Oasis Drive Thru & Monster Meet - La 29.8.2015
Vs: Oasis Drive Thru & Monster Meet - La 29.8.2015
Menossa mukana.
Rauli Tuominen C2.
Rauli Tuominen C2.
-
Rafu
Voipi olla että pyörähdetään yleisönä. Vaikuttaa hienolta häppeningiltä.

Tapahtuma lähestyy, joten perus "loppukiire" iskee.. ;D
150 porttiparia leikattu, teipattu ja tikutettu. Kyllä tuossa sai yks imminen aika hyvin aikaa kulumaan, mut pääasia, tehty!
Rasti-ja bonarikyltit myös valmiit. Kalliolla sijotellaan porttitikut rei'itettyihin molliin, tässä kohtaa fiksuin/helpoin tapa toteuttaa.
Rastikortit tehty, samoin kaikkea pientä. Vielä tekemättä myös kaikkea pientä + kuskipistelaput.. No, huominen on aikaa töissä ;D
Huomenna tosiaan realistisesti 16-17 aikaan keitaalla alottamassa aherrusta. Tehdään pääreitti, bonarit ja rastit valmiiksi.
Täten lauantai aamulle ei jää hirveesti hommaa, vaan juttu on hyvin kasassa jo pe iltana. Itse kyhään nuo rastit, joissa jokasessa
on oma "teemansa" ja vain minä tiedän mitä hassua sinne sullon ;D
Lähtöjärjestys:
1. Jere ?
2. Jyrki Raatikainen
3. Henri Nieminen
4. Samu Sarka
5. Matti Niemelä
6. Niko Koivisto
7. Tero Piispa
8. Arttu Ahtiainen
9. Brushless
10. Lasse Tonttila
11. JR. Tuokko
12. Jukka Juuti
13. Toni Salmi
14. Jouni Vuorela
15. Jopipoy
16. Samuli Sarkkinen
17. Henkka
18. Marko Nieminen
19. Robert Niinikoski
20. Rauli Tuominen
21. Heikki Halme
22. Saku Sarka
Tapahtuman ydinjärjestäjänä sivuutan itseni lähtemään viimeisenä, jolloin voin suorittaa lähtötapahtuman jokaiselle osallistuvalle.
Lähtö siis 1min välein / kuski. Lisätietoa ja inffoa lauantaina tapahtumapaikalla :) Mukaan pääsee yhä, mutta lähtee sitten minua
ennen. Jos joku putoaa tapahtumasta pois, elää lista sen mukaisesti.
Huomenna illalla lisää kuvia / tietoa / juttua! 8)
Viimeksi muokannut Hadesbear, To 27.08.2015 21:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saku Sarka, RFOT, FIN
Voisitkos pudottaa mut lähtöjärjestyksessä vaikka toiseksi viimeiseksi, niin kerkeisin vähän videoimaan porukan ajoa ennen omaa ajovuoroa?
Crawling since 2008.
Tämä onnistuu kyllä, niin saat napattua videota :)Henkka kirjoitti: Voisitkos pudottaa mut lähtöjärjestyksessä vaikka toiseksi viimeiseksi, niin kerkeisin vähän videoimaan porukan ajoa ennen omaa ajovuoroa?
Muutama jäi pois, joten lähtölista tällä erää tälläinen:
1. Jyrki Raatikainen
2. Henri Nieminen
3. Samu Sarka
4. Matti Niemelä
5. Tero Piispa
6. Arttu Ahtiainen
7. Brushless
8. Lasse Tonttila
9. JR. Tuokko
10. Jukka Juuti
11. Toni Salmi
12. Jouni Vuorela
13. Jopipoy
14. Samuli Sarkkinen
15. Marko Nieminen
16. Robert Niinikoski
17. Rauli Tuominen
18. Heikki Halme
19. Henkka
20. Saku Sarka
Nyt merkkikamat mukaan ja keidasta kohti!
Saku Sarka, RFOT, FIN
No voi mavon silimä. Koskaan voita arvonnoissa mitään, ja nyt voitin paalupaikan. ;D
Vatsatautini tilasta päätellen en taida ehtiä lähtöön. Tai en mä vielä tiedä, muttei tää kovin ruusuinen olo ole.
Olis noita pisniksiä, joten saattaisin tulla myöhässä kuitenkin paikalle.
Tietenkin jos ensi yönä saa nukutuksi hyvin ja jaksaa, en näe mitään syytä olla osallistumatta.
EDIT:
Monsteri puolen osallistumisen joudun perumaan, kun en ole kolvannut moottoria hajonneen tilalle.
Olis noita pisniksiä, joten saattaisin tulla myöhässä kuitenkin paikalle.
Tietenkin jos ensi yönä saa nukutuksi hyvin ja jaksaa, en näe mitään syytä olla osallistumatta.
EDIT:
Monsteri puolen osallistumisen joudun perumaan, kun en ole kolvannut moottoria hajonneen tilalle.
Viimeksi muokannut Scrap, Pe 28.08.2015 19:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
[06.10.2014 21:26:03] Macce:ja luulin että vinssi oli hajonnu ku ei se jaksanu vinnssata takas pystyyn, mutta turvakaari oli juuttunu jonnekki mustikkapensaaseen
Saattaa olla jossain ketjussa mainittu, mutta onko paikalla jtn grilliä? Ihan vaan et tietää vähän kattoo eväitä.
Perun osallistumisen :'( pakko priorisoida talon maalaaminen pikkuautoilun edelle, kun koko viikonlopuksi on luvattu maalaamiseen kelvollista keliä.
Nordics champion 2017
WORLDS #2 2016
2.2 Pro Champion 2015
Scale C2 Champion 2015
Nordic #2 2015
2.2 Champion 2012
1.9 Champion 2012
Nordic Champion 2013
LRCC team driver
WORLDS #2 2016
2.2 Pro Champion 2015
Scale C2 Champion 2015
Nordic #2 2015
2.2 Champion 2012
1.9 Champion 2012
Nordic Champion 2013
LRCC team driver
Jos ei muuta niin Aapiskukko on noin 5 km päässä kisapaikalta, sieltä saa sitten ainakin purtavaa. Sinne meinasin suunnata aamukahville ja sämpylälle joskus ysin aikoihin.Matti Niemelä kirjoitti: Saattaa olla jossain ketjussa mainittu, mutta onko paikalla jtn grilliä? Ihan vaan et tietää vähän kattoo eväitä.
Crawling since 2008.
Paikalla ei ole grilliä, mutta jos löytyy kerttisgrilli/pallo, niin sellasta voi paikalla käyttää.Matti Niemelä kirjoitti: Saattaa olla jossain ketjussa mainittu, mutta onko paikalla jtn grilliä? Ihan vaan et tietää vähän kattoo eväitä.
Aapiskukko on juu about 5km ja siellä allekirjoittanut, zt, arttu ja juuti aamulla aamupalastelemassa, tosin jo 7 maissa.
Just keitaalta takasin ja aamulle jää vielä parit jutut tehtäväksi, siksi hieman aiemmin mestoille. Sormenki melkein leikkasin,
yhdestä portista tuli konkreettisesti "verimerkattu". Uusi puukko ja koitanpa tehdä reiän mollaan ja kettu, kaasusormi ;D
Muutama picsu:

Kuvissa ei ole likimain kymmentä prosenttiakaan siitä loistosta mitä luvassa! Portit hukku nopeesti ja melkein sais Oasis 600 olla enskerralla.. ;D
Nyt autoa maalaamaan (en viime tippaan jättänyt, no toiset tekee monsuaki vielä) :D
Kyä se tästä, päivittelen lähtölistan viimestään aamusta ja katotaan paikanpäällä sit. Nyt laittelee loput jutskat!
Saku Sarka, RFOT, FIN
Niin ja "miltein" maaliportti... ;D

Kuva by: Zarizi Tech

Kuva by: Zarizi Tech
Saku Sarka, RFOT, FIN
Olin sitten unohtanut laittaa herätyksen.
Nopee suihku ja kamat kantoon, google mapsin mukaan olisin ehkä JUST omaan lähtöön paikalla.
Kraah.
Nopee suihku ja kamat kantoon, google mapsin mukaan olisin ehkä JUST omaan lähtöön paikalla.
Kraah.
Hienon näköistä, harmi kun ei pääse paikalle.
Kyllä nostan hattua järjestäjälle, valtava työmäärä tehty ja tänään on sitten se huipennus.
Viettäkää mukava päivä, innolla odotan kuvia ja videota tapahtumapaikalta!

Kyllä nostan hattua järjestäjälle, valtava työmäärä tehty ja tänään on sitten se huipennus.
Viettäkää mukava päivä, innolla odotan kuvia ja videota tapahtumapaikalta!

Perkuleen komean näköistä, katselin nuo videot ja meno näytti hiton hienolta. Täytyypä jossakin vaiheessa itsekin osallistua, jonkun täytyy se viimeinenkin sija ottaa ;D
"Ei sillä ammuta, jos ammutaan niin ei osuta"
Aivan mahtava päivä takana! Suuret kiitokset järjestävälle taholle!!
Ja tietysti kisakumppaneille. ;)
Itsellä oli vain yksi tavoite päivälle, saada auto ehjänä maaliin. Maaliin päästiin ja hauskaa oli koko rahan edestä. :)
Mitä itse rataan tulee niin kahta pahempaa paikkaa lukuunottamatta rata oli 150 porttia silkkaa nautintoa ajella. Kumitarzanin kanssa pääasiassa ajettiin koko rata läpi, alussa mukana roikkui myös Hades, mutta teknisten ongelmien takia jäi sitten viettämään aikaa radalle vähän enempikin. Toki, itse rakennetulla radalla kelpaa viettääkin 4 tuntia.. ;D
Toki, radan olisi voinu "juosta" läpi yksinään apout puoleen tuntiin, mutta imo siinä olisi kadonnut osa tämän safarin viehätystä. Itse tykkäsin valtavasti siitä että porukalla edetään ja pahassa paikassa jeesaillaan kaveria.
Kumitarzanin kanssa ajettiin rata reiluun kahteen tuntiin ja matkalle osui monta kommervenkkiä, josta selvittiin pääasiassa kaveriavulla, enkä esim olisi yksinäni voinut ajaa rataa läpi mitenkään ilman tziljoonaa HOGia.
Kumitarzanille suuret kiitokset, oli mukava ajella rata läpi "kahteen" pekkaan. :)
Päivän ihmetyksen aihe oli ehdottomasti Matin avoimella etudiffillä varustetun MEXin eteneminen, aivan käsittämätöntä.. :o
Kaksi paikkaa radalla oli imo vähän liian pahoja, heti alussa 28 portti oli sellanen josta ei edes Wraithit selvinny, saati sitten scalemmat autot. Loppupuolella portti 144 oli käytännössä mahdoton ilman vinssiä joten HOG puuttui asiaan ja lennätti auton seuraavalle portille, koska en viittiny rikkoa autoa loppumetreillä. Jopa vinssin kanssa tuo portti oli mielestäni liian overkill scaleille..
Mutta toisaalta, myös noita "overkill" portteja pitää olla, mitään mieltä ei ole myöskään siinä että autoillaan ilman suurempaa haastetta 150 porttia vasemmalla kädellä läpi.
Itselle päivä oli tärkeä lähinnä tuon PG4:n etenemiskyvyn näkemisessä verrattuna muihin ja pitää sanoa että ei ole oikeastaan suuremmin valitettavaa. Suurimmat ongelmat aiheutti etu- ja takaylitykset, kun puskureista oltiin jumissa siellä sun täällä ja tietysti kuskin kädettäminen. Mutta tuosta enempi tuolla auton omassa triidissä.
Summa summarum..
Tätä lajia minä haluan enemmän. Tämä muistuttaa hyvin paljon sitä mitä alkuperäinen scalesarja aikoinaan olikin, ilman järkyttävää sääntövääntöä ja muuta ylimääräistä tauhkaa.
Voisin kiertää tällaisen kisasarjan erittäin mielelläni läpi, en istua kotona ja miettiä kuumeisesti mistä saan pari scalepistettä lisää.
Jos ensi vuonna saadaan järjestettyä yhtä rennolla otteella esim 5 safarikisan sarja, siihen minä osallistun takuuvarmasti ja Keitaalla olen myös ensi vuonna aivan varmasti. :)
Ja tietysti kisakumppaneille. ;)
Itsellä oli vain yksi tavoite päivälle, saada auto ehjänä maaliin. Maaliin päästiin ja hauskaa oli koko rahan edestä. :)
Mitä itse rataan tulee niin kahta pahempaa paikkaa lukuunottamatta rata oli 150 porttia silkkaa nautintoa ajella. Kumitarzanin kanssa pääasiassa ajettiin koko rata läpi, alussa mukana roikkui myös Hades, mutta teknisten ongelmien takia jäi sitten viettämään aikaa radalle vähän enempikin. Toki, itse rakennetulla radalla kelpaa viettääkin 4 tuntia.. ;D
Toki, radan olisi voinu "juosta" läpi yksinään apout puoleen tuntiin, mutta imo siinä olisi kadonnut osa tämän safarin viehätystä. Itse tykkäsin valtavasti siitä että porukalla edetään ja pahassa paikassa jeesaillaan kaveria.
Kumitarzanin kanssa ajettiin rata reiluun kahteen tuntiin ja matkalle osui monta kommervenkkiä, josta selvittiin pääasiassa kaveriavulla, enkä esim olisi yksinäni voinut ajaa rataa läpi mitenkään ilman tziljoonaa HOGia.
Kumitarzanille suuret kiitokset, oli mukava ajella rata läpi "kahteen" pekkaan. :)
Päivän ihmetyksen aihe oli ehdottomasti Matin avoimella etudiffillä varustetun MEXin eteneminen, aivan käsittämätöntä.. :o
Kaksi paikkaa radalla oli imo vähän liian pahoja, heti alussa 28 portti oli sellanen josta ei edes Wraithit selvinny, saati sitten scalemmat autot. Loppupuolella portti 144 oli käytännössä mahdoton ilman vinssiä joten HOG puuttui asiaan ja lennätti auton seuraavalle portille, koska en viittiny rikkoa autoa loppumetreillä. Jopa vinssin kanssa tuo portti oli mielestäni liian overkill scaleille..
Mutta toisaalta, myös noita "overkill" portteja pitää olla, mitään mieltä ei ole myöskään siinä että autoillaan ilman suurempaa haastetta 150 porttia vasemmalla kädellä läpi.
Itselle päivä oli tärkeä lähinnä tuon PG4:n etenemiskyvyn näkemisessä verrattuna muihin ja pitää sanoa että ei ole oikeastaan suuremmin valitettavaa. Suurimmat ongelmat aiheutti etu- ja takaylitykset, kun puskureista oltiin jumissa siellä sun täällä ja tietysti kuskin kädettäminen. Mutta tuosta enempi tuolla auton omassa triidissä.
Summa summarum..
Tätä lajia minä haluan enemmän. Tämä muistuttaa hyvin paljon sitä mitä alkuperäinen scalesarja aikoinaan olikin, ilman järkyttävää sääntövääntöä ja muuta ylimääräistä tauhkaa.
Voisin kiertää tällaisen kisasarjan erittäin mielelläni läpi, en istua kotona ja miettiä kuumeisesti mistä saan pari scalepistettä lisää.
Jos ensi vuonna saadaan järjestettyä yhtä rennolla otteella esim 5 safarikisan sarja, siihen minä osallistun takuuvarmasti ja Keitaalla olen myös ensi vuonna aivan varmasti. :)
Viimeksi muokannut Henkka, La 29.08.2015 18:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Crawling since 2008.
Kiitokset järjestäjille ja koko safariporukalle mukavasta ja haastavasta päivästä. Nyt on keidaskin nähty ja uudestaan pitää tulla ajeleen...
Tähän minäkin yhdyn, nämä on mukavia "kisoja" joissa ei pingoteta liikaa.Henkka kirjoitti:
Päivä muuten oli aivan mahtava ja keidas itsessään huikea paikka scalelle. ajettavaa näytti olevan enmmänkin mitä nyt kerettiin ajamaan. jos ens vuonna se jonkun uhkailema 300 porttia?? (lupaan tulla autolla joka kestää sen 300 porttia)
Hiluxin laatikko sanoin riks raks poks portille 28. ihan omaa tyhmyyttäni ryskasin sen paskaksi.
Ammattitaidolla sutta ja sekundaa
Ajotyyli on rohkea ja luova.
Sateessa, sumussa ja seittemän pullon simassa
Ajotyyli on rohkea ja luova.
Sateessa, sumussa ja seittemän pullon simassa
Valtavan iso kiitos järjestäjille ja koko porukalle!! Safari neitsyys menetetty :) Tätä lisää. Rata oli vallan mainio. Portteja ois saanut olla enenmänkin. Liian nopeesti loppu hauskuus. 300 ehottomasti ens vuonna ;)
Finnish RC Scale Crawling Series
Scale Class 1
x4
Scale Class 2
x2
2xKON
Scale Class 1
Scale Class 2
2xKON
Olipahan hieno paikka! Kannatti tulla vaikka vatsa vähän arvelutti. Aamulla oli vielä vähän heikko olo, mutta lantikalla jurnuttaessa parani kummasti.
Hyvät on maastot skaleille ja ratakin oli tuolle pikkuraitille todella sopiva. Yleisesti aika helppoa, mutta muutama tarkka paikka sekä muutama missä piti katsoa linjaa tosissaan.
Tänne tullaan toistekin. Olettaen että taudit pysyy poissa.
Hyvät on maastot skaleille ja ratakin oli tuolle pikkuraitille todella sopiva. Yleisesti aika helppoa, mutta muutama tarkka paikka sekä muutama missä piti katsoa linjaa tosissaan.
Tänne tullaan toistekin. Olettaen että taudit pysyy poissa.
[06.10.2014 21:26:03] Macce:ja luulin että vinssi oli hajonnu ku ei se jaksanu vinnssata takas pystyyn, mutta turvakaari oli juuttunu jonnekki mustikkapensaaseen