Land Rover D90 SW
-
Audiko
Vs: Land Rover Defender (Ex Unimog)
Kori on muovia mutta en tiedä millaista, suhkot helppoa kuitenkin työstää, paksuus on 3mm, pituus 425mm, leveys 215mm ja korkeus 175mm.
Tuohon neljänsadan gramman painoo sisältyy täydellinen sisusta, vararengas ja valojenboksi, scale rojujen kanssa en ole punninnut mutta ne nyt ei paljoa lisää.
Tuohon neljänsadan gramman painoo sisältyy täydellinen sisusta, vararengas ja valojenboksi, scale rojujen kanssa en ole punninnut mutta ne nyt ei paljoa lisää.
Noilla kamppeilla sitä painoa sitten jo tuleekin. Eiköhän tuo ole polystyreeniä tuokin koppa. Selviää kun/jos posti saa roudattua ostamani samanlaisen lopultakin kotiin asti, tai edes tuohon kylälle asiamiespostiin.
-
Audiko
Hommasitko mustalla värillä? Harmittaa kun silloin kun itse ostin ei ollut saatavana kuin punaisena.
Veitsellä esim. saa helposti muotoiltua tuota koria kun ei ollut muitakaan sopivia työkaluja (dremeli sanoi työsopimuksen irti) , sisustaa jouduin ainakin itse paloittelemaan hieman jotta sai kopan järkevälle korkeudelle.
Veitsellä esim. saa helposti muotoiltua tuota koria kun ei ollut muitakaan sopivia työkaluja (dremeli sanoi työsopimuksen irti) , sisustaa jouduin ainakin itse paloittelemaan hieman jotta sai kopan järkevälle korkeudelle.
-
Audiko
Laitanpa tähän muutaman kuvan tuosta minun "toisesta" projektista, näkyyhän siinä myös Defender. :)

Ajattelitko sovittaa vanhoille cr-01:sen akseleille ja laatikolle?
-
Audiko
Ainakin nyt aluksi, jos pääsis ennen talven tuloa vielä testaamaan.
Talven aikaan pitää sitten jalostaa lisää.
Talven aikaan pitää sitten jalostaa lisää.
Tässä on siis Edgen haastaja. Tiukkaa vääntöä luvassa :).
Komee Defender!
Komee Defender!
-
Audiko
Juu, sattu hyvin kun ärjyn kanssa hankittiin uudet samantyypiset rungot samaan aikaan, ei oltu kyllä suunniteltu. :D
Pitäähän sitä ainakin yrittää saada jotain vääntöä aikaan ja kisaa aikaan. ;D
Pitäähän sitä ainakin yrittää saada jotain vääntöä aikaan ja kisaa aikaan. ;D
-
Audiko
portaaliakselit, etuna esim. maavara akselin alla kasvaa.ToBy1 kirjoitti: Mitkäs nuo on? Jotkin alennusvaihteet??
Olen miettinyt tuollaista pariinkin projektiin. Toiseen tarvitsisi saada se 1:1 välityssuhteella ja sen lisäksi hankintaa on viivästyttänyt varaosien puute. Jos niitä ei ole saatavilla nyt, niin tuskin tulevaisuudessakaan. Se on näiden pienissä sarjoissa valmistettujen custom-osien suurin ongelma.
Laitatko Defenderiin noi? Sopis siihen hyvin, kun sillä on historia Unimogina ja niissähän on portaalit. Taitavat tosin käyttää lantikoissa enemmän Volvon portaaliakseleita, kun raidelevys on ymmärtääkseni paremmin lantikkaan sopiva.
Jos joskus päätät myydä tuon Defenderin, niin mulla vois olla tiedossa maksukykyinen ostaja (en minä), ellen sitten ehdi sitä ennen tehdä tuolle vastaavaa itse.
Laitatko Defenderiin noi? Sopis siihen hyvin, kun sillä on historia Unimogina ja niissähän on portaalit. Taitavat tosin käyttää lantikoissa enemmän Volvon portaaliakseleita, kun raidelevys on ymmärtääkseni paremmin lantikkaan sopiva.
Jos joskus päätät myydä tuon Defenderin, niin mulla vois olla tiedossa maksukykyinen ostaja (en minä), ellen sitten ehdi sitä ennen tehdä tuolle vastaavaa itse.
-
Audiko
Juu Defenderiin tulee, pitäs alkaa kasailemaan autoa kun vieläkin ihan palasina, täytyy käyttää auki noita ja katsella miltä näyttää sisältä.
Raideleveys kasvaa noilla pari senttiä, mittaustulos 230mm renkaan ulkoreunasta toiseen.
Kaikkihan on myynnissä kun hinnasta sovitaan, keskeneräisenä en toki laita myyntiin. :D
Raideleveys kasvaa noilla pari senttiä, mittaustulos 230mm renkaan ulkoreunasta toiseen.
Kaikkihan on myynnissä kun hinnasta sovitaan, keskeneräisenä en toki laita myyntiin. :D
Näyttää ihan 32p pinionin rattailta.
-
Audiko
Nyt tarttis kehitellä taka-akseliin joku käikäle jolla saisi lukittua akselin suoraksi, ylemmissä kuvissa näkyy että ohjausvarret saa irti portaaleista niin olisi hienomman näköinen jos saisi pysymään suorassa ilman linkkejä.
-
Audiko
Etuakseli kasattuna, käytin kokonaan auki ja vaihtelin kaikki laakerit uusiin.

Joutuu taas hankkimaan uudet vanteet, mittailin noita valkoisia vanteita jotka on kuvissa niin ne on 6mm offsetilla.
Mitkähän sitä hankkisi tilalle, Hpi:n vintage vanteet ei oikein nappaa.

Joutuu taas hankkimaan uudet vanteet, mittailin noita valkoisia vanteita jotka on kuvissa niin ne on 6mm offsetilla.
Mitkähän sitä hankkisi tilalle, Hpi:n vintage vanteet ei oikein nappaa.
Viimeksi muokannut Audiko, Pe 30.10.2009 12:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hpi Stock Car vanteet vois sopia aika passelisti. Melkein kuin Vintage, mutta 1mm huonompi offset ja paljon paremmin istuu kumi päälle.
Finnish rc crawling series
Scale 2009 #2
Scale 2010 #5
Scale 2011 #4
Scale 2012 #2
Open Scale 2013 #1
Scale 2009 #2
Scale 2010 #5
Scale 2011 #4
Scale 2012 #2
Open Scale 2013 #1
Mitenkähän tuollainen sopisi: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... 0499890662
Mitoista ei mitään hajua, mutta kai niitä voisi kysymällä saada.
-
Audiko
Yhdet tuollaiset löytyy jo mustana, testailin alle ja ois aikas sopivat mutta joku niissä ei nyt miellytä.qaw kirjoitti: Hpi Stock Car vanteet vois sopia aika passelisti. Melkein kuin Vintage, mutta 1mm huonompi offset ja paljon paremmin istuu kumi päälle.
Luulen että noissa ei ole muuta eroa nykyisiin kuin materiaali.Penguin kirjoitti: Mitenkähän tuollainen sopisi: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... 0499890662
Täytyy pähkäillä ja etsiä jotain tyyliin sopivaa.