ei ole tullut vielä tulostettua, jotain kötöstyksiä harjoitellut Fusionilla piirtämään. Slicerin virkaa toimittaa 99% ajasta Slic3r Prusa Edition, välillä Meshmixerillä piirtelen supportteja ja hätätapauksessa sorrun Curaan, jonka käyttöliittymä on mielestäni vähän kankea. Slic3r mämmii välillä joitain supportteja, mutta muuten tykkään siitä.

Vastaa Viestiin