VRC Offroad Team sekalaiset ajokuvat
VRC Offroad Team sekalaiset ajokuvat
Päätettiin uhmata hyytävää keliä Onskan ja Artun kanssa, ja mennä hiukan scalettamaan, kun lunta oli maassa justiin skaalaan sopivasti.
Blazerilla lähdin vetämään letkaa, mutta eihän full size jenkit mihinkään etene, etenkään liukkaalla talvikelillä swampperit alla, joten melkein ekaan pahempaan esteeseenhän sitä jäätiin kyntämään ja lopulta piti ottaa reitin kierto.
Onska tuli samasta noususta heittämällä ylös ja kikkaili pitkin kiviä ympäriinsä, sillä aikaa kun Blazer etsi jotain helpompaa reittiä ylös. Arttu taas ajoi saman kohdan täysin eleettömästi ylös Jeepillä...
Arttu odottelee kärsimättömänä ajovuoroa risukon takana...
...kun kaksi muuta autoa hiipii edellä menemään.
Jenkkiröhjö on vihdoin ja viimein saatu suditeltua kiven päälle, kun pojat jo tulee uusintakierrokselle vähän vaikeampaa ajolinjaa.
MacGyv...eikun Arttu syöttää rohkeasti monsterijeepillä kiviesteelle.
Blazerillakin pääsii tällä kelillä jopa alaspäin tuosta, mutta ylöspäin ei sitten onnistunutkaan enään, mutta toiset autot siitä(kin) tietty nousivat, pienen yrittämisen jälkeen. Ajovuorossa Onska.
Hiihtokelit, niin väkisinkin joutuu pikku sudittamisella hakemaan linjaa.
Letka etenee seuraavalle kivikko-osuudelle.
Onska hinkkaa kiven nokkaa ylöspäin, jos sieltä vaikka se linja taas löytyis. Blazer meni tästä kohdasta - ihme kyllä - ihan sutimatta ylös.
Mutta kyllä se Berttakin sieltä nousee hetken päästä.
Rymymonsterilla voikin ajella vähän haastavampia nousuja, sillä aikaa kun muut pompottelee helpompia paikkoja.
Amerikan jenkilläkin on onnistuttu rehvakkaasti selättämään haastava kivieste.
Arttu tyrkkää juurakkoa ylöspäin.
Ja isäukko perässä. Blazerilla tais jäädä kokeilematta kokonaan, kun näpit jäässä räpläsin kameraa...
Onskalla koitti kaluston vaihto, kun toijotasta katos etuveto.
Jonka jälkeen lähdettiinkin vähän lammenrantaa kiertelemään, kun siellä oli hiukan enemmän lumihaastetta. Vaikka Blazerilla nyt oli jo ihan riittävästi haastetta metsäosuudellakin...
Kaislikko vaan suhisee kun Jeeppi möyrii eteenpäin!
Blazer kun jälleen niin nihkeästi kulki hangessa, niin pystyipä ainakin rehvastellen pyörittelemään jäällä paskarinkiä, voimamoottorin vauhdittamana.
Onskalla nyt ei ollut kovinkaan suuria vaikeuksia ajella rantakivikkoa ylös.
Oho, meinaa se Blazerikin nousta kivelle!
Sitten alkoikin jo pikkuhiljaa hämärtää ja Blazeristakin hävis takaveto, joten lähdettiin ajelemaan pois päin. Onska vielä viimeisiä kiviylityksiä matkalla suorittaa.
Sieltähän se jälleen nousi, viimeisenkin kiven yli!
Alkoi olemaan jo ukot sen verran jäässä, että alkoi olemaan ihan pakkokin lopetella, vaikka akkuja ja ehkä hiukan ajohalujakin olis ollut jäljellä. Eikä ehditty taaskaan läheskään kaikkia paikkoja ajelemaan ja keväällä kaivellaan lisää esteitä, ettei käy nykyiset kivet ja koloset liian tutuiksi...
Blazerilla lähdin vetämään letkaa, mutta eihän full size jenkit mihinkään etene, etenkään liukkaalla talvikelillä swampperit alla, joten melkein ekaan pahempaan esteeseenhän sitä jäätiin kyntämään ja lopulta piti ottaa reitin kierto.
Onska tuli samasta noususta heittämällä ylös ja kikkaili pitkin kiviä ympäriinsä, sillä aikaa kun Blazer etsi jotain helpompaa reittiä ylös. Arttu taas ajoi saman kohdan täysin eleettömästi ylös Jeepillä...
Arttu odottelee kärsimättömänä ajovuoroa risukon takana...
...kun kaksi muuta autoa hiipii edellä menemään.
Jenkkiröhjö on vihdoin ja viimein saatu suditeltua kiven päälle, kun pojat jo tulee uusintakierrokselle vähän vaikeampaa ajolinjaa.
MacGyv...eikun Arttu syöttää rohkeasti monsterijeepillä kiviesteelle.
Blazerillakin pääsii tällä kelillä jopa alaspäin tuosta, mutta ylöspäin ei sitten onnistunutkaan enään, mutta toiset autot siitä(kin) tietty nousivat, pienen yrittämisen jälkeen. Ajovuorossa Onska.
Hiihtokelit, niin väkisinkin joutuu pikku sudittamisella hakemaan linjaa.
Letka etenee seuraavalle kivikko-osuudelle.
Onska hinkkaa kiven nokkaa ylöspäin, jos sieltä vaikka se linja taas löytyis. Blazer meni tästä kohdasta - ihme kyllä - ihan sutimatta ylös.
Mutta kyllä se Berttakin sieltä nousee hetken päästä.
Rymymonsterilla voikin ajella vähän haastavampia nousuja, sillä aikaa kun muut pompottelee helpompia paikkoja.
Amerikan jenkilläkin on onnistuttu rehvakkaasti selättämään haastava kivieste.
Arttu tyrkkää juurakkoa ylöspäin.
Ja isäukko perässä. Blazerilla tais jäädä kokeilematta kokonaan, kun näpit jäässä räpläsin kameraa...
Onskalla koitti kaluston vaihto, kun toijotasta katos etuveto.
Jonka jälkeen lähdettiinkin vähän lammenrantaa kiertelemään, kun siellä oli hiukan enemmän lumihaastetta. Vaikka Blazerilla nyt oli jo ihan riittävästi haastetta metsäosuudellakin...
Kaislikko vaan suhisee kun Jeeppi möyrii eteenpäin!
Blazer kun jälleen niin nihkeästi kulki hangessa, niin pystyipä ainakin rehvastellen pyörittelemään jäällä paskarinkiä, voimamoottorin vauhdittamana.
Onskalla nyt ei ollut kovinkaan suuria vaikeuksia ajella rantakivikkoa ylös.
Oho, meinaa se Blazerikin nousta kivelle!
Sitten alkoikin jo pikkuhiljaa hämärtää ja Blazeristakin hävis takaveto, joten lähdettiin ajelemaan pois päin. Onska vielä viimeisiä kiviylityksiä matkalla suorittaa.
Sieltähän se jälleen nousi, viimeisenkin kiven yli!
Alkoi olemaan jo ukot sen verran jäässä, että alkoi olemaan ihan pakkokin lopetella, vaikka akkuja ja ehkä hiukan ajohalujakin olis ollut jäljellä. Eikä ehditty taaskaan läheskään kaikkia paikkoja ajelemaan ja keväällä kaivellaan lisää esteitä, ettei käy nykyiset kivet ja koloset liian tutuiksi...
-
- Moderator
- Viestit: 4573
- Liittynyt: To 26.04.2007 21:10
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
Vs: VRC Offroad Team sekalaiset ajokuvat
Erinomaisia kuvia ja hyvää meininkiä! 8)
Samu Sarka, RFOT, FIN
Member of ERCCA
5x World Champion
18x European Champion
28x Nordic Champion
3x Sudics Champion
28x Finnish Champion
3x German Champion
2x US Champion
2x Spanish Champion
2x Italian Champion
Member of ERCCA
5x World Champion
18x European Champion
28x Nordic Champion
3x Sudics Champion
28x Finnish Champion
3x German Champion
2x US Champion
2x Spanish Champion
2x Italian Champion
Vs: VRC Offroad Team sekalaiset ajokuvat
Hienoja kuvia!
Vs: VRC Offroad Team sekalaiset ajokuvat
Hyviä otoksia ja kuvateksteistä iso plus 8)
Saku Sarka, RFOT, FIN
Vs: VRC Offroad Team Monster Trucks
Illan pimeydessä ja pikku pakkasessa suoritimme tällä kertaa Onskan kanssa VRC Monster Trucks ajelut, ehtaan old school henkeen, kuten kuvistakin huomaa!
Kuvaaminen oli melko tarkkaa hommaa, koska jos kuski ja kameramies ei onnistuneet yhtä aikaa suorituksessaan, niin lopputuloksena oli julkaisukelvoton kuva. Tässä Big1 suorittaa hiukan wheelietä, kromivanteet kiiltäen!
Bigfoot liitää tyylikkäästi ja tyylipuhtaasti.
Iso ykkönen laskeutuu autojen päälle korkealta ja kovalla rytinällä, niin kuin asiaan kuuluu!
Bigfoot murskaa myös, kuten tästä hyvin old school tyylisestä kuvasta hienosti ilmenee. 8)
Välillä tottakai pyöriteltiin pientä paskarinkiä. Big1 ensin...
ja Bigfoot perässä.
Lumipenkat murjoontuu...
ja välillä taas autot.
Datsuni suorittaa vähän lennokkaampaa car crushingia!
Ja perään pikku wheelietä romujen yli.
Bigfoot ja wheel stand.
Big1 liitää jo hiukan epäscalen korkealla, ainakin jos oikeiden old school monstereiden hyppyihin verta...
Bigfoot hyökkäämäisillään taas autojen kimppuun.
Vähän holtittomampaakin menoa oli toki välillä.
Big1, ihan kuin jossain aidossa 80-luvun areena showssa otetussa kuvassa! 8)
Bigfoot hyppää pimeyteen.
Loppuun laitetaan vielä yksi omituisesti valottunut räpsy, ihan vaan taiteellisen psykedeelisyyden merkeissä!
Kuvaaminen oli melko tarkkaa hommaa, koska jos kuski ja kameramies ei onnistuneet yhtä aikaa suorituksessaan, niin lopputuloksena oli julkaisukelvoton kuva. Tässä Big1 suorittaa hiukan wheelietä, kromivanteet kiiltäen!
Bigfoot liitää tyylikkäästi ja tyylipuhtaasti.
Iso ykkönen laskeutuu autojen päälle korkealta ja kovalla rytinällä, niin kuin asiaan kuuluu!
Bigfoot murskaa myös, kuten tästä hyvin old school tyylisestä kuvasta hienosti ilmenee. 8)
Välillä tottakai pyöriteltiin pientä paskarinkiä. Big1 ensin...
ja Bigfoot perässä.
Lumipenkat murjoontuu...
ja välillä taas autot.
Datsuni suorittaa vähän lennokkaampaa car crushingia!
Ja perään pikku wheelietä romujen yli.
Bigfoot ja wheel stand.
Big1 liitää jo hiukan epäscalen korkealla, ainakin jos oikeiden old school monstereiden hyppyihin verta...
Bigfoot hyökkäämäisillään taas autojen kimppuun.
Vähän holtittomampaakin menoa oli toki välillä.
Big1, ihan kuin jossain aidossa 80-luvun areena showssa otetussa kuvassa! 8)
Bigfoot hyppää pimeyteen.
Loppuun laitetaan vielä yksi omituisesti valottunut räpsy, ihan vaan taiteellisen psykedeelisyyden merkeissä!
Vs: VRC Offroad Team sekalaiset ajokuvat
Jos ois vielä rähjähteitä niin aika MURICA. :D
Vs: VRC Offroad Team sekalaiset ajokuvat
Todelliset full moon monster iltamat. Osa yleisöstä fanitti autoja niin rajusti, että piti päästä melkein koskemaan niihin kannustus huutojen säestyksellä ;D ;D ;D
Nyt täytyy käydä servokaupassa jotta jamit jatkuu, sen verta pientä ympyrää Datsuni kiertää >:(
Nyt täytyy käydä servokaupassa jotta jamit jatkuu, sen verta pientä ympyrää Datsuni kiertää >:(
VRC Off Road Team
Vs: VRC Offroad Team sekalaiset ajokuvat
Kyllä mä nyt mieleni pahoitin - Onks toi Ludwig:in DTM-mese tuolla rivissä... ;)
Vs: VRC Offroad Team sekalaiset ajokuvat
Meilläpäin laitetaan mersut paaliin, oli mitä ludvikkiversioita hyvänsä! :DJore kirjoitti: Kyllä mä nyt mieleni pahoitin - Onks toi Ludwig:in DTM-mese tuolla rivissä... ;)
Vs: VRC Offroad Team sekalaiset ajokuvat
Kuva puhukoon puolestaan! 8)
Vs: VRC Offroad Team sekalaiset ajokuvat
Hienon näköistä!
Mistä tuo dummy-moottori on tuohon keulaan saatu?
Mistä tuo dummy-moottori on tuohon keulaan saatu?
Vs: VRC Offroad Team sekalaiset ajokuvat
Se on osa tuota lexan koria. Jokunen hetki meni kynäruiskutellessa aikoinaan... Tuo on muistaakseni joku Prolinen rat rod kori.Tomi_A kirjoitti: Hienon näköistä!
Mistä tuo dummy-moottori on tuohon keulaan saatu?
Vs: VRC Offroad Team sekalaiset ajokuvat
Taidokkaasti maalattu etenkin tuo moottori. Vaivannäkö se kannattaa kun on kyse tästä urheilulajista ;)
Vs: VRC Offroad Team sekalaiset ajokuvat
Kiitos. :) Olishan tuon voinut paremminkin maalata, jos olis jaksanu nysvätä, eli pakosarjaan vähän jotain lämpenemisen merkkiä, lohko tai venakopat vähän eri värillä yms, mutta aattelin päästä helpolla, niin tein vaan varjostuksia mustalla ja maalasin koko paskan samalla kromihopealla. Tuo väärinpäin maalaaminen kun vie aikaa ihan tarpeeks jo muutenkin. ::)halme kirjoitti: Taidokkaasti maalattu etenkin tuo moottori. Vaivannäkö se kannattaa kun on kyse tästä urheilulajista ;)
Vs: VRC Offroad Team sekalaiset ajokuvat
Vuoden ekat scalettelut tuli suoritettua Vesivehmaa offroad parkissa. Ei ollut muuta puuhaa, niin innostuin tänään kaivelemaan vähän uusia kiviä esiin, joten piti niitä hiukan sitten testaillakin ja Onska lyöttäytyi seuraan, kun oli kuulemma sopivasti akuissa virtaa. :)
Paljon on ajettavaa, mutta kun joku perhana on kaiken haudannut maan alle, niin joutuu tekemään kaivauksia... ::)
Onska hyökkäsi paikalle Beejiillä ja kävi heti uusien ajopaikkojen kimppuun.
Ihan kivasti löytyi uutta kikkailtavaa pienellä vaivalla.
Hulluilla on halvat huvit, mutta idiooteilla on ilmaiset! ;D Löytyi meinaan niin kiva puuhakivi, että sitä tuli hinkattua ylös alas joka suunnasta, kun oli pakko saada ajettua kaikista kohdista. Yllättävän hauskoja ajolinjoja sai yhden mokoman kiven kanssa kehiteltyä. Ei se onneksi ihan noin pieni ole, kuin miltä kuvassa näyttää...
Välissä käytiin vanhoilla tutuilla kikkailupaikoilla. Niin kuiva keli, että pitoa piisasi oikein kivasti, niin nousut sujui välillä tosi kivuttomasti.
Pakkohan se oli käväistä suorittamassa perinteinen "Alkon nousukin". Viime kerrasta olikin jo sen verran aikaa, että oli ajolinjat vähän hakusessa itse kullakin.
Onska-special juurikikkapaikka. Nyt kuivalla kelillä siitä pääsi Blazerillakin jopa. Kuvassa Onska hakee vähän vielä normaalia haastavampaa linjaa, mutta tais se sieltä nousta kuitenkin.
Poseerausta kiven nokassa.
Haastava savusaunan kivikkokin oli joistain kohdista ihmeen helppo ajaa ylös. Lienee kuivan kelin etuja tässäkin kohdassa. Onska lähti havittelemaan todella haastavaa reittiä ylös, ja sieltähän se linja jostain löytyi, kun aikansa hinkkasi. Tiedä sitten, oliko taitoa vai tuuria... ::) :D Blazeri ei samasta kohtaa taipunut millään. Kuvatkin alkoi olemaan jo epätarkkoja, kun kohmeisilla sormilla koitti räpsiä.
Kuilun partaalla kulkee reitti. Kuvasta ei huomaa, mutta heti noiden kivien vieressä on kymmenen skalemetrin pudotus, eli hengellähän tuossa taas leikittiin! ;D
Meinas vaan vähän kylmä alkaa olemaan, kun pakkasen puolella taidettiin olla koko päivän, niin oli pakko alkaa lopettelemaan, vaikka akkujakin olis vielä piisannut. Seuraavalla kerralla jos olis vähän lämpöisemmät kelit! Vai ajetaanko välillä monstereilla, saas nähdä... 8)
Paljon on ajettavaa, mutta kun joku perhana on kaiken haudannut maan alle, niin joutuu tekemään kaivauksia... ::)
Onska hyökkäsi paikalle Beejiillä ja kävi heti uusien ajopaikkojen kimppuun.
Ihan kivasti löytyi uutta kikkailtavaa pienellä vaivalla.
Hulluilla on halvat huvit, mutta idiooteilla on ilmaiset! ;D Löytyi meinaan niin kiva puuhakivi, että sitä tuli hinkattua ylös alas joka suunnasta, kun oli pakko saada ajettua kaikista kohdista. Yllättävän hauskoja ajolinjoja sai yhden mokoman kiven kanssa kehiteltyä. Ei se onneksi ihan noin pieni ole, kuin miltä kuvassa näyttää...
Välissä käytiin vanhoilla tutuilla kikkailupaikoilla. Niin kuiva keli, että pitoa piisasi oikein kivasti, niin nousut sujui välillä tosi kivuttomasti.
Pakkohan se oli käväistä suorittamassa perinteinen "Alkon nousukin". Viime kerrasta olikin jo sen verran aikaa, että oli ajolinjat vähän hakusessa itse kullakin.
Onska-special juurikikkapaikka. Nyt kuivalla kelillä siitä pääsi Blazerillakin jopa. Kuvassa Onska hakee vähän vielä normaalia haastavampaa linjaa, mutta tais se sieltä nousta kuitenkin.
Poseerausta kiven nokassa.
Haastava savusaunan kivikkokin oli joistain kohdista ihmeen helppo ajaa ylös. Lienee kuivan kelin etuja tässäkin kohdassa. Onska lähti havittelemaan todella haastavaa reittiä ylös, ja sieltähän se linja jostain löytyi, kun aikansa hinkkasi. Tiedä sitten, oliko taitoa vai tuuria... ::) :D Blazeri ei samasta kohtaa taipunut millään. Kuvatkin alkoi olemaan jo epätarkkoja, kun kohmeisilla sormilla koitti räpsiä.
Kuilun partaalla kulkee reitti. Kuvasta ei huomaa, mutta heti noiden kivien vieressä on kymmenen skalemetrin pudotus, eli hengellähän tuossa taas leikittiin! ;D
Meinas vaan vähän kylmä alkaa olemaan, kun pakkasen puolella taidettiin olla koko päivän, niin oli pakko alkaa lopettelemaan, vaikka akkujakin olis vielä piisannut. Seuraavalla kerralla jos olis vähän lämpöisemmät kelit! Vai ajetaanko välillä monstereilla, saas nähdä... 8)
Viimeksi muokannut Pauli, Ma 17.04.2017 21:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: VRC Offroad Team sekalaiset ajokuvat
Onska tuli käymään muissa merkeissä, mutta otti skalenkin mukaan, joten päätettiin salaa ajella vähäsen ja jättää kuvatkin ottamatta, ettei kukaan vaan luule, että tässä oltais jotenkin innostuttu ajelemaan...
Eli tais olla vuoden toka ajosessio molemmilla ja kuviakin piti loppuvaiheessa sitten kuitenkin alkaa ottamaan, kun oli pakko ikuistaa Blazerin ensimmäinen oikea vetolaitevaurio (jos orkkis heikkoja kardaaneja ja pinjoneita ei lasketa)! Nallipyssyn pamaus kuului ja Onska informoi, että oikea etunen ei enään vedä, eli vetarihan sieltä mennä poksahti. Tai siis nivel oikeastaan.
Ihan tuossa tilanteessa se ei mennyt kuitenkaan, eli ihan vaan poseerauskuva. Hetkeä aikaisemmin olinkin haaveillut, että olis ollut avoin etuperä, jos se olis yhden kiven reunan nousussa helpottanut, joten tilauksesta saatiin kolmivedoksi tuo vehje. Joo, TRaxX4sista olis napista saanu lukon auki...
Onska samassa kohdassa hinkkaamassa, missä olis etulukottomana kiva kokeilla, kun meinaa keulaa muljauttaa aina sivuun tuossa.
Rokräwler. Akseli on ihan vinossa. Tarttis skalempaa akselia tämmösiin kuvakulmiin?
Sieltä se nousee.
Isolohko 3wd:llä on mukava suditella.
Onska keksi, että tuosta täytyy yli päästä.
Ja pienen keikuttelun ja skalehypyn jälkeen...
Tulihan se sieltä!
Mukavia pikku portaita, mistä ei meinaa saada takapäätä yli.
Alkaa olemaan offroadparkissa lähes sademetsäinen tunnelma tähän aikaan vuodesta! Melkoisesti vehreämpää kuin keväisissä ajeluissa...
Taas se siellä juurakoissa roikottelee.
Semmoset pikku ajelut tällä kertaa. Onska ajo akullisen ja mulla meni kaks, ettette luule, että ihan kunnolla alettiin ajamaan! :D Jos muutaman kuukauden päästä sitten taas uudestaan...
Eli tais olla vuoden toka ajosessio molemmilla ja kuviakin piti loppuvaiheessa sitten kuitenkin alkaa ottamaan, kun oli pakko ikuistaa Blazerin ensimmäinen oikea vetolaitevaurio (jos orkkis heikkoja kardaaneja ja pinjoneita ei lasketa)! Nallipyssyn pamaus kuului ja Onska informoi, että oikea etunen ei enään vedä, eli vetarihan sieltä mennä poksahti. Tai siis nivel oikeastaan.
Ihan tuossa tilanteessa se ei mennyt kuitenkaan, eli ihan vaan poseerauskuva. Hetkeä aikaisemmin olinkin haaveillut, että olis ollut avoin etuperä, jos se olis yhden kiven reunan nousussa helpottanut, joten tilauksesta saatiin kolmivedoksi tuo vehje. Joo, TRaxX4sista olis napista saanu lukon auki...
Onska samassa kohdassa hinkkaamassa, missä olis etulukottomana kiva kokeilla, kun meinaa keulaa muljauttaa aina sivuun tuossa.
Rokräwler. Akseli on ihan vinossa. Tarttis skalempaa akselia tämmösiin kuvakulmiin?
Sieltä se nousee.
Isolohko 3wd:llä on mukava suditella.
Onska keksi, että tuosta täytyy yli päästä.
Ja pienen keikuttelun ja skalehypyn jälkeen...
Tulihan se sieltä!
Mukavia pikku portaita, mistä ei meinaa saada takapäätä yli.
Alkaa olemaan offroadparkissa lähes sademetsäinen tunnelma tähän aikaan vuodesta! Melkoisesti vehreämpää kuin keväisissä ajeluissa...
Taas se siellä juurakoissa roikottelee.
Semmoset pikku ajelut tällä kertaa. Onska ajo akullisen ja mulla meni kaks, ettette luule, että ihan kunnolla alettiin ajamaan! :D Jos muutaman kuukauden päästä sitten taas uudestaan...
Re: VRC Offroad Team sekalaiset ajokuvat
Taas vaihteeksi lyhyet VRC-salasafarit ja jo vuoden kolmannet ajelut mulle!
Ollaan vähän jämähdetty kikkailemaan täällä Vesivehmaan offroadkeskuksessa, mutta tuleepahan ainakin kehiteltyä reittejä eteenpäin aina välillä, niin joskus saattaa olla enemmänkin ajettavaa... Tein siis tylsyyksissäni vähän uusia kikkailupaikkoja, ja niitä sitten lähinnä testailtiin muutaman auton voimin.
Alkuun hierottiin taas savusaunan kivikkoa, josta löytyy yllättävän haastavia linjoja, vaikka näyttääkin helpolta. Blazerikin nousi ekaa kertaa yhden vaikean osuuden, minkä olin jo mahdottomaks tuominnut moneen kertaan.
Uuden kikkailupaikan reunakivi. Vaatii kyllä vielä jatkokehitystä, mutta huvikseen tuli tuossakin jo roikoteltua.
Tytöt avoautoilee hymyssä suin.
Ja toiset tytöt tulee oranssilla Jeepillä perässä.
Tästä kohdasta on muodostunut joillekin autoille ihmeellinen kuminpolttopaikka, kun pito löytyy vasta minuutin sudittelun jälkeen ja sitten vasta nousee ylös.
Päivän kaatokunkku mielipuuhassaan, kun ei oikein malttanut kaasua säästellä.
Mukavia kivenkoloja, missä saa vähän jouset jumppaa.
Harvinaisen paskoja kuvia tulee, vaikka oli ihan oikea kamera käytössä. Kai se on uskottava, että automaattiasetukset ei vaan oikein toimi...
Pohjajumi. Tässä on jo reittimestari ajatellut selvästi Suzukia, kun sillä ei niin herkästi jää pohjasta kiinni tuommoisiin.
Tästä uudesta nousupaikasta tulikin aika hyvä. Ei liian helppo, mutta ajettavissa kuitenkin.
Toisilla autoilla luonnollisesti helpompi suorittaa.
Tällekin tutulle kivelle piti kehitellä vaihtoehtoinen reitti, kun muuten ei ole ollut kuin yksi linja, mistä tuonne päälle pääsee. Nyt on lisäksi tämmöinen semi-vaikea kakkoslinjakin.
Jatkamme offroadparkin kehitystä, aina välillä kun intoa löytyy...
Ollaan vähän jämähdetty kikkailemaan täällä Vesivehmaan offroadkeskuksessa, mutta tuleepahan ainakin kehiteltyä reittejä eteenpäin aina välillä, niin joskus saattaa olla enemmänkin ajettavaa... Tein siis tylsyyksissäni vähän uusia kikkailupaikkoja, ja niitä sitten lähinnä testailtiin muutaman auton voimin.
Alkuun hierottiin taas savusaunan kivikkoa, josta löytyy yllättävän haastavia linjoja, vaikka näyttääkin helpolta. Blazerikin nousi ekaa kertaa yhden vaikean osuuden, minkä olin jo mahdottomaks tuominnut moneen kertaan.
Uuden kikkailupaikan reunakivi. Vaatii kyllä vielä jatkokehitystä, mutta huvikseen tuli tuossakin jo roikoteltua.
Tytöt avoautoilee hymyssä suin.
Ja toiset tytöt tulee oranssilla Jeepillä perässä.
Tästä kohdasta on muodostunut joillekin autoille ihmeellinen kuminpolttopaikka, kun pito löytyy vasta minuutin sudittelun jälkeen ja sitten vasta nousee ylös.
Päivän kaatokunkku mielipuuhassaan, kun ei oikein malttanut kaasua säästellä.
Mukavia kivenkoloja, missä saa vähän jouset jumppaa.
Harvinaisen paskoja kuvia tulee, vaikka oli ihan oikea kamera käytössä. Kai se on uskottava, että automaattiasetukset ei vaan oikein toimi...
Pohjajumi. Tässä on jo reittimestari ajatellut selvästi Suzukia, kun sillä ei niin herkästi jää pohjasta kiinni tuommoisiin.
Tästä uudesta nousupaikasta tulikin aika hyvä. Ei liian helppo, mutta ajettavissa kuitenkin.
Toisilla autoilla luonnollisesti helpompi suorittaa.
Tällekin tutulle kivelle piti kehitellä vaihtoehtoinen reitti, kun muuten ei ole ollut kuin yksi linja, mistä tuonne päälle pääsee. Nyt on lisäksi tämmöinen semi-vaikea kakkoslinjakin.
Jatkamme offroadparkin kehitystä, aina välillä kun intoa löytyy...
Re: VRC Offroad Team sekalaiset ajokuvat
Ajeltiin Onskan kanssa muutamat akulliset offroadparkissa, kun oli kiva keli, eikä ole syksyisen Näkkimäen kisan jälkeen paljon autoja ulkoilutettu...
Pienten ratamuutosten ohessa alkoi löytymään vähän mutaa, niin sedät ampaisi tietty sinne heti leikkimään.
Mukavan scalemainen koostumus mudassa.
Leikattu pokkeri on kuin kotonaan mutavellissä ja Jeeppi nousee kivuttomasti vastapenkalta ylös (vielä toistaiseksi).
Blazerin swamppereillakin pääsee.
Muutaman läpiajon jälkeen alkaa muuttumaan haasteellisemmaksi, ja autot vaihtamaan pikku hiljaa väriä...
Kovaa sudittelua, kun ei enään nousekaan ihan heittämällä.
Penkalta alaspäin onnistuu vielä helposti, vaikka muta muuttuu koko ajan vain paksummaksi liisteriksi...
Ei meinaa rupulikumi enään tarjoilla kummoista pitoa kuivalla kalliolla.
Tässä vaiheessa alettiin olemaan jo ihan Ladoga tunnelmissa. Kuvio tukossa?
Vielä kuitenkin etenee täyskaasulla.
Vastarannalle asti kun pääsee, niin alkaa vahvasti haiseman nokkaan vieno palaneen käry, ja Blazeri jo samaan aikaan jäähdytteleekin jossain, kun moottorit tuntuu joutuvan hiukan koville sitkeässä mudassa työskennellessä, joten täytyy ottaa jumalan kättä avuksi ja pelastaa Jeeppi tulipalolta.
Hauskaa kuitenkin oli koko moottoreiden hinnan edestä, ja nyt on offroadparkissa ihan kunnon mutaspooriakin tarjolla, joten ihan hyvää settiä tarjoili nämä kevyet ilta-ajelut! Autotkin on melkein ajetun näköisiä jo.
Ei muuta kuin seuraavaan kertaan!
Pienten ratamuutosten ohessa alkoi löytymään vähän mutaa, niin sedät ampaisi tietty sinne heti leikkimään.
Mukavan scalemainen koostumus mudassa.
Leikattu pokkeri on kuin kotonaan mutavellissä ja Jeeppi nousee kivuttomasti vastapenkalta ylös (vielä toistaiseksi).
Blazerin swamppereillakin pääsee.
Muutaman läpiajon jälkeen alkaa muuttumaan haasteellisemmaksi, ja autot vaihtamaan pikku hiljaa väriä...
Kovaa sudittelua, kun ei enään nousekaan ihan heittämällä.
Penkalta alaspäin onnistuu vielä helposti, vaikka muta muuttuu koko ajan vain paksummaksi liisteriksi...
Ei meinaa rupulikumi enään tarjoilla kummoista pitoa kuivalla kalliolla.
Tässä vaiheessa alettiin olemaan jo ihan Ladoga tunnelmissa. Kuvio tukossa?
Vielä kuitenkin etenee täyskaasulla.
Vastarannalle asti kun pääsee, niin alkaa vahvasti haiseman nokkaan vieno palaneen käry, ja Blazeri jo samaan aikaan jäähdytteleekin jossain, kun moottorit tuntuu joutuvan hiukan koville sitkeässä mudassa työskennellessä, joten täytyy ottaa jumalan kättä avuksi ja pelastaa Jeeppi tulipalolta.
Hauskaa kuitenkin oli koko moottoreiden hinnan edestä, ja nyt on offroadparkissa ihan kunnon mutaspooriakin tarjolla, joten ihan hyvää settiä tarjoili nämä kevyet ilta-ajelut! Autotkin on melkein ajetun näköisiä jo.
Ei muuta kuin seuraavaan kertaan!
Re: VRC Offroad Team sekalaiset ajokuvat
Pitkästä aikaa pidettiin lyhyet mutta ytimekkäät viralliset VRC-ajelut, kun joku oli myllertänyt skaleparkkia hiukan uuteen uskoon näin kevään kunniaksi ja kauden avaukseksi.
Onska testaa uutta haastenousua. Osoittautui suhteellisen vaikeaksi suorittaa.
Blazerilla pääsi muutaman kerran tuurilla ylös, mutta Jeeppi vain kertaalleen vähän niin ja näin. Tais jäädä Onskalla vähän hampaankoloon jotain tuon osalta, että eiköhän se siitä vielä ylös rykäise joku kerta!
Ihan ehta scalerengasrikkokin tapahtui tuohon kuvassa olevaan juuren nokkaan, kun pokkerin kylkeen tuli ihan rehellinen reikä. Enpä ole ennen moista päässyt todistamaan näin pienoiskoossa. Jäi vaan kuva ottamatta vauriosta, mutta eiköhän sellainen palkeenkieli pikaliimalla korjaantune, toisin kuin 1:1 renkaan kanssa.
Tästä se Jeeppi sitten saatiin ylös hierottua, mutta letukalta ei sitten onnistunutkaan.
Venyttelyä.
Ja vähän vanhojenkin kivenkolojen hieromista.
Savusaunan nousutkin täytyi vielä loppuun ajaa, niin kuin perinteisiin kuuluu. Savusauna ykkönen...
Ja savusauna kakkonen.
Loppukevennykseksi "scalelato". Ei kyllä ihan niin magee kuin Halmeen sedän väsäämä!
Onska testaa uutta haastenousua. Osoittautui suhteellisen vaikeaksi suorittaa.
Blazerilla pääsi muutaman kerran tuurilla ylös, mutta Jeeppi vain kertaalleen vähän niin ja näin. Tais jäädä Onskalla vähän hampaankoloon jotain tuon osalta, että eiköhän se siitä vielä ylös rykäise joku kerta!
Ihan ehta scalerengasrikkokin tapahtui tuohon kuvassa olevaan juuren nokkaan, kun pokkerin kylkeen tuli ihan rehellinen reikä. Enpä ole ennen moista päässyt todistamaan näin pienoiskoossa. Jäi vaan kuva ottamatta vauriosta, mutta eiköhän sellainen palkeenkieli pikaliimalla korjaantune, toisin kuin 1:1 renkaan kanssa.
Tästä se Jeeppi sitten saatiin ylös hierottua, mutta letukalta ei sitten onnistunutkaan.
Venyttelyä.
Ja vähän vanhojenkin kivenkolojen hieromista.
Savusaunan nousutkin täytyi vielä loppuun ajaa, niin kuin perinteisiin kuuluu. Savusauna ykkönen...
Ja savusauna kakkonen.
Loppukevennykseksi "scalelato". Ei kyllä ihan niin magee kuin Halmeen sedän väsäämä!
Re: VRC Offroad Team sekalaiset ajokuvat
Ja heti perään kolmen vuoden jälkeen ajellaan taas Vesivehmaalla! Kyllä menee aika nopeasti... (No joo, ajeltiin kyllä toissa vuonna, mutta jäi kuvat laittamatta. Viime vuosi saattoi jäädä välistä...)
Team VRC:llä on ollut tapana ajella ainakin kaksi kertaa vuodessa. Ekan kerran keväällä, ennen kuin hyttyset herää, ja toisen kerran syksyllä Näkkimäkeä valmistellessa (hyttyset jo kuolleet). :D
Tällä kertaa olikin vähän speciaalimpi kauden avaus, kun päästiin ekaa kertaa ajamaan VRC-Suzukeilla kera uusien vanteiden ja renkaiden! No, Onska tais vähän ehtiä syksyllä jo salaa testaamaan, kun oli vissiin etufoumit kuravettä täynnä, ja täten eturenkaissa "katupaineet".
Onska yrittää Savusauna ykkösen pahinta paikkaa ylös.
Samalla siinä kivikon reunassa testailen vähän sivukallisteluja tai jotain.
Vielä se siinä renkaita lämmittelee, niin ajelin viereen ryhmäkuvaa varten.
Suzukin ylivertaisen minimalistisen koon, etenemiskyvyn ja ketteryyden avulla pahatkin kiven kolot suoritetaan kivuttomasti!
Vähän poseerausta, kun Suzukit on niin ihania! <3
Maastureiden jousituksia kun kuulemma kuuluu venytellä, niin tässä vähän lähes uuden karhean jousituksen sisäänajoa.
Ja vähän lisää flexailua. Onska odottelee vuoroa taustalla. Uudet vanteet on suunniteltu sopimaan pyöränkaariin just eikä melkein. Ristijoustossa juuri ja juuri mahtuu renkaat pyörimään hiuksen hienosti levikkeen reunaa nuollen.
Ei malta olla poseeraamatta vieläkään... <3
Vähän vielä hankalan kiven nokan hieromista lopuksi. Tämän tyylisissä nousuissa huomasi keulan keventyessä pienoista pitoeroa autojen välillä, kun harmaassa oli niin kovat eturenkaat, vaikka muuten ovatkin akkuja lukuunottamatta identtiset härvelit.
Jos vaikka monstereilla ajeltas kanssa joskus ja otettais muutama kuva todisteiksi. Saas nähdä... Jonain vuonna... Ehkäpä... Ei innostuta liikaa...
Team VRC:llä on ollut tapana ajella ainakin kaksi kertaa vuodessa. Ekan kerran keväällä, ennen kuin hyttyset herää, ja toisen kerran syksyllä Näkkimäkeä valmistellessa (hyttyset jo kuolleet). :D
Tällä kertaa olikin vähän speciaalimpi kauden avaus, kun päästiin ekaa kertaa ajamaan VRC-Suzukeilla kera uusien vanteiden ja renkaiden! No, Onska tais vähän ehtiä syksyllä jo salaa testaamaan, kun oli vissiin etufoumit kuravettä täynnä, ja täten eturenkaissa "katupaineet".
Onska yrittää Savusauna ykkösen pahinta paikkaa ylös.
Samalla siinä kivikon reunassa testailen vähän sivukallisteluja tai jotain.
Vielä se siinä renkaita lämmittelee, niin ajelin viereen ryhmäkuvaa varten.
Suzukin ylivertaisen minimalistisen koon, etenemiskyvyn ja ketteryyden avulla pahatkin kiven kolot suoritetaan kivuttomasti!
Vähän poseerausta, kun Suzukit on niin ihania! <3
Maastureiden jousituksia kun kuulemma kuuluu venytellä, niin tässä vähän lähes uuden karhean jousituksen sisäänajoa.
Ja vähän lisää flexailua. Onska odottelee vuoroa taustalla. Uudet vanteet on suunniteltu sopimaan pyöränkaariin just eikä melkein. Ristijoustossa juuri ja juuri mahtuu renkaat pyörimään hiuksen hienosti levikkeen reunaa nuollen.
Ei malta olla poseeraamatta vieläkään... <3
Vähän vielä hankalan kiven nokan hieromista lopuksi. Tämän tyylisissä nousuissa huomasi keulan keventyessä pienoista pitoeroa autojen välillä, kun harmaassa oli niin kovat eturenkaat, vaikka muuten ovatkin akkuja lukuunottamatta identtiset härvelit.
Jos vaikka monstereilla ajeltas kanssa joskus ja otettais muutama kuva todisteiksi. Saas nähdä... Jonain vuonna... Ehkäpä... Ei innostuta liikaa...