Bishop's RC Crusade

Liitä tänne ajokuvat

12
100%

Ääniä yhteensä: 12

Pisepise
Legendaarinen!

Re: Bishop's RC Crusade

Viesti Kirjoittaja Pisepise »

Pertsax kirjoitti: Ti 19.07.2022 11:24 Näihän se on, että kun itselleen rakentaa mieleisen auton ja saa sen säädettyä sopivaksi, niin kyllä sillä on vaan mukava ajaa.
Itseäni on nyt alkanut kovasti nuo lehtijousitetut autot ja niiden kanssa touhuaminen kiinnostamaan. Tuovat sopivasti haastetta helpohkossakin maastossa ajamiseen.

Aika aidon näköinen ranta kuva pajerosta!
Ehkä tässä Pajerossa on IFS:n tuomat rajoitukset ja katuauton puskurit. Ne tekee autosta sellaisen ettet voi mennä mistä vaan. Ja tuo alla oleva 106mm rengaskoko on suurin millä ajan.

Joo innostuin räpsimään stilleja :D
Pisepise
Legendaarinen!

Pajeron ruovittelut metsäpoluilla.

Pisepise
Legendaarinen!

Sitten vuorossa video, mikä on koostettu Pisen RC-maasturien Trail Vlog 1# videosta missä ajelin Wraithilla metsässä ja jutustelin jonkin verran ajovideon tekemisestä. Tässä Parhaat palat plus pari extra kohtausta, 50% hidastus, ja agressiivinen leikkaus, jotta koko ajan ruudulla tapahtuu jotain mielenkiintoista ja vaihtelevaa katsottavaa. Kaikki epäonnistuneet kohtaukset ja tylsät kohtaukset on poistettu. Äänet on leikattu pois ja sitten jumputus taustalle, ettei ole ihan mykkä video.

Mielestäni tuli hyvä ja viihdyttävän vauhdikas video, pienellä tuottamisella. Ja vain kännykällä kuvattu, mikä on ohjaimessa kiinni ja kamera alhaalla.

Olen alkanut käyttää vähemmän aikaa videoiden musiikin etsimiseen, yhä useammin jätän musiikin pois, mikäli sitä ei ole ihmisten puheilla pilattu. Yhä vähemmän laitan musiikkeja mitkä olisi minun suosikkeja, vaan enemmän sellaisia mitkä tukevat videon tyyliä ja sisältöä. Aika ajoin selainen youtuben musiikki kirjastoa, ja poimin sieltä valmiiksi omiin tarpeisiin sopivia. Agressiiviseen menoon, rauhallista tunnelmallista, eepistä, ja tunnelmaa nostattavaa musaa ja jne...

Jos ja kun joku näitä lukee, niin en sano ja kerro näitä miten teen videoita sen takia että tälläisiä videoiden pitäisi olla. Vaan haluan jakaa tätä omaa tekemistä, ja kertoa omasta tavasta ja ajatuksesta tehdä videoita. Ja nämä tyylit ja tavat ei ole minun omia ja niitä saa matkia ja ottaa oppia, niin kuin minäkin otan omilta suosikki videontekijöiltä.
Pisepise
Legendaarinen!

Maaliskuussa kuvailin kantohangella pihalla Cherokeella ajelua. Aluksi ajattelin että en julkaise, kun videolla näkyy 1:1 autoja ja muuta pikkuautoilluusiota pilaavia tekijöitä.
Pisepise
Legendaarinen!

Varastoon kuvasin pari videota heinäkuun lopussa. Uimaranta hiekka on aika vierivää pyörien alla. Kuvattu Kotkan Äijänniemen uimarannalla.

Ja pari kuvaa:
DSC03338.JPG
DSC03338.JPG (306.94 KiB) Katsottu 1067 kertaa
DSC03353.JPG
DSC03353.JPG (314.37 KiB) Katsottu 1067 kertaa
DSC03364.JPG
DSC03364.JPG (344.85 KiB) Katsottu 1067 kertaa
Pisepise
Legendaarinen!

No kävi se Pajerokin rannalla ajelemassa.

DSC03395 (1).JPG
DSC03395 (1).JPG (88.32 KiB) Katsottu 1023 kertaa
DSC03402.JPG
DSC03402.JPG (76.22 KiB) Katsottu 1023 kertaa
DSC03408.JPG
DSC03408.JPG (89.68 KiB) Katsottu 1023 kertaa
DSC03444.JPG
DSC03444.JPG (78.76 KiB) Katsottu 1023 kertaa
DSC03446.JPG
DSC03446.JPG (61.96 KiB) Katsottu 1023 kertaa
DSC03468 (1).JPG
DSC03468 (1).JPG (71.02 KiB) Katsottu 1023 kertaa
Pisepise
Legendaarinen!

Sitten pääsin näkemään SCX6:sta -22 Näkkimäessä ja työnsin Artulla ohjaimen ja kuvailin menemään. Ison auton kuvaaminen on helpompaa ja pääsee helpommin mielenkiintoisiin kuvakulmiin. Mutta nyt kun olen itsekkin katsellut viime aikoina paljon scx6 videoita, niin monesti unohtaa että kysessä on iso auto. Kansikuva JaniV Kiitos!

Pisepise
Legendaarinen!

Kumitarzanin RTR RYFT myös esiintyi edukseen Näkkimäessä. Harmi vain kun pimeä iski päälle. Tätä videota oli niin makea editoida että melkein lupaan että minusta ei jää kiinni että pääsisin tekemään RYFT revittelyjä enemmän...

Pisepise
Legendaarinen!

Tamiya Rallivideo näkkimäeltä 2022. Materiaalia oli paljon tähän videoon, joten aika kovalla kädellä hyllytin kohtauksia jotka muistuttivat videolla nähtyjä pätkiä, sekä ohiajelut missä ei sora lentänyt tarpeeksi, joutui hylkyyn. Ja jopa hieroin leikkeiden sommittelua yllättävän kauan. Luulen että saan musiikista sapiskaa joltain, mutta kaikkia ei voi miellyttää, minun video ja minun tunteet ;) Eli Amigaa 90-luvulla pelanneet tunnistavat tämän remix-version, ja okei olisi pitänyt olla nopeita Lotus merkkisiä urheiluautoja mutta tässä haettiin vähän nostalgisia retrotunteita autopelistä.
Verskis
Vanhempi jäsen

Viesti Kirjoittaja Verskis »

Kyllä ralli on rouheeta hommaa 👍
Pisepise
Legendaarinen!

Eka ajovideo omalla TF2 autolla. Paikallinen mini järvi uimaranta "Tampsan monttu" missä oli vesi laskenut niin että kalliota oli tullut esiin. Ja näin uimaranta sesongin ulkopuolella siellä sai olla rauhassa :D

Ajattelin että näppärästi puhelimella ja mobiili gimbaalilla otan hyvää laatuista pätkää, mutta jotenkin jäi mieleen gimbaalin häiriöt ja tärinät vaikka puhelin on gimbaalille balansoitu. Ja sitten kun itse ei ihan ole tyytyväinen niin jäi hampaankoloon julkaisenko tälläistä "raakiletta".

Vähän myös pohdiskelen näiden ajovideoiden pituutta. Ennen tein säntillisesti 3-6min pituisia videoita. Nyt olen antanut ajovideoiden pituuden valua jopa sinne kymmeneen minuuttiin. Olen ajatellut että jos itse katsoisin videota missä on minun mielestä kiinnostava auto ja maasto, niin 10min video on hyvä juttu. Jos taas ei niin kiinnostava niin äkkiä tulee skipattua pätkä tai lopetettua videon katselu. Olen kuitenkin yrittänyt pitää pituuden sellaisena että sitä ei väkisin venytetä ja ettei siinä ajeta koko ajan samanlaisessa kohdassa ja video kävisi toistamaan itseään.

Mielellään kuulusin muiden omaa mieltymystä yleisesti ajovideoista ja niiden pituutta ja mielekkyyttä.
Pertsax
Legendaarinen!

Viesti Kirjoittaja Pertsax »

Jos on yksi auto ja pienellä alalla ajo, niin 5-6 min varmaan aika riittävä. Mutta jos useampi auto ajossa mukana tai jutustelua siinä samalla, niin voi olla vaikka 10-15min.
Mutta hienoa että sait lopulrakin ostettua kunnon rc-auton ja siitä sait videon tehtyä👌
Crawl3r
Vanhempi jäsen

Viesti Kirjoittaja Crawl3r »

Komee videohan se oli, samoilla linjoilla pertsaxin kanssa, 5-6 min ilman jutustelua ja 10+ jutustelun kanssa. Tietty jos maasto vaihtuu välissä ni ei se 10m min pelkkää ajoa mahdoton ole.
Crawl3r
Vanhempi jäsen

Viesti Kirjoittaja Crawl3r »

Komee videohan se oli, samoilla linjoilla pertsaxin kanssa, 5-6 min ilman jutustelua ja 10+ jutustelun kanssa. Tietty jos maasto vaihtuu välissä ni ei se 10m min pelkkää ajoa mahdoton ole.
teppisch
Legendaarinen!

Viesti Kirjoittaja teppisch »

Itse en pidä 10min mahdottoman pitkänä, mutta vähän samoilla linjoilla edeltävien kanssa. Jos yksi auto ja ajelua, niin 10 min pätkän voisi jakaa vaikka 3 min sceneihin joissa jokaisessa oma teema. Teemassa mielellään juuri esim maasto vaihtuu aina. Usean auton videossa tosiaan useampi auto tuo jo ulottuvuutta. Lisäksi jos videoon saa sidottua jonkun tarinan matkan muodossa, niin se on jo selvästi yksi syy antaa filmin pyöriä rauhassa.

Yksi kautta aikojen suosikkivideoista on Loop One RC:n "Longer Way Home". Sen tunnelma on kerrassaan hypnoottisen lumoava 😁

Edit: Beahkitin seuraavaan kommenttiin pohjaten, pidän myös hitaasta leikkauksesta jossa saa nauttia autosta ja sen liikkeistä. Parasta on kun on luonnolliset auton äänet ja minimaalisesti taustalta tulevia ääniä.
Viimeksi muokannut teppisch, To 17.11.2022 19:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Beahkit
Legendaarinen!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Beahkit »

Minä kattelisin iisisti puoltuntii-tunnin, kunhan on ideallista, juonellista ajelua, eikä tolkun höpinätkään haittaa. Pahinta myrkkyä on taustapuheet, sisäpiirivitsit, yleinen rauhaton leikkaus, ja jos joku niin Shorts vilmit.

Että Mudder Putter tyylistä kun on, niin elämä hymyää.
KK E&UA

Offroad ON muutakin kuin rock crawlingia, ookko tiänny? :ugeek: :shock:
Pisepise
Legendaarinen!

Kumitarzanin kanssa käytiin Honcoilemassa koulun pihalla.. Hauskaahan se oli. Lumessa sitä wheelspeediä voisi vähän olla vielä lisää.
Pisepise
Legendaarinen!

7C713A08-042A-4DFD-8BAD-850E364FFA82.jpeg

Siitä hyvän Joulun toivotukset kaikille! Muistin että meillähän oli jonain tammikuun alkupäivinä ajelut missä cruiseri kuskilla oli punainen pipo päässä. Siitä sitten pyöräytin ”joulukortin”
Pisepise
Legendaarinen!

Pulkkamäki= RYFTmäki :D

Kivaahan tuolla Kumitarzanin Ryftillä on ajella, kun sitä kuuluisaa wheelspeediä löytyy. (En ajanut videolla) Ja erityisen kiva kuvailla hidastettuja pätkiä kun lumi lentää.
Pisepise
Legendaarinen!

SCX6 Honchon kanssa pimeäajot metsäpolulla missä kantohankea. Donitsi mehustelun lisäksi lumisella polulla seikkailua. Kuvattu iphone 11:lla. Yllättävän hyvin kuvaa pimeälläkin vanha puhelin. Tässä nyt ei mitään super scale videota tai mitään kummallisia editointi kikkailua tehty, vaan ihan alustavalojen havainnointia pimeässä.
Vastaa Viestiin