Mitä tein harrastukseni kanssa tänään
Re: Mitä tein harrastukseni kanssa tänään
Takavalot alusta lähtien. 3d cad - tulostus - ehostus - asennus -ihastelu - kuvaus - foorumille - unille 😂
-
Metsäläinen
- Vanhempi jäsen
Saako tosta toimivat scale pisteet?Pisepise kirjoitti: Ma 04.04.2022 14:49 1C79811E-8E6D-4585-9DA2-CA530259BD03.jpeg
Scalerengasristikko
•-You must run a rail chassis (for example: Bruiser/Mountaineer, SCX-10, Reign RC K2-3S, 3L, 4, 5, MFM, X-Trail, CR-01, UTE, etc...).Orkekum kirjoitti: Ti 05.04.2022 20:54 Hiki otsassa leikkasin runkoaisoja.
20220405_205116.jpg20220405_205111.jpg
-You must run a full rail chassis, and the chassis (including bumpers) must be 3" longer than the wheelbase (this includes a chassis with a truggy rear frame).
Olen itse tulkinnut sääntöjä niin että runkoa ei saa lyhentää, ellei sitten truggya tee?
Must be longer than wheelbase. Eli pidempi ku akseliväli, puskurit mukaanlukien. Kuten mulla on. 🤔Elis kirjoitti: Ke 06.04.2022 08:23•-You must run a rail chassis (for example: Bruiser/Mountaineer, SCX-10, Reign RC K2-3S, 3L, 4, 5, MFM, X-Trail, CR-01, UTE, etc...).Orkekum kirjoitti: Ti 05.04.2022 20:54 Hiki otsassa leikkasin runkoaisoja.
20220405_205116.jpg20220405_205111.jpg
-You must run a full rail chassis, and the chassis (including bumpers) must be 3" longer than the wheelbase (this includes a chassis with a truggy rear frame).
Olen itse tulkinnut sääntöjä niin että runkoa ei saa lyhentää, ellei sitten truggya tee?
Näyttää kylläkin toimimattomalta ainakin kuvan perusteella.Taitaapi mennä noiden trail toolien alle.Metsäläinen kirjoitti: Ke 06.04.2022 06:42Saako tosta toimivat scale pisteet?Pisepise kirjoitti: Ma 04.04.2022 14:49 1C79811E-8E6D-4585-9DA2-CA530259BD03.jpeg
Scalerengasristikko
Realistic exterior items (max -6 pts): Items that are non-functional but you would see on a trail truck.
-Fuel cell, exhaust, jerry can, hubs on all wheels, steering stabilizer, disc/drum brakes on all wheels, mirrors(2), wipers(2), antenna, license plate, fire extinguisher, trail tools (Hi-lift jack, etc.) first aid, etc. -1 each
[/quote]
Must be longer than wheelbase. Eli pidempi ku akseliväli, puskurit mukaanlukien. Kuten mulla on. 🤔
[/quote]
You must run a full rail chassis, tämän osion tulkitsisin ettei runkoa saa lyhentää, jonka jälkeen mainitut 3 tuumaa pidempi kun akseliväli lienee vielä toinen vaatimus?
Tällainen löytyi wordpressistä:
Either the SCX10 or SCX10 II frame rail conforms to the ruling as long as the frame rail remains the factory length. If you have bobbed the bed of your body and cut back the chassis rails to fit under the body, this would not be acceptable to the rule. If you’ve cut your rails from the cab back and fabbed on a flatbed or tube bed, this isn’t going to work either. Keep those rails as they came from the factory
Must be longer than wheelbase. Eli pidempi ku akseliväli, puskurit mukaanlukien. Kuten mulla on. 🤔
[/quote]
You must run a full rail chassis, tämän osion tulkitsisin ettei runkoa saa lyhentää, jonka jälkeen mainitut 3 tuumaa pidempi kun akseliväli lienee vielä toinen vaatimus?
Tällainen löytyi wordpressistä:
Either the SCX10 or SCX10 II frame rail conforms to the ruling as long as the frame rail remains the factory length. If you have bobbed the bed of your body and cut back the chassis rails to fit under the body, this would not be acceptable to the rule. If you’ve cut your rails from the cab back and fabbed on a flatbed or tube bed, this isn’t going to work either. Keep those rails as they came from the factory
Tähän nyt tarvitaan joku viisaampi. Siis olen rakentamassa C2 autoa, en C1, c1 on omat säännöt 🤔
Sitäpaitsi ois aika erikoista jos esim rakennan 280mm wheelbase auton traxun rungolle jos ei saa lyhentää sopivaksi että ei ole tappeja sojottamassa kaikkialle?
Sitäpaitsi ois aika erikoista jos esim rakennan 280mm wheelbase auton traxun rungolle jos ei saa lyhentää sopivaksi että ei ole tappeja sojottamassa kaikkialle?
Rungon saa lyhentää (tai vaikka tehdä kokonaan itse), mutta sen pitää olla sen 3" pidempi kuin akseliväli. Ei säännöissä sanota että joku mikä tahansa osa pitäisi olla niinkuin tehtaan jäljiltä.
Tämä ketju on hieno idea, kiitos HillBilly :) En tiedä muista mutta olisi kyllä kauhean kivaa että jos meillä olisi edes yksi ketju joka ei muuttuisi sääntöväännöksi. Niille on omat paikkansa tällä foorumilla, useista eri lähtökohdista ja joka puolelta aihetta tarkastellen.
En tehnyt tänään, tein toissapäivänä - jatkettu kardaaniakseli FTX Outback Mini kolmoseen.

En tehnyt tänään, tein toissapäivänä - jatkettu kardaaniakseli FTX Outback Mini kolmoseen.

Anteeksi Halme :-(
Ite väsäsin flatbedin, puutavara oli liian pieni et saisin täyspitkän ekalla koetuksella.
Pitää pidentää muutama sentti, ja ehkä piilottaa iskaritornit.
Pienensin takahäkkiä myös.
Ite väsäsin flatbedin, puutavara oli liian pieni et saisin täyspitkän ekalla koetuksella.
Pitää pidentää muutama sentti, ja ehkä piilottaa iskaritornit.
Pienensin takahäkkiä myös.
No en pohtinut tuota. Mutta ei saa. Sama kuin minun toimiva scale pokasaha jolla voi sahata metallia tai puuta oikeasti. Nämä eivät vaikuta auton toimintaan tai suorittamiseen scalekisan ajamisessa. Toimivat scalepisteet selitys on sellainen että niiden pitää olla sellaisia toimivat siinä autossa. Esim. Vinssi, valot, maa-ankkuri, sakkeli, hinausköysi, aukeava konepelti, toimivat ovet. Poikkeuksena scalenavat jotka toimivat rc-auton vanteen lukkomuttereina, ovat ei toimivia scale-esineitä.Metsäläinen kirjoitti: Ke 06.04.2022 06:42Saako tosta toimivat scale pisteet?Pisepise kirjoitti: Ma 04.04.2022 14:49 1C79811E-8E6D-4585-9DA2-CA530259BD03.jpeg
Scalerengasristikko
Toimivia scale-esineitä ei ole auton alustan toimivat osat vaikka olisi kuinka realistisia.
Jos tästä tulee jatkokeskustelua, jatketaan sitä scaleluokkien yleinen sääntökeskustelu osiossa.
Viimeksi muokannut Pisepise, Ke 06.04.2022 10:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Uunituore ajosilta.
Reunoihin kanttaukset tueksi ja naulalla reikiä karhennukseksi.
Niin ja työpisteen hylsyt vaihdettu täysiin.
Hyvä ne hylsyt on välillä ladata uudelleen :-)
Onpahan komeat ajosillat.
Ihanko naulaamalla läpi ja pokkaamalla tehdyt?
Onpahan komeat ajosillat.
Ihanko naulaamalla läpi ja pokkaamalla tehdyt?
2mm paksulla neliskanttisella naulalla puhkottu reijät, naulan viilasin ensin teräväksi. Onnistuu vasarallakin naputtelemalla pienen reijän päällä. Itse käytin pylväsporakonetta "prässinä" ja painelin sillä, siis niin ettei pylväskone pyöri. Juu, kaksi kanttia reunoihin ja tinalla vielä reuna kiinni alapuolelta.
Askartelin kuorman sitomiseen scale bungeita. Eli ”kourmamustekaloja”
On muuten hienon näköiset sillat, näistä on varmasti ajossa hyötyä! :)
Siivosin....
...levitin rompeet.. istun ja mietin mitä tästä, siinä olis trx paria kalikkaa ja ruuveja vaille... huomenna tulee eurorc paketti... :D
jos sieltä löytyi idea.... 2.2 TopTruck / perskasäännöksillä
...levitin rompeet.. istun ja mietin mitä tästä, siinä olis trx paria kalikkaa ja ruuveja vaille... huomenna tulee eurorc paketti... :D
jos sieltä löytyi idea.... 2.2 TopTruck / perskasäännöksillä
Scx10 III pääsi vihdoin pyörilleen.
Onhan siinä ehkä hieman enemmän maavaraa verrattuna kakkosversioon :D
Kai sekin lasketaan harrastamiseksi kun katselee mitä muut mailmalla puuhaa. Katselin sivusilmällä siis tuon Scale Builder's Guild videon. Hauska oli kuulla että, " The rear steering is a lot of fun, I have to say". On kuulemma harmi ottaa takaohjaus pois scale 2 luokassa. Taitaa kuitenkin vähän tykätä C3 luokastakin.
27:21 eteenpäin.
27:21 eteenpäin.
Servomountista ensimmäistä versioita mallintelin loppuun. Koukuttavaa hommaa😄