Parhaat RTR Scalet?
-
nenolanjones
- Vanhempi jäsen
Re: Parhaat RTR Scalet?
Tuossa Gmadessa on vähän hassu tuo rengaskoko, 109mm. Eli menee yli C1 sallitun rengaskoon mutta sitten taas C2 luokkaan vähän pieni, toki sallittu. Päivitysosien löytyminen voi olla haastavaa, näiden kanssa kun helposti käy niin että rakenteluvimma iskee :D
Sanoisin että kannattaa siihen TRX-4 Sportiin myös tutustua.
Sanoisin että kannattaa siihen TRX-4 Sportiin myös tutustua.
Eli onko vain tuon rengaskoko se joka ei mahdu C1? Eikös TRX-4 ole sama asia? Helposti fiksattava asia oletan?
Ja vielä kysyn tyhmiä, saako tuohon GMADE suomesta ylipäätään osia? *tarkistin ja näköjään kyllä löytyy niiden omia osia 👍
Ja vielä kysyn tyhmiä, saako tuohon GMADE suomesta ylipäätään osia? *tarkistin ja näköjään kyllä löytyy niiden omia osia 👍
C1 max halkaisija 4.19"=106mm, C2 max halkaisija 4.75"=120mmMrHuman kirjoitti: Ke 21.06.2023 20:07 Eli onko vain tuon rengaskoko se joka ei mahdu C1? Eikös TRX-4 ole sama asia? Helposti fiksattava asia oletan?
Kiitos, nuo löysin vihdoin (haku toimii huonosti tai en osannut käyttää). Eli kyllä on helposti vaihdettavissa oikean kokoiset renkaat?lassii kirjoitti: Ke 21.06.2023 20:30C1 max halkaisija 4.19"=106mm, C2 max halkaisija 4.75"=120mmMrHuman kirjoitti: Ke 21.06.2023 20:07 Eli onko vain tuon rengaskoko se joka ei mahdu C1? Eikös TRX-4 ole sama asia? Helposti fiksattava asia oletan?
Mutteri auki ja uutta rengasta alle, niinku vormuloissa. Ja mutteri kii.MrHuman kirjoitti: Ke 21.06.2023 22:06Kiitos, nuo löysin vihdoin (haku toimii huonosti tai en osannut käyttää). Eli kyllä on helposti vaihdettavissa oikean kokoiset renkaat?lassii kirjoitti: Ke 21.06.2023 20:30C1 max halkaisija 4.19"=106mm, C2 max halkaisija 4.75"=120mmMrHuman kirjoitti: Ke 21.06.2023 20:07 Eli onko vain tuon rengaskoko se joka ei mahdu C1? Eikös TRX-4 ole sama asia? Helposti fiksattava asia oletan?
Tossa GMADE:ssa taitaa olla renkaat liimattu vanteille, samoin kun mun BaseCampissa.
Renkaat saa vanteilta tod. näk. pois monella eri tavalla ainakin youtuben perusteella.
Itse kun halusin kokeilla C1 luokan renkaita päädyin siihen että tilasin amazon.de "edulliset" renkaat (klooni hyvän näköisellä kuviolla), vanteet (DILWE) ja dual stage foamit (INJORA) olsiko ollut jotain alle 70/80 €. Renkaiden hintaa en kyllä tarkasti muista.
Ja saahan noita settejä jossa on kaikki valmiina ja kasattuna, kunhan varmistaa että saa C1 luokaan sopivat.
Sen olen aloittelijana huomannut että oikeiden ja sopivien osien löytäminen on haastavaa (sekä Suomessa että netissä) koska monessa osassa/tarvikkeessa kukaan ei kerro mikä sopii mihinkin. Se on itse tiedettävä tai joku muu voi ehkä kertoa.
Renkaat saa vanteilta tod. näk. pois monella eri tavalla ainakin youtuben perusteella.
Itse kun halusin kokeilla C1 luokan renkaita päädyin siihen että tilasin amazon.de "edulliset" renkaat (klooni hyvän näköisellä kuviolla), vanteet (DILWE) ja dual stage foamit (INJORA) olsiko ollut jotain alle 70/80 €. Renkaiden hintaa en kyllä tarkasti muista.
Ja saahan noita settejä jossa on kaikki valmiina ja kasattuna, kunhan varmistaa että saa C1 luokaan sopivat.
Sen olen aloittelijana huomannut että oikeiden ja sopivien osien löytäminen on haastavaa (sekä Suomessa että netissä) koska monessa osassa/tarvikkeessa kukaan ei kerro mikä sopii mihinkin. Se on itse tiedettävä tai joku muu voi ehkä kertoa.
-
Metsäläinen
- Vanhempi jäsen
GMade rtr renkaat ei ole liimattu, ne pitää itse liimata.YxJaska kirjoitti: To 22.06.2023 07:06 Tossa GMADE:ssa taitaa olla renkaat liimattu vanteille, samoin kun mun BaseCampissa.
https://www.gmade.net/product/gmade-110 ... ct_product
Nyt tulee vakava suositus aloittelijalle. Ja tämä näkemys edustaa 90% kokeneempien harrastajien mielipidettä jolla asiasta kokemuksia:
Älä kuluta rahoja Kiinalaisiin kloonirenkaisiin!!!
Osta vaikka EuroRC:ltä Louisen C1 kokoiset crawler kumit jos kumien hinnat hirvittää. Ne on todella päteviä renkaita ja vaihtoehtoja kuvioille löytyy. Ne kloonirenkaat on ihan saippuaa viimeistään kun ajopinta kostuu. Kolme kertaa olen hakaahtanut niihin ja kolme kertaa pettynyt pitoon. Ja kova onkin tuo pettymys ollut.
Jos tykkää metsässä safaroida jossa aina irtomaata, niin sinne ne on ihan jees, mutta heti kun seokselta vaaditaan pitoa, niin ei toimi enää.
Älä kuluta rahoja Kiinalaisiin kloonirenkaisiin!!!
Osta vaikka EuroRC:ltä Louisen C1 kokoiset crawler kumit jos kumien hinnat hirvittää. Ne on todella päteviä renkaita ja vaihtoehtoja kuvioille löytyy. Ne kloonirenkaat on ihan saippuaa viimeistään kun ajopinta kostuu. Kolme kertaa olen hakaahtanut niihin ja kolme kertaa pettynyt pitoon. Ja kova onkin tuo pettymys ollut.
Jos tykkää metsässä safaroida jossa aina irtomaata, niin sinne ne on ihan jees, mutta heti kun seokselta vaaditaan pitoa, niin ei toimi enää.
Toi rengas asia riippuu paljon siitä miten ja missä ajaa. Merkkirenkailla on selkeesti parempi pito kivillä. Kiina klooneilla pärjää mainiosti safari ajaossa. Jos meinaa kalliota ajella kannattaa ne kiinakloonit jättää hankkimatta jos taas ajaa safaria polulla ja lätäköissä ni kiina kumeilla pärjää varmasti riittävän hyvin.
Esim prolinen trencherit on melko hyödyttömät safari renkaina mutta parhaimmistoa kivillä ja ajaisin mielummin safaria kiina kumeilla ja hyvällä kuviolla, mutta en kiviä kiina kumeilla.
Injora tekee muuten ihan hyvää kamaa.
Esim prolinen trencherit on melko hyödyttömät safari renkaina mutta parhaimmistoa kivillä ja ajaisin mielummin safaria kiina kumeilla ja hyvällä kuviolla, mutta en kiviä kiina kumeilla.
Injora tekee muuten ihan hyvää kamaa.
Louise Rowdyt toimii hyvin sekä kivillä että irtomaalla. Eivät maksa ihan mansikoitakaan, mutta toisaalta eivät ole kovin scalehienot.