"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Parhaat RTR Scalet?

lassii
Legendaarinen!

Re: Parhaat RTR Scalet?

Viesti Kirjoittaja lassii »

Tuohon hintaluokkaan mahtuu jo varsin hyviä vaihtoehtoja.

Kaikilta suomessa myytäviltä merkeiltä löytyy tuohon rakoon malleja. Ratkaisevinta satunnaisessa ajelussa lienee huolettomuus. Kannattaa miettiä myös varaosien ja mahdollisten päivitysosien saatavuus, jos ulkomailta tilailee niin ongelmaa ei ole millään merkillä tällöin.

Element on varsin oiva vaihtoehto tuohon hintaluokkaan, täälä ei liene paljonkaan ollut moitittavaa ks. merkistä. Heikkoja kohtia on joka valmistajalla, RTR servot ovat lähes poikkeuksetta ensimmäisen vuoden aikana vaihtolistalla joka valmistajalla.

Rakentelutopiceja kun selailee läpi niin nousee esiin ns. "pakollisia päivityksiä" ajomukavuuteen ja luotettavuuteen.

Tervetuloa porukkaan iloiseen.
teppisch
Legendaarinen!

Viesti Kirjoittaja teppisch »

Ensimmäinen suositus on TRX4 Sport. Se ei valitettavasti osu tuohon 300-400€ hintahaarukkaan, mutta sillä 70-80€ lisäpanostuksella saa moninkertaisesti vastinetta. Auton ainoa selkeä heikkous on radio. Sitä kun ei paljoa säädellä, niin servo kärvähtää yleensä nopeasti, koska tehdassäädöissä se kääntyy liikaa. Servon ja radion päivittämisen jälkeen saa nauttia vain ajelemisesta, sillä näitä Traxuja on vaikea ajamalla saada rikki 😊

Toinen listallani on Element Sendero HD. Se menee juuri alle 400€. Hyvä ja laadukas kokonaisuus. Tässä on hyvä vaihteisto, josta itse annan plussaa. Heikoimmat kohdat ovat nopari ja renkaat. Ihan kohtuulliset vissiin, mutta jättää toivomisen varaa.

Kolmas listallani on Absiman CR3.4 alustaiset autot Khamba ja Sherpa. Nämä menevät hyvin bedjettiisi. Varsinkin Khamba on nyt todella hyvässä tarjouksessa Hobbyfactorylla. Tässä saa rahalla taas paljon, mutta laatu ei yllä edellä mainittuihin. Heikoin lenkki näissä lienee renkaat. Eivät vissiin ole kummoiset ja ovat mitoitukseltaan sellaiset, että joutuu päivittämään vanteetkin samalla. Tämä olisi silti kuin nyrkki silmään tuon tarvekuvauksesi kanssa. Itsekin voisin tällaisen Absiman hommata safariajeluihin. Ovat saaneet positiivista palautetta kentältä ja porukka tuntuu tykkäävän.

Kaikkiin näihin on hyvin saatavilla osia ihan Suomesta. Listalleni ei nouse Carismat, sillä niiden osien saanti on heikohkoa. Lisäksi en osaa sanoa niistä juurikaan mitään. Vähän tuntuu niitä olevan liikkeellä.
Pisepise
Legendaarinen!

Viesti Kirjoittaja Pisepise »

Tämä on hyvä nosto tälle topicille.

Tällä hetkellä itse ostaisin tilanteessasi lyhyin perusteluin.

1. Axial Base camp rtr. Löytyy suomesta ja jotenkin päivitys ja varaosia. Hinta on ehkä yläkantissa sun haarukassa. Tästä on helppo lähteä muokkaamaan harrastusta mihin suuntaan vaan.

2. Rtr element. Saa paremmin osia kuin axialiin ja suht muokattavissa omiin tarpeisiin. Mahtuu juuri pudjettiin.

3. Trx-4 sport. Kestävin, eniten varaosia saatavilla sekä autoja. Jälleen myyntiarvoa on hyvä. Ehkä vaikeimmin muokavissa näistä.

4. Absiman mallit. Selkeästi halvempia, ja samalla rahalla saa enemmän kaikkea ominaisuuksia. Ei ehkä ihan niin laadukas kuin edeltävät, ja jälleen myyntiarvo on mun käsityksen mukaan heikompi kuin muiden tunnetuimpien merkkien.

4. Siksi neljä koska ftx:llä on hyviä täysverisiä 1/10 autoja ja varaosia saa suomesta. Sama kuin absimalla ei ehkä niin laadukas kuin isot merkit ja myynti sama homma.

Ei näillä millään mene metsään auton valinta. Jos ei lähde rajusti modaamaan niin kaikilla autoilla voi huoletta päästellä menemään pihalla ja metsässä. Huuhtelee ja putsaa se ohjausservo on se minkä monet ensimmäisenä päivittää.

Piti kirjoittaa vain lyhyesti. 😁
YxJaska
Juniori

Viesti Kirjoittaja YxJaska »

Carisma oli mulle ihan uusi tuttavuus jonka autot olen pokkana tähän asti sivuuttanut.
Kolmisen kuukautta harrastaneena aika nopeasti seurantaan valikoitui Traxxas, Element ja Axial.
Päädyin ekaksi autoksi käytettynä ostettuun Element Enduro Builder's Kit 2 autoon kun en ollut kovin varma jaksanko innostua. Autossa kun oli Cliffhanger koppa niin sehän oli aika lailla Scale 2 luokan tyylinen General Grabber 4.65" renkailla. Kaveriksi hankin Axial Base Camp kun innostuin porttaaleista. Koska Enduron etuakselin diffi välillä tökkää ikävästi ihan polullakin jos ei tarkasti katso mihin autoa on ajamassa. Se on kun seinään ajaisi.
Base Camp etenee 4.19" renkailla vähintään yhtä hyvin kuin Enduro poluilla ja sekalaisessa metsä- ja kalliomaastossa. Olen alkanut jostain syystä pitää enemmän "pienistä" renkaista vaikka muuten filosofiani on että mennään toiminnallisuus edellä ja scalemaisuus on pakollista "hömppää" jos siltä tuntuu kunhan kulkupeli vaan näyttää autolta (toisin kuin bellydragger cheaterit).

Katsoin jonkun videon Carsiman Range Roverista, Pajerosta ja Tacomasta ihan huvikseni.
Sinänsä mielenkiintoisia ja tuskin ihan huonoja sellaisenaan jos ei vaadi liikoja etenemiskyvyiltä.
Pienet renkaat ja korkea koppa tuo kyllä haastetta ajoon, mutta valitsee vaan paikat sen mukaan että meno on mukavaa. Omat 4.19" renkaat ovat yllättävän hyvät ja toki auttavat painopisteen kanssa.
Jos vaan auto pysyy pystyssä eikä jää pohjasta kiinni niin se menee yllättävän haastavista paikoista kun vaan löytää sen oikean ajolinjan.
Pienikuvioiset renkaat menee helposti tukkoon jos ajaa lähes missä tahansa maastossa.
Carsiman ensiasennus-sähköt tuskin on huonompia kuin minulla ja niillä pääsee ihan hyvin alkuun eikä kaipaa parempaa jos ei tiedä eroa.
Enduron nopeus on selkeästi enemän kuin mun kävelyvauhti ja Base Camp on nippa-nappa minua nopeampi. Sen huomaa että Base Camp on vähän liian hidas jos haluaa sitä paljon puhuttua "wheel speediä" joskus. Endurolla pystyy vähän jopa sladittamaan hiekalla vaikka ei sitäkään saa sutimaan lähdössä.
Endurossa oli se 12% overdrive ja nyt sama Base Campissa, mutta vaikea sanoa onko näin pienestä juuri etua. Olin ihan tyytyväinen Base Campin etenemiseen ja kiipeämiseen ilman overdriveä. Ensi kesänä sen sitten huomaa ja voi vaikka kokeeksi nostaa 20% helposti.

Jos tällä tietämyksellä olisin ostamassa ekaa edullista autoa niin se olisi:
$300 Enduro SE Trail Truck, Sendero RTR
tai rakennussarjana
$400 Vanquish Products VS4-10 Phoenix Portal Rock Crawler Kit

Toi Base Camp vaatii itse asiassa aika paljon tuunaamista ennen kuin sillä voi ajaa muualla kuin tasaisella.
Koria piti leikata aika paljon että renkaat mahtuu kääntymään kaikissa jousituksen asennoissa.
Etupuskuria piti leikata samasta syytä. Ja siirtää sisään etuylityksen takia.
Takapuskuria leikkasin, modasin ja lyhensin että se siirtyi sisemmäs eikä tartu kiinni joka paikkaan niin helposti.
Laitoin siihen käyttämättömät Enduron sliderit kun kori rapisee kyljistä niin ilkeästi kivikossa helmoista.
Pudotin koritolppia yhden pykälän kummastakin päästä että kori ei hölsky ja rapise joka pompusta.
Iskarit purin ja kasasin green slimen kanssa tänään kun huomasin että niistä oli öljyä vähän vuotanut. 5-10 mm vajausta yläreunasta oli. Ehkä noin 5+ tuntia ajoa.

Carismat saattaa olla jo valmiina enemmän RTR heti paketista :-)
Sisälokasuojat niistä taitaa puuttua jos se skalemaisuus on tärkeää?
Enduro SE Trail Truck on taas aika mielenkiintoinen yhdistelmä budjettia ja suorituskykyä, mutta makuasioitahan nämä ovat monesti millä se valinta sitten tapahtuu. Ja mulle erityisesti suorituskykypotentiaali.
Pentt1
Juniori

Viesti Kirjoittaja Pentt1 »

Kiitos hyvistä pohdinnoista!

Absimaa katselin tuossa sillä silmällä myös, mutta ehkä vähän karsastan tuota rengashommaa ja jotenkin tuntuu siltä, että portaaliakselit olis vähän huijausta. Skalemaisuus kiinnostaa siinä mielessä, että mieluummin haluaisin ihan lisensoidun, oikealta autolta näyttävän auton kuin jonkun geneerisen lava-auton esimerkiksi. Vähän sellainen ajatus, että olis kiva jos samanlainen auto voisi tulla vaikka kaupan pihalla vastaan ihan 1:1 -koossa. Voi olla että annan tolle koriasialle nyt liikaa huomiota, saahan niitä kaupasta uusia, mutta kyllä haluaisin päästä heti ajamaan sillä mieluisan näköisellä autolla. En haluaisi vähäisestä vapaa-ajasta alkaa tässä kohtaa nipistämään aikaa sen korin laittamiseen, kun senkin ajan voisi käyttää suoraan ajamiseen.

Luulen, että saan nää mun aloittelijan ajohimot hyvin pitkälti taltutettua ihan yksinkertaisissa maastoissa, että sen etenemiskyvynkään kanssa ei välttämättä olis heti niin justiinsa. Pitänee jatkaa juttelua peilin ja lompakon kanssa, tarkoitus olisi kyllä joku auto pukinkonttiin saada.

Tuosta Carismasta, Hobbyfactory sitä näyttää Suomessa myyvän ja sieltä löytyi jonkin verran vara- ja lisäosiakin, akseleille messinkiä, metallista servovartta, linkkejä ynnä muuta. Carismalla on sitten vielä omakin kauppa, josta luulisi löytyvän lisää roinaa, jos kotimaasta loppuu kesken. Sinänsä mulla ei ole ongelmaa ulkomailta tilailla, mutta mieluustihan sitä rahan kotimaahan jättäisi.
lassii
Legendaarinen!

Hyvä pointti tuo koriasia, toista koria joutuu lähes aina viilaamaan paikalleen eikä ole aina ongelmatonta. Korin kiinnitys kannattaa myös miettiä mahdollisimman helpoksi, varsinkin maasto-olosuhteissa korisokkien kanssa räplääminen ainakin itseä häiritsee.

Ajamisesta sen verran, että nälkä kasvaa syödessä ja silmä etsii koko ajan haastavampia paikkoja. Voittajafiilis iskee silloin kun omilla pikku päivityksillä alkaa pääsemään paikoista joihin ei ennen ollut mitään asiaa.

Tässä lajissa on niin monta tapaa harrastaa kuin on kuskiakin, joitakin kiinaosia toki kannattaa välttää kun laatu saattaa olla huonon ja todella huonon välimaastossa ellei vieläkin huonompi. Yleensä hinta antaa suuntaa missä mennään.
YxJaska
Juniori

Mulle toi Base Camp oli tavallaan kuin eka auto ja sehän toimi muuten täydellisesti laatikosta otettuna paitsi toi koriasia. 4.19" Class 1 renkailla kori olisi tod näk toiminut aivan sellaisenaan ja etenee riittävän hyvin moneen tarkoitukseen.
Akku ja laturi mulla jo olikin.
Aluksi oli täyspitkä käytetty 2S ja sitten sain kaverilta lähes uuden 2S shortyn (95mm) joka menee poikittain kumpaankin mun autoon. Kumallakin ajaa vähintään 1-1.5h mikä riittää mulle hyvin.
Nyt ajan pelkästään lyhyellä akulla koska painopiste on vähän edempänä.
Jos NiMH akkun ajoaika riittää niin ei kannata vaihtaa LiPo akkuun vähäisen ja satunnaisen ajon takia koska LiPo akun "ehjänä" pitäminen vaatii "vähän" vaivaa ja paneutumista.

Toi Carisma on monella tapaa mielenkiintoinen teknisiltä ratkaisuiltaan ja originaali ja juurikin scalemainen.
Ja jos joku paikka menee rikki tai huomaa että se voisi toimia paremmin niin sitten se päivitysosan metsästys vaan käyntiin. Yksi haasteellinen paikka on minulle ollut löytää ne oikeat ja sopivat osat satojen ehdokkaiden joukosta. Monesta osasta on itse osattava päätellä sopiiko se minun autoon/käyttöön vai ei.

Uskoisin että mun ohjaus toimii paljon hitaammin kuin parhailla servoilla mutta se ei ole vielä häirinnyt.
Joissakin paikoissa sen huomaa että auto ei jaksa kääntyä tai liikkua jos se on jotenkin vaan jumissa.
Tehokkaammalla servolla se saattaisi liikkua pois jumituksesta tai joku paikka mennä rikki jos ei osaa varoa.

Sitä mä en ymmärrä miten jengi saa peilit pysymään paikollaan, mulla oli Clifhangerissa peilit liimattu ja ekassa ajossa toinen lähti irti, onneksi huomasin ja sain talteen. Jos ne olisi tehty kumista niin voisi toimia :-)
Pentt1
Juniori

Akkuhommaa olin juurikin noin ajatellut, eli NiMH-akuilla ainakin alkuun juurikin vaivattomamman ylläpidon takia. Sitten jos ajoa alkaa tulla selkeästi enemmän, voi miettiä siirtymistä LiPo-akkuihin. Niitä NiMH-akkujakin saa kuitenkin isolla kapasiteetilla niin eiköhän mun ajot sellaisella ajaisi.
teppisch
Legendaarinen!

Viesti Kirjoittaja teppisch »

Jos nuo NiMh akut on ok, niin nostaisin myös vaihtoehdoksi FTX Fury 2.0. Se on tuore julkaisu merkittävillä parannuksilla edeltäjäänsä nähden. Siinä kun tulee NiMh akku ja laturi mukana, niin n. 300 € hintaan saa ihan täysin valmiin paketin. Sillä säästyneellä rahalla voi sitten ostaa sen itselleen mieluisan korin. Noita on myynnissä ainakin EuroRC:llä (varasto tällä hetkellä tyhjä) ja hobbylinnassa. Kannattaa tutustua myös tähän ja miettiä olisiko tästä sinulle ajopeliä.
Verskis
Vanhempi jäsen

Viesti Kirjoittaja Verskis »

Fury 2.0:ssa näkyy olevan edessä sekä nelilinkki, että panhard. Tuohan on ylituettu, ei sen pitäisi joustaa ollenkaan, ellei osissa ole klappia tai joku osa taivu :D

No, helppohan tuo on korjata ottamalla toinen ylälinkki pois.
Crawl3r
Legendaarinen!

Viesti Kirjoittaja Crawl3r »

Pentt1 kirjoitti: Ti 22.11.2022 10:46 Akkuhommaa olin juurikin noin ajatellut, eli NiMH-akuilla ainakin alkuun juurikin vaivattomamman ylläpidon takia. Sitten jos ajoa alkaa tulla selkeästi enemmän, voi miettiä siirtymistä LiPo-akkuihin. Niitä NiMH-akkujakin saa kuitenkin isolla kapasiteetilla niin eiköhän mun ajot sellaisella ajaisi.
ymmärrän kyllä tulokulman. itsekin alussa meinasin, että nimh-akut riittää. itse siirryin aika nopeasti lipo-akkuihin ja harmittelin jälkikäteen, että oli tullut hankittua niitä nimh-akkuja sen pari, kolme. nimh-akuilla kyllä pärjää, mutta lipo akku ei ole merkittävästi kalliimpi ja laturinkin tarvii joka tapauksessa, sellasella usb-laturilla ei tee mitään. on siinä lipossa pieni lisä vaiva ja siinä mielessä nimh-akku on helpompi - mutta ei merkittävästi.
Pentt1
Juniori

No niin, tuon Carisman mä sitten tilasin kaikista suositteluista huolimatta. 😅 Samaan pakettiin laitoin isomman akun ja napsun nopeamman laturin kyytipojaksi. Jouluksi pitäisi ehtiä, niin pääsee kisailemaan lasten kanssa siitä, kuka saa isoimman paketin.

Kiitos neuvoista ja oman ajattelun tuesta, pitää laitella kokemuksia tuosta jahka sen saan ja ajamaan ehtii.
Pentt1
Juniori

Niinhän siinä kävi, että mä olin se lapsi, joka sai isoimman paketin joululahjaksi. Carisma-Pajero ehti siis juuri saapua ennen joulua ja nyt on parina päivänä jo vähän ajettukin pihapiirissä ja lähimetsässä. Pirun hauskaa puuhaa ja en mä tuohon osaa oikein muuta kaivata kuin ajovaloja, tänään piti tulla kesken kaiken kotiin kun alkoi hämärtää.

Kaasu on todella herkkä ja tuossa vakio-nopeudensäätimessä kun ei juuri säätöjä ole, niin voi olla että nopari on jossain vaiheessa päivityslistalla. Radio ja vastaanotin kaivannee myös joskus tulevaisuudessa lisäkanavia, kun kiinnostaisi laitella katolle muutama pyöreä Hella oman napin taakse ja ehkä tuohon keulalle vinssikin sopisi.

Koppa näyttää omaan silmään niin hyvältä että tuota tulee välillä ihan vaan katseltuakin, joten ainakin tähän mennessä tuntuu ihan nappiostokselta.
Liitteet
Kukkulan kuningas
Kukkulan kuningas
YxJaska
Juniori

Suosittelen helppoa ja vaivatonta päivtystä Hobbywing Quicrun Fusion 1800kV moottoriin.

Mulle toi tuli vähän pakon edessä kun kytkin noparin oikosulkuun ja etsin Myydän palstalta ensin korjausosia ja siellä tämä oli just myynnissä.
Itse olin ajatellut että siirryn brushless systeemiin vasta ensi vuonna harjoittelukauden loputtua mutta en kadu hetkeäkään vaihtoa.

Ja nyt tästä pon tullut vielä hienompi ja edullisempi versio jota on jo tällä foorumilla vähän reposteltu:
Hobbywing Quicrun Fusion SE for Rock Crawler 1800kV
https://tamico.de/Hobbywing-Quicrun-Fus ... ler-1800kV

1800kV ei muuttanut minun Basecampin nopeutta subjektiivisesti mihinkään eli yhtä hitaasti menee mutta ryömintätarkkuus on ihan toista luokkaa.

[Edit] Toisaalta jos ajattelee niin että laittaa älyn lähettimeen (jos sen päivitys on muutenkin tarpeellinen) niin tällähän voi pystyä kompensoimaan noparin ja moottorin "puutteita" jonkin verran.
Itse ajattelen nyt että pidän mieluiten moottorinohjauksen hienoudet moottorissa ja noparissa, ainakin niin kauan kun pärjään kaasulla ja jarrulla.
Pisepise
Legendaarinen!

Viesti Kirjoittaja Pisepise »

Pentt1 kirjoitti: Ma 26.12.2022 21:27 Niinhän siinä kävi, että mä olin se lapsi, joka sai isoimman paketin joululahjaksi. Carisma-Pajero ehti siis juuri saapua ennen joulua ja nyt on parina päivänä jo vähän ajettukin pihapiirissä ja lähimetsässä. Pirun hauskaa puuhaa ja en mä tuohon osaa oikein muuta kaivata kuin ajovaloja, tänään piti tulla kesken kaiken kotiin kun alkoi hämärtää.

Kaasu on todella herkkä ja tuossa vakio-nopeudensäätimessä kun ei juuri säätöjä ole, niin voi olla että nopari on jossain vaiheessa päivityslistalla. Radio ja vastaanotin kaivannee myös joskus tulevaisuudessa lisäkanavia, kun kiinnostaisi laitella katolle muutama pyöreä Hella oman napin taakse ja ehkä tuohon keulalle vinssikin sopisi.

Koppa näyttää omaan silmään niin hyvältä että tuota tulee välillä ihan vaan katseltuakin, joten ainakin tähän mennessä tuntuu ihan nappiostokselta.
Tämä on paras esimerkki siitä mikä on paras rtr-scale auto kenellekkin. Hienoa että pysyit itselle tärkeässä asiassa että rtr ja itselle mieluinen kori. Kukaan kokenut harrastaja ei sanoa suoraan mikä on paras uudelle harrastajalle. Vaan kysymys kuuluu että mitä haluaa autolta ja harrastukselta?

Sinun kannattaa tehdä oman pajeron ”tarina” scale->1.9 osioon tänne foorumille niin voit kertoa omista kokemuksista autosta, ja pohtia siellä mitä parannuksia kannattaisi tehdä.

Ajovaloja saa valmiina monenlaisia, selkein helpoin on vastaanottimesta virta jolloin valot aina päällä kun virrat päällä. Hobbywing fusion on iso ja mahtavapäivitys rtr-autoon josta monet hyödyt. Mutta se vaatii rtr-auton akun ja laturin päivitystä myös lipoakkuihin.
lassii
Legendaarinen!

Pisepise kirjoitti: Ti 27.12.2022 11:51
Pentt1 kirjoitti: Ma 26.12.2022 21:27 Niinhän siinä kävi, että mä olin se lapsi, joka sai isoimman paketin joululahjaksi. Carisma-Pajero ehti siis juuri saapua ennen joulua ja nyt on parina päivänä jo vähän ajettukin pihapiirissä ja lähimetsässä. Pirun hauskaa puuhaa ja en mä tuohon osaa oikein muuta kaivata kuin ajovaloja, tänään piti tulla kesken kaiken kotiin kun alkoi hämärtää.

Tämä on paras esimerkki siitä mikä on paras rtr-scale auto kenellekkin. Hienoa että pysyit itselle tärkeässä asiassa että rtr ja itselle mieluinen kori. Kukaan kokenut harrastaja ei sanoa suoraan mikä on paras uudelle harrastajalle. Vaan kysymys kuuluu että mitä haluaa autolta ja harrastukselta?

Sinun kannattaa tehdä oman pajeron ”tarina” scale->1.9 osioon tänne foorumille niin voit kertoa omista kokemuksista autosta, ja pohtia siellä mitä parannuksia kannattaisi tehdä.

Ajovaloja saa valmiina monenlaisia, selkein helpoin on vastaanottimesta virta jolloin valot aina päällä kun virrat päällä. Hobbywing fusion on iso ja mahtavapäivitys rtr-autoon josta monet hyödyt. Mutta se vaatii rtr-auton akun ja laturin päivitystä myös lipoakkuihin.
Hyvä näkemys Piseltä. Itse naureskelen facen kansainvälisissä ryhmissä kun ihmiset ostavat kättelyssä parasta mitä rahalla voi saada ja tietämys näistä autoista on kuitenkin nolla. Itse koen suurena plussana, sen että autosta voi todellakin tehdä juuri sen näköisen kun itse haluaa eikä ajella samanlaisella korilla kuin naapurin Elsa-Joonas ja kumppanit.
Pentt1
Juniori

Valot meinasinkin juuri noin kuten Pise ehdottikin, malli- ja korikohtainen sarja normi ajovaloiksi suoraan vastaanottimeen kiinni ja sitten tosiaan jossain vaiheessa radiopäivityksen jälkeen Hellat katolle omaan kanavaansa. Hobbyfactorylle laitoinkin jo kyselyä tuon valosarjan saatavuudesta, katotaan onko heidän kauttaan saatavilla vai pitääkö tilata maailmalta.

Voisi kai tuota oman topicin autosta tehdäkin, vaikka mitään massiivista (tai ainakaan aktiivista) rakentelua tulee tuskin saamaan osakseen. Ehkä siitä tulisi sellainen päiväkirjan tyyppinen, mitä on milloinkin tehty.
lassii
Legendaarinen!

Pentt1 kirjoitti: Ti 27.12.2022 23:42 Valot meinasinkin juuri noin kuten Pise ehdottikin, malli- ja korikohtainen sarja normi ajovaloiksi suoraan vastaanottimeen kiinni ja sitten tosiaan jossain vaiheessa radiopäivityksen jälkeen Hellat katolle omaan kanavaansa. Hobbyfactorylle laitoinkin jo kyselyä tuon valosarjan saatavuudesta, katotaan onko heidän kauttaan saatavilla vai pitääkö tilata maailmalta.

Voisi kai tuota oman topicin autosta tehdäkin, vaikka mitään massiivista (tai ainakaan aktiivista) rakentelua tulee tuskin saamaan osakseen. Ehkä siitä tulisi sellainen päiväkirjan tyyppinen, mitä on milloinkin tehty.
Noita perus Hellaa ja muita ledejä voi mun mielestä surutta tilata markalla kiinasta koska samat ledit löytyy euroopan liikkeiden hyllyistä ja autoista. Yhtä lailla tinaukset pettää välillä kun ropotit painaa yötä päivää meille hienoja tuikkuja. Jos siis malttaa odottaa hetken kauemmin, yleisimpiä tavaroita tulee jopa euroopan varastoista vaikka kiinafirmasta tilaakin.
MrHuman
Vanhempi jäsen

Viesti Kirjoittaja MrHuman »

Hypoteettinen kysymys, kun tuijotellut scale 1 luokan kisoja, meneekö GMADE 1/10 GS02 Komodo RTR Double Cab TS auto tähän luokkaan? En ole ihan varma kun en kaikkia termejä tunne, että onko jotain laitonta.

Ulkonäkö on vaan niin hieno, ja jos tässä hankkisi 1/10 skalan crawlerin, niin olisihan se kiva, että menisi sallittuna myös tuohon C1 luokkaan 😅. Miten yleinen tämä auto ylipäätään on, saako osia tähän?

Lopuksi, vai onko tuo ihan laaduton vehje, ja suoraan vaan SCX10 tai TRX-4? Ainakaan vesitiivis tuo GMADE ei taida olla. En ajatellut mitään extreme ajoa harrastaa. Päivityksiä toki tuohon voisin hyvin tehdä.

Niin, ja aikaa ei oikein ole ylimääräistä harrastaa vielä tätäkin muiden harrastusten lisöksi, joten RTR:llä menisin.
lassii
Legendaarinen!

MrHuman kirjoitti: Ke 21.06.2023 16:15 Hypoteettinen kysymys, kun tuijotellut scale 1 luokan kisoja, meneekö GMADE 1/10 GS02 Komodo RTR Double Cab TS auto tähän luokkaan? En ole ihan varma kun en kaikkia termejä tunne, että onko jotain laitonta.

Ulkonäkö on vaan niin hieno, ja jos tässä hankkisi 1/10 skalan crawlerin, niin olisihan se kiva, että menisi sallittuna myös tuohon C1 luokkaan 😅. Miten yleinen tämä auto ylipäätään on, saako osia tähän?

Lopuksi, vai onko tuo ihan laaduton vehje, ja suoraan vaan SCX10 tai TRX-4? Ainakaan vesitiivis tuo GMADE ei taida olla. En ajatellut mitään extreme ajoa harrastaa. Päivityksiä toki tuohon voisin hyvin tehdä.

Niin, ja aikaa ei oikein ole ylimääräistä harrastaa vielä tätäkin muiden harrastusten lisöksi, joten RTR:llä menisin.
Menee C2 ja kaikki nää on vesitiiviitä.
Vastaa Viestiin